Anthem - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Anthem - poradnik do gry

Anthem - poradnik do gry

Wybierz swojego Javelina. Poradnik do Anthem pomoże wybrać najlepszego Javelina i ruszyć do prawdziwej walki online. Nasz poradnik zawiera porady, które pomogą odkrywać sekrety, kolekcjonować znajdźki i pokonywać bossów. Poradnik zawiera również solucję, zadania główne i poboczne.

Poradnik do gry Anthem jest kompletnym przewodnikiem po produkcji studia BioWare, który pomaga w zapoznaniu się z jej podstawami, a także w zrozumieniu najważniejszych zależności rządzących rozgrywką. Lektura niniejszego poradnika powinna uczynić pierwszy kontakt z grą przyjemniejszym, a także pomóc w poznaniu bardziej zaawansowanych taktyk i buildów postaci celem zmierzenia się z większymi wyzwaniami.

Dzięki Electronic Arts Polska wszystkie rozdziały poniższego poradnika są dostępne bez limitu dla czytelników GRY-OnLine.

Poradnik podzieliliśmy na kilka dużych części. Jeden z najważniejszych rozdziałów skupia się na opisach czterech głównych klas javelinów (futurystycznych pancerzy używanych do podróżowania po świecie gry). Przedstawiliśmy wady i zalety każdego pancerza oraz główne zastosowania javelinów, jak również przygotowaliśmy przykładowe buildy dla każdej z głównych klas javelinów. W poradniku nie zabrakło stron opisujących najważniejsze elementy gry, takie jak latanie, walka, odnajdywanie lootu, ulepszanie javelinów czy przyjmowanie zleceń. Na osobnej stronie znalazł się także opis Fortu Tarsis, który pełni w grze rolę głównej bazy wypadowej. Poradnik informuje o postaciach, sekretach czy interaktywnych obszarach na terenie fortu.

Chcesz pograć w drużynie - Anthem - poradnik do gry

Chcesz pograć w drużynie? Poznać innych graczy? Być na bieżąco z nowościami? Wpadnij na naszą grupę Anthem [POLSKA].

Dużą część poradnika zajmuje omówienie zawartości gry. Przygotowaliśmy przede wszystkim opis przejścia wszystkich misji fabularnych Anthem. Oprócz tego w solucji znalazły się między innymi opisy przejść twierdz, omówienia kontraktów oraz opisy losowych wydarzeń w świecie gry, które mogą załączać się podczas swobodnej eksploracji. Osobno potraktowane zostały wyzwania, dzięki którym możliwe jest odblokowywanie różnorakich nagród (np. planów czy nowych elementów wyglądu javelina), oraz trudniejsze zagadki, które mogą pojawiać się podczas przechodzenia misji.

Inną ważną częścią poradnika jest rozdział z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Z FAQ możesz dowiedzieć sie między innymi jak szybciej zdobywać xp, jak gromadzić monety, która klasa javelinów jest najlepsza (przynajmniej na początku gry), gdzie znajduje się kuźnia, jaki najlepiej wybrać poziom trudności, jak wytwarzać nowe bronie, czy jak wydłużać czas lotu. Poradnik uzupełniają rozdziały o sterowaniu i wymaganiach sprzętowych Anthem, jak również poradnik trofeowy, w którym znalazły się szczegółowe omówienia wszystkich dostępnych osiągnięć.

Anthem jest kooperacyjną strzelaniną TPP z elementami produkcji MMO. Fabuła przenosi nas w odległą przyszłość i pozwala wcielić się w rolę jednego z freelancerów (wolnych strzelców) badających niebezpieczny świat z wykorzystaniem wspomaganych pancerzy. Mają one zaawansowane wyposażenie, a także pozwalają latać i ataków wrogów z powietrza. W miarę postępów w grze możemy ulepszać posiadane pancerze, a także przesiadać się na zbroje innych klas, co może diametralnie wpływać na sposób prowadzenia rozgrywki.

Jaką wybrać klasę javelina?

W Anthem dostępne są cztery główne klawy wspomaganaych pancerzy - Anthem - poradnik do gry

W Anthem dostępne są cztery główne klawy wspomaganaych pancerzy. Opcje odblokowania kolejnych javelinów pojawiają się po tym jak bohater awansuje na 2, 12, 20 i 28 poziom doświadczenia.

  1. Łowca - Wybierz tę klasę, jeśli chcesz grać wszechstronną postacią w stylu żołnierza. To najłatwiejsza klasa do opanowania.
  2. Sztorm - Wybierz tę klasę, jeśli chcesz grać postacią przypominającą maga i atakującą przeciwników w oparciu o żywioły.
  3. Śmigacz - Wybierz tę klasę, jeśli zależy ci na graniu bardzo zwinną postacią, która może wykonywać szybkie, precyzyjne ataki.
  4. Kolos - Wybierz tę klasę, jeśli pragniesz grać tankiem i używasz najcięższego oręża do atakowania przeciwników.

Mam pytanie i szukam odpowiedzi

Niektóre mechaniki w Anthem mogą być początkowo niezrozumiałe lub niedostatecznie dobrze wyjaśnione. Z pomocą powinien przyjść rozdział FAQ naszego poradnika. Oto wybrane tematy, które postanowiliśmy opisać:

  1. Gdzie jest Kuźnia? - Możesz ją znaleźć na wschodnim krańcu Fortu Tarsis. Jest to panel sterowania zlokalizowany obok Zoe oraz wystawianego aktualnego javelina.
  2. Jak zmienić javelina i jego wyposażenie? - Musisz wejść w interakcję z panelem Kuźni. Wyposażenie javelina możesz zmienić w głównym menu. Klasę javelina możesz zmienić tylko na te, które zdołałeś już odblokować.
  3. Jak szybciej zdobywać xp? - Aby zdobuywać doświadczenie, warto przede wszystkim zadbać o prowadzenie gry z innymi graczami i wykonywanie wraz z nimi łączonych ataków combo. Oprócz tego polecamy m.in. zainteresować się twierdzami i losowymi wydarzeniami podczas swobodnej eksploracji.
  4. Jak wydłużyć czas lotu? - Silniki pancerza możesz schładzać na kilka sposobów, m.in. decydując się na lot na niskiej wysokości nad wodą, zanurzenie javelina w wodzie, czy przelecenie przez wodospad. Ta strona poradnika zawiera porady dotyczące długiego latania.
  5. Czy w Anthem można grać w pojedynkę? - Rozgrywka solo jest niestety niemożliwe tylko w wybranych trybach gry. Są to przede wszystkim misje fabularne, które możesz zaliczyć bez udziału innych graczy (o wiele trudniej jest w nich jednak wtedy przetrwać).
  6. Jak zaliczyć Próbę Yvenii? - To najtrudniejsze wyzwanie spośród powiązanych z Grobowcami Legionistów. Skrzynie ze skarbami możesz odnajdywać w świecie gry lub docierać do nich dzięki zaliczaniu misji i wydarzeń na mapie świata.
  7. Jak odebrać nagrody z pre-ordera i Edycji Legion Świtu? - Musisz otworzyć sklep gry (ten z kosmetycznymi przedmiotami do kupowania za monety lub tektyty) i następnie przejść do zakładki nagród (Rewards).
  8. Czy odnaleziony loot może przepaść? - Tak, loot może przepaść jeśli nie podniesiesz go w trakcie rozgrywania misji. Zostanie on jednak zachowany jeśli przedwcześnie zakończysz ekspedycję i będzie wtedy składowany w plecaku bohatera.
  9. Czy Anthem posiada mikropłatności? - Tak, możesz kupować tektyty (odłamki - Shards) za prawdziwe pieniądze, ale wydaje się je wyłącznie na przedmioty kosmetyczne i przedmioty te można również nabyć za monety uzbierane dzięki postępom w grze.
  10. Czy można rozpocząć grę od nowa? - Tak, jedno konto Origin pozwala na posiadanie jednocześnie do trzech różnych pilotów i rozpoczęcie każdym z nich kampanii od nowa. Nowego pilota możesz utworzyć z poziomu menu głównego gry.
  11. Jak szybko się wzbogacić? - Monety (główną walutę w grze) najłatwiej jest pozyskiwać dzięki przystępowaniu do kontraktów, zaliczaniu wyzwań i przyłączaniu innych graczy do własnego Sojuszu.
  12. Jak zdobywać Żar? - Żar (Ember) możesz odnajdywać przede wszystkim w trakcie eksploracji świata w trybie Swobodnej gry (Freeplay). Alternatywnie możesz go też kupować za monety w sklepach na terenie Fortu Tarsis.
  13. Jak wykonać combo? - Musisz użyć poprawnie pierwszej umiejętności, która wystawi przeciwnika na combo, a następnie drugiej umiejętności, która doprowadzi do odpalenia właściwej kombinacji ataków.

Czy w Anthem dostępne są romanse?

Nie, Anthem nie przewiduje możliwości romansowania z napotkanymi postaciami - Anthem - poradnik do gry

Nie, Anthem nie przewiduje możliwości romansowania z napotkanymi postaciami. Główny bohater może jedynie zaprzyjaźniać się z nimi oraz odbywać kolejne rozmowy celem lepszego poznania ich, czy doradzenia im jak powinni zachować się w danej sytuacji. Autorzy gry rozważają pomysł dodania romansów po premierze Anthem.

Czy Anthem oferuje rozgrywkę PvP?

Nie, wszystkie tryby gry ukierunkowane są na PvE. Autorzy Anthem nie wykluczyli dodania trybu PvP w przyszłości, aczkolwiek nie doczekaliśmy się żadnego ostatecznego i oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Kupując grę musisz nastawić się na prowadzenie rozgrywki polegającej na współpracy z innymi graczami.

Jak powrócić do Fortu Tarsis?

Fort Tarsis to główna baza wypadowa w świecie gry - Anthem - poradnik do gry

Fort Tarsis to główna baza wypadowa w świecie gry. W większości sytuacji możesz automatycznie tam powrócić po zakończonej misji. Wyjątek stanowi tryb swobodnej eksploracji świata gry (Freeplay). W tym przypadku wywołaj okno mapy i przytrzymaj przycisk zakończenia eksploracji (przykład na obrazku - jest to Kwadrat w wersji na PS4). Wysłanie żądania o zakończeniu eksploracji jest gwarantem zapisania postępów (zdobyte xp, zgromadzony loot). W przypadku zamknięcia gry w inny sposób (wyłączenie jej, powrót do menu głównego itp.) postępy te mogą zostać utracone.

Dlaczego nie zdobyłem xp po zakończonej ekspedycji?

Punkty doświadczenia podliczane są dopiero po zakończeniu misji lub swobodnej eksploracji - Anthem - poradnik do gry

Punkty doświadczenia podliczane są dopiero po zakończeniu misji lub swobodnej eksploracji. Po powrocie do fortu gra wyświetla podsumowanie ostatnich zmagań i jedna z informacji dotyczy właśnie otrzymanego xp. Jeśli przedwcześnie wyjdziesz z gry to zmagania z ostatniej sesji mogą nie zostać poprawnie zapisane.

Czy można biegać po Forcie Tarsis?

Tak, po przytrzymaniu przycisku biegu postać może szybciej poruszać się - Anthem - poradnik do gry

Tak, po przytrzymaniu przycisku biegu postać może szybciej poruszać się. Nie jest to niestety duża zmiana w temacie szybkości przemieszczania się. Pamiętaj, że możesz podążać za wskaźnikami do aktualnego celu misji. Dobrze jest też zapamiętać sobie położenie kuźni oraz stanowiska z aktualnie wybranym javelinem. To obszar na terenie fortu, do którego powraca się zdecydowanie najczęściej.

W jakich wersjach oferowany jest Anthem?

Anthem sprzedawany jest w trzech głównych wersjach - Anthem - poradnik do gry

Anthem sprzedawany jest w trzech głównych wersjach:

  1. Edycja standardowa. Oferuje ona bonusy dla osób, które złożą zamówienie przedpremierowe - sztandar założycielski oraz pakiet legendarnego pancerza i broni dla klasy Łowcy.
  2. Edycja Legion Świtu. Oferuja one te same atrakcje, co wersja standardowa. Przewidziane zostały także dodatkowe bonusy - pakiety legendarny pancerz + legendarna broń dla trzech pozostałych klas javelinów (Kolos, Sztorm, Śmigacz) oraz cyfrową ścieżkę dźwiękową z gry. Legendarne pancerze i legendarną broń pokazuje dołączony obrazek.
  3. Edycja Origin Access. Dostępna jest ona wyłącznie na PC i wyłącznie dla subskrybentów usługi Origin Access Premier. Wersja ta oferuje te same atrakcje, co Edycja Legion Świtu. Dodatkowo pozwala ona na rozpoczęcie zmagań 15 lutego 2019 roku, a więc tydzień przed oficjalną premierą gry.

Czy można spauzować grę?

Nie, nie przewidziano takiej możliwości w Anthem. Nawet jeśli grasz w pojedynkę i jeśli zdecydujesz się na wywołanie Kortekstu lub menu głównego, to gra jest nadal kontynuowana w tle. Oznacza to, że bohater może np. zostać zaatakowany przez wrogów. Na przeglądanie tego typu okien menu decyduj się w miarę możliwości w bezpiecznych lokacjach.

Kiedy mogę zagrać w pełną wersję Anthem?

Dostępność pełnej wersji Anthem jest uzależniona przede wszystkim od platformy sprzętowej, na której masz zamiar grać - Anthem - poradnik do gry

Dostępność pełnej wersji Anthem jest uzależniona przede wszystkim od platformy sprzętowej, na której masz zamiar grać:

  1. Anthem na PC - Możesz zagrać w ramach wczesnego dostępu 15 lutego 2019 roku jeśli jesteś subskrybentem usługi Origin Access. Wersja Basic tej usługi gwarantuje dostęp do 10-godzinnej wersji trial gry. Wersja Premium jako jedyna oferuje nielimitowaną grę przed oficjalną premierą. W pozostałych przypadkach musisz zaczekać do 22 lutego 2019 roku na oficjalną premierę Anthem.
  2. Anthem na Xbox One - Możesz zagrać w ramach wczesnego dostępu 15 lutego 2019 roku jeśli jesteś subskrybentem usługi EA Access. Nie jest to jednak nielimitowany dostęp, tylko 10-godzinna wersja trial. W pozostałych przypadkach musisz zaczekać do 22 lutego 2019 roku na oficjalną premierę gry.
  3. Anthem na PS4 - Na tę konsolę nie przewidziano niestety żadnej opcji wczesnego dostępu. Niezależnie od posiadanej wersji gry musisz zaczekać do 22 lutego 2019 roku na oficjalną premierę.

Czy mogę zagrać w wersję demo Anthem?

Niestety, nie ma już takiej możliwości. Demo Anthem było udostępnione dwa razy, najpierw dla VIP-ów (25-27 stycznia 2019) i następnie dla wszystkich graczy (1-3 lutego 2019). Wydawca na chwilę obecną nie przewiduje udostępnienia wersji demo po raz kolejny. Jeśli nadal posiadasz zainstalowanego klienta wersji demo Anthem to nie jest on już grywalny, gdyż serwery dla dema zostały wyłączone.

Informacje o Anthem - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 22 lutego 2019, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 22 lutego 2019, odwiedź Opis przejścia

Anthem - screen - 2019-01-29 - 390926Anthem - screen - 2019-01-29 - 390925Anthem - screen - 2019-01-29 - 390924Anthem - screen - 2019-01-29 - 390923Anthem - screen - 2019-01-29 - 390922Anthem - screen - 2019-01-29 - 390921Anthem - screen - 2019-01-29 - 390920Anthem - screen - 2019-01-29 - 390919Anthem - screen - 2019-01-29 - 390918

21.02.2019 21:57
1
Maxley
41
Ja myślę że Ja jestem

Poradnik zawiera parę błędów:

Na stronie startowej obok jak szybciej zdobywać exp? jest Aby zdobuywać
---------------------------------------------
Czy w Anthem można grać w pojedynkę? - "Rozgrywka solo jest niestety możliwe."
Tutaj powinno być możliwa, bo to l.poj
----------------------------
W sekcji prady na start w części "pomagaj innym towarzyszom" pod koniec brakuje przecinka przed gdy.
A w części Oddalaj się szybko od wrogów po tym stracisz pancerz brakuje "gdy" albo "jak"
oraz zdanie "Wyczerpanie paska pancerza zacznie osłabiać pasek zdrowia [...]" sugeruje, że tracimy życie właśnie przez brak pancerza, a przecież brak pancerza jedynie naraża na ubytki w zdrowiu.
-------------------------------------------------------
W części "Nie zapominaj o podnoszeniu odnajdywanego lootu" w zdaniu "[...]np. po tym jak zabijesz jakiegoś przeciwnika albo gdy odnajdziesz i otworzysz[...]" brakuje przecinka przed gdy.
------------------------------------------------------
w części "Nie musisz spotkać się z każdym NPC-em" pośrodku jest słowo wjako.
-------------------------------------------------------
w sekcji Awansowanie na wyższy poziom zdanie "W Anthem główny bohater obecny jest pełnoprawny system rozwoju postaci." chyba nie potrzebnie zawiera frazę "główny bohater"
-------------------------------------------------------
w części poziom 10 przed "to" brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Stymulanty w części "Jak pozyskiwać stymulanty?" pod koniec zdania "Shield Sigil - Zwiększa on o 10% wytrzymałość tarczy oraz przyśpiesza o 10% jaj regenerację." powinno być słowo jej zamiast jaj.
-------------------------------------------------------
w sekcji Combo w części "Jakie znaczenie mają ataki combo?" zdanie "Jest to bardzo przydatne zawsze wtedy prowadzisz walki z większymi grupami przeciwników." nie zawiera zaimka gdy. Proszę pamiętać również o przecinku.
-------------------------------------------------------
w sekcji Sztorm w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?" jest brak w zdaniu
"Dodatkowo możesz w ten sposób zabezpieczyć [się] jeśli jakiś napotkany przeciwnik jest wyjątkowo odporny na określony żywioł."
-------------------------------------------------------
w sekcji Kolos w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Kolos?" w pierwszym akapicie, w 3 linijce powinno być dużą część mapy
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zaliczyć Próbę Cariffa w części Lista wyzwań Próby Cariff w pkt 1) w drugim zdaniu brakuje słowa "być"
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić Javelina i jego wyposażenie w Anthem? można znaleźć informację, że kolejnego javelina odblukujemy na 12, 20 i 28 poziomie, ale w sekcji Awansowanie na wyższe poziomy pisze, że zrobimy to już na 8, 16 i 26 poziomie. Które cyferki są poprawne?
A ostatnim akapicie w pierwszej linijce słowo javelin jest z dużej litery. Nie wiem czy to nazwa własna, ale praktycznie przez całość poradnika była ona zapisywana z małej litery. Więc taka niespójność, albo jedyne miejsce, gdzie nie popełniono błędu związanego z nazwą własną.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak wytwarzać nowe bronie w Anthem? brakuje przecinka przed "gdzie". Znowu ten błąd. Dlaczego?
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić kolor Javelina w Anthem? w pierwszym akapicie tuż przed pogrubioną czcionką przed gdzie znów brakuje przecinka.
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy Anthem posiada mikropłatności? w ostatnim akapicie w zdaniu "[...]odłamków na zakup każdego z unikalnie wyglądających[,] kompletnych pancerzy." brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak naprawić ucinający się dźwięk w Anthem? w drugim zdaniu jest o jedno "w" za dużo
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy w Forcie Tarsis można spotykać się z innymi graczami? przed gdzie też nie ma przecinka.
---------------------------------
w sekcji Czym są Sojusze i jak awansować na ich wyższe poziomy w Anthem? w 4 akapicie w zdaniu "[...]mogą to być gracze, których masz na liście znajomych, oraz gracze, których towarzyszyli ci[...]"
Drugie słowo "których" powinno zostać zastąpione przez którzy.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zdobywać Żar (ember) w Anthem? w zdaniu "Niższe poziomu Żaru są tanie[...]" powinno być poziomy zamiast poziomu
-------------------------------------------------------

Więcej błędów nie znalazłem. Za wszystkie pominięte bardzo żałuje.
A jeżeli ktoś się zastanawia dlaczego sprawdziłem CAŁY poradnik w poszukiwaniu literówek, to wyjaśniam, że szukałem tu inspiracji do konkursu, bo materiały na YT mi ich nie dały.

post wyedytowany przez Maxley 2019-02-21 21:58:34