Data wydania: 30 listopada 1998
Kontynuacja taktycznej strategii fantasy studia Bungie Software, w której połączone siły różnych ras stawiały czoła złowrogim siłom ciemności. Tło fabularne gry, ukazane zostało w formie pamiętników jednego z uczestników wydarzeń, czyniąc całą historię zrozumiałą dla wszystkich, którzy nie mieli do czynienia z pierwowzorem.
Gracze
Ogromny sukces wydanej w 1997 roku gry Myth: The Fallen Lords sprawił, że studio Bungie Software niemal natychmiast rozpoczęło prace nad drugą częścią. Myth II: Soulblighter zadebiutował na rynku rok później. W porównaniu z pierwowzorem twórcy gry poprawili oprawę graficzną, wprowadzili szereg modyfikacji w jednostkach i ich umiejętnościach, a także dodali dwa funkcjonalne edytory, pozwalające tworzyć własne plansze i scenariusze. Sequel przeszedł najśmielsze oczekiwania. Mimo upływu lat gra do dzisiaj cieszy się dużą popularnością, a profesjonalni gracze toczą w niej nawet zmagania o tytuł mistrza świata.
Soulblighter bazuje na pomysłach, jakie pojawiły się w pierwszej części Myth. Akcja gry osadzona została w tym samym uniwersum. Większość jednostek doskonale znana jest graczom, którzy mieli wcześniej do czynienia z pierwowzorem. Większość wydarzeń z The Fallen Lords przedstawiona jest z punktu widzenia jednego z bezpośrednich uczestników, który historię zmagań z siłami ciemności opisał w pamiętniku. Tego typu streszczenie pomaga zrozumieć skomplikowaną fabułę wszystkim, którzy nie grali w pierwszą część Myth.
Akcja Myth II: Duszożerca rozgrywa się 60 lat po zakończeniu Wielkiej Wojny. Legiony Mroku zostały pokonane, ich przywódca Balor unicestwiony, a niebezpieczeństwo zażegnane. Jednak nie wszyscy słudzy ciemności polegli. Soulblighter, jeden z generałów Balora, zdołał umknąć i przez dziesięciolecia pozostawał w ukryciu. Z czasem armie ożywieńców znów urosły w siłę, a tytułowy Duszożerca (Soulblighter) gotowy jest powrócić. Generał chce odnaleźć „Przywoływacza”, by z jego pomocą przywrócić do życia rasę krwiożerczych potworów – Myrkridia. Jedyną szansą obrońców światła, sprzymierzonych pod wodzą króla Alrica, wydaje się inny z dawnych generałów Balora. Przywrócony do życia Deceiver znajduje sojuszników w rasie potężnych Trowów i staje do walki z Soulblighterem i jego hordami.
Pod względem rozgrywki sequel tylko w niewielkim stopniu różni się od pierwowzoru. Przede wszystkim Myth II: Soulblighter jest nadal taktyczną grą czasu rzeczywistego (RTT). Od RTS-a różni się tym, że gracz nie ma możliwości produkcji jednostek. Każdą misję należy wykonać dysponując z góry ustalonymi siłami. Większość jednostek w grze znana jest z pierwszej części, sporo zmian wprowadzonych zostało natomiast w umiejętnościach specjalnych. Przykładowo łucznicy w Myth II mogą wystrzeliwać płonące strzały, a walcząc w zwarciu mają do dyspozycji noże.
Kampania w grze dla pojedynczego gracza oferuje 25 poziomów. Niestety, w dalszym ciągu grając solo można stanąć jedynie po stronie sił dobra. Inaczej jest w przypadku trybu multiplayer przeznaczonego maksymalnie dla 16 graczy. Twórcy Myth II: Duszożerca zadbali o rozmaitość opcji rozgrywki wieloosobowej: od „body count” (wygrywa gracz, który w wyznaczonym czasie zada przeciwnikom najwięcej obrażań), przez „assassin” (celem zabawy jest zabicie wybranej jednostki) po „hunting” (polowanie na zwierzęta znajdujące się na mapie).
Poprawiona, trójwymiarowa grafika ze swobodną pracą kamery to mocny punkt gry. Największą zaletę Myth II: Soulblighter stanowią jednak dwa dołączone edytory poziomów - Fear i Loathing, które dzięki kreatywności graczy produkcję Bungie Software uczyniły ponadczasowym hitem.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Gry podobne:
10 lutego 2021
Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.
Ukazał się fanowski projekt Myth: Twice Born Edition. To nieoficjalny remaster dwóch pierwszych odsłon kultowego cyklu strategii fantasy. Powstanie projektu było możliwe dzięki pomocy kilku ludzi ze studia Bungie.
Pliki do gier
Adrian Werner
27 kwietnia 2025
Za pomocą serii Myth Bungie zrewolucjonizowało gatunek strategii i stworzyło epopeję mrocznego fantasy, która do dzisiaj nie ma sobie równych w tym gatunku.
gry
Adrian Werner
25 maja 2024
W najnowszym przeglądzie omawiamy mody do takich gier jak Half-Life 2: Episode Two, Company of Heroes: Opposing Fronts, Fallout: New Vegas, Deus Ex czy Freespace 2.
gry
Adrian Werner
8 lipca 2013
Wydana w 1998 roku gra strategiczna czasu rzeczywistego pt. Myth II: Soulblighter doczekała się kolejnej poprawki systemowej, autorstwa programistów z zespołów Project Magma i MythDevelopers.
gry
Radosław Grabowski
16 marca 2003
Myth: Kodeks Absolutu, w skład którego wchodzą: dwie pierwsze części serii Myth, dodatkowe scenariusze Myth2: Chimera, zestaw wyselekcjonowanych map oraz poradniki do Myth 1 i Myth 2 w plikach *.pdf trafił do sklepów. Wszystkie gry opracowane zostały w kinowej wersji językowej i działają zarówno na platformie PC i Macintosh, a za wypełnione po brzegi 3 płyty CD przyjdzie nam zapłacić jedynie 69 PLN.
gry
Fajek
28 maja 2002
Jak poinformowało Wydawnictwo Play-It, Zielone Berety, czyli strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas wojny wietnamskiej trafiła właśnie na półki sklepowe.
gry
Fajek
29 kwietnia 2002
Wszystkim fanom gier strategicznych firma Take 2 zrobiła naprawdę niezłą niespodziankę. Spytacie czemu? Już mówię. W zachodnich sklepach pojawiła się trzypłytowa pozycja o tytule Myth II: Worlds. Spytacie co to? Też mówię. To specjalny zestaw zawierający pełną wersję gry Myth II: Soulblighter oraz całą masę specjalnych dodatków, kompilacji i dodatkowych poziomów.
gry
Przemysław Bartula
1 października 2001
W promocyjnym kalendarzu wydawcy Gathering of Developers znalazły się informacje o dwóch nowych tytułach. Mają to być Myth III: The Wolf Age i Age of Wonders 2: The Wizard's Throne, sequele do bardzo znanych gier.
gry
Tomasz Pyzioł
5 stycznia 2001
Popularne pliki do pobrania do gry Myth II: Duszożerca.
mod Myth II: Duszożerca - Project Magma v.1.8.5 - 22 kwietnia 2025
patch Myth II: Duszożerca - v. 1.3.2 - 17 marca 2003
patch Myth II: Duszożerca - v.1.51 unofficial - 29 marca 2005
mod Myth II: Duszożerca - The Fallen Levels v.2 - 20 września 2020
mod Myth II: Duszożerca - ESRGAN Upscale Pack v.15032021 - 3 sierpnia 2021
mod Myth II: Duszożerca - Detail Texture Megapack v.1.0 - 17 września 2020
mod Myth II: Duszożerca - Blue & Grey v.2 - 15 września 2020
mod Myth II: Duszożerca - Green Berets Pack v.1.2.1 - 25 maja 2024
mod Myth II: Duszożerca - Myth 2 Camera Speed Kit v.1 - 25 maja 2024
mod Myth II: Duszożerca - Myth: Twice Born Edition (Fan Remaster) v.1 - 27 kwietnia 2025
Wymagania sprzętowe gry Myth II: Duszożerca:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 233MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D.
Lista dodatków do gry Myth II: Duszożerca:
Dodatek
30 lipca 2001
Strategiczne
Dodatek do taktycznej gry strategicznej Myth II, który przenosi nas w krwawe realia wojny amerykańsko wietnamskiej gdzie czekają nas ciężkie walki w azjatyckiej dżungli i zaskakujące ataki wroga.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 1456 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany897750 Pretorianin
Genialna kontynuacja genialnej gry - po prostu seria rts wszechczasów!!! Trzeba zagrać w obie części!
zanonimizowany307509 Legend
[Jestem niesłyszący]
Bardzo udana kontynuacji Myth. Ma same plusy co poprzednik. Do tego więcej ciekawe misje i parę nowości np. jednostki i przeciwnicy. Zdecydowanie zasługuje na 10. :D
zanonimizowany736000 Generał
Niestety dziś się robi z gracza dojną krowę z masą dlc. Nie ma już takich gier jak kiedyś
Laslo Chorąży
Gra nie jest prosta co jest plusem i minusem zarazem (zależy jak spojrzeć ;) misje trzeba często powtarzać, pomyśleć co zrobić inaczej żeby tym razem zmniejszyć straty, albo w ogóle przejść. Nie jest to RTS z gatunku tych, w którym zarządzamy produkcją jednostek, a walczymy tym co dostaniemy. Wg mnie nieco toporne sterowanie i interfejs ruchu kamer nie pomaga. Myślę, że jakbym jej jakoś cudem nie pominął w 1998roku to wtedy bardzo by mi się podobała. Dziś już IMO nie jest tak dobra, żeby spędzić nad nią tyle czasu ile wymaga.