Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Still Life 2 (PC)

Still Life 2 PC

Still Life 2 to sequel znakomitej przygodówki, która okazała się jednym z przebojów roku 2005. Fabuła gry przedstawia dalsze losy agentki FBI Victorii McPherson, tropiącej psychopatycznego mordercę.

Przygodowe | point-and-click | thriller | detektywistyczne

PC Windows
Okładka Still Life 2 (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

3kwietnia2009

18grudnia2009

pudełko PL

Still Life 2 to kontynuacja jednej z najwyżej ocenianych gier przygodowych 2005 roku. Opisywany tytuł powstał w siedzibie paryskiej firmy GameCO Studios, a jego wydanie przypadło w udziale francuskiej korporacji Microids.

Fabuła produktu styka nas ze znaną z pierwszej części serii agentką FBI, Victorią McPherson, która po brawurowym śledztwie dotyczącym seryjnego mordercy z Chicago wreszcie ma okazję ku temu, by odkryć tożsamość przestępcy i wsadzić go za kratki. Po dokończeniu sprawy z „jedynki” nasza podopieczna angażuje się natychmiast w nowe dochodzenie, przenoszące ją do amerykańskiego stanu Maine.

Jesienią 2008 roku we wspomnianym miejscu doszło do zabójstwa niejakiej Audrey Dunnigan. Fakt, że ciało ofiary zostało od razu po śmierci dokładnie obmyte, wskazuje na to, że zbrodni dopuścił się znany z psychopatycznych zachowań oprawca ze Wschodniego Wybrzeża, East Coast Torturer. Jego odnalezienie leży co prawda w gestii Victorii, jednak może ona liczyć na wsparcie okolicznej ludności. Zaraz po przybyciu do motelu w jednym z miast Maine agentka otrzymuje propozycję spotkania z Palomą Hernandez, ambitną dziennikarką, która tak samo jak FBI pragnie dowiedzieć się, kim jest morderca. Kobieta decyduje się dać pannie McPherson część ze zgromadzonych przez siebie dowodów. Do przekazania materiałów nigdy jednak nie dochodzi, bo paradoksalnie Hernandez zostaje schwytana przez poszukiwanego zabójcę. W tym momencie rozpoczyna się szaleńczy wyścig z czasem, podczas którego gracz musi wcielić się zarówno w ścigającą Torturera Victorię, jak i uciekającą przed śmiercią Palomę.

Zróżnicowanie położeń, w jakich znajdują się obie grywalne postacie, sprawia, że odbiorca może poznać całą historię z dwóch odmiennych perspektyw i jeszcze lepiej wczuć się w niepokojącą, naszpikowaną przerażającymi wydarzeniami atmosferę Still Life 2. Scenarzyści położyli szczególny nacisk na to, aby przedstawiona przez nich historia nie ustępowała fabule najlepszych, książkowych kryminałów. Zadbali także o zaserwowanie klientom dziesiątek wymagających łamigłówek oraz zmianę oprawy wizualnej swego tytułu za sprawą zaimplementowania w nim trójwymiarowego silnika graficznego. W związku z brutalnością scen pojawiających się na ekranie, jak również z dosadnym słownictwem, jakim posługują się bohaterowie przygodówki, dzieło to adresowane jest wyłącznie do pełnoletniego audytorium.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.315 / 10 na podstawie 380 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 109 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Gry podobne do Still Life 2

Klasyfikacja PEGI Still Life 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Still Life 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista

Still Life 2 - recenzja gry

Recenzja 23 czerwca 2009, 11:54

Kolejną sprawą jest nie najlepiej pomyślany inwentarz. Bardzo często zdarza się, że przenoszone rzeczy nie mieszczą się w nim i część z nich musimy odłożyć do jakiejś szafki, przytomnie udostępnionej przez autorów właśnie to tego typu czynności. Jednak i tu wkradła się pewna niedoskonałość, bowiem niektóre z tych pozostawionych przedmiotów mogą przydać nam się kilka lokacji dalej, więc trzeba zrobić w tył zwrot i mozolnie przedzierać się z powrotem, aby je zabrać. Ten swoisty backrtacking zabija trochę przyjemność z rozwiązywania naprawdę niezłych i momentami bardzo trudnych zagadek.