Seria gier Myth
Ewolucja serii Myth
2006
Myth: Antologia
2001
Myth III: Era Wilka
1998
Myth II: Duszożerca

Myth: Antologia
19 maja 2006
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Singleplayer.
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
Gracze

Myth: Kodeks Absolutu
18 lutego 2002
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Singleplayer.
Myth: Kodeks Absolutu to pełna kolekcja gier należących do jednej z najlepszych strategicznych serii w historii gier komputerowych.
Gracze

Myth III: Era Wilka
30 października 2001
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Singleplayer.
Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software. Akcja Myth III: Era Wilka rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich odsłon cyklu i skupia się na postaci Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed zagładą i stał się pierwszym imperatorem kraju ludzi. Mimo odmiennej warstwy fabularnej, sama mechanika rozgrywki nie zmieniła się znacząco i nadal korzysta ze sprawdzonych rozwiązań serii, koncentrując się na taktycznych pojedynkach, z których musimy wyjść zwycięsko, dysponując z góry ustaloną liczbą wojowników. Zwiększeniu uległa jednak liczba dostępnych jednostek oraz skala samych bitew, w których może wziąć udział znacznie większa liczba żołnierzy. Dzięki udoskonalonemu silnikowi graficznemu możliwe stało się także wykorzystanie w pełni trójwymiarowych postaci oraz lepszych efektów deformacji otoczenia.
GRYOnline
Gracze

Myth II: Duszożerca
30 listopada 1998
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Singleplayer.
Kontynuacja taktycznej strategii fantasy studia Bungie Software, w której połączone siły różnych ras stawiały czoła złowrogim siłom ciemności. Tło fabularne gry, ukazane zostało w formie pamiętników jednego z uczestników wydarzeń, czyniąc całą historię zrozumiałą dla wszystkich, którzy nie mieli do czynienia z pierwowzorem. 60 lat po zakończeniu Wielkiej Wojny i pokonaniu demonicznego Balora okazuje się, że jeden z jego generałów zdołał zbiec i przez ten czas pozostawał w ukryciu. Nadszedł jednak czas, w którym armie ożywieńców znów urosły w siłę, a kluczem do ich pokonania okazuje się pomoc jednego z popleczników Balora, który wspólnie z Armią Światła staje do walki z tytułowym Duszożercą. Mechanika gry Myth II: Soulblighter praktycznie nie różni się od wydanego rok wcześniej pierwowzoru, zaś zakres dokonanych zmian ograniczył się do ulepszenia oprawy graficznej, lepszego zbalansowania jednostek, a także nowej wersji edytorów, pozwalających samodzielnie tworzyć własne plansze i scenariusze.
Gracze
Dodatki:
- Myth II: Zielone Berety 30 lipca 2001

Myth: Upadli Władcy
21 lipca 1997
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Singleplayer.
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów. W odróżnieniu od większości typowych strategii czasu rzeczywistego, w grze Myth: The Fallen Lords nie musimy się martwić o surowce, gdyż rozgrywka koncentruje się w całości na potyczkach z kolejnymi oddziałami przeciwnika. Dodatkowo, wraz z kolejnymi zwycięskimi bitwami, walczący pod naszą komendą wojownicy różnych ras zyskują doświadczenie, co czyni ich potężniejszymi i pozwala wygrywać starcia nawet z przeważającymi siłami wroga. Niewątpliwym atutem produkcji jest w pełni trójwymiarowe środowisko oraz zaawansowany silnik fizyczny, dzięki któremu na efekt starć wpływ mają rozmaite czynniki zewnętrzne, a wszystkie znajdujące się na mapie obiekty mogą zostać użyte podczas bitwy.
Gracze
Newsy o grach z serii Myth
Wybitne strategie doczekały się kompleksowego odświeżenia. Do powstania Myth: Twice Born Edition rękę przyłożyli twórcy oryginałów
Ukazał się fanowski projekt Myth: Twice Born Edition. To nieoficjalny remaster dwóch pierwszych odsłon kultowego cyklu strategii fantasy. Powstanie projektu było możliwe dzięki pomocy kilku ludzi ze studia Bungie.
Pliki do gier
Adrian Werner
27 kwietnia 2025 09:55
Wybitne strategie doczekały się kompleksowego odświeżenia. Do powstania Myth: Twice Born Edition rękę przyłożyli twórcy oryginałów
Ukazał się fanowski projekt Myth: Twice Born Edition. To nieoficjalny remaster dwóch pierwszych odsłon kultowego cyklu strategii fantasy. Powstanie projektu było możliwe dzięki pomocy kilku ludzi ze studia Bungie.
Pliki do gier
Adrian Werner
27 kwietnia 2025 09:55
Do dzisiaj nikt nie zrobił równie dobrej strategii dark fantasy, jak seria Myth
Za pomocą serii Myth Bungie zrewolucjonizowało gatunek strategii i stworzyło epopeję mrocznego fantasy, która do dzisiaj nie ma sobie równych w tym gatunku.
gry
Adrian Werner
25 maja 2024 20:00
Do dzisiaj nikt nie zrobił równie dobrej strategii dark fantasy, jak seria Myth
Za pomocą serii Myth Bungie zrewolucjonizowało gatunek strategii i stworzyło epopeję mrocznego fantasy, która do dzisiaj nie ma sobie równych w tym gatunku.
gry
Adrian Werner
25 maja 2024 20:00
Do dzisiaj nikt nie zrobił równie dobrej strategii dark fantasy, jak seria Myth
Za pomocą serii Myth Bungie zrewolucjonizowało gatunek strategii i stworzyło epopeję mrocznego fantasy, która do dzisiaj nie ma sobie równych w tym gatunku.
gry
Adrian Werner
25 maja 2024 20:00
W to się grało do 1 w nocy. Ta krwawa strategia powinna powrócić
Myth: Upadli Władcy skończy niebawem równe 25 lat. Przypomnijmy sobie z tej okazji, jak świetna była to gra. I jak bardzo zasługuje na powrót.
opinie
Krzysiek Kalwasiński
11 lipca 2022 15:15