Śmigacz - klasa javelina
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się opis klasy Śmigacz. To jedna z czterech głównych kategorii javelinów (pancerzy wspomaganych). Z naszego opisu możesz dowiedzieć się o ogólnym zastosowaniu klasy Śmigacz oraz elementach pancerza, które wyróżniają ją na tle innych klas.
Opis klasy Śmigacz jest w przygotowaniu. Zostanie on w najbliższym czasie rozbudowany i dodamy także sugerowane buildy dla tej klasy.
Dla kogo jest klasa Śmigacz?

Śmigacz to klasa stawiająca na zwinność i możliwość wyprowadzania szybkich, precyzyjnych ataków. Jest to w rezultacie bardziej wymagająca klasa, która może być jednak wysoce skuteczna w rękach dobrego gracza.
- Śmigacz jest najsłabiej opancerzoną klasą javelinów spośród wszystkich dostępnych w grze. Musisz mieć to na uwadze i nie doprowadzać do niebezpiecznych sytuacji.
- Śmigacz najlepiej sprawdza się przy atakowaniu pojedynczych celów oraz niewielkich grup. Idealny plan działania zakłada wyprowadzenie precyzyjnie wymierzonego szybkiego ataku w dany cel, a następnie oddalenie się zanim przeciwnicy będą mogli przystąpić do kontrofensywy.
- Śmigacz jako jedyna klasa jest w stanie wykonywać potrójne uskoki oraz potrójne uniki. Szczególnie ta druga cecha powinna być pomocna przy unikaniu wrogich ataków.
Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Śmigacz?
Główne cechy Śmigacza - jak nazwa wskazuje - to jego niebywała dynamika. Taki "ninja" wśród javelinów.
- Nie posiada wiele zdrowia, jednak posiada szybko regenerującą się osłonę,
- Jako jedyny posiada możliwość wykonania potrójnego skoku i potrójnego uniku (poprzez przytrzymanie klawisza L. Ctrl - świetnie przydaje się w powietrzu do wydłużenia lotu),
- Potrafi posługiwać się pistoletami o bardzo dobrych parametrach,
- Świetnie walczy wręcz zadając szybkie obrażenia mieczami.

Jest to jedna z trudniejszych klas do opanowania, niezalecana dla początkujących. Strategia walki polega na nieodsłanianiu się na ataki wroga, szczególnie ich ataki specjalne. Korzystaj licznie z osłon i często walcz ze słabymi wrogami wręcz - jest to najlepsza opcja, by szybko regenerować zdrowie po błyskawicznym ich unicestwieniu.

Układ szturmowy (1) - podstawowa umiejętność. Możesz tu wybrać granat, miny, atak szturmujący lub specjalne ostrza. Szczególnie te ostatnie zasługują na uwagę, gdyż zadają ogromne obrażenia wskazanemu celowi. Niestety mają ograniczony zasięg i opadają wraz z odległością, dlatego szczególnie trudno trafić cele w powietrzu.
Układ ofensywny (2) - umiejętność dodatkowa, bliskiego kontaktu. Używaj tych zdolności w kombinacji z walką wręcz. Wiele z tych umiejętności wymaga naładowania przed użyciem, by zmaksymalizować efekt ataku.
Układ wsparcia (3) - dostępne są dwie umiejętności wsparcia, które znajdziesz pod klawiszem Z. Oznaczenie celu zmniejsza pancerz przeciwnika, przy czym jeśli jest on słaby i szybko zginie, efekt przejdzie na kolejny pobliski cel - mimo wszystko, jest to świetne wsparcie podczas walki z bossami i przeciwnikami o randze elitarnej. Okrzyk mobilizujący usunie wszystkie negatywne modyfikatory z ciebie i twoich sojuszników. Świetnie sprawdza się podczas walk z takimi przeciwnikami jak Tytan, którzy potrafią podpalić jednym atakiem wielu sprzymierzeńców i spowodować duże obrażenia.
Komponenty (4) - Śmigacz nie posiada wielu komponentów, które pozwolą mu zwiększyć wytrzymałość, jednak te najlepiej posiadać na wysokim stopniu zaawansowania. Jako pozostałe wybierz te, które wzmocnią siłę ataku: broni dystansowych lub ataku wręcz - zależnie od preferowanego stylu gry.

Umiejętność specjalna - w trakcie jej działania przez kilkanaście sekund zadajesz ogromne obrażenia w walce wręcz (nie możesz wtedy używać innej broni). Jesteś jednak nieco powolniejszy i nie możesz latać, dlatego do przeskakiwania między przeciwnikami wykorzystuj swój potrójny unik. Jednocześnie warto używać umiejętności specjalnej nawet jeśli okazja nie jest całkiem sprzyjająca - po to, by zregenerować zdrowie i pancerz.
Przykładowe buildy
Jako broń warto wybrać Ciężki pistolet, który sprawdza się na średnim i krótkim dystansie. Nie strzela szybko, ale celnie i z wielką siłą. Jako broń pomocnicza dobrze sprawdzi się LKM o dużej pojemności magazynku lub karabin szturmowy.

Układ szturmowy - najlepiej sprawdzają się granat jadu oraz elektryczny szturm (ponieważ, jak wspomniano wcześniej, ostrza potrafią być dość niecelne). Granat posiada bardzo duży promień rażenia i na długo zatruje oponentów zabierając im z czasem zdrowie i przygotuje ich na kombo. Elektryczny szturm pozwoli ci przedrzeć się przez wrogów, pozostawiając ich zarazem sparaliżowanych (i zadając bardzo wysokie obrażenia).
Układ ofensywny - zależnie od wybranych umiejętności jako Szturmowa, dobierz teraz: Nawałnicę lub Rozpylacz jadu. Nawałnica zadaje wysokie obrażenia przeciwnikom przed tobą porażając ich na długi czas oraz może posłużyć do aktywacji kombo. Rozpylacz jadu możesz połączyć z elektrycznym szturmem: na mniejszych wrogów z reguły i jeden i drugi atak wystarcza, by pozbawić ich życia. Rozpylacz również zatruwa przeciwników przed tobą, ale i zadaje nieco większe obrażenia niż Nawałnica.
Układ wsparcia - zdecydowanie częściej przydaje się Okrzyk mobilizujący, szczególnie gdy zostaniesz zamrożony i wystawiony na atak wroga, lub twoi sojusznicy są na skraju wyczerpania i negatywne modyfikatory mogą ich pogrążyć. Równie wielce przydaje się podczas gry "solo".

Komponenty - wybierz te komponenty, które wzmocnią odporność javelina i wzmocnią atak z broni oraz w walce wręcz:
- Wzmocnienie osłony - nie poprawia znacznie ilości zdrowia, jednak osłona to istotniejszy parametr dla Śmigacza, ponieważ regeneruje się szybciej.
- Obosieczna inskrypcja - najlepszy komponent dla Śmigacza: zwiększ obrażenia zadawane i zmniejsz otrzymywane o 35%. Ponadto solidnie poprawia osłonę i zdrowie javelina.
- Inskrypcja strzelca - poruszając się szybko po arenie z szybkostrzelną bronią, będziesz potrzebował dużo amunicji. Zwiększ szansę na znalezienie jej w pokonanych wrogach o 50% i zwiększ pojemność magazynka o 30% w każdej broni.
- Amunicja specjalna - jeśli spodobały ci się pistolety, warto wykorzystać ten komponent, który zwiększy zadawane obrażenia aż o 30%. Jest to znacznie wyższy bonus, niż bonusy do innych broni, które z reguły zapewniają jedynie 5% zwiększonych obrażeń.
0
Komentarze czytelników
Maxley Konsul
Poradnik zawiera parę błędów:
Na stronie startowej obok jak szybciej zdobywać exp? jest Aby zdobuywać
---------------------------------------------
Czy w Anthem można grać w pojedynkę? - "Rozgrywka solo jest niestety możliwe."
Tutaj powinno być możliwa, bo to l.poj
----------------------------
W sekcji prady na start w części "pomagaj innym towarzyszom" pod koniec brakuje przecinka przed gdy.
A w części Oddalaj się szybko od wrogów po tym stracisz pancerz brakuje "gdy" albo "jak"
oraz zdanie "Wyczerpanie paska pancerza zacznie osłabiać pasek zdrowia [...]" sugeruje, że tracimy życie właśnie przez brak pancerza, a przecież brak pancerza jedynie naraża na ubytki w zdrowiu.
-------------------------------------------------------
W części "Nie zapominaj o podnoszeniu odnajdywanego lootu" w zdaniu "[...]np. po tym jak zabijesz jakiegoś przeciwnika albo gdy odnajdziesz i otworzysz[...]" brakuje przecinka przed gdy.
------------------------------------------------------
w części "Nie musisz spotkać się z każdym NPC-em" pośrodku jest słowo wjako.
-------------------------------------------------------
w sekcji Awansowanie na wyższy poziom zdanie "W Anthem główny bohater obecny jest pełnoprawny system rozwoju postaci." chyba nie potrzebnie zawiera frazę "główny bohater"
-------------------------------------------------------
w części poziom 10 przed "to" brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Stymulanty w części "Jak pozyskiwać stymulanty?" pod koniec zdania "Shield Sigil - Zwiększa on o 10% wytrzymałość tarczy oraz przyśpiesza o 10% jaj regenerację." powinno być słowo jej zamiast jaj.
-------------------------------------------------------
w sekcji Combo w części "Jakie znaczenie mają ataki combo?" zdanie "Jest to bardzo przydatne zawsze wtedy prowadzisz walki z większymi grupami przeciwników." nie zawiera zaimka gdy. Proszę pamiętać również o przecinku.
-------------------------------------------------------
w sekcji Sztorm w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Sztorm?" jest brak w zdaniu
"Dodatkowo możesz w ten sposób zabezpieczyć [się] jeśli jakiś napotkany przeciwnik jest wyjątkowo odporny na określony żywioł."
-------------------------------------------------------
w sekcji Kolos w części "Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Kolos?" w pierwszym akapicie, w 3 linijce powinno być dużą część mapy
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zaliczyć Próbę Cariffa w części Lista wyzwań Próby Cariff w pkt 1) w drugim zdaniu brakuje słowa "być"
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić Javelina i jego wyposażenie w Anthem? można znaleźć informację, że kolejnego javelina odblukujemy na 12, 20 i 28 poziomie, ale w sekcji Awansowanie na wyższe poziomy pisze, że zrobimy to już na 8, 16 i 26 poziomie. Które cyferki są poprawne?
A ostatnim akapicie w pierwszej linijce słowo javelin jest z dużej litery. Nie wiem czy to nazwa własna, ale praktycznie przez całość poradnika była ona zapisywana z małej litery. Więc taka niespójność, albo jedyne miejsce, gdzie nie popełniono błędu związanego z nazwą własną.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak wytwarzać nowe bronie w Anthem? brakuje przecinka przed "gdzie". Znowu ten błąd. Dlaczego?
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zmienić kolor Javelina w Anthem? w pierwszym akapicie tuż przed pogrubioną czcionką przed gdzie znów brakuje przecinka.
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy Anthem posiada mikropłatności? w ostatnim akapicie w zdaniu "[...]odłamków na zakup każdego z unikalnie wyglądających[,] kompletnych pancerzy." brakuje przecinka
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak naprawić ucinający się dźwięk w Anthem? w drugim zdaniu jest o jedno "w" za dużo
-------------------------------------------------------
w sekcji Czy w Forcie Tarsis można spotykać się z innymi graczami? przed gdzie też nie ma przecinka.
---------------------------------
w sekcji Czym są Sojusze i jak awansować na ich wyższe poziomy w Anthem? w 4 akapicie w zdaniu "[...]mogą to być gracze, których masz na liście znajomych, oraz gracze, których towarzyszyli ci[...]"
Drugie słowo "których" powinno zostać zastąpione przez którzy.
-------------------------------------------------------
w sekcji Jak zdobywać Żar (ember) w Anthem? w zdaniu "Niższe poziomu Żaru są tanie[...]" powinno być poziomy zamiast poziomu
-------------------------------------------------------
Więcej błędów nie znalazłem. Za wszystkie pominięte bardzo żałuje.
A jeżeli ktoś się zastanawia dlaczego sprawdziłem CAŁY poradnik w poszukiwaniu literówek, to wyjaśniam, że szukałem tu inspiracji do konkursu, bo materiały na YT mi ich nie dały.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
