Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich Kroniki Myrtany poradnik, solucja

Niniejsza strona nie przedstawia zadań z moda Kroniki Myrtany, ale prezentuje serię ciekawych spotkań w Archolos i jego okolicach.

Ostatnia aktualizacja: 8 lutego 2022

Poniższa strona przedstawia ciekawe spotkania z moda Kroniki Myrtany. Wszystkie mają miejsce w mieście Archolos oraz jego okolicach.

Desperat

Nagroda: 100 exp

Jeżeli traficie do kanałów w zadaniu Wyruszamy do miasta, to istnieje szansa, że niedaleko wejścia zobaczycie Desperata - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jeżeli traficie do kanałów w zadaniu Wyruszamy do miasta, to istnieje szansa, że niedaleko wejścia zobaczycie Desperata. Osoba ta zażyje na Waszych oczach truciznę i umrze. Przeszukując rzeczy mężczyzny możecie poznać jego tragiczną historię. Da Wam to dodatkowe doświadczenie.

Opiekun slumsów

Slumsy w Archolos są niebezpieczne. Jednym z tego przykładów jest Opiekun slumsów. Kilku NPC-ów o tym "imieniu" można znaleźć w dzielnicy biedoty. Należy na nich uważać.

Jeżeli nie zapłacicie im za ochronę, mogą Was zaatakować w dowolnym momencie (nie zrobią tego od razu). Są dobrymi łucznikami, więc w walce z nimi najlepiej jak najszybciej skrócić dystans.

Nagroda: 1 stara moneta - 2 sztuki złota, 10 exp - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Miron

Nagroda: 1 stara moneta - 2 sztuki złota, 10 exp

Miron jest opiekunem muzeum w mieście Archolos. Można u niego wymieniać stare monety na złoto i 10 pkt doświadczenia.

Muzeum jest nieco na uboczu, poznacie je po kamiennym łuku. - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
Muzeum jest nieco na uboczu, poznacie je po kamiennym łuku.

Bezdomny

Nagroda: 50 exp za każde 5 oddanych monet

W Archolos możecie zostać zaczepionymi przez dwóch bezdomnych. Jeden z nich znajduje się przed bramą do portu, koło dzielnicy slumsów.

Drugi natomiast siedzi pod domem urzędnika Mateya - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Drugi natomiast siedzi pod domem urzędnika Mateya.

Raz dziennie mogą oni poprosić Was o pieniądze, a konkretniej o jedną sztukę złota - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Raz dziennie mogą oni poprosić Was o pieniądze, a konkretniej o jedną sztukę złota. W zamian co 5 darowizn otrzymacie 50 exp.

Opiekun slumsów

Slumsy w Archolos są niebezpieczne. Jednym z tego przykładów jest Opiekun slumsów. Kilku NPC-ów o tym "imieniu" można znaleźć w dzielnicy biedoty. Jeżeli nie zapłacicie żadnemu z nich 30 sztuk złota, to w losowych momentach któryś z nich może Was zaatakować.

Są to niebezpieczni przeciwnicy (szczególnie na początku gry), gdyż bardzo dobrze władają łukiem - w najgorszym razie mogą Was zabić, jeszcze zanim do nich dobiegniecie - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Są to niebezpieczni przeciwnicy (szczególnie na początku gry), gdyż bardzo dobrze władają łukiem - w najgorszym razie mogą Was zabić, jeszcze zanim do nich dobiegniecie.

W potyczce z nimi należy jak najszybciej się do nich zbliżyć i bez wytchnienia bić ich bronią do walki w zwarciu.

Laudus

Nagroda: 250 exp, zwoje odpowiadające runie, którą oddacie.

Laudus jest magiem wody, którego możecie spotkać w kaplicy miasta Archolos - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Laudus jest magiem wody, którego możecie spotkać w kaplicy miasta Archolos. Można mu oddać runy, które znajdziecie podczas Waszych przygód. Jest to sposób na dodatkowe kilka punktów doświadczenia dla osób, które nie myślą zawodowo zajmować się magią (bądź na pozbycie się duplikatów).

Zbir

Nagroda: Pierścień odwagi (+2 do siły, +2 do zręczności)

W dzielnicy slumsów znajduje się niewielka kuźnia. Za nią jest przejście do magazynu (pod gołym niebem) z dwoma skrzyniami.

1 - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
W jednej ze skrzyń znajduje się Pierścień odwagi (+2 do siły, +2 do zręczności) - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W jednej ze skrzyń znajduje się Pierścień odwagi (+2 do siły, +2 do zręczności). Po jego wyciągnięciu za Waszymi plecami pojawi się zbir, który zażąda jego zwrotu. Możecie go posłuchać i na tym skończy się konwersacja. Opłacalniejszą opcją jest jednak pokonanie bandyty i zachowanie artefaktu.

Podejrzany typ

Nagroda: księga Wiedza magiczna - Krąg Pierwszy Tom II

Na końcu Slumsów, za budynkami, leży ciało nowicjusza. Znajduje się przy nim księga Wiedza magiczna - Krąg Pierwszy Tom II i kilka innych drobiazgów.

Po przeglądnięciu rzeczy ze zwłok napadną Was jednak 3 podejrzane typy (każdy z nich jest wart 100 exp) - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Po przeglądnięciu rzeczy ze zwłok napadną Was jednak 3 podejrzane typy (każdy z nich jest wart 100 exp). Uważajcie więc.

Na uchodźctwie - sklep łuczarski

Nagroda: schemat na Czerwony łuk i kilka innych drobiazgów

W dzielnicy Slumsów znajduje się sklep łuczarski o nazwie Na uchodźstwie (jest zaraz obok portu) - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W dzielnicy Slumsów znajduje się sklep łuczarski o nazwie Na uchodźstwie (jest zaraz obok portu). Jednak jeżeli tam wejdziecie okaże się, że napadli go bandyci, a łuczarz jest martwy. Należy pokonać dwóch wrogów i można wziąć z ciała nieszczęsnego sklepikarza schemat na broń.

Szczurołap

Nagroda: 400 exp

Szczurołapa można spotkać w chacie naprzeciw sklepu z pancerzami w mieście Archolos (na mapie oznaczony jest zbroją). Wystarczy wejść do budynku i udać się na strych.

Tam znajdziecie mężczyznę otoczonego przez olbrzymie szczury - pomóżcie mu.

Mężczyzna w podzięce odda Wam flet i ponarzeka na nieuczciwego sprzedawcę - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna w podzięce odda Wam flet i ponarzeka na nieuczciwego sprzedawcę. Kupcem, który oszukał Szczurołapa jest Huugo - handlarz "artefaktami". Mogliście go poznać podczas wykonywania zadania Wola nieba.

Udajcie się do jego sklepu w dzielnicy slumsów (jest na podwyższeniu, niedaleko kościoła Innosa).

Zażądajcie zwrotu pieniędzy - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Zażądajcie zwrotu pieniędzy. Kupiec odda Wam 30 sztuk złota.

Teraz udajcie się w okolice dużego drzewa w dokach, na drogę przy zamtuzie Vlady "Mroczne tajemnice" (mogliście go odwiedzić w ramach zadania Dla koneserów). Tam na ławce siedzi Szczurołap.

Możecie mu oddać całe złoto (30 sztuk) za 400 exp lub połowę kwoty za 200 exp - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Możecie mu oddać całe złoto (30 sztuk) za 400 exp lub połowę kwoty za 200 exp.

Poborca podatkowy

Nagroda: 50 exp

Jeżeli wykonaliście zadanie Mój nowy dom, to w losowym momencie koło Waszego "domu" możecie spotkać poborcę podatkowego.

Możecie mu zapłacić 5 sztuk złota w ramach podatku za posiadłość, za co dostaniecie garść doświadczenia - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Możecie mu zapłacić 5 sztuk złota w ramach podatku za posiadłość, za co dostaniecie garść doświadczenia. Jeżeli odpowiecie mu, że nie macie pieniędzy, to obiecuje dodać tę kwotę do następnego rozliczenia.

Miłośnik gier

Nagroda: 150 exp

W trakcie Waszych podróży losowo w porcie może Was zaczepić Miłośnik gier. Będzie chciał zmierzyć się z Wami w kamień, papier, nożyce.

Jeżeli wybierzecie opcję nożyce, wtedy otrzymacie szacunek gracza i doświadczenie - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jeżeli wybierzecie opcję nożyce, wtedy otrzymacie szacunek gracza i doświadczenie.

Handlarz jabłek

Nagroda: brak - można u niego kupić jabłka

W pewnym momencie w mieście Archolos pojawia się handlarz jabłek. Można go spotkać przed bramą oddzielającą port/slumsy od kościoła Innosa.

Można go spotkać pod murem. - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
Można go spotkać pod murem.

Sam Was zaczepi, więc z pewnością go nie przegapicie.

Cena jabłka wynosi 4 sztuki złota - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Cena jabłka wynosi 4 sztuki złota. Jeżeli Waszym głównym atrybutem jest siła, to warto się skusić. 25 jabłek dodaje na stałe +1 do niej - proces można powtarzać.

Obywatelka

Nagroda: 125 exp, przepis Zupa korzenna z kapustą

Przed pracownią alchemika w dzielnicy kupieckiej Archolos może zaczepić Was obywatelka. Poprosi o spróbowanie potrawy.

Należy ją znaleźć w ekwipunku - Nieudana zupa z kapustą - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Należy ją znaleźć w ekwipunku - Nieudana zupa z kapustą. Po spróbowaniu od razu rozpocznie się dialog.

Mistrz gry

Nagroda: brak

Naprzeciwko stoiska łuczarki Fridy na placu targowym (koło warsztatu) zaczepi Was mistrz gry. Zaoferuje Wam grę w kubki - oczywiście na pieniądze.

Jeżeli chcecie zagrać, to możecie postawić 10, 50 lub 100 sztuk złota - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jeżeli chcecie zagrać, to możecie postawić 10, 50 lub 100 sztuk złota. Oczywiście to oszustwo. Nieważne ile pieniędzy jesteście gotowi zaryzykować, mężczyzna zacznie uciekać. Możecie zagrodzić mu drogę i go pobić, aby odzyskać pieniądze. Za pokonanie go otrzymacie 70 exp.

Wyjątkowo podejrzany mężczyzna

Nagroda: 75 exp, 3 łodygi bagiennego ziela

Przed kapliczką Innosa (nie kościołem!) koło siedziby straży możecie natknąć się na Wyjątkowo podejrzanego mężczyznę.

Mieszczanin zapyta się Was co sądzicie o legalizacji bagiennego ziela - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mieszczanin zapyta się Was co sądzicie o legalizacji bagiennego ziela. Jeżeli powiecie, że to doby pomysł, wtedy podzieli się 3 łodygami, a gdy mu podziękujecie, to otrzymacie 75 exp.

Rybny kupiec

Spacerując w dokach, w okolicy targu rybnego, możecie zostać zaczepieni przez Rybnego kupca.

Mężczyzna zaoferuje Wam zakup ryb - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna zaoferuje Wam zakup ryb. Jest to kolejne oszustwo - za 20 sztuk złota otrzymacie 6 zepsutych ryb.

Osobliwy obywatel

Nagroda: 150 exp

Niedaleko handlarza różnościami, pod kamiennym łukiem, można spotkać Osobliwego obywatela.

Ktoś mężczyźnie wyrządził niemiły kawał - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Ktoś mężczyźnie wyrządził niemiły kawał. Możecie go o tym poinformować dla dodatkowego doświadczenia.

Starzec

Nagroda: 50 exp, woda

W dzielnicy rzemieślników pod ścianą jednego z domów możecie spotkać stojącego Starca. Zaczepi Was i da Wam butelkę wody.

Nagroda: 100 exp, 3 x ciemny grzyb, 4 x mięso kopacza - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Szaleniec

Nagroda: 100 exp, 3 x ciemny grzyb, 4 x mięso kopacza

W mieście może do Was podbiec Szaleniec - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W mieście może do Was podbiec Szaleniec. Powiedzcie mu, żeby udał się ze swoim problemem do straży. Otrzymacie od niego grzyby oraz trochę doświadczenia.

Dziwny kucharz

Nagroda: 75 exp, Zupa kucharza/Starodawny gulasz

Z boku karczmy Helgi, ukryty jest Dziwny kucharz.

W rozmowie z nim możecie wybrać jedną z potraw - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W rozmowie z nim możecie wybrać jedną z potraw. Gulasz według przepisu dziadka lub autorskie danie kucharza.

  1. Zupa kucharza (+2 do maksymalnej many),
  2. Starodawny gulasz (+2 do maksymalnej liczby punktów trafień).

Biedna wdowa

Nagroda: W zależności od decyzji 250/150/25 exp

Biedną wdowę można spotkać pod dużym drzewem w dzielnicy portowej.

Możecie wesprzeć ją finansowo - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Możecie wesprzeć ją finansowo. Oczywiście ilość pieniędzy jest wprost proporcjonalna do ilości doświadczenia, jakie zdobędziecie za to spotkanie.

  1. 150 sztuk złota - 250 exp,
  2. 50 sztuk złota - 150 exp,
  3. 10 sztuk złota - 25 exp.

Buntowniczy obywatel

Nagroda: 100 exp

Przy przejściu pomiędzy starym miastem a siedzibą straży można spotkać Buntowniczego obywatela.

Nie ma znaczenia co mu powiecie - ilość doświadczenia za spotkanie będzie taka sama - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Nie ma znaczenia co mu powiecie - ilość doświadczenia za spotkanie będzie taka sama.

Stary rybak

Nagroda: 50 exp, 4 ryby

Na przystani w porcie stoi stary rybak, jeżeli z nim porozmawiacie, to poprosi Was o butelkę piwa - Kroniki Myrtany: Spotkania - lista wszystkich - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Na przystani w porcie stoi stary rybak, jeżeli z nim porozmawiacie, to poprosi Was o butelkę piwa. Da Wam za nią 4 ryby oraz otrzymacie za to garść doświadczenia.