Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Post Mortem (PC)

Post Mortem PC

Utrzymana w mrocznych klimatach detektywistyczna przygodówka. Akcja przenosi nas do Paryża lat dwudziestych XX wieku. Zostajemy wynajęci przez tajemniczą piękność w celu odnalezienia zabójcy jej siostry i szwagra.

Przygodowe | FPP | detektywistyczne | elementy logiczne | dwudziestolecie międzywojenne

PC Windows
Okładka Post Mortem (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30listopada2002

18czerwca2003

pudełko PL

Post Mortem to kolejna gra przygodowa z firmy Microids niewątpliwie zachęconej sukcesem Syberii – jednej z najlepszych gier przygodowych ostatnich lat. Akcja przenosi nas do Paryża lat dwudziestych XX wieku, czyli w okres największej rewolucji kulturalnej, kiedy to nowe odkrycia naukowe zaczęły wypierać magię i okultyzm. Gracz wciela się w rolę amerykańskiego detektywa Gusa Macphersona wynajętego przez tajemniczą piękność w celu odnalezienia zabójcy jej siostry i szwagra. Zostali oni zamordowani w rytualny sposób w ekskluzywnym pokoju hotelowym. Kobieta uważa, że policja prowadzi śledztwo w partacki i nieefektywny sposób – ty graczu musisz okryć kulisy tej tajemniczej sprawy.

Podczas śledztwa przyjdzie nam rozmawiać i wyciągać informacje od około dwudziestu różnych postaci, przy czym nie wszystkie okażą wolę współpracy. Cała gra wykonana jest w technologii trójwymiarowej z widokiem z pierwszej osoby. Jak zapewnia producent, fabuła gry jest całkowicie nieliniowa i posiada kilka różnych zakończeń zależnych od sposobu prowadzenia śledztwa. Na dodatek grę wyposażono w specjalny silnik odpowiedzialny za prowadzenie dialogów, dzięki któremu konwersacja przestaje być schematyczna, jak w innych tego typu produkcjach. Dzięki tym cechom Post Mortem zapewnia graczom ponad 15 godzin satysfakcjonującej rozgrywki - rozgrywki satysfakcjonującej tym bardziej, że prócz samej istoty prowadzonego śledztwa, gracz poznaje realia tamtego okresu historycznego.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.42 / 10 na podstawie 441 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Post Mortem

Klasyfikacja PEGI Post Mortem

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Post Mortem

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 350 MHz, 64 MB RAM, karta grafiki 16 MB (Riva TNT lub lepsza), 500 MB HDD, Windows 95/98/Me/XP

Post Mortem - recenzja gry

Recenzja 1 grudnia 2003, 16:20

Powiązania z grami Cryo, o których wspomniałem we wstępie, opierają się w głównej mierze na sposobie przedstawienia akcji. Przemierzane lokacje ogląda się bowiem z widoku fpp, przy czym o jakiejkolwiek większej swobodzie można sobie tylko pomarzyć. Nie oznacza to oczywiście, że widok jest w stu procentach statyczny. Gracz porusza się skokowo, ale w danym widoku ma dość duże pole działania. Można obracać się o 360 stopni, a także dodatkowo zerkać w pionie (góra/dół). Z tej ostatniej możliwości rzadko kiedy się jednak korzysta. Ważne przedmioty prawie zawsze są usytuowane na wprost od naszego bohatera i nie trzeba się wysilać w ich wyszukiwaniu (wyróżniają się). Zbliżony wyglądem jest również interaktywny kursor. Zmienia on wygląd w zależności od tego, czy możemy z kimś porozmawiać, coś zabrać, przesunąć przedmiot w inne miejsce, czy bliżej podejrzeć dany fragment lokacji. Wyjątkowo często korzysta się ze wspomnianego zoomu. Ważniejsze miejsca można obejrzeć z bliska, np. aby zabrać wyjątkowo niewielki przedmiot, którego nie sposób byłoby dojrzeć na standardowym widoku. Nieco lepiej mógłby natomiast wypaść moduł poruszania się. Chodzi o to, że często można mieć trochę problemów ze znalezieniem odpowiedniej drogi, np. do jakiegoś zagraconego rogu pomieszczenia. Momentami frustrujące może być też to, że do niektórych miejsc w ogóle nie można dotrzeć (np. jest korytarz, ale brakuje przygotowanej ścieżki). Widocznie autorom nie chciało się bardziej dopracować swej gry. Jak na solidną przygodówkę przystało, nie mogło się obejść bez porządnego dziennika do gromadzenia wszelakich informacji oraz pojemnego inwentarza. Na szczególną uwagę zasługuje dziennik. Został on podzielony na kilka sekcji, co z pewnością ułatwia wertowanie zawartych w nim informacji. Bardzo szybko można sobie na przykład odtworzyć przebieg odbytych już rozmów, przejrzeć ważne notatki czy też poznać treść zdobytych dokumentów. Nie zabrakło też oczywiście komentarzy dopisywanych przez samego MacPhersona. O wiele gorzej na tym tle wypada inwentarz. Okazuje się bowiem, że zbierane przedmioty są jak gdyby układane na pojedynczej „belce”. Przy pomocy przycisków można je przewijać. Problem w tym, że czynność ta niezmiernie się dłuży (szczególnie, jeśli ma się dużo rzeczy). Na dodatek brakuje opisów wyświetlających się natychmiast po najechaniu na dany przedmiot. Aby otrzymać stosowną informację (na dodatek podaną w sposób lakoniczny) trzeba odczekać niemal dwie sekundy.