Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 7 sierpnia 2001, 10:34

autor: Krzysztof Żołyński

Myth III: Era Wilka - przed premierą

Obie poprzednie części serii – „Myth: The Fallen Lords” oraz „Myth II: Soulblighter” odniosły oszałamiający sukces, zdobywając rzesze fanów na całym świecie. Czy podobnie będzie z Myth III: The Wolf Age?

Zapewne doskonale pamiętacie poprzednie części serii – „Myth: The Fallen Lords” oraz „Myth II: Soulblighter”. Obie odniosły oszałamiający sukces, zdobywając rzesze fanów na całym świecie. Powodów tak wielkiej popularności było kilka. Główne atuty tych gier to przede wszystkim wspaniała grafika i ciekawe filmiki oraz oryginalna i wciągająca fabuła. Tymczasem jeszcze w tym roku należy się spodziewać premiery trzeciej części cyklu, który zostanie opatrzony tytułem Myth III: The Wolf Age.

Za powstaniem gry stoi tak jak w wypadku poprzednich części firma Bungie, a jej produkcją zajmuje się firma Mumbo Jumbo. Myślę, że po producencie o tak oryginalnej nazwie można spodziewać się równie wspaniałych pomysłów, które znajdą swe odzwierciedlenie w grze. Mówiąc o Mumbo Jumbo chciałbym tylko nadmienić, że jest to weteran na rynku i to utytułowany. Panowie z tej firmy mają na koncie Heavy Metal F.A.K.K. II.

Szczegóły na temat fabuły gry są skrzętnie ukrywane i wiadomo niewiele. Jednak wszyscy mają wielkie nadzieje i liczą, że i tym razem fabuła gry będzie bardzo interesująca i nie pozwoli przez wiele godzin odejść od komputera. Akcja gry zostanie umieszczona w czasach o 1000 lat wyprzedzających wydarzenia z pierwszej części Mytha i będzie się skupiać na wyczynach Connachta, pierwszego imperatora kraju ludzi, który uratował ludzkość przed niegodziwą rasą Myrkidia i Trow. I niestety tylko tyle wiadomo, więc nie pozostaje nam nic innego jak czekać.

W Myth III bardzo duży nacisk położono na udoskonalenie grafiki i wprowadzenie wielu innowacji. Twórcy gry zapowiadają, że poziom dopracowania grafiki powali na kolana wszystkich, nawet najbardziej wymagających graczy. Przede wszystkim zmieniono paletę kolorów z 8 bitowej na 16 i zrezygnowano ze sprajtów a zamiast nich wprowadzono skalowane modele 3D (ta zmiana ma dotyczyć wszystkiego postaci, terenu i budynków), a także wprowadzono deformowanie terenu, dzięki czemu gra ma nabrać wyrazu i wyglądać dużo lepiej. W Myth III ma się znaleźć cała masa nowych i ulepszonych efektów świetlnych. Wprowadzone innowacje pozwolą na to, aby blask płomieni odbijał się i migotał na uzbrojeniu i pancerzach wojowników, a także na otaczających go obiektach i ziemi. Na wszystkich metalowych powierzchniach ujrzymy odbicia budynków, zbliżających się przeciwników, czy otaczającej przyrody.

Dzięki programistom z Mumbo Jumbo engine gry korzysta teraz z tzw. skeleton modelling, patentu znanego z ich wcześniejszej produkcji Heavy Metal F.A.K.K. II. Ulepszenie wpływa na większy realizm poruszania się postaci i cienia rzucanego na podłoże. Dla zwiększenia realizmu rozgrywki w stosunku do Mytha II, do gry włączono wpływ większej ilości elementów otaczającego środowiska. Chodzi o to, że np.: wiatr oprócz tego, że powoduje chwianie się drzew, to dodatkowo będzie miał wielki wpływ na kierunek lotu wystrzelonych strzał, a co za tym idzie na skuteczność ataku. Jednak najfajniejszą rzeczą jest to, że siła wybuchu będzie potrafiła niszczyć także „martwe” obiekty jak drzewa, zabudowania, itp. znajdujące się w pobliżu eksplozji. To zapewne sprawi, że walka będzie o wiele bardziej realistyczna i widowiskowa.

Oczywiście nie muszę chyba wspominać, że cała gra zostanie zaprezentowana w pełnym 3D. Co ciekawe, twórcy gry zapowiedzieli, że przy całym mnóstwie poprawek i ulepszeń wprowadzonych w Myth III nie zapomniano o graczach dysponujących słabszymi komputerami i tak się ją konstruuje, aby stawiała możliwie najniższe wymagania sprzętowe.

Pora napisać kilka słów o tzw. gameplay-u. Twórcy gry postanowili skorzystać z tego, co było dobre w poprzednich częściach gry. Wynikiem takiego myślenia jest pozostawienie kamery, którą można swobodnie obracać o pełne 360 stopni. Jest to bardzo dobrze pomyślane i wygodne narzędzie, więc nic dziwnego, że zdecydowano się na pozostawienie go w najnowszym produkcie. Przerobiono nieco samą walkę. Konkretnie wszystkim jednostkom dodano sporo inteligencji, a najważniejsze jest to, że wojsko w walce będzie zachowywać się o wiele sprawniej i skuteczniej, dzięki temu, że wprowadzono mechanizm uniemożliwiający zadawania ciosów, bądź rażenia strzałami jednostek będących po stronie gracza. Żołnierze będą tak długo manewrować i zmieniać ustawienia, aż wyjdą na czystą pozycję, z której będą mogli zadać cios, bądź prowadzić ostrzał, nie raniąc jednocześnie swoich jednostek. Walka będzie toczyć się nieco wolniej, ale za to gracz uzyska większy wpływ na jej przebieg i dużą swobodę w wydawaniu komend swym oddziałom. Oprócz tego wzrósł także poziom inteligencji przeciwnika. Należy spodziewać się, że oddziały wroga będą atakować o wiele bardziej sprawnie, szybciej i zmyślniej, więc nie będzie łatwo dotrzymać im pola.

Dla pojedynczego gracza przygotowano kampanie oparte, podobnie jak w poprzednich częściach Mytha, na kierowaniu oddziałem, bądź oddziałami różnego rodzaju wojsk. Bardzo ciekawie zapowiada się tryb multiplayer. Oczywiście walka będzie się rozgrywać na serwerach Bungie.net. Ludzie z Mumbo Jumbo szykują kilka nowinek. Trwają przygotowania do stworzenia konsoli do gry w oparciu o szkielet GameSpy Arcade. Istnieją jednak pewne obawy, że nie będzie on dostatecznie bezpieczny dla graczy ze względu na swój specyficzny sposób rozpoznawania i logowania graczy. Cały proces zalogowania się na serwerze odbywa się przez wpisanie adresu e-mail. Zachodzi w tym wypadku niebezpieczeństwo, że będzie możliwe podszycie się pod innego gracza i zabawa na jego koncie. Jednak Bungie jest przekonany, że tacy multiplayerowi weterani jak Mumbo Jumbo dadzą sobie z tym problemem radę i wymyślą jakieś sposoby na zabezpieczenie danych graczy i nieautoryzowane próby zalogowania się na serwerach z grą. Na Bungie.net gracze będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami, poglądami na temat całej serii, no i oczywiście grać ze sobą. Serwer ten, według autorów, podtrzymywać będzie popularność gry. Za pośrednictwem Bungie.net, podobnie jak w innych grach, można także wymieniać informacje. Jednak to nie wszystko. Innowacji w trybie sieciowym ma być dużo więcej (np. armia zostaje zapisana na serwerze i nie ma potrzeby tworzyć jej później od nowa). Jednak na razie Mumbo Jumbo milczy w tej kwestii.

Pierwszy raz Myth III: The Wolf Age można było obejrzeć na tegorocznych targach Electronic Entertainment Expo, czyli E3, gdzie zaprezentowany został między innymi promocyjny trailer i kilka screenów.

Panuje totalna tajemnica na temat konkretnych wymagań sprzętowych i nie mogę powiedzieć nic ponad to, co napisałem wcześniej, że możliwa będzie gra na słabszym sprzęcie. Jak będzie zobaczymy.

Jedno jest pewne, a mianowicie, że gra ukaże się w polskiej wersji (niestety nie wiadomo jak daleko posunie się spolszczenie programu) i to, że dystrybucją na terenie Polski zajmie się firma Play It. Gra ma kosztować 99 złotych. Na półkach sklepowych w Polsce pojawi się najprawdopodobniej w pażdzierniku tego roku (przynajmniej taka data widnieje w chwili obecnej na stronach Play It’u). Myślę jednak, iż nawet w przypadku ewentualnego opóźnienia premiery, na taką grę każdy fan poczeka i wybaczy twórcom ewentualny poślizg w terminie wydania.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Myth III: Era Wilka

Myth III: Era Wilka