Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Własny dom Kroniki Myrtany poradnik, solucja

W 4 rozdziale gry otrzymacie szansę na posiadanie własnego domu. Warto z niej skorzystać. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany powiemy Wam jak urządzić własny dom i jakie wydarzenia się z tym wiążą.

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2023

Wykonując zadanie Dom nie do poznania otrzymacie własny dom. Jest on zupełnie pusty, jednak przy odrobinie pracy może być z niego nieocenione narzędzie. Wiąże się z nim również kilka wyjątkowych wydarzeń. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany dowiecie się jak zaopiekować się własnym domem.

Gdy przejmujecie kontrolę nad domem, jest on praktycznie pusty. W waszej gestii jest jego upiększenie i zapełnienie przydatnymi akcesoriami.

Portal

W pierwszej kolejności powinniście się udać do piwnicy - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W pierwszej kolejności powinniście się udać do piwnicy. Znajduje się tam portal. W rogu pomieszczenia natomiast jest runa. Od tej pory możecie się tu przenieść z dowolnego innego kręgu teleportacyjnego - całkiem przydatne.

Urządzanie domu - najprzydatniejsze rzeczy

Aby udekorować dom powinniście podejść do stołu - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Aby udekorować dom powinniście podejść do stołu. Rozwinie się wtedy przed Wami lista pomieszczeń. Po wybraniu każdego nich otrzymacie możliwość ingerowania w poszczególne jego elementy. Będą one różne, w zależności od przeznaczenia pokoju. Niestety możecie jedynie ustawiać zakupione dekoracje w odgórnie predefiniowanych pozycjach.

Urządzanie domu musicie jednak zacząć od wizyty w sklepie z meblami. Znajduje się on w starym mieście, dosłownie przylega do Waszej posiadłości (symbol krzesła na mapie). Większość z oferowanych tu rzeczy ma charakter czysto dekoracyjny, ale jest też kilka zakupów, które wydają się niezbędne dla podróżnika. Pamiętajcie, że kupione tu rzeczy nie pojawią się w Waszym ekwipunku. Będą jednak do wykorzystania, gdy wejdziecie do menu dekorowania.

Warsztaty

W sklepie możecie kupić wszystkie warsztaty i warto to zrobić. Dzięki temu w jednym miejscu spiszecie swoje pergaminy, stworzycie łuki i miecze, a na koniec ugotujecie obiad.

Kolejnym koniecznym udogodnieniem jest stanowisko gońca Araxos. Dzięki temu będziecie mogli się dostać do własnego domu praktycznie z każdego miejsca na wyspie (teleport już macie).

Skrzynia i regał na książki

Jeżeli jesteście zbieraczami i męczy Was zatłoczenie przedmiotów w ekwipunkach, to ucieszy Was fakt, że możecie kupić kontenery na niepotrzebne w danej chwili rzeczy - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jeżeli jesteście zbieraczami i męczy Was zatłoczenie przedmiotów w ekwipunkach, to ucieszy Was fakt, że możecie kupić kontenery na niepotrzebne w danej chwili rzeczy.

Kupując skrzynie oraz regały na książki otrzymacie szansę pozbycia się z ekwipunku niepotrzebnych broni, notatek czy innych bibelotów, jednocześnie sprawiając, że Wasz plecak stanie się o wiele bardziej przejrzysty.

Mniej ważne, ale wciąż przydatne rzeczy

Strudzony podróżnik może chcieć kupić również łóżko. Znalazło się ono w tej kategorii nie dlatego, że miejsce do spania nie jest istotne, ale dlatego, że Marvin może się przespać praktycznie wszędzie. Nawet jeżeli czasami prawowici właściciele posłań nie są zachwyceni.

Kolejną rzeczą, którą możecie nabyć jest kapliczka dowolnego boga. Nawet jeżeli nie składacie ofiar, aby zyskać ich przychylność, to modlitwa może Was uleczyć. Kapliczki są rozsiane po całym Archolos, dlatego również trafiły do tej sekcji.

Wydarzenia związane z domem

Z posiadaniem domu wiążą się również pewne wydarzenia. Nigdy nie wiecie co Was czeka po powrocie/otworzeniu drzwi.

Domokrążca

Dość niedługo po zakupie domu, koło Waszych drzwi powinien się pojawić Domokrążca - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Dość niedługo po zakupie domu, koło Waszych drzwi powinien się pojawić Domokrążca. Mężczyzna może sprzedać Wam różne rzeczy do mieszkania. Ma on jednak mroczniejszy asortyment niż rzeczy dostępne w sklepie. Od niego pozyskacie kapliczkę Beliara lub ozdoby do domu związane z piratami.

Pies

Macie szansę, że pod Wasze drzwi przybłąka się ranny pies - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Macie szansę, że pod Wasze drzwi przybłąka się ranny pies. Możecie skrócić jego męki (da Wam to 200 exp) lub przygarnąć go do siebie. Od tej pory będziecie mogli z nim rozmawiać oraz głaskać go, a on przypilnuje Wam obejścia.

Przed wyruszeniem do Podziemi Vardhal (rozdział 5) możecie oddać pieska pod opiekę Viktorowi. Mężczyzna pilnuje składu w Silbach. Wystarczy, że z nim porozmawiacie, a następnie z czworonogiem. Nie przyniesie Wam to doświadczenia, ale Wasz przyjaciel będzie bezpieczny.

Poborca podatkowy

Niestety prawo podatkowe jest bezwzględne. Wiedzą o tym ludzie, którzy wykonali zadanie Mój nowy dom. Co jakiś czas była szansa na spotkanie koło łóżka poborcy podatkowego, który żądał od Was pieniędzy. Z domem sytuacja jest podobna, tylko kwota większa. Każdorazowo będziecie musieli zapłacić podatek w wysokości 150 sztuk złota, dostaniecie za to 100 exp.

Złodzieje partacze

Pewnego dnia po powrocie do domu możecie zastać w nim złodziei partaczy. Nie są to trudni przeciwnicy. Jeżeli macie psa, to czworonóg dodatkowo Wam pomoże.

Zmierzch bogów

Dzięki możliwości postawienia kapliczki w ogrodzie łatwo odblokujecie osiągnięcie Zmierzch bogów - Kroniki Myrtany: Własny dom - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Dzięki możliwości postawienia kapliczki w ogrodzie łatwo odblokujecie osiągnięcie Zmierzch bogów. W sklepie nabędziecie kapliczki Innosa oraz Adanosa. Ponadto możecie kupić sobie najtrudniej dostępną kapliczkę - Beliara. Okoliczny meblowy jej nie sprzedaje, ale prędzej czy później przed Waszymi drzwiami pojawi się Domokrążca, który z chęcią Was w nią zaopatrzy.