Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anthem - poradnik do gry

Anthem - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sztorm - klasa javelina w Anthem Anthem poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2019

Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się opis klasy Sztorm. To jedna z czterech głównych kategorii javelinów (pancerzy wspomaganych). Z naszego opisu możesz dowiedzieć się o ogólnym zastosowaniu klasy Sztorm oraz elementach pancerza, które wyróżniają ją na tle innych klas.

Dla kogo jest klasa Sztorm?

Sztorm to klasa do wyprowadzania potężnych ataków obszarowych i nakładania na wrogów negatywnych statusów - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Sztorm to klasa do wyprowadzania potężnych ataków obszarowych i nakładania na wrogów negatywnych statusów.

  1. Granie klasą Sztorm może pod pewnymi względami przypomina granie magiem. Sterowana postać może np. razić wrogów prądem, podpalać ich, czy ich zamrażać. Możesz dzięki temu wystawiać przeciwników na kolejne własne ataki, bądź też współpracować z innymi graczami z drużyny. Grając klasą Sztorm łatwo wykonuje się też ataki combo pozwalające na zadawanie większych obrażeń.
  2. Używanie broni palnej schodzi na dalszy plan w przypadku klasy Sztorm. Priorytetem jest jak najlepsze wykorzystywanie dostępnych umiejętności oraz dążenie do skracania czasu ich odnawiania się. Z broni powinieneś korzystać głównie w trakcie oczekiwania na ponowne użycie umiejętności.
  3. Klasa Sztorm pozwala zawisnąć na dłużej w powietrzu. Ponadto po zawiśnięciu tarcza kinetyczna Sztorma (niebieski pasek energii) jest w stanie pochłonąć więcej punktów obrażeń. Atakowanie przeciwników w takiej właśnie pozycji jest rekomendowanym działaniem w większości bitew.
  4. Sztorm nie posiada opcji podwójnych ani potrójnych skoków. Możesz za to wykonać dłuższy pojdynczy skok dzięki przytrzymaniu klawisza skoku (zamiast pojedynczego wciśnięcia go).
  5. Grając klasą Sztorm musisz dbać o swojego javelina, gdyż jego pancerz jest wrażliwy na ataki przeciwników i szybko można zginąć. Uniki są jak najbardziej dostępne, przy czym polegają one na teleportowaniu się na krótką odległość.

Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?

Pierwszą grupą umiejętności klasy Sztorm są pieczęcie skupiające (Focus Seal) - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pierwszą grupą umiejętności klasy Sztorm są pieczęcie skupiające (Focus Seal). W zależności od rodzaju zainstalowanego ulepszenia możesz np. wystrzeliwać lodowe odłamki zamrażające przeciwników, wypuszczać płonące kule, które podpalą trafione postacie, czy rozsyłać wyładowania elektryczne, które mogą przeskakiwać na kolejnych wrogów. Ciekawostką jest to, że niektóre ataki mogą być pojedynczymi lub ładowanymi, które przybierają na sile w miarę przygotowywania się do ich odpalenia.

Druga grupa zdolności klasy Sztorm to pieczęcie uderzeniowe (Blast Seal). Także i w tym przypadku możesz wybierać pomiędzy różnymi żywiołami. Główny bohater może dla przykładu wystrzelić potężną błyskawicę, wywołać lodową burzę, czy doprowadzić do potężnego wybuchu. Ataki te mają typowo obszarowy charakter.

Dobrym pomysłem w przypadku klasy Sztorm jest wybranie różnych żywiołów dla każdej z ofensywnych pieczęci. Możesz w ten sposób lepiej zabezpieczyć się jeśli np. jakiś napotkany przeciwnik jest odporny na określony żywioł. Dodatkowo dobrze jest wybrać jedną umiejętność wystawiającą przeciwnika na combo i jedną pozwalającą na odpalenie combo (więcej o tym na stronie Jak wykonać combo? w osobnym rozdziale poradnika).

Trzecia kategoria umiejętności klasy Sztorm to pasywne pieczęcie wsparcia (Support Seal). Mają one różne zastosowania i mogą np. zatrzymywać pociski wystrzeliwane przez wrogów albo przyśpieszać odnawiania się innych zdolności.

Umiejętnością specjalną (Ultimate) klasy Sztorm jest burza żywiołów (przykład jej użycia na powyższym obrazku). Są to tak naprawdę trzy ataki, które następują jeden po drugim i wykorzystują różne żywioły - elektryczność, lód i ogień. Ataków tych nie musisz automatycznie odpalać, gdyż każdy z nich możesz dokładniej wycelować. Jest to bardzo dobry pomysł jeśli przeciwnik przemieścił się lub jeśli chcesz zaatakować następnym żywiołem kogoś innego. Umiejętność specjalna sprawdza się zarówno do atakowania pojedynczych silnych wrogów (np. bossów), jak i do bombardowania obszarów, na których rozstawionych jest kilku przzeciwników. Ważną informacją jest to, że javelin klasy Sztorm na czas odpalenia umiejętności specjalnej staje się chwilowo nieśmiertelny.

Przykładowy build dla klasy Sztorm

Poniżej zamieściliśmy przykładowy build, który może sprawdzić się do prowadzenia rozgrywki klasą Sztorm. Możesz go oczywiście do woli modyfikować jeśli jakaś umiejętność lub broń szczególnie przypadła ci do gustu.

Pieczęć skupiająca (Focus Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Frost Shards (Lodowe odłamki), dzięki której możesz wysłać do 10 lodowych pocisków - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć skupiająca (Focus Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Frost Shards (Lodowe odłamki), dzięki której możesz wysłać do 10 lodowych pocisków. Możesz w ten sposób zamrażać zarówno pojedynczych silniejszych wrogów (o ile nie są odporni na ten żywioł), jak i grupy słabszych przeciwników. Umiejętność Frost Shards jest ponadto oznaczona ikoną celownika, a więc jest jedną z umiejętności pozwalających wystawić przeciwników na ataki combo (więcej o tym na stronie Jak wykonać combo?).

Pieczęć uderzeniowa (Blast Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Lightning Strike (Uderzenie błyskawicy) - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć uderzeniowa (Blast Seal) - Nasza rekomendacja to umiejętność Lightning Strike (Uderzenie błyskawicy). Jest to pojedynczy silny atak obszarowy, który może porazić wrogów prądem. Umiejętność Lightning Strike jest oznaczona ikoną gwiazdki, a więc jest jedną z umiejętności pozwalających na wykonanie combo na osłabionym przeciwniku. Powinieneś ją odpalać po tym jak zdołasz zamrozić wrogów w oparciu o zdolność Frost Shards.

Istnieje też alternatywny sposób na wykonanie combo Sztormem. Jeśli nie możesz użyć umiejętności Lightning Strike (bo np. nadal odnawia się), to zamrożonych przeciwników możesz zaatakować w walce wręcz. Ataki te również pozwolą na wyprowadzenie combo.

Pieczęć wsparcia (Support Seal) - Rekomendujemy w tym przypadku jedną z dwóch umiejętności - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Pieczęć wsparcia (Support Seal) - Rekomendujemy w tym przypadku jedną z dwóch umiejętności. Zdolność Wind Wall (Ściana wiatru) pozwala na zatrzymywanie wystrzeliwanych przez przeciwników pocisków. Możesz schować się po drugiej stronie (także po zawiśnięciu na niewielkiej wysokości) i w bardziej komfortowy sposób atakować przeciwników. Druga rekomendowana zdolność to Quickening Field (Pole przyśpieszające). Ustawienie się wewnątrz pola przyśpiesza odnawianie się zdolności o 20 procent. To dobry wybór jeśli masz ustawione naprawdę dobre umiejętności w pięczęci skupiającej i uderzeniowej i chcesz jak najczęściej ich używać.

Broń palna (Weapons) - To paradoksalnie najmniej istotna kategoria dla klasy Sztorm, gdyż grając tą klasą najwięcej możesz zdziałać dzięki poleganiu na jej ofensywnych umiejętnościach - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Broń palna (Weapons) - To paradoksalnie najmniej istotna kategoria dla klasy Sztorm, gdyż grając tą klasą najwięcej możesz zdziałać dzięki poleganiu na jej ofensywnych umiejętnościach. Gra sugeruje korzystanie z karabinu Marksman Rifle, który może przydać się do atakowania wrogów z dużej odległości. Jako drugą broń możesz wybrać np. karabin Light Machine Gun (LMG) lub karabin szturmowy (Assault Rifle), które pozwolą na prowadzenie ciągłego ostrzału i atakowanie wrogów, którym udało się zbliżyć do Sztorma.

Komponenty (Components) - Powinieneś w szczególności zainteresować się komponentami zwiększającymi skuteczność ataków opartych o żywioły - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Komponenty (Components) - Powinieneś w szczególności zainteresować się komponentami zwiększającymi skuteczność ataków opartych o żywioły. Przykładowo Elemental Synergy zwiększa obrażenia wyposażenia javelina o 50 procent kosztem wolniejszego o 20% odnawiania się zdolności, Elemental Conduit zwiększa obrażenia od żywiołów o 35 procent kosztem zmniejszenia obrazeń fizycznych o 35%. Jeżeli często polegasz na kombinacjach ataków to polecamy również zainteresować się komponentem Storm Combo Augment, który zwiększa liczbę łańcuchów combo o 2. Możesz dzięki temu jeszcze skuteczniej osłabiać przeciwników.

Umiejętność specjalna (Ultimate) - Nie możesz zmienić umiejętności specjalnej, aczkolwiek możesz decydować kiedy i jak jej używać - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Umiejętność specjalna (Ultimate) - Nie możesz zmienić umiejętności specjalnej, aczkolwiek możesz decydować kiedy i jak jej używać. Z racji na jej długi czas regeneracji staraj się zostawiać ją sobie na walki z bossami lub bardzo licznymi grupami przeciwników. Przed użyciem zdolności Ultimate wznieś się na dużą wysokość żeby widzieć dobrze przeciwnika lub przeciwników, których masz zamiar zaatakować. Pozwoli ci to już po odpaleniu umiejętności dokładniej celować we wrogów, a także nanosić poprawki jeśli w międzyczasie zdążą przemieścić się w inne miejsce. Pamiętaj, że zdolność Ultimate Sztorma to trzy oddzielne ataki - nie musisz za każdym razem zbombardować tego samego obszaru.

Stymulanty (Consumables) - Wybór stymulantów powinien być w pewnym stopniu uzależniony od specyfiki danej misji, aczkolwiek jest także kilka uniwersalnych stymulantów, które możesz ustawiać niezależnie od założeń zadania - Sztorm - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Stymulanty (Consumables) - Wybór stymulantów powinien być w pewnym stopniu uzależniony od specyfiki danej misji, aczkolwiek jest także kilka uniwersalnych stymulantów, które możesz ustawiać niezależnie od założeń zadania. Combo Sigil zwiększa o 10% obrażenia z reakcji na ataki combo. Będzie to bardzo pomocne jeśli zgodnie ze wcześniejszymi sugestiami zamierzasz polegać na częstych kombinacjach ataków. Gear Sigil przyśpiesza o 10% regenerację wszystkich umiejętności i dla klasy Sztorm jest to bardzo ważna premia. Ultimate Sigil zwiększa o 10% obrażenia zdolności Ultimate. Warto wybierać ten stymulant do misji, w których walczy się z bossami. Z zabijaniem standardowych przeciwników nie powinieneś mieć kłopotów nawet przy standardowej wartości zadawanych obrażeń.