Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Myth III: The Wolf Age (PC)

Myth III: Era Wilka PC

Myth III: The Wolf Age

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Myth III: The Wolf Age (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30października2001

5marca2002

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Trzecia część znanej strategii czasu rzeczywistego Myth o podtytule The Wolf Age. Jej akcja rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z Myth: The Fallen Lords i skupia się na życiu Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed niegodziwymi Myrkidia i Trow i został pierwszym imperatorem kraju ludzi.

W stosunku do poprzednich części serii rozgrywka nie zmieniała się w znaczący sposób. Gracz ponownie otrzymuje do dyspozycji szereg różnorodnych jednostek, którymi musi dowodzić w wielu bitwach połączonych wciągającą fabułą. Jednak teraz skala bitew powiększyła się, bierze w nich udział więcej wojowników, a za przedstawienie całości zmagań odpowiada udoskonalony trójwymiarowy engine graficzny (użycie prawdziwych trójwymiarowych postaci, deformacja terenu itp.).

  • Wysokiej jakości mapy terenu, które dzięki opcji zoom, można dowolnie przybliżać i oddalać, dla uzyskania jak najlepszych efektów wizualnych.
  • 25 poziomów oraz pięć unikalnych map do gry w Internecie.
  • Ponad 40 typów jednostek.
  • Możliwość gry jedno- i wieloosobowej.
  • Różne tryby rozgrywki wieloosobowej, między innymi: Capture the Flag i Grinder.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 7,9 / 10 na podstawie 215 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69 PLN

Wymagania wiekowe Myth III: The Wolf Age

16+

Wymagania sprzętowe Myth III: Era Wilka

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 450MHz
  • 128 MB RAM
  • akcelerator 3D
Myth III: Era Wilka - recenzja gry
Myth III: Era Wilka - recenzja gry

Recenzja 27 marca 2002, 10:32

Najwyższa pora przyjrzeć się samej grze. Dla ścisłości dodam, że Myth 3 nie jest „klasycznym” RTS-em. Pod słowem „klasyczny” rozumiem wszystkie klony bazujące na pomyśle Command&Conquer (Warcraft, Age of Empires 2 etc.) w których rozbudowujemy naszą bazę, produkujemy jednostki i niszczymy wroga. Czym jest więc Myth 3? Na pewno jest strategią czasu rzeczywistego rozgrywającą się w środowisku trójwymiarowym. Od „klasycznych” RTS-ów odróżnia go jednak to, iż tu nacisk położony jest wyłącznie na walkę, czynnik ekonomiczny (zbieranie surowców, rozbudowa, produkcja) został zupełnie pominięty. Innymi słowy mówiąc jest to najczystsza strategia z możliwych opierająca się wyłącznie na ustaleniu odpowiedniej taktyki walki i sprawnym jej wykonaniu. W każdej misji dysponujemy ściśle określoną ilością jednostek, każda jest na wagę złota, albowiem po jej utracie nie możemy „wyprodukować’ sobie nowej. Kolejnym smaczkiem jest to, że jednostki posiadają własne imię, historię i doświadczenie. Po wykonaniu misji nie „giną”, ale przechodzą z nami do następnego scenariusza (zajmując miejsce tych niedoświadczonych które są nam standardowo przydzielane). W rezultacie nie zwiększa to liczebności naszych sił w kolejnym scenariuszu, zwiększa za to ich siłę albowiem np. Łucznik mający na kącie 10 zabitych wrogów jest skuteczniejszy niż 3 nowicjuszy. Walka nabiera nowego wymiaru - opłaca się szczególnie chronić i na bieżąco leczyć naszych najbardziej doświadczonych herosów i to za wszelką cenę! Zwycięstwo zwycięstwu staje się nierówne, wielokrotnie zdarzało mi się powtarzać wygraną misję tylko i wyłącznie dlatego, że podczas walki poległy kluczowe dla mnie jednostki do których się przywiązałem ;). Skoro już o jednostkach mowa, to w Myth 3 naliczyłem ich blisko 40 rodzajów! Ktoś może powiedzieć, że to niewiele (w takim np. Star Wars: Galactic Battlegrounds było ich ok. 300), jednak tutaj każda z nich jest w pełni unikalna, posiada odpowiednie dla siebie umiejętności i jest zupełnie inaczej wykorzystywana na polu walki. W porównaniu z poprzednimi częściami pojawia się 12 zupełnie nowych jednostek - mnie najbardziej ucieszyły „typowe krasnoludy”, czyli twardziele z potężnymi bojowymi toporami, bo jak do tej pory w serii Myth pełniły one wyłącznie rolę „artylerii” rażąc przeciwników ładunkami wybuchowymi.