Firmy

Microids/Anuman Interactive

Microids/Anuman Interactive to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Microids/Anuman Interactive, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Microids/Anuman Interactive

Syberia Remastered

Syberia Remastered

6 listopada 2025

Przygodowe

Syberia Remastered
Syberia: The World Before

Syberia: The World Before

18 marca 2022

Przygodowe

Syberia: The World Before
Syberia 3

Syberia 3

20 kwietnia 2017

Przygodowe

Syberia 3
Syberia

Syberia

18 czerwca 2002

Przygodowe

Syberia
Syberia II

Syberia II

29 marca 2004

Przygodowe

Syberia II
Agatha Christie: Death on the Nile

Agatha Christie: Death on the Nile

25 września 2025

Przygodowe

Agatha Christie: Death on the Nile

Francuska firma zajmująca się tworzeniem i wydawaniem gier opracowanych z myślą o komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych. Międzynarodową sławę przyniósł jej bestsellerowy cykl Syberia. Od 2007 roku jej szefem pozostaje Emmanuel Olivier.

Historia Microids

Przed premierą Syberii, czyli prehistoria

Historia firmy Microids sięga 1985 roku. Studio zostało założone przez Elliota Grassiano. Przez pierwsze dziesięć lat zespół koncentrował się na tworzeniu gier wideo. W 1995 roku podjęto jednak decyzję o rozszerzeniu działalności również na rynek wydawniczy. Siedziba firmy mieściła się wówczas we francuskim Vélizy; niedługo później firma zaczęła działać także na terenie Włoch (jako Microids Italy), Wielkiej Brytanii (pod nazwą Microids Ltd.) oraz założyła swój oddział deweloperski w Kanadzie (Microids Canada Inc.).

Syberia, czyli kamień milowy w dziejach firmy

Pomimo że w latach 1985-2002 ekipa regularnie dostarczała na rynek mniej lub bardziej udane produkcje (w jej portfolio wydawniczym znalazło się choćby ciepło przyjęte Amerzone oraz bestsellerowy cykl Dracula, który zadebiutował w 1999 roku wraz z grą Dracula: Zmartwychwstanie, by przez kolejne lata doczekać się kilku nowych części), prawdziwy przełom nastąpił w momencie premiery pierwszej części serii Syberia.

Mowa o klasycznej grze przygodowej typu point-and-click, zaprojektowanej przez słynnego belgijskiego rysownika – Benoita Sokala. Gracze i recenzenci zakochali się w Kate Walker – amerykańskiej prawniczce, której zadaniem było odnalezienie spadkobiercy właścicielki fabryki automatonów, położonej w Europie Wschodniej. Jak nietrudno się domyślić, wydarzenia szybko nabierały tempa, a kobiecie przyszło wkroczyć na ścieżkę, która miała popchnąć ją ku jej największej życiowej przygodzie.

Nim jednak Syberia pojawiła się na kolejnych platformach (Xbox, PlayStation 2), Microids czekały zmiany. W 2003 roku nastąpiła jej fuzja z MC2 France; niedługo później firma, zwana MC2 Microids, popadła w tarapaty finansowe, a chcąc uniknąć bankructwa, została zmuszona do przejęcia Wanadoo. Jej szeregi opuścił wówczas Elliot Grassiano – nowym szefem został Emmanuel Olivier.

W ten sposób studio na nowo nabrało wiatru w żagle. Jeszcze w 2003 r. do sprzedaży trafiło Post Mortem – detektywistyczna przygodówka utrzymana w mrocznym klimacie. Choć tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem, nie zdołał powtórzyć sukcesu swojego wielkiego poprzednika. Dlatego też niespecjalnie dziwi fakt, że rok później na sklepowych półkach wylądowała bezpośrednia kontynuacja Syberii – tym razem pozycja pojawiła się jednocześnie na komputerach osobistych, PlayStation 2 i konsoli Xbox.

Próby prześcignięcia legendy

Z uwagi na fakt, że opowiedziana w Syberii historia dobiegła końca, Microids stanęło przed wyzwaniem powołania do życia nowej, równie popularnej marki. Sztuka ta nie udała się wydanemu w 2005 roku Still Life – kolejnemu mrocznemu kryminałowi w dorobku studia, utrzymanemu w konwencji przygodówki point-and-click. W tym samym roku Ubisoft przejął kanadyjski oddział firmy i wcielił go do zespołu Ubisoft Montreal, z kolei jej włoskie ramię oddzieliło się od niej i zadebiutowało na rynku wydawniczym jako Blue Label Entertainment.

W listopadzie 2007 roku MC2 France podjęło decyzję o swoistym restarcie pod marką Microids – od tej pory wszystkie produkcje autorstwa tego zespołu miały być wydawane pod banderami Microids Montreal lub Microids Paris. Przeniesiono również siedzibę firmy do Paryża, a także otwarto nowe studio deweloperskie w kanadyjskim Montrealu. Rok 2007 to także debiut sieciowego sklepu Microids. Choć wydawać by się mogło, że przerwa w tworzeniu kolejnych produkcji nie wyjdzie firmie na dobre, w 2008 roku udało jej się pozyskać prawa do niektórych marek należących do Cryo Interactive. Niemniej, nieco ponad rok później Microids oraz cała należąca do niego własność intelektualna zostały przejęte przez Anuman Interactive. Na konsekwencje tych wydarzeń nie trzeba było długo czekać – w 2010 roku firma podzieliła się swoimi planami na najbliższą przyszłość, która rysowała się w kolorowych barwach, zwłaszcza że po wielu latach powrócił do niej sam Elliot Grassiano.

Tempo produkcji przyprawiające o zawrót głowy

Od tej pory Microids narzuciło sobie niebywałe wręcz tempo produkcji kolejnych gier. O ile lata 2010-2011 przyniosły premiery zaledwie czterech tytułów, o tyle w samym tylko 2012 roku zespół dostarczył... osiem gier. Wśród nich pojawiło się odświeżone Amerzone: The Explorer's Legacy, które trafiło na urządzenia mobilne z systemem iOS, i ciepło przyjęte Secrets of the Vatican: The Holy Lance. Rok 2013 natomiast przyniósł premiery kolejnych sześciu tytułów autorstwa utalentowanego zespołu. Prym wiodły mniej lub bardziej udane remaki (Prehistorik, Titan), na czele których stanęła zremasterowana Syberia, wydana na mobilne systemy Android i Apple iOS. Sukces, jaki odniosła owa pozycja, najwyraźniej dał deweloperom do myślenia – w 2014 roku Syberia trafiła również na PlayStation 3 i Xboksa 360, z kolei w 2015 roku światło dzienne ujrzała nowa wersja Syberii II.

Z uwagi na fakt, że w 2013 roku Anuman Interactive zdołało pozyskać prawa do dzieł Agathy Christie, niespecjalnie dziwi, że w 2016 roku w sprzedaży pojawiła się gra Agatha Christie: The ABC Murders. Choć była to udana produkcja, gracze od dłuższego czasu żyli perspektywą rychłego powrotu do przygód nieustraszonej Kate Walker.

Syberia 3, czyli powrót króla?

O tym, że Syberia 3 powstaje, krążyły słuchy od 2009 roku. Kiedy w 2012 roku do Microids wrócił Benoit Sokal, sprawa wydawała się przesądzona – Kate Walker prędzej czy później wróci na ekrany monitorów i telewizorów. Tytuł został oficjalnie zapowiedziany po kilku miesiącach, a od tego czasu na światło dzienne od czasu do czasu wychodziły strzępki informacji dotyczących miejsca akcji, fabuły i postaci. Na pierwszy pełnoprawny zwiastun fani serii musieli długo czekać – w międzyczasie ujawniono, że tytuł pojawi się na kilku platformach, w tym na nowej konsoli Nintendo, czyli Switchu. Produkcja zadebiutowała w 2017 roku; jako ciekawostkę należy dodać, że był to pierwszy tytuł wydany na nowym sprzęcie Nintendo, którym gracze znad Wisły mogli cieszyć się pełną polską wersją językową. Premiera trzeciej Syberii w żadnym wypadku nie była jednak powrotem króla. Wręcz przeciwnie – tytuł nie spełnił pokładanych w nim nadziei, o czym dobitnie świadczyła średnia ocen pecetowej wersji, która według serwisu Metacritic wynosiła zaledwie 51/100. W kolejnych latach Microids skupiło się na tworzeniu i wydawaniu reedycji dwóch poprzednich odsłon cyklu, przygotowaniu zremasterowanej wersji kultowego Flashbacka, a także na opracowaniu remake’u klasycznej platformówki pod tytułem Toki. Ponadto ekipa oddała w ręce graczy towarzyską zręcznościowkę pod tytułem Fort Boyard, która jednak prezentowała wyjątkowo niski poziom.

Nieco lepiej firma radziła sobie na poletku wydawniczym. Oprócz własnych produkcji Microids dostarczyło między innymi gry odświeżone wersje gier z serii Asterix & Obelix XXL, a także jej pełnoprawną trzecią część, dwie odsłony cyklu Gear.Club Unlimited, oryginalne Blacksad: Under the Skin czy wreszcie Oddworld: Abe’s Oddysee New N’Tasty w wersji na konsolę Nintendo Switch. Ponadto nakładem firmy na sklepowych półkach pojawiła się gra XIII będąca remakiem kultowej XIII, która jednak została zmieszana z błotem przez graczy i recenzentów, głównie ze względu na trapiące ją problemy techniczne oraz zmianę stylu graficznego.

W sierpniu 2019 roku studio Microids postanowiło po raz kolejny zawojować świat marką Syberia. Zapowiedziana wówczas gra Syberia: The World Before miała być owocem jego współpracy z zespołem Koalabs, czerpiącym garściami z dorobku dwóch pierwszych odsłon cyklu w znacznie większym stopniu niż nieudana „trójka”. Projekt zmierzał na komputery osobiste i miał zadebiutować w 2021 roku, a wcześniej, bo w październiku 2020 roku, otrzymał darmowy (i co najważniejsze – dość ciepło przyjęty przez graczy) prolog.

Syberia: The World Before ukazała się na komputerach osobistych w marcu 2022 roku, a z czasem trafiła również na PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S, a także Xboksa One i PlayStation 4. Tytuł doczekał się „bardzo pozytywnych” ocen na platformie Steam i średniej ocen w serwisie Metacritic na poziomie 78-82/100 (w zależności od platformy). Można więc było uznać, że tchnął w markę Syberia nowe życie.

Powrót do korzeni

Na przestrzeni kolejnych miesięcy Microids kilkukrotnie odwołało się do swoich korzeni. W październiku 2023 roku studio oddało w ręce graczy przygodówkę TPP pod tytułem Agatha Christie: Murder on the Orient Express. W listopadzie 2023 zadebiutował natomiast Flashback 2, zaś w kwietniu 2025 roku ukazało się Amerzone: The Explorer’s Legacy, czyli remake przygodówki sprzed 26 lat.

O ile Morderstwo w Orient Expressie i Amerzone mogły się pochwalić ciepłym przyjęciem ze strony graczy, tego samego nie można było powiedzieć o drugim Flashbacku, który zebrał jedynie „mieszane” opinie i przeszedł bez większego echa.

W maju 2025 roku Microids zapowiedziało swój następny projekt. Była nim Syberia Remastered, czyli gruntownie odświeżona wersja kultowej przygodówki studia, stworzona we współpracy z francuskim Virtuallyz Gaming.

Gry w produkcji

Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Microids/Anuman Interactive.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Microids/Anuman Interactive.

Francuska firma zajmująca się tworzeniem i wydawaniem gier opracowanych z myślą o komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych. Międzynarodową sławę przyniósł jej bestsellerowy cykl Syberia. Od 2007 roku jej szefem pozostaje Emmanuel Olivier.

Historia Microids

Przed premierą Syberii, czyli prehistoria

Historia firmy Microids sięga 1985 roku. Studio zostało założone przez Elliota Grassiano. Przez pierwsze dziesięć lat zespół koncentrował się na tworzeniu gier wideo. W 1995 roku podjęto jednak decyzję o rozszerzeniu działalności również na rynek wydawniczy. Siedziba firmy mieściła się wówczas we francuskim Vélizy; niedługo później firma zaczęła działać także na terenie Włoch (jako Microids Italy), Wielkiej Brytanii (pod nazwą Microids Ltd.) oraz założyła swój oddział deweloperski w Kanadzie (Microids Canada Inc.).

Syberia, czyli kamień milowy w dziejach firmy

Pomimo że w latach 1985-2002 ekipa regularnie dostarczała na rynek mniej lub bardziej udane produkcje (w jej portfolio wydawniczym znalazło się choćby ciepło przyjęte Amerzone oraz bestsellerowy cykl Dracula, który zadebiutował w 1999 roku wraz z grą Dracula: Zmartwychwstanie, by przez kolejne lata doczekać się kilku nowych części), prawdziwy przełom nastąpił w momencie premiery pierwszej części serii Syberia.

Mowa o klasycznej grze przygodowej typu point-and-click, zaprojektowanej przez słynnego belgijskiego rysownika – Benoita Sokala. Gracze i recenzenci zakochali się w Kate Walker – amerykańskiej prawniczce, której zadaniem było odnalezienie spadkobiercy właścicielki fabryki automatonów, położonej w Europie Wschodniej. Jak nietrudno się domyślić, wydarzenia szybko nabierały tempa, a kobiecie przyszło wkroczyć na ścieżkę, która miała popchnąć ją ku jej największej życiowej przygodzie.

Nim jednak Syberia pojawiła się na kolejnych platformach (Xbox, PlayStation 2), Microids czekały zmiany. W 2003 roku nastąpiła jej fuzja z MC2 France; niedługo później firma, zwana MC2 Microids, popadła w tarapaty finansowe, a chcąc uniknąć bankructwa, została zmuszona do przejęcia Wanadoo. Jej szeregi opuścił wówczas Elliot Grassiano – nowym szefem został Emmanuel Olivier.

W ten sposób studio na nowo nabrało wiatru w żagle. Jeszcze w 2003 r. do sprzedaży trafiło Post Mortem – detektywistyczna przygodówka utrzymana w mrocznym klimacie. Choć tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem, nie zdołał powtórzyć sukcesu swojego wielkiego poprzednika. Dlatego też niespecjalnie dziwi fakt, że rok później na sklepowych półkach wylądowała bezpośrednia kontynuacja Syberii – tym razem pozycja pojawiła się jednocześnie na komputerach osobistych, PlayStation 2 i konsoli Xbox.

Próby prześcignięcia legendy

Z uwagi na fakt, że opowiedziana w Syberii historia dobiegła końca, Microids stanęło przed wyzwaniem powołania do życia nowej, równie popularnej marki. Sztuka ta nie udała się wydanemu w 2005 roku Still Life – kolejnemu mrocznemu kryminałowi w dorobku studia, utrzymanemu w konwencji przygodówki point-and-click. W tym samym roku Ubisoft przejął kanadyjski oddział firmy i wcielił go do zespołu Ubisoft Montreal, z kolei jej włoskie ramię oddzieliło się od niej i zadebiutowało na rynku wydawniczym jako Blue Label Entertainment.

W listopadzie 2007 roku MC2 France podjęło decyzję o swoistym restarcie pod marką Microids – od tej pory wszystkie produkcje autorstwa tego zespołu miały być wydawane pod banderami Microids Montreal lub Microids Paris. Przeniesiono również siedzibę firmy do Paryża, a także otwarto nowe studio deweloperskie w kanadyjskim Montrealu. Rok 2007 to także debiut sieciowego sklepu Microids. Choć wydawać by się mogło, że przerwa w tworzeniu kolejnych produkcji nie wyjdzie firmie na dobre, w 2008 roku udało jej się pozyskać prawa do niektórych marek należących do Cryo Interactive. Niemniej, nieco ponad rok później Microids oraz cała należąca do niego własność intelektualna zostały przejęte przez Anuman Interactive. Na konsekwencje tych wydarzeń nie trzeba było długo czekać – w 2010 roku firma podzieliła się swoimi planami na najbliższą przyszłość, która rysowała się w kolorowych barwach, zwłaszcza że po wielu latach powrócił do niej sam Elliot Grassiano.

Tempo produkcji przyprawiające o zawrót głowy

Od tej pory Microids narzuciło sobie niebywałe wręcz tempo produkcji kolejnych gier. O ile lata 2010-2011 przyniosły premiery zaledwie czterech tytułów, o tyle w samym tylko 2012 roku zespół dostarczył... osiem gier. Wśród nich pojawiło się odświeżone Amerzone: The Explorer's Legacy, które trafiło na urządzenia mobilne z systemem iOS, i ciepło przyjęte Secrets of the Vatican: The Holy Lance. Rok 2013 natomiast przyniósł premiery kolejnych sześciu tytułów autorstwa utalentowanego zespołu. Prym wiodły mniej lub bardziej udane remaki (Prehistorik, Titan), na czele których stanęła zremasterowana Syberia, wydana na mobilne systemy Android i Apple iOS. Sukces, jaki odniosła owa pozycja, najwyraźniej dał deweloperom do myślenia – w 2014 roku Syberia trafiła również na PlayStation 3 i Xboksa 360, z kolei w 2015 roku światło dzienne ujrzała nowa wersja Syberii II.

Z uwagi na fakt, że w 2013 roku Anuman Interactive zdołało pozyskać prawa do dzieł Agathy Christie, niespecjalnie dziwi, że w 2016 roku w sprzedaży pojawiła się gra Agatha Christie: The ABC Murders. Choć była to udana produkcja, gracze od dłuższego czasu żyli perspektywą rychłego powrotu do przygód nieustraszonej Kate Walker.

Syberia 3, czyli powrót króla?

O tym, że Syberia 3 powstaje, krążyły słuchy od 2009 roku. Kiedy w 2012 roku do Microids wrócił Benoit Sokal, sprawa wydawała się przesądzona – Kate Walker prędzej czy później wróci na ekrany monitorów i telewizorów. Tytuł został oficjalnie zapowiedziany po kilku miesiącach, a od tego czasu na światło dzienne od czasu do czasu wychodziły strzępki informacji dotyczących miejsca akcji, fabuły i postaci. Na pierwszy pełnoprawny zwiastun fani serii musieli długo czekać – w międzyczasie ujawniono, że tytuł pojawi się na kilku platformach, w tym na nowej konsoli Nintendo, czyli Switchu. Produkcja zadebiutowała w 2017 roku; jako ciekawostkę należy dodać, że był to pierwszy tytuł wydany na nowym sprzęcie Nintendo, którym gracze znad Wisły mogli cieszyć się pełną polską wersją językową. Premiera trzeciej Syberii w żadnym wypadku nie była jednak powrotem króla. Wręcz przeciwnie – tytuł nie spełnił pokładanych w nim nadziei, o czym dobitnie świadczyła średnia ocen pecetowej wersji, która według serwisu Metacritic wynosiła zaledwie 51/100. W kolejnych latach Microids skupiło się na tworzeniu i wydawaniu reedycji dwóch poprzednich odsłon cyklu, przygotowaniu zremasterowanej wersji kultowego Flashbacka, a także na opracowaniu remake’u klasycznej platformówki pod tytułem Toki. Ponadto ekipa oddała w ręce graczy towarzyską zręcznościowkę pod tytułem Fort Boyard, która jednak prezentowała wyjątkowo niski poziom.

Nieco lepiej firma radziła sobie na poletku wydawniczym. Oprócz własnych produkcji Microids dostarczyło między innymi gry odświeżone wersje gier z serii Asterix & Obelix XXL, a także jej pełnoprawną trzecią część, dwie odsłony cyklu Gear.Club Unlimited, oryginalne Blacksad: Under the Skin czy wreszcie Oddworld: Abe’s Oddysee New N’Tasty w wersji na konsolę Nintendo Switch. Ponadto nakładem firmy na sklepowych półkach pojawiła się gra XIII będąca remakiem kultowej XIII, która jednak została zmieszana z błotem przez graczy i recenzentów, głównie ze względu na trapiące ją problemy techniczne oraz zmianę stylu graficznego.

W sierpniu 2019 roku studio Microids postanowiło po raz kolejny zawojować świat marką Syberia. Zapowiedziana wówczas gra Syberia: The World Before miała być owocem jego współpracy z zespołem Koalabs, czerpiącym garściami z dorobku dwóch pierwszych odsłon cyklu w znacznie większym stopniu niż nieudana „trójka”. Projekt zmierzał na komputery osobiste i miał zadebiutować w 2021 roku, a wcześniej, bo w październiku 2020 roku, otrzymał darmowy (i co najważniejsze – dość ciepło przyjęty przez graczy) prolog.

Syberia: The World Before ukazała się na komputerach osobistych w marcu 2022 roku, a z czasem trafiła również na PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S, a także Xboksa One i PlayStation 4. Tytuł doczekał się „bardzo pozytywnych” ocen na platformie Steam i średniej ocen w serwisie Metacritic na poziomie 78-82/100 (w zależności od platformy). Można więc było uznać, że tchnął w markę Syberia nowe życie.

Powrót do korzeni

Na przestrzeni kolejnych miesięcy Microids kilkukrotnie odwołało się do swoich korzeni. W październiku 2023 roku studio oddało w ręce graczy przygodówkę TPP pod tytułem Agatha Christie: Murder on the Orient Express. W listopadzie 2023 zadebiutował natomiast Flashback 2, zaś w kwietniu 2025 roku ukazało się Amerzone: The Explorer’s Legacy, czyli remake przygodówki sprzed 26 lat.

O ile Morderstwo w Orient Expressie i Amerzone mogły się pochwalić ciepłym przyjęciem ze strony graczy, tego samego nie można było powiedzieć o drugim Flashbacku, który zebrał jedynie „mieszane” opinie i przeszedł bez większego echa.

W maju 2025 roku Microids zapowiedziało swój następny projekt. Była nim Syberia Remastered, czyli gruntownie odświeżona wersja kultowej przygodówki studia, stworzona we współpracy z francuskim Virtuallyz Gaming.

Nadciągające gry

Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Microids/Anuman Interactive.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Microids/Anuman Interactive.

Wiadomości o firmie Microids/Anuman Interactive

Gracze są tego pewni. To najśmieszniejsza rzecz na Steam, jaką widzieli od lat

Gracze są tego pewni. To najśmieszniejsza rzecz na Steam, jaką widzieli od lat

Bardzo agresywne systemy antycheaterskie najczęściej denerwują graczy. W przypadku jednej gry takie rozwiązanie wywołało jednak rozbawienie.

gry

Adrian Werner

23 sierpnia 2025 11:12

Gracze są tego pewni. To najśmieszniejsza rzecz na Steam, jaką widzieli od lat
Kultowa klasyka 20 lat później z datą premiery. Zobacz porównanie graficzne remastera Syberii z oryginałem

Kultowa klasyka 20 lat później z datą premiery. Zobacz porównanie graficzne remastera Syberii z oryginałem

Syberia Remastered ma uwspółcześnić kultową przygodówkę, a jednocześnie zachować magię, którą tytuł Benoita Sokala oczarował graczy ponad 20 lat temu.

gry

Jakub Błażewicz

22 sierpnia 2025 15:00

Kultowa klasyka 20 lat później z datą premiery. Zobacz porównanie graficzne remastera Syberii z oryginałem
Gra, która zmieniła przygodówki, powraca z remasterem ponad 20 lat po premierze. Twórcy Syberia Remastered jednak mają dobrą wiadomość dla polskich graczy

Gra, która zmieniła przygodówki, powraca z remasterem ponad 20 lat po premierze. Twórcy Syberia Remastered jednak mają dobrą wiadomość dla polskich graczy

Zapowiedziano Syberia: Remastered, czyli odświeżoną wersję jednej z najważniejszych przygodówek w historii. Mamy przy tym dobre wieści na temat polskiej wersji językowej.

gry

Adrian Werner

2 lipca 2025 22:55

Gra, która zmieniła przygodówki, powraca z remasterem ponad 20 lat po premierze. Twórcy Syberia Remastered jednak mają dobrą wiadomość dla polskich graczy
92% pozytywnych opinii na Steam. Tyle pochwał zebrał powrót 26-letniej przygodowej klasyki

92% pozytywnych opinii na Steam. Tyle pochwał zebrał powrót 26-letniej przygodowej klasyki

Klasyczna gra przygodowa zaliczyła udany powrót, aczkolwiek remake pierwszej gry Benoita Sokala nie powalczył na listach bestsellerów.

gry

Jakub Błażewicz

23 czerwca 2025 09:07

92% pozytywnych opinii na Steam. Tyle pochwał zebrał powrót 26-letniej przygodowej klasyki
Amazon Prime Gaming na marzec 2025 aż z 20 grami. Jest z czego wybierać, choć prym wiodą Mafia 2, najnowsza Syberia i Wolfenstein: The Old Blood

Amazon Prime Gaming na marzec 2025 aż z 20 grami. Jest z czego wybierać, choć prym wiodą Mafia 2, najnowsza Syberia i Wolfenstein: The Old Blood

W marcu 2025 roku w ramach usługi Amazon Prime Gaming będzie można odebrać aż 20 gier. Są wśród nich Mafia 2: Definitive Edition, Syberia: The World Before, Wolfenstein: The Old Blood czy Legacy of Kain: Defiance.

gry

Hubert Śledziewski

6 marca 2025 21:26

Amazon Prime Gaming na marzec 2025 aż z 20 grami. Jest z czego wybierać, choć prym wiodą Mafia 2, najnowsza Syberia i Wolfenstein: The Old Blood
Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest

Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest

Nie samym Gothikiem żyje człowiek. Od startu Steam Next Festu przekopujemy się przez długaśną listę pozycji w nadziei wyłowienia obiecujących gier, które jak dotąd przemknęły nam pod radarem – rzućcie okiem, może coś Was zainteresuje?

opinie

Anna Garas

28 lutego 2025 14:54

Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest
Strategia łącząca AoE i Total Wara. W Warrior Kings budowaliśmy własne państwo, planując zemstę na swoim oprawcy

Strategia łącząca AoE i Total Wara. W Warrior Kings budowaliśmy własne państwo, planując zemstę na swoim oprawcy

Warrior Kings to jedna z tych strategii, które nie siląc się na rewolucję, przypadły do gustu fanom gatunku. Dostawaliśmy tu szeroki wachlarz możliwości taktycznych i trzy diametralnie różne kierunki, w jakich mogliśmy popchnąć swoje imperium.

opinie

Krystian Pieniążek

22 lutego 2025 20:00

Strategia łącząca AoE i Total Wara. W Warrior Kings budowaliśmy własne państwo, planując zemstę na swoim oprawcy
Remake kultowego Little Big Adventure zadebiutował na rynku. Przed zakupem możecie ograć demo

Remake kultowego Little Big Adventure zadebiutował na rynku. Przed zakupem możecie ograć demo

Posiadacze PC oraz konsol PS4, PS5 i Switch mogą już grać w Little Big Adventure: Twinsen’s Quest. To remake kultowej przygodówki z 1994 roku.

gry

Marcin Bukowski

14 listopada 2024 13:43

Remake kultowego Little Big Adventure zadebiutował na rynku. Przed zakupem możecie ograć demo
Nowości na Steam. Powrót rolniczej potęgi i nowe wersje dwóch legend XX wieku

Nowości na Steam. Powrót rolniczej potęgi i nowe wersje dwóch legend XX wieku

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Farming Simulator 25, The Rise of the Golden Idol, Dragon Quest III HD-2D Remake, Temtem: Swarm, Little Big Adventure: Twinsen’s Quest, Tetris Forever oraz wersje 1.0 I Am Future i Songs of Silence.

gry

Adrian Werner

12 listopada 2024 10:55

Nowości na Steam. Powrót rolniczej potęgi i nowe wersje dwóch legend XX wieku
Jeden z najpiękniejszych RTS-ów w historii to niezwykła opowieść o mrówkach walczących za swoją Królową. Empire of the Ants zauroczyło wielu graczy

Jeden z najpiękniejszych RTS-ów w historii to niezwykła opowieść o mrówkach walczących za swoją Królową. Empire of the Ants zauroczyło wielu graczy

Po wielu miesiącach oczekiwania na rynku w końcu zadebiutowała gra Empire of the Ants. RTS oferujący fotorealistyczną grafikę zdobył przychylność nie tylko graczy, ale też branżowych recenzentów.

gry

Kamil Kleszyk

9 listopada 2024 12:08

Jeden z najpiękniejszych RTS-ów w historii to niezwykła opowieść o mrówkach walczących za swoją Królową. Empire of the Ants zauroczyło wielu graczy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl