Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Warrior Kings (PC)

Warrior Kings PC

Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Warrior Kings (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

4marca2002

8maja2002

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Warrior Kings to strategia czasu rzeczywistego będąca hybrydą gier Lords of the Realms 2 i Shogun. Akcja przenosi graczy do średniowiecznego świata Orbis, gdzie rozpoczynają grę jako mało znaczący władca zrujnowanego państwa. Celem jest oczywiście przywrócenia mu dawnej świetności i stworzenie potężnego królestwa. Twórcy wyszli ze słusznego założenia, że podstawą każdej potęgi militarnej jest dobrze prosperująca gospodarka. Dlatego też początkowo musimy skupić się głównie na rozwoju rolnictwa i handlu (stawianie farm rolniczych, kopalni, czy innych budowli), a następnie gdy nasz skarbiec zapełni się gotówką, a poddani będą mieli pełne brzuchy stworzyć silną i niezwyciężoną armię.

Gra posiada wspaniałą trójwymiarową oprawę graficzną odpowiedzialną za przedstawiane średniowiecznego królestwa i wielkich bitew z udziałem setek żołnierzy, które są jednym z najważniejszych aspektów Warrior Kings. Twórcy stworzyli specjalny system dowodzenia, dzięki któremu podczas bitew możemy z łatwością dowodzić ogromnymi armiami, zorganizowanymi w potężne bataliony i szyki, zmieniać formacje i wykorzystywać najlepsze cechy danego typu jednostek. Kolejną pozytywną cechą Warrior Kings jest komputerowe AI. Tutaj nie ma konieczności ciągłego nadzoru nad poddanymi, każdy z nich doskonale zna swoje powołanie i bez naszej ingerencji wykonuje swoje zadania. A jeżeli zostanie zaatakowany, to nie będzie stać jak osioł czekając na śmierć, tylko weźmie nogi za pas lub chwyci za broń, aby chronić swe domostwo.

  • Możliwość rozgrywki do ośmiu osób równocześnie w trybie multiplayer.
  • Ponad 50 zróżnicowanych map przeznaczonych do gry wieloosobowej.
  • Ponad 30 typów jednostek bojowych.
  • Rozwój naukowy, opcje dyplomatyczne.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 688 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Gry podobne do Warrior Kings

Wymagania wiekowe Warrior Kings

12+

Wymagania sprzętowe Warrior Kings

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 733MHz
  • 256MB RAM
  • 32 MB akcelerator 3D
Warrior Kings - recenzja gry
Warrior Kings - recenzja gry

Recenzja 17 maja 2002, 10:52

Twórcy Warrior Kings szczególnie zachwalali wprowadzone przez siebie rozwiązania bitewne. Rzeczywiście walki są tu ciekawe, w czym rzecz jasna pomaga fakt, iż gra jest trójwymiarowa. Dzięki temu twe armie mogą korzystać z dobrodziejstw ukształtowania terenu, atakują na większy dystans i dalej widzą ze wzgórz, szybciej poruszają się na płaskim terenie lub schodzą z pagórków, a muszą się trochę pomęczyć, aby osiągnąć szczyty. Armia może być układana w formacje, a twoje decyzje o jej składzie osobowym oraz ustawieniu poszczególnych oddziałów mają (podobnie jak np. w Shogunie) ogromne znaczenie. Tutaj też musisz się zastanowić, jak dopasować strategię do składu armii wroga i których użyć jednostek przeciw jednostkom zarządzanym przez komputer (np. wiadomo, że pikinierzy dobrze sobie radzą zatrzymując frontalny atak kawalerii, a ustawieni na wzgórzach łucznicy zmasakrują przechodzącą u ich stóp wrogą piechotę). Kluczowe znaczenie ma również odpowiednie przygotowanie do bitwy. Znalezienie dogodnego miejsca, aby przyjąć wroga, rozsądne rozlokowanie oddziałów, zabezpieczenie przed uderzeniem z flanki i od tyłu – oto manewry, które powinnien przeprowadzić doświadczony wódz. Jednak problemem jest to, że Sztuczna Inteligencja komputera czasami zawodzi. Na przykład twoje jednostki nie zawsze chcą wypełniać wydane rozkazy. Ty rozkazujesz atakować, a chłopcy stoją bezczynnie i aby zareagowali rozkaz należy powtórzyć raz, czy dwa. Oczywiście, jeśli przyzwyczaisz się do tego faktu, to po prostu zaczniesz zwracać uwagę na to, czy polecenia są prawidłowo realizowane. Niemniej jednak jest to naprawdę denerwujące i w zamęcie bitwy nie powinieneś zajmować się takimi „bzdetami”, tylko czuwać nad taktyczną całością. Pierwsze walki, w których weźmiesz udział jako dowódca są w miarę kameralne. To tylko starcia kilkunastu żołnierzy, czy rycerzy. Jednak w późniejszej fazie gry weźmiesz już udział w naprawdę wielkich bataliach, gdzie będą się potykać ogromne i zróżnicowane pod względem składu osobowego armie (i znowu podobnie jak w Shogunie).