Sztorm - klasa javelina

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się opis klasy Sztorm. To jedna z czterech głównych kategorii javelinów (pancerzy wspomaganych). Z naszego opisu możesz dowiedzieć się o ogólnym zastosowaniu klasy Sztorm oraz elementach pancerza, które wyróżniają ją na tle innych klas.

Dla kogo jest klasa Sztorm?

Sztorm to klasa do wyprowadzania potężnych ataków obszarowych i nakładania na wrogów negatywnych statusów - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Sztorm to klasa do wyprowadzania potężnych ataków obszarowych i nakładania na wrogów negatywnych statusów.

  1. Granie klasą Sztorm może pod pewnymi względami przypomina granie magiem. Sterowana postać może np. razić wrogów prądem, podpalać ich, czy ich zamrażać. Możesz dzięki temu wystawiać przeciwników na kolejne własne ataki, bądź też współpracować z innymi graczami z drużyny. Grając klasą Sztorm łatwo wykonuje się też ataki combo pozwalające na zadawanie większych obrażeń.
  2. Używanie broni palnej schodzi na dalszy plan w przypadku klasy Sztorm. Priorytetem jest jak najlepsze wykorzystywanie dostępnych umiejętności oraz dążenie do skracania czasu ich odnawiania się. Z broni powinieneś korzystać głównie w trakcie oczekiwania na ponowne użycie umiejętności.
  3. Klasa Sztorm pozwala zawisnąć na dłużej w powietrzu. Ponadto po zawiśnięciu tarcza kinetyczna Sztorma (niebieski pasek energii) jest w stanie pochłonąć więcej punktów obrażeń. Atakowanie przeciwników w takiej właśnie pozycji jest rekomendowanym działaniem w większości bitew.
  4. Sztorm nie posiada opcji podwójnych ani potrójnych skoków. Możesz za to wykonać dłuższy pojdynczy skok dzięki przytrzymaniu klawisza skoku (zamiast pojedynczego wciśnięcia go).
  5. Grając klasą Sztorm musisz dbać o swojego javelina, gdyż jego pancerz jest wrażliwy na ataki przeciwników i szybko można zginąć. Uniki są jak najbardziej dostępne, przy czym polegają one na teleportowaniu się na krótką odległość.

Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?

Pierwszą grupą umiejętności klasy Sztorm są pieczęcie skupiające (Focus Seal) - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pierwszą grupą umiejętności klasy Sztorm są pieczęcie skupiające (Focus Seal). W zależności od rodzaju zainstalowanego ulepszenia możesz np. wystrzeliwać lodowe odłamki zamrażające przeciwników, wypuszczać płonące kule, które podpalą trafione postacie, czy rozsyłać wyładowania elektryczne, które mogą przeskakiwać na kolejnych wrogów. Ciekawostką jest to, że niektóre ataki mogą być pojedynczymi lub ładowanymi, które przybierają na sile w miarę przygotowywania się do ich odpalenia.

Druga grupa zdolności klasy Sztorm to pieczęcie uderzeniowe (Blast Seal). Także i w tym przypadku możesz wybierać pomiędzy różnymi żywiołami. Główny bohater może dla przykładu wystrzelić potężną błyskawicę, wywołać lodową burzę, czy doprowadzić do potężnego wybuchu. Ataki te mają typowo obszarowy charakter.

Dobrym pomysłem w przypadku klasy Sztorm jest wybranie różnych żywiołów dla każdej z ofensywnych pieczęci. Możesz w ten sposób lepiej zabezpieczyć się jeśli np. jakiś napotkany przeciwnik jest odporny na określony żywioł. Dodatkowo dobrze jest wybrać jedną umiejętność wystawiającą przeciwnika na combo i jedną pozwalającą na odpalenie combo (więcej o tym na stronie Jak wykonać combo? w osobnym rozdziale poradnika).

Trzecia kategoria umiejętności klasy Sztorm to pasywne pieczęcie wsparcia (Support Seal). Mają one różne zastosowania i mogą np. zatrzymywać pociski wystrzeliwane przez wrogów albo przyśpieszać odnawiania się innych zdolności.

Umiejętnością specjalną (Ultimate) klasy Sztorm jest burza żywiołów (przykład jej użycia na powyższym obrazku). Są to tak naprawdę trzy ataki, które następują jeden po drugim i wykorzystują różne żywioły - elektryczność, lód i ogień. Ataków tych nie musisz automatycznie odpalać, gdyż każdy z nich możesz dokładniej wycelować. Jest to bardzo dobry pomysł jeśli przeciwnik przemieścił się lub jeśli chcesz zaatakować następnym żywiołem kogoś innego. Umiejętność specjalna sprawdza się zarówno do atakowania pojedynczych silnych wrogów (np. bossów), jak i do bombardowania obszarów, na których rozstawionych jest kilku przzeciwników. Ważną informacją jest to, że javelin klasy Sztorm na czas odpalenia umiejętności specjalnej staje się chwilowo nieśmiertelny.

Przykładowy build dla klasy Sztorm

Poniżej zamieściliśmy przykładowy build, który może sprawdzić się do prowadzenia rozgrywki klasą Sztorm. Możesz go oczywiście do woli modyfikować jeśli jakaś umiejętność lub broń szczególnie przypadła ci do gustu.

Pieczęć skupiająca (Focus Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Frost Shards (Lodowe odłamki), dzięki której możesz wysłać do 10 lodowych pocisków - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć skupiająca (Focus Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Frost Shards (Lodowe odłamki), dzięki której możesz wysłać do 10 lodowych pocisków. Możesz w ten sposób zamrażać zarówno pojedynczych silniejszych wrogów (o ile nie są odporni na ten żywioł), jak i grupy słabszych przeciwników. Umiejętność Frost Shards jest ponadto oznaczona ikoną celownika, a więc jest jedną z umiejętności pozwalających wystawić przeciwników na ataki combo (więcej o tym na stronie Jak wykonać combo?).

Pieczęć uderzeniowa (Blast Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Lightning Strike (Uderzenie błyskawicy) - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć uderzeniowa (Blast Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Lightning Strike (Uderzenie błyskawicy). Jest to pojedynczy silny atak obszarowy, który może porazić wrogów prądem. Umiejętność Lightning Strike jest oznaczona ikoną gwiazdki, a więc jest jedną z umiejętności pozwalających na wykonanie combo na osłabionym przeciwniku. Powinieneś ją odpalać po tym jak zdołasz zamrozić wrogów w oparciu o zdolność Frost Shards.

Istnieje też alternatywny sposób na wykonanie combo Sztormem. Jeśli nie możesz użyć umiejętności Lightning Strike (bo np. nadal odnawia się), to zamrożonych przeciwników możesz zaatakować w walce wręcz. Ataki te również pozwolą na wyprowadzenie combo.

Pieczęć wsparcia (Support Seal) - Rekomendujemy w tym przypadku jedną z dwóch umiejętności - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć wsparcia (Support Seal) - Rekomendujemy w tym przypadku jedną z dwóch umiejętności. Zdolność Wind Wall (Ściana wiatru) pozwala na zatrzymywanie wystrzeliwanych przez przeciwników pocisków. Możesz schować się po drugiej stronie (także po zawiśnięciu na niewielkiej wysokości) i w bardziej komfortowy sposób atakować przeciwników. Druga rekomendowana zdolność to Quickening Field (Pole przyśpieszające). Ustawienie się wewnątrz pola przyśpiesza odnawianie się zdolności o 20 procent. To dobry wybór jeśli masz ustawione naprawdę dobre umiejętności w pięczęci skupiającej i uderzeniowej i chcesz jak najczęściej ich używać.

Broń palna (Weapons) - To paradoksalnie najmniej istotna kategoria dla klasy Sztorm, gdyż grając tą klasą najwięcej możesz zdziałać dzięki poleganiu na jej ofensywnych umiejętnościach - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Broń palna (Weapons) - To paradoksalnie najmniej istotna kategoria dla klasy Sztorm, gdyż grając tą klasą najwięcej możesz zdziałać dzięki poleganiu na jej ofensywnych umiejętnościach. Gra sugeruje korzystanie z karabinu Marksman Rifle, który może przydać się do atakowania wrogów z dużej odległości. Jako drugą broń możesz wybrać np. karabin Light Machine Gun (LMG) lub karabin szturmowy (Assault Rifle), które pozwolą na prowadzenie ciągłego ostrzału i atakowanie wrogów, którym udało się zbliżyć do Sztorma.

Komponenty (Components) - Powinieneś w szczególności zainteresować się komponentami zwiększającymi skuteczność ataków opartych o żywioły - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Komponenty (Components) - Powinieneś w szczególności zainteresować się komponentami zwiększającymi skuteczność ataków opartych o żywioły. Przykładowo Elemental Synergy zwiększa obrażenia wyposażenia javelina o 50 procent kosztem wolniejszego o 20% odnawiania się zdolności, Elemental Conduit zwiększa obrażenia od żywiołów o 35 procent kosztem zmniejszenia obrazeń fizycznych o 35%. Jeżeli często polegasz na kombinacjach ataków to polecamy również zainteresować się komponentem Storm Combo Augment, który zwiększa liczbę łańcuchów combo o 2. Możesz dzięki temu jeszcze skuteczniej osłabiać przeciwników.

Umiejętność specjalna (Ultimate) - Nie możesz zmienić umiejętności specjalnej, aczkolwiek możesz decydować kiedy i jak jej używać - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Umiejętność specjalna (Ultimate) - Nie możesz zmienić umiejętności specjalnej, aczkolwiek możesz decydować kiedy i jak jej używać. Z racji na jej długi czas regeneracji staraj się zostawiać ją sobie na walki z bossami lub bardzo licznymi grupami przeciwników. Przed użyciem zdolności Ultimate wznieś się na dużą wysokość żeby widzieć dobrze przeciwnika lub przeciwników, których masz zamiar zaatakować. Pozwoli ci to już po odpaleniu umiejętności dokładniej celować we wrogów, a także nanosić poprawki jeśli w międzyczasie zdążą przemieścić się w inne miejsce. Pamiętaj, że zdolność Ultimate Sztorma to trzy oddzielne ataki - nie musisz za każdym razem zbombardować tego samego obszaru.

Stymulanty (Consumables) - Wybór stymulantów powinien być w pewnym stopniu uzależniony od specyfiki danej misji, aczkolwiek jest także kilka uniwersalnych stymulantów, które możesz ustawiać niezależnie od założeń zadania - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Stymulanty (Consumables) - Wybór stymulantów powinien być w pewnym stopniu uzależniony od specyfiki danej misji, aczkolwiek jest także kilka uniwersalnych stymulantów, które możesz ustawiać niezależnie od założeń zadania. Combo Sigil zwiększa o 10% obrażenia z reakcji na ataki combo. Będzie to bardzo pomocne jeśli zgodnie ze wcześniejszymi sugestiami zamierzasz polegać na częstych kombinacjach ataków. Gear Sigil przyśpiesza o 10% regenerację wszystkich umiejętności i dla klasy Sztorm jest to bardzo ważna premia. Ultimate Sigil zwiększa o 10% obrażenia zdolności Ultimate. Warto wybierać ten stymulant do misji, w których walczy się z bossami. Z zabijaniem standardowych przeciwników nie powinieneś mieć kłopotów nawet przy standardowej wartości zadawanych obrażeń.

Podobało się?

0

Anthem

22 lutego 2019

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-02-21
21:57

Maxley Konsul

Maxley

Poradnik zawiera parę błędów:

Na stronie startowej obok jak szybciej zdobywać exp? jest Aby zdobuywać
---------------------------------------------
Czy w Anthem można grać w pojedynkę? - "Rozgrywka solo jest niestety możliwe."
Tutaj powinno być możliwa, bo to l.poj
----------------------------
W sekcji prady na start w części "pomagaj innym towarzyszom" pod koniec brakuje przecinka przed gdy.
A w części Oddalaj się szybko od wrogów po tym stracisz pancerz brakuje "gdy" albo "jak"
oraz zdanie "Wyczerpanie paska pancerza zacznie osłabiać pasek zdrowia [...]" sugeruje, że tracimy życie właśnie przez brak pancerza, a przecież brak pancerza jedynie naraża na ubytki w zdrowiu.
-------------------------------------------------------
W części "Nie zapominaj o podnoszeniu odnajdywanego lootu" w zdaniu "[...]np. po tym jak zabijesz jakiegoś przeciwnika albo gdy odnajdziesz i otworzysz[...]" brakuje przecinka przed gdy.
------------------------------------------------------
w części "Nie musisz spotkać się z każdym NPC-em" pośrodku jest słowo wjako.
-------------------------------------------------------
w sekcji Awansowanie na wyższy poziom zdanie "W Anthem główny bohater obecny jest pełnoprawny system rozwoju postaci." chyba nie potrzebnie zawiera frazę "główny bohater"
-------------------------------------------------------
w części poziom 10 przed "to" brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Stymulanty w części "Jak pozyskiwać stymulanty?" pod koniec zdania "Shield Sigil - Zwiększa on o 10% wytrzymałość tarczy oraz przyśpiesza o 10% jaj regenerację." powinno być słowo jej zamiast jaj.
-------------------------------------------------------
w sekcji Combo w części "Jakie znaczenie mają ataki combo?" zdanie "Jest to bardzo przydatne zawsze wtedy prowadzisz walki z większymi grupami przeciwników." nie zawiera zaimka gdy. Proszę pamiętać również o przecinku.
-------------------------------------------------------
w sekcji Sztorm w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?" jest brak w zdaniu
"Dodatkowo możesz w ten sposób zabezpieczyć [się] jeśli jakiś napotkany przeciwnik jest wyjątkowo odporny na określony żywioł."
-------------------------------------------------------
w sekcji Kolos w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Kolos?" w pierwszym akapicie, w 3 linijce powinno być dużą część mapy
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zaliczyć Próbę Cariffa w części Lista wyzwań Próby Cariff w pkt 1) w drugim zdaniu brakuje słowa "być"
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić Javelina i jego wyposażenie w Anthem? można znaleźć informację, że kolejnego javelina odblukujemy na 12, 20 i 28 poziomie, ale w sekcji Awansowanie na wyższe poziomy pisze, że zrobimy to już na 8, 16 i 26 poziomie. Które cyferki są poprawne?
A ostatnim akapicie w pierwszej linijce słowo javelin jest z dużej litery. Nie wiem czy to nazwa własna, ale praktycznie przez całość poradnika była ona zapisywana z małej litery. Więc taka niespójność, albo jedyne miejsce, gdzie nie popełniono błędu związanego z nazwą własną.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak wytwarzać nowe bronie w Anthem? brakuje przecinka przed "gdzie". Znowu ten błąd. Dlaczego?
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić kolor Javelina w Anthem? w pierwszym akapicie tuż przed pogrubioną czcionką przed gdzie znów brakuje przecinka.
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy Anthem posiada mikropłatności? w ostatnim akapicie w zdaniu "[...]odłamków na zakup każdego z unikalnie wyglądających[,] kompletnych pancerzy." brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak naprawić ucinający się dźwięk w Anthem? w drugim zdaniu jest o jedno "w" za dużo
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy w Forcie Tarsis można spotykać się z innymi graczami? przed gdzie też nie ma przecinka.
---------------------------------
w sekcji Czym są Sojusze i jak awansować na ich wyższe poziomy w Anthem? w 4 akapicie w zdaniu "[...]mogą to być gracze, których masz na liście znajomych, oraz gracze, których towarzyszyli ci[...]"
Drugie słowo "których" powinno zostać zastąpione przez którzy.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zdobywać Żar (ember) w Anthem? w zdaniu "Niższe poziomu Żaru są tanie[...]" powinno być poziomy zamiast poziomu
-------------------------------------------------------

Więcej błędów nie znalazłem. Za wszystkie pominięte bardzo żałuje.
A jeżeli ktoś się zastanawia dlaczego sprawdziłem CAŁY poradnik w poszukiwaniu literówek, to wyjaśniam, że szukałem tu inspiracji do konkursu, bo materiały na YT mi ich nie dały.

Komentarz: Maxley
2019-03-14
14:01

MadMaxPL Konsul

Super poradnik, ale gra słabizna!

Komentarz: MadMaxPL

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl