Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja

Bracia Andreas oraz Holdwig pokłócili się o winnicę Valerio. Musicie rozwiązać ten spór. Za to zadanie można zdobyć osiągnięcie Wola ojca. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis misji Folwark chłopięcy z moda Kroniki Myrtany.

Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2022

Ta strona poradnika przedstawia solucję zadania Folwark chłopięcy do moda Kroniki Myrtany. Należy zrobić porządek w winnicy Valerio. Przy okazji można zdobyć osiągnięcie Wola ojca.

Nagroda i początek zadania

Nagroda maksymalna za zadanie:

  1. Andreas - 1100 sztuk złota, 2800 exp;
  2. Holdwig - 1050 sztuk złota, 2550 exp;
  3. Pogodzenie braci - 425 sztuk złota (-125 sztuk złota w ramach maksymalnych wydatków), 2500 exp oraz osiągnięcie Wola ojca.

Po tym, gdy uda się Wam porozmawiać z Holdwigiem w ramach zadania Gorączka złota, podejdzie do Was jeden z ludzi Volkera. Okazuje się, że Bradlock (ochroniarz stojący przed domem lichwiarza) może mieć dla Was robotę. Dom Volkera jest niedaleko łaźni (wanna na mapie). Przed nim stoi Bradlock.

Mężczyzna z niechęcią da Wam zlecenie od Volkera - ciemnozieloną książkę, którą musicie przeczytać - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna z niechęcią da Wam zlecenie od Volkera - ciemnozieloną książkę, którą musicie przeczytać. Waszym zadaniem jest sprawienie, aby sytuacja w winnicy Valerio się ustabilizowała.

Porozmawiajcie jeszcze raz z Bradlockiem i wypytajcie go o szczegóły. Od razu po rozmowie goniec zabierze Was do drugiego z braci Valerio - Andreasa. Zgódźcie się mu pomóc.

Sytuację możecie rozwiązać na 3 sposoby.

Andreas

Nagroda: 1100 sztuk złota, 2800 exp

Udajcie się do winnicy Valerio. Porozmawiajcie z pracownikami na temat sytuacji. Po kilku rozmowach dostaniecie wpis do dziennika.

Wróćcie do Valerio, który siedzi teraz w karczmie Gerstanda (Pęknięta Struna), na wyższym piętrze. Jeżeli nie wiecie gdzie to jest, to możecie się tam dostać z przewodnikiem.

Po przekazaniu nowin Valerio poprosi Was o sabotaż winnicy. Jeżeli powiecie, że takie coś jest kosztowne, to dodatkowo dostaniecie mieszek złota (50 sztuk).

Udajcie się teraz do wioski Silbach i porozmawiajcie w karczmie z Viktorem - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Udajcie się teraz do wioski Silbach i porozmawiajcie w karczmie z Viktorem. Podpowie Wam, jak można sabotować uprawy. Teraz udajcie się pod osłoną nocy do winnicy.

Sposoby na uszkodzenie winnicy Valerio:

1 - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. podpalenie - przy drodze, koło schodów, znajdują się wozy; jeżeli weźmiecie do ręki pochodnię, to możecie je spalić; pójdźcie teraz zająć się innymi sprawami i wróćcie tu po kilku godzinach; czynność zostanie zaliczona dopiero, gdy wozy spalą się całkowicie;
2 - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. kradzież narzędzi - w składziku przy głównym budynku znajdują się skrzynie, otwórzcie je i zabierzcie z nich wszystko;
  2. uszkodzenie winorośli - podejdźcie do kilku krzaków winogron i wejdźcie z nimi w interakcję;
Po skończonej robocie wróćcie do zleceniodawcy - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. zniszczenie siana - przemieńcie się w polną bestię i uszkodźcie snopki (atakując je) na polu przy głównym budynku; nie musicie niszczyć wszystkich, ale każdy da Wam 30 exp; jeżeli do tej pory nie znaleźliście zwoju przemiany, to możecie kupić taki czar u Dimy w Archolos (plac przed gildią Araxos) - kosztuje 40 sztuk złota; ponownie w człowieka możecie się przemienić klawiszem enter.

Po skończonej robocie wróćcie do zleceniodawcy. Otrzymacie w nagrodę doświadczenie (jego ilość zależy od wykonanej liczby prac - maksymalnie 800 exp). Poczekajcie teraz aż przyjdzie Gerhard. Porozmawiajcie z nim - da Wam skórzany mieszek (100 sztuk złota) oraz każe wrócić jutro. Tak zróbcie.

Porozmawiajcie z Andreasem i pójdźcie do winnicy - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Porozmawiajcie z Andreasem i pójdźcie do winnicy. Musicie iść tam pieszo. Na drodze spotkacie Gerharda (nieważne którą trasą się wybierzecie). Rozpocznie się szturm na winnicę. Udajcie się na piętro głównego budynku i pokonajcie Holdwiga. Teraz możecie zadecydować o jego losie.

Idźcie zameldować o wydarzeniu Andreasowi (dalej jest w karczmie). Możecie teraz porozmawiać z Bradlockiem. Otrzymacie 2000 exp, a następnego dnia 750 sztuk złota. Wybierzcie się również do winnicy, to dostaniecie jeszcze 200 sztuk złota.

Holdwig

Nagroda: 1050 sztuk złota, 2550 exp

Po przybyciu do winnicy pójdźcie porozmawiać z Holdwigiem. Znajduje się na piętrze głównego budynku. Zaoferujcie mężczyźnie pomoc.

Holdwig poprosi Was o wypytanie się pracowników na temat opinii wobec niego. Porozmawiajcie z nimi, po kilku rozmowach dostaniecie wpis. Wróćcie do zleceniodawcy i mu powiedźcie, co udało Wam się ustalić.

Mężczyzna poruszy temat niejakiego Gerharda - doradcy Andreasa. Wyśle Was, abyście pozbyli się go.

Dla dodatkowych kilku punktów doświadczenia możecie wypytać sprzedawców w mieście Archolos o Gerharda - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Dla dodatkowych kilku punktów doświadczenia możecie wypytać sprzedawców w mieście Archolos o Gerharda. Po 3 konwersacjach dostaniecie 50 exp, jednak niczego się nie dowiecie. Musicie skupić się na karczmarzach.

Idźcie do karczmy Gerstanda (Pęknięta Struna). Porozmawiajcie z właścicielem na temat Gerharda. Mężczyzna nie udzieli Wam informacji, ale odejdzie zza lady. To Wasza szansa.

Wejdźcie za ladę, w malutkim składziku znajduje się kufer karczmarza - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Wejdźcie za ladę, w malutkim składziku znajduje się kufer karczmarza. Otwórzcie go (będziecie do tego potrzebować wytrychów), wyciągnijcie z niego księgę i ją przeczytajcie.

Porozmawiajcie teraz z karczmarzem. Znajduje się na piętrze. Możecie kazać mu namówić Gerharda do ucieczki, wtedy musicie wrócić do Gerstanda następnego dnia. Druga opcja to przekonanie mężczyzny do przyznania się do winy. Ta ścieżka fabularna wymaga spotkania z karczmarzem pod domem sędziego. Udajcie się do koszar (koło strażnika, który odbiera nagrody za przestępców). Następnie wróćcie do karczmy Gerstanda kolejnego dnia.

Niezależnie od sposobu rozwiązania sytuacji, efekt będzie ten sam - Gerhard zniknie. Teraz możecie wrócić do Holdwiga i powiedzieć mu o wesołej wiadomości (dostając przy tym 500 exp).

Mężczyzna poprosi Was o załatwienie sprawy szkodników, które niszczą plony. Aby to zrobić, udajcie się za winnicę, do niewielkiego zagajnika. Tam znajduje się tunel, który należy oczyścić.

Uważajcie jednak, gdyż poza celem misji, zaraz za winnicą jest również niedźwiedź - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Uważajcie jednak, gdyż poza celem misji, zaraz za winnicą jest również niedźwiedź. To groźny przeciwnik, choć wrażliwy na broń sieczną. Należy unikać jego ciosów, gdyż mocno bije. Można go również podprowadzić w okolice winnicy, aby otrzymać pomoc w walce.

Pójdźcie do tunelu, w jego okolicach kręcą się szczury, jednak prawdziwym problemem mogą być dwa zębacze, bądźcie na nie gotowi. W samym przejściu są jedynie polne bestie. Po wyeliminowaniu ostatniej, powinien Wam się zaktualizować dziennik.

Przy wylocie z tunelu zatrzyma Was pracownik winnicy i powie, że zostali zaatakowani - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Przy wylocie z tunelu zatrzyma Was pracownik winnicy i powie, że zostali zaatakowani. Teraz możecie pomóc farmerom w walce z najemnikami. Po potyczce udajcie się na piętro głównego budynku - do Holdwiga. Pomóżcie mu w starciu z bratem.

Możecie wybrać los dla Andreasa. Jeżeli pozwoliliście oślepić Andreasa, to Holdwig przekaże Wam 300 sztuk złota; w przypadku, gdy zaproponowaliście Kolonię, to tylko podziękuje Wam za pomoc. Zameldujcie o Waszym sukcesie Bradlockowi - otrzymacie 2000 exp, a następnego dnia 750 sztuk złota.

Pogodzenie braci

Nagroda: 425 sztuk złota (-125 sztuk złota w ramach maksymalnych wydatków), 2500 exp oraz osiągnięcie Wola ojca

Po przybyciu do winnicy nie zaprzestawajcie wypytywania pracowników, nawet po tym, gdy otrzymacie wpis do dziennika. Jeżeli będziecie cierpliwi, to w końcu jeden z winiarzy powie Wam, że ojciec braci chciał, żeby zajmowali się gospodarstwem wspólnie. Dodatkowo poinformuje Was, że rozmawiał o tym z Liamem.

Jest to stary pracownik winnicy, który zwykle przesiaduje w okolicach placu przed budynkiem głównym - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jest to stary pracownik winnicy, który zwykle przesiaduje w okolicach placu przed budynkiem głównym.

Wypytajcie się Liama o obu braci. Zapytajcie się go kilkukrotnie co słychać. W pewnym momencie pojawi się możliwość porozmawiania z nim o tym, skąd tyle wie o gospodarstwie - zróbcie to. Następnie poruszcie temat konfliktu, a potem zaproponujcie, że załatwicie brakujące formalności.

Wróćcie do Liama następnego dnia i zabierzcie dokumenty - Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Wróćcie do Liama następnego dnia i zabierzcie dokumenty. Udajcie się teraz do miasta Archolos i odwiedźcie Venzela. Lokum mężczyzny znajduje się zaraz obok siedziby Mateya (osoba dająca Wam obywatelstwo) - naprzeciwko gildii Araxos.

Skryba ma jednak problemy ze strażnikami. Musicie teraz znaleźć Dustera. Mężczyzna jest oparty o budynek naprzeciwko domu Venzela (nieco z prawej). Porozmawiajcie z nim i zaproponujcie mu pomoc. Wejdźcie teraz ponownie do pracowni Venzela. Ekran się zaciemni i będziecie mogli po raz kolejny pogawędzić ze strażnikiem Dusterem, otrzymacie dodatkowo 25 sztuk złota.

Porozmawiajcie teraz z Venzelem, dajcie mu 25 sztuk złota i odbierzcie dokumenty. Z nimi udajcie się do Mateya. Mężczyzna zgodzi się Wam pomóc. Zaoferuje umowę - możecie zdradzić fałszerza albo zapłacić 100 sztuk złota.

Niezależnie od decyzji wróćcie teraz do Liama i oddajcie mu testament (+500 exp). Następnie udajcie się do zleceniodawcy - Bradlocka. Otrzymacie 2000 exp oraz osiągnięcie Wola ojca (więcej o achievementach dowiecie się na osobnej stronie Lista wszystkich osiągnięć), a gdy wrócicie do niego następnego dnia dostaniecie 400 sztuk złota.