Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Lords of the Realm III (PC)

Lords of the Realm III PC

Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Lords of the Realm III (PC)

producent: Impressions Games

wydawca: Sierra

wydawca PL: Nicolas Games

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14marca2004

28czerwca2004

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Lords of the Realm III to nowa odsłona starej i niegdyś cieszącej się dużą popularnością, strategicznej serii z firmy Sierra. Akcja Lords of the Realm III umiejscowiona została w Średniowieczu (mniej więcej w latach 850 AD - 1350 AD) i obejmuje misje rozrzucone po całej Europie: Wyspy Brytyjskie, Niemcy, Francja, Normandia, Flandria, Dania, kraje skandynawskie itd. W grze spotkać można wiele znanych (prawdziwych jak również fikcyjnych) postaci z tego okresu historycznego np. Robin Hood’a, czarodzieja Merlina, króla Artura, Williama Wallace’a, Krzyżowców; i odwiedzić wiele znanych miejsc: Stonehenge, Tower of London, itd.

Podobnie jak poprzednie części, Lords of the Realm III jest rozbudowaną grą strategiczną z elementami RPG, oddającą w ręce gracza szeroki wachlarz możliwości, zarówno tych znanych z wcześniejszych części jak również szereg zupełnie nowych. Można na przykład budować własne zamki i bronić je, przeprowadzać oblężenia wrogich twierdz, próbować dogadać się ze swoimi sąsiadami na drodze dyplomatycznej lub tworzyć wielkie, dobrze wyszkolone armie i podbijać wrogie terytoria. Do tego dochodzą jeszcze różne problemy wewnątrzpaństwowe, typu ekonomia, handel i coraz silniejsza klasa kupiecka oraz wszechmocny kościół. Dwie najważniejsze różnice, którymi trzecia część różni się od swoich poprzedniczek to: nowa, w pełni trójwymiarowa grafika oraz tryb rozgrywki – tym razem jest to strategia czasu rzeczywistego. Jednak mimo to, nie spotkamy się tu z tak typowymi dla RTS’ów zmasowanymi atakami dużą ilością jednostek, tzw. „rush”.

Grać można zarówno w pojedynkę jak również w kilka osób naraz (od 2 do 8), tocząc krótkie misje lub rozgrywając obszerne i rozbudowane kampanie, w których część graczy może być symulowana przez komputer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 7,5 / 10 na podstawie 300 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,99 PLN

Gry podobne do Lords of the Realm III

Klasyfikacja PEGI Lords of the Realm III

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Lords of the Realm III

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • CPU 800MHz (Intel Pentium III lub AMD Athlon)
  • 128MB RAM (256MB RAM dla Windows 2K/XP)
  • karta graficzna z min. 16MB RAM (GeForce lub lepszy)
  • 850MB na hdd
Lords of the Realm III - recenzja gry
Lords of the Realm III - recenzja gry

Recenzja 20 lipca 2004, 12:17

Prędzej czy później wszystko sprowadza się do wojny. Niemal każda misja wymaga od gracza zajęcia konkretnych sektorów, a niejednokrotnie całej mapy. Pomimo tego, iż plansze, na których są rozgrywane kolejne etapy przypominają klasyczne strategie turowe czy chociażby słynnego Jeopardy, to element ten jest rozgrywany w czasie rzeczywistym. Jedyne podobieństwo z turówkami objawia się w tym, że wszystko jest tu przedstawione w sposób umowny. Tyczy się to przede wszystkim upływu czasu oraz wyglądu wojsk, które są reprezentowane przez ruchome ikonki. Cała zabawa polega na takim rozlokowaniu swych wojsk, aby równocześnie mogły one bronić zajętych terenów i atakować wrogie sektory. Przy okazji warto zaznaczyć obecność specjalnej „parceli”, której przejęcie pozbawia wroga kontroli nad posiadanymi sektorami. Najczęściej jest to centralny zamek. Teoretycznie powinno być tak, iż po zniszczeniu wrogiej cytadeli gracz rozpoczyna jej „kolonizację” poprzez rozlokowanie swych wasali na nowych terenach. Wystarczy jednak, aby w okolicy znajdowały się jakieś wrogie jednostki i nie będzie można tej czynności wykonać. Utrudnienie to jest wyjątkowo irytujące. Wyobraźcie sobie moją frustrację, gdy po kilkuminutowej bitwie zakończonej zniszczeniem wrogiego zamku okazało się, iż nie mogę na tym miejscu postawić swojego, bo w okolicy czają się wrogie siły. Osłabione wojska nie miały szans w starciu ze świetnie wyszkolonymi oddziałami, które spokojnie czekały na wynik bitwy. Trzeba było wszystko zaczynać od początku. Denerwujące jest też to, iż nawet mimo porażki, wrogi rycerz może niemal błyskawicznie rozpocząć odbudowę armii (jeśli przeciwnik zechce go wykupić, a gracz się na to zgodzi). Gra jest wypełniona takimi ograniczeniami i uproszczeniami, przy czym zdecydowana większość z nich negatywnie wpływa na odbiór produktu.