Pomocna dłoń | Solucja do gry Anthem
Aktualizacja:
Lending a Hand to nietypowa misja głównego wątku fabularnego gry, albowiem zakłada ona udzielenie pomocy każdej z trzech głównych frakcji zamieszkujących Fort Tarsis - Freelancerom, Arkanistom (Arcanist) oraz Gwardzistom (Sentinels). Opisy przejścia questów dla każdej z tych frakcji znajdziesz poniżej.
- Ogólne założenia misji Lending a Hand
- What Freelancers Do - zadanie frakcji Freelancerów
- See in the Dark - zadanie frakcji Arkanistów
- Preventative Precautions - zadanie frakcji Gwardzistów
Ogólne założenia misji Lending a Hand
W celu ukończenia głównej misji fabularnej Lending a Hand musisz zaliczyć trzy misje agenta (Agent Missions) - po jednej dla każdej z frakcji:
- What Freelancers Do - to zadanie frakcji Freelancerów.
- See in the Dark - to zadanie frakcji Arkanistów.
- Preventative Precautions - to zadanie frakcji Gwardzistów.
Misje Agenta to inaczej poboczne zadania, których zaliczanie pozwala zdobywać punkty reputacji (lojalności) dla danej frakcji. Na potrzeby questu Lending a Hand musisz ukończyć tylko po jednym zadaniu agenta dla każdego z ugrupowań. Oczywiście jest to tylko wprowadzenie do potencjalnych dalszych relacji z nimi. Możesz już nieobowiązkowo kontynuować odbieranie od nich kolejnych zleceń.
Jeśli już wcześniej zaliczyłeś którąś z wymienionych misji agenta to nie musisz jej powtarzać. Po prostu szybciej wypełnisz wtedy założenia opisywanego głównego questu.
What Freelancers Do - zadanie frakcji Freelancerów

Spotkaj się z Yarrowem w Forcie Tarsis, a dowiesz się o konieczności ochraniania postaci przeprowadzających testy sejsmiczne. Rozpocznij ekspedycję.
Zalicz przelot do pierwszej lokacji. Po dotarciu do obozowiska Arkanistów pomóż im w uruchomieniu urządzenia. Musisz bronić się starając się nie wychodzić przy tym z zielonego obszaru. Pamiętaj natomiast, że możesz unosić się na niewielkiej wysokości. Ułatwi ci to atakowanie potworów samemu mniej ryzykując.

Po udanej akcji wyrusz do drugiej lokacji gdzie odbywają się testy sejsmiczne. Musisz zbadać zniszczone obozowisko, a konkretnie przewrócone na ziemię urządzenie do testów. Załączy się radar. Podążaj za wskazaniami radaru żeby odnaleźć Akranistów. Wpadniesz w ten sposób na Skarów, których należy wyeliminować. Uważaj między innymi na zwiadowcę (Scar Scout), który może wyprowadzać silne ataki z dużej odległości, a także na znanego już Enforcera.
Po bitwie zbadaj klatkę, w której więzieni byli Arkaniści. Musisz zbadać nowy trop - podażąj za kolejnymi znacznikami celu misji.

Dotrzesz docelowo do obozowiska Skarów. Uważaj w nim przede wszystkim na wieżyczki z działkami maszynowymi. Unikaj ich ostrzału i spróbuj je zniszczyć już na samym początku bitwy. Głównym celem misji jest zaś zniszczenie 2 składowisk - możesz używać na nich ofensywnych umiejętności, bombardować je czy np. atakować w walce wręcz.
Musisz także pozbyć się wszystkich okolicznych wrogów, w tym także nowego przywódcy (Scar Leader). Postaraj się pozbawić go tarczy i dopiero wtedy użyć najsilniejszych ataków żeby go zabić zanim ponownie otoczy się polem siłowym. Po walkach odszukaj klatkę z więzionymi Arkanistami i uwolnij ich (panel na ścianie klatki).

Musisz wyruszyć do obozowiska Rythe'a (Rythe's Work Site). W lokacji tej ponownie czekają Cię walki ze Skarami. Po zabiciu ich wszystkich zbadaj obozowisko.
Bohater musi teraz odszukać Rythe'a i w tym celu należy dotrzeć do wejścia do małej jaskini (obrazek). Wewnątrz jaskini do stoczenia jest nowa bitwa, w której pojawia się mini-boss Steel Cutter. Trzymaj go na dystans i rozważ odpalenie umiejętności specjalnej żeby o wiele łatwiej go osłabić. Po walkach dotrzyj do miejsca gdzie bronił się Rythe żeby zakończyć ekspedycję. Powróć do fortu i zdaj raport Yarrowowi.
See in the Dark - zadanie frakcji Arkanistów

Spotkaj się z Matthiasem w Forcie Tarsis, a poproszony zostaniesz o zbadanie lokacji powiązanej z Elizjańskim manuskryptem (Elysian Manuscript). Rozpocznij ekspedycję.
Wykonaj przelot do miejsca, w którym prowadzone są badania. W lokacji tej musisz pozbyć się grupy wilków (Wolven). Najlepiej atakować je z powietrza, dzięki czemu zmniejszy się ryzyko, że bohater otrzyma obrażenia albo że zostanie chwilowo zamrożony.

Po walkach zlokalizuj marker Arkanistów (Arcanist Marker), czyli interaktywne urządzenie. Musisz odnaleźć i dostarczyć 12 ech. Dla przypomnienia echa są lewitującymi świecącymi się obiektami, które zaczną podążać za bohaterem po tym jak dostatecznie się do nich zbliży.
W trakcie poszukiwań ech będziesz dotrzeć do klatek żeby pozyskać niektórych z nich. Otwieraj klatki żeby echa "przyczepiły się" do javelina. Konieczne będzie też pozbycie się kolejnych bandytów wraz z przywódcą (Scar Leader) oraz skorpionów (atakuj je z powietrza).

Dotrzyj do lokacji z drugim markerem. Tym razem po uaktywnieniu go dowiesz się o konieczności odnalezienia 6 run. Przykładową runę pokazuje obrazek - musisz zbliżać się do nich i przytrzymywać przycisk interakcji.
Zlokalizowanie i sprawdzenie wszystkich run zakończy ekspedycję. Po powrocie do Fortu Tarsis zdaj raport Matthiasowi.
Preventative Precautions - zadanie frakcji Gwardzistów

Spotkaj się z Brin w Forcie Tarsis, a wysłany zostaniesz z zadaniem zbadania podejrzanej aktywności Skarów. Rozpocznij ekspedycję. Dotrzyj do wskazanej bazy i rozpocznij walki z bandytami. W trakcie walk uważaj między innymi na silniejszych łowców (Hunter).
Po wygranej bitwie rozpocznij podróż do obozu Skarów. W lokacji tej należy przeszukać 3 kupy złomu - jedną z nich prezentuje dołączony obrazek i w zlokalizowaniu ich wszystkich pomogą ci wskazania radaru.

W następnej kolejności musisz dotrzeć do jaskini bandytów (The Hollow), która jest odrębną mini-lokacją wymagającą załadowania. Wleć do dużej pieczary żeby odnaleźć zaginione urządzenia. Rozpocznij nową bitwę ze Skarami, w trakcie której uważaj między innymi na ataki zwiadowców (Scout).
Przeleć do kolejnego obszaru, w którym zablokowane zostaną respawny. Użyj umiejętności specjalnej lub innych silnych ataków żeby zaatakować najsilniejszych Enforcerów, choć musisz także rozprawić się ze zwykłymi przeciwnikami. W razie potrzeby lataj po jaskini i chowaj się za skałami.

Główny bohater musi zabezpieczyć relikt i w tym celu należy odnaleźć 3 fragmenty artefaktu. Drogę do każdego z nich wskazuje radar, przy czym pamiętaj, że po podniesieniu fragmentu nie będziesz mógł chwilowo latać. Dostarcz każdy fragment do centralnego urządzenia.
Zainstalowanie wszystkich trzech fragmentów zakończy ekspedycję. Powróć do Fortu Tarsis i zdaj raport Brin.
0
- Anthem - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Misje fabularne
- Ucisz serce furii | Solucja do gry Anthem
- Wczesne ostrzeżenia | Solucja do gry Anthem
- Witaj w forcie Tarsis | Solucja do gry Anthem
- Zaginiony arkanista | Solucja do gry Anthem
- Rozpalanie ognia | Solucja do gry Anthem
- Inkursja | Solucja do gry Anthem
- Pomocna dłoń | Solucja do gry Anthem
- Stara przyjaźń nie rdzewieje | Solucja do gry Anthem
- Grobowce Legionistów | Solucja do gry Anthem
- Grobowiec generał Tarsis | Solucja do gry Anthem
- Twierdza Świtu | Solucja do gry Anthem
- Wykucie Tarczy Świtu | Solucja do gry Anthem
- Tajemnicze początki | Solucja do gry Anthem
- Kochany pamiętniku | Solucja do gry Anthem
- Vanishing Act | Solucja do gry Anthem
- Triple Threat | Solucja do gry Anthem
- Inverse Functions | Solucja do gry Anthem
- Convergence | Solucja do gry Anthem
- Freelancer Down | Solucja do gry Anthem
- Repairs and Inspiration; Return to the Heart of Rage | Solucja do gry Anthem
- Misje fabularne
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
Maxley Konsul
Poradnik zawiera parę błędów:
Na stronie startowej obok jak szybciej zdobywać exp? jest Aby zdobuywać
---------------------------------------------
Czy w Anthem można grać w pojedynkę? - "Rozgrywka solo jest niestety możliwe."
Tutaj powinno być możliwa, bo to l.poj
----------------------------
W sekcji prady na start w części "pomagaj innym towarzyszom" pod koniec brakuje przecinka przed gdy.
A w części Oddalaj się szybko od wrogów po tym stracisz pancerz brakuje "gdy" albo "jak"
oraz zdanie "Wyczerpanie paska pancerza zacznie osłabiać pasek zdrowia [...]" sugeruje, że tracimy życie właśnie przez brak pancerza, a przecież brak pancerza jedynie naraża na ubytki w zdrowiu.
-------------------------------------------------------
W części "Nie zapominaj o podnoszeniu odnajdywanego lootu" w zdaniu "[...]np. po tym jak zabijesz jakiegoś przeciwnika albo gdy odnajdziesz i otworzysz[...]" brakuje przecinka przed gdy.
------------------------------------------------------
w części "Nie musisz spotkać się z każdym NPC-em" pośrodku jest słowo wjako.
-------------------------------------------------------
w sekcji Awansowanie na wyższy poziom zdanie "W Anthem główny bohater obecny jest pełnoprawny system rozwoju postaci." chyba nie potrzebnie zawiera frazę "główny bohater"
-------------------------------------------------------
w części poziom 10 przed "to" brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Stymulanty w części "Jak pozyskiwać stymulanty?" pod koniec zdania "Shield Sigil - Zwiększa on o 10% wytrzymałość tarczy oraz przyśpiesza o 10% jaj regenerację." powinno być słowo jej zamiast jaj.
-------------------------------------------------------
w sekcji Combo w części "Jakie znaczenie mają ataki combo?" zdanie "Jest to bardzo przydatne zawsze wtedy prowadzisz walki z większymi grupami przeciwników." nie zawiera zaimka gdy. Proszę pamiętać również o przecinku.
-------------------------------------------------------
w sekcji Sztorm w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?" jest brak w zdaniu
"Dodatkowo możesz w ten sposób zabezpieczyć [się] jeśli jakiś napotkany przeciwnik jest wyjątkowo odporny na określony żywioł."
-------------------------------------------------------
w sekcji Kolos w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Kolos?" w pierwszym akapicie, w 3 linijce powinno być dużą część mapy
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zaliczyć Próbę Cariffa w części Lista wyzwań Próby Cariff w pkt 1) w drugim zdaniu brakuje słowa "być"
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić Javelina i jego wyposażenie w Anthem? można znaleźć informację, że kolejnego javelina odblukujemy na 12, 20 i 28 poziomie, ale w sekcji Awansowanie na wyższe poziomy pisze, że zrobimy to już na 8, 16 i 26 poziomie. Które cyferki są poprawne?
A ostatnim akapicie w pierwszej linijce słowo javelin jest z dużej litery. Nie wiem czy to nazwa własna, ale praktycznie przez całość poradnika była ona zapisywana z małej litery. Więc taka niespójność, albo jedyne miejsce, gdzie nie popełniono błędu związanego z nazwą własną.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak wytwarzać nowe bronie w Anthem? brakuje przecinka przed "gdzie". Znowu ten błąd. Dlaczego?
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić kolor Javelina w Anthem? w pierwszym akapicie tuż przed pogrubioną czcionką przed gdzie znów brakuje przecinka.
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy Anthem posiada mikropłatności? w ostatnim akapicie w zdaniu "[...]odłamków na zakup każdego z unikalnie wyglądających[,] kompletnych pancerzy." brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak naprawić ucinający się dźwięk w Anthem? w drugim zdaniu jest o jedno "w" za dużo
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy w Forcie Tarsis można spotykać się z innymi graczami? przed gdzie też nie ma przecinka.
---------------------------------
w sekcji Czym są Sojusze i jak awansować na ich wyższe poziomy w Anthem? w 4 akapicie w zdaniu "[...]mogą to być gracze, których masz na liście znajomych, oraz gracze, których towarzyszyli ci[...]"
Drugie słowo "których" powinno zostać zastąpione przez którzy.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zdobywać Żar (ember) w Anthem? w zdaniu "Niższe poziomu Żaru są tanie[...]" powinno być poziomy zamiast poziomu
-------------------------------------------------------
Więcej błędów nie znalazłem. Za wszystkie pominięte bardzo żałuje.
A jeżeli ktoś się zastanawia dlaczego sprawdziłem CAŁY poradnik w poszukiwaniu literówek, to wyjaśniam, że szukałem tu inspiracji do konkursu, bo materiały na YT mi ich nie dały.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
