Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Król bez korony Kroniki Myrtany poradnik, solucja

Lorenzo i Roderich chcą w końcu rozwiązać sprawę Corteza. Pora wykonać zadanie Król bez korony i zdobyć osiągnięcie Detronizacja. Ta strona poradnika do Kronik Myrtany powie Wam jak to zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 22 maja 2023

W 5 rozdziale przygód możecie zostać wezwani przez szefa Waszej gildii do wykonana jeszcze jednego ważnego zadania. Należy pozbyć się raz na zawsze piratów, w tym ich szefa - Corteza. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany dowiecie się jak tego dokonać.

Nagroda i rozpoczęcie zadania

Nagrody: 5000 exp + 3000 exp (za pokojowe rozwiązanie) oraz broń obrońcy Archolos (jej typ zależy od Waszych umiejętności).

Jeżeli należycie do Straży lub Araxos i służyliście jej wiernie, to w 5 rozdziale zostaniecie wezwani do swojego szefa. Mężczyzna zleci Wam zadanie Król bez Korony. Obie gildie postanowiły połączyć siły i pokonać Corteza oraz jego piratów.

Uwaga! Zadanie to otrzymacie, o ile jesteście aktywnymi członkami którejś z głównych grup. Jeżeli postanowicie przyłączyć się do Wodnego kręgu, to misja ta zostanie automatycznie uznana za niezaliczoną lub jej po prostu nie otrzymacie.

Po rozmowie z Waszym przełożonym udajcie się przed koszary - Kroniki Myrtany: Król bez korony - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Po rozmowie z Waszym przełożonym udajcie się przed koszary. To tam zebrał się oddział uderzeniowy. Winstan da Wam warunki kapitulacji i poleci przekazać je Cortezowi.

Obóz piratów

Pójdźcie do obozu piratów. W zależności od Waszych decyzji w zadaniu Rozwiązywanie języków, możecie spotkać tu nieco inny obraz.

Udajcie się do domu Corteza. Zostaniecie poinformowani, że znajduje się on na arenie. Jeżeli dialog się nie uruchamia (możliwe, że już go słyszeliście wcześniej), to po prostu pójdźcie do miejsca, w którym walczyliście w turnieju. Przywódca piratów na Was czeka.

Cortez

Mężczyzna oczywiście nie przyjmie warunków kapitulacji - Kroniki Myrtany: Król bez korony - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna oczywiście nie przyjmie warunków kapitulacji. Przygotujcie się na walkę. To kolejny pojedynek typu "miniboss". Przywódca piratów szybko się porusza i zabiera sporo zdrowia za każdym uderzeniem, nawet jeżeli nosicie mocną zbroję. W potyczce z nim ważne jest odpowiednie blokowanie. Jeżeli opanowaliście je, to starcie nie powinno Wam sprawić trudności. Zawsze możecie skorzystać z pomocy zaklęć. Jednakże trudność tutaj stanowi prędkość wroga, który może dość szybko skrócić dystans między Wami.

Mniej więcej, gdy HP rywala spadnie do połowy, ten zaczyna używać specjalnej umiejętności. Dzięki niej może odepchnąć Was i powalić. Sam również wtedy się od Was oddala.

Za pokonanie pirata otrzymacie osiągnięcie Detronizacja (opisaliśmy je w naszej liście wszystkich osiągnięć). Ponadto pamiętajcie wziąć miecz z ciała Corteza - całkiem potężne narzędzie dla graczy używających zręczności.

Rozmowa z piratami

Po skończonym pojedynku czeka Was rozmowa z piratami. Możecie ich pokojowo przekonać do poddania się, jednak zależy to od decyzji, które podejmowaliście do tej pory.

Pierwsze wybory podczas dialogu nie są istotne. Jedyne co się liczy, to argumenty, które podacie za tym, aby piraci się poddali. Musi ich być przynajmniej 3, a maksymalnie do odblokowania jest 4.

  1. Jestem mistrzem areny i zabiłem Corteza. Teraz ja tu rządzę - musicie wygrać walkę z Benem podczas zadania Turniej.
  2. Spójrzcie na siebie, w jakim stanie jesteście, została Was garstka - ta opcja będzie dostępna, jeżeli podczas wspomnianego już wcześniej zadania Rozwiązywanie języków, zatruliście alkohol w beczce.
  3. Znacie mnie i wiecie, że można mi zaufać - ten dialog się odblokuje, jeżeli udało Wam się wykonać zadania dla piratów.
  4. Na wyspie pojawi się kolejne oddziały orków - taka opcja ujawni się, jeżeli przed zadaniem Król bez korony wykonaliście misję Orkowa zaraza.

Jeżeli udało Wam się dokonać powyższego, to piraci się poddadzą, a Wy dostaniecie 3000 exp. W przeciwnym wypadku czeka Was walka.

Walka z piratami

Jeżeli nie udało Wam się przekonać piratów, to zeskoczą oni na arenę i Was zaatakują - Kroniki Myrtany: Król bez korony - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jeżeli nie udało Wam się przekonać piratów, to zeskoczą oni na arenę i Was zaatakują. Niestety nie możecie uciec, ani liczyć na to, że ktoś Was wesprze. Jak zapewne dobrze wiecie, walki z wieloma przeciwnikami są ciężkie w serii Gothic, a tym samym w Kronikach Myrtany.

Jednakże na szczęście ci wrogowie nie są zbyt potężni, do tego część mogliście już pokonać w ramach różnych zadań. Jeżeli zabraliście im wtedy broń, to potyczka stanie się łatwiejsza. Ponadto wrócicie do pełni zdrowia po walce z Cortezem.

Jeżeli macie trudności, to najlepiej stańcie pod ścianą areny, aby Was nie otoczono. Musicie skupiać się na jednym przeciwniku na raz i starać się go jak najszybciej wyeliminować z gry. Jeżeli walczycie bronią do walki wręcz, to należy pamiętać o blokach. W przypadku łuków i kuszy, ważne jest jak szybko możecie wypuszczać strzały i zabijać.

Zakończenie zadania

Po pokonaniu przeciwników / przekonaniu piratów opuśćcie arenę. Udajcie się przed jaskinię. Tam już czeka reszta Waszego oddziału. Pora na wizytę u szefa gildii, który niezależnie od sposobu wykonania misji da Wam 5000 exp oraz potężną broń. Jej rodzaj zależy od Waszych umiejętności.