Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anthem - poradnik do gry

Anthem - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kolos - klasa javelina w Anthem Anthem poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 4 marca 2019

Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się opis klasy Kolos. To jedna z czterech głównych kategorii javelinów (pancerzy wspomaganych). Z naszego opisu możesz dowiedzieć się o ogólnym zastosowaniu klasy Kolos oraz elementach pancerza, które wyróżniają ją na tle innych klas.

Dla kogo jest klasa Kolos?

Kolos to klasa będąca odpowiednikiem tanka, który może ściągać na siebie uwagę przeciwników dzięki zwiększonej wytrzymałości - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Kolos to klasa będąca odpowiednikiem tanka, który może ściągać na siebie uwagę przeciwników dzięki zwiększonej wytrzymałości.

  1. Grając jako Kolos możesz nie tylko polegać na bardziej wytrzymałym pancerzu, ale także korzystać z lepszego uzbrojenia. Klasa ta jako jedyna może wykorzystywać ciężkie bronie, które nie są dostępne dla pozostałych odmian javelinów.
  2. Kolos jest stworzony do atakowania grup przeciwników, czy to z wykorzystaniem wspomnianych ciężkich broni, czy zarezerwowanych dla tej klasy umiejętności.
  3. Kolos jest z oczywistych względów o wiele mniej mobilną klasą od pozostałych. W przeciwieństwie do pozostałych klas nie możesz też wykonywać uników. Zamiast tego gra w defensywie polega na korzystaniu z tarczy będącej na wyposażeniu każdego kolosa.

Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Kolos?

Najważniejsze cechy Kolosa:

  1. Długi skok po przytrzymaniu klawisza skoku,
  2. Brak osłony, posiada jednak ręczną tarczę o ogromnej wytrzymałości (może również służyć do ataku),
  3. Najwyższa ilość punktów zdrowia, po zastosowaniu odpowiednich komponentów,
  4. Unikalne bronie: działko automatyczne (autocannon) i granatnik,
  5. Tą klasą możesz grać wspólnie z innymi lub skutecznie prowadzić samodzielną grę.
Wyrzutnia naramienna - to zespół umiejętności dodatkowych, które znajdziesz pod klawiszem Q - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Wyrzutnia naramienna - to zespół umiejętności dodatkowych, które znajdziesz pod klawiszem "Q". Dostępnych jest pięć umiejętności (opartych o elektryczność, ogień, bądź eksplozje wyzwalające kombo), które nastawione są głównie na ataki obszarowe.

Ciężka wyrzutnia szturmowa - te umiejętności wyzwalasz pod klawiszem E. Również znajdziesz tu pięć umiejętności, które jednak w przeciwieństwie do wyrzutni naramiennej nakierowane są na obrażenia przeciwko pojedynczym celom na krótkim dystansie.

Sprzęt wsparcia - Kolos posiada tylko dwie umiejętności wsparcia: Impuls tarczy, który zmniejsza o 1/3 obrażenia otrzymywane przez ciebie i pobliskich sojuszników; Okrzyk bojowy - odwróć uwagę pobliskich przeciwników, by atakowały wyłącznie Kolosa.

Kolos nie posiada umiejętności związanych z nadawaniem innych efektów niż podstawowe żywioły i ich wyzwalanie, dlatego warto dobierać umiejętności, które ze sobą w pewien sposób "współpracują" celem uzyskania kombo.

Umiejętność specjalną aktywuj będąc w powietrzu dla zmaksymalizowania efektów - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry
Umiejętność specjalną aktywuj będąc w powietrzu dla zmaksymalizowania efektów

Umiejętność specjalna - umiejętność specjalna Kolosa to potężne działo, które posiada ogromną moc i wielką siłę rażenia. Posiadasz określoną ilość czasu na oddanie strzałów, których oddasz maksymalnie 3. Broń ta sprawdzi się tak w walce z bossami jak i przy atakowaniu dużych grup przeciwników. Ponadto wyzwala Kombo. Pamiętaj jednak, by aktywować tą zdolność w powietrzu - póki jest aktywna nie opadniesz na ziemię (a w trakcie jej działania jesteś nieśmiertelny), masz za to dużo większe pole widzenia i łatwiej oddać strzał.

Przykładowe buildy

Kolos dzięki swoim zdolnościom nadaje się do wielu działań, jest także dość prosty w obsłudze, jednak nieco powolny. Możesz wykorzystać go do gry samodzielnie bądź w drużynie, jednak poza silnym ostrzeliwaniem wroga i pomaganiem w realizacji kombosów, ciężko będzie inaczej wspomóc drużynę.

Build bliskiego kontaktu (ukierunkowany na kombo i walkę wręcz)

Tarczę wykorzystasz do nokautowania przeciwników i zadawania im wysokich obrażeń; możesz jej używać również w trakcie lotu - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry
Tarczę wykorzystasz do nokautowania przeciwników i zadawania im wysokich obrażeń; możesz jej używać również w trakcie lotu

Ten build skierowany jest przede wszystkim do osób lubiących pchać się w środek pola bitwy i robieniu zamieszania wśród wrogów. W tym celu wykorzystujesz głównie swoją tarczę, bronie bliskiego kontaktu (mogą to być działko automatyczne lub np. pół-automatyczna strzelba), i konkretne umiejętności...

  1. Wskazówka 1: wykorzystując działko automatyczne, warto wykorzystać komponent $ - posiadasz wtedy więcej strzałów w magazynku i wolniej przeładowujesz swoją broń (co trwa długo);
  2. Wskazówka 2: działka automatyczne dzielą się na dwa typy - takie, które potrzebują załadowania, nim zaczną strzelać (np. Miażdżyciel) i te, które strzelają natychmiast po naciśnięciu spustu (Oberwanie chmury). Te drugie mają jednak mniej amunicji.
Ciężka wyrzutnia szturmowa - tu warto dobrać Miotacz ognia - świetnie sprawdza się do walk niemal w zwarciu - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Ciężka wyrzutnia szturmowa - tu warto dobrać Miotacz ognia - świetnie sprawdza się do walk niemal w zwarciu. Przeciwnicy łatwo zostają podpaleni i tracą zdrowie, są wtedy także podatni na kombo, które możesz wyzwolić atakując z wyskoku. Miotacz działa tak długo, jak długo przytrzymasz klawisz ataku.

Jako drugą umiejętność (Wyrzutnia naramienna) warto wybrać Cewkę piorunową (nie pomyl jej jednak z Cewką porażającą). Dlaczego? Otóż po aktywacji Cewki piorunowej silnie razisz prądem pojedynczych wrogów przed sobą, ale nie musisz przytrzymywać klawisza - kolejne z 10 ładunków wyzwalane są automatycznie i same celują we wrogów. Co ważne: umiejętność ta działa podczas używania tarczy. Ponadto, cewka piorunująca może wyzwalać kombo - w ten sposób używając miotacza i cewki tworzysz "kombo-generator".

Sprzęt wsparcia - nie ma dużego znaczenia, którą umiejętność wybierzesz. Impuls tarczy w tej konfiguracji nada się jednak zdecydowanie lepiej.

Komponenty - niemal najważniejsza sekcja ustawień - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry

Komponenty - niemal najważniejsza sekcja ustawień.

  1. Najlepiej, jeśli wszystkie komponenty javelina będą silnie wzmacniały pancerz (głównie komponent Wzmocnienie strukturalne).
  2. Kluczowe w tym buildzie jest Ciężkie wzmocnienie tarczy - przeciętny Banita faulowany tarczą przez biegnącego Kolosa ginie na miejscu (na średnim poziomie), dzięki obrażeniom zwiększonym 3x; ponadto idealnie strącisz przeciwników wystawiając ich na cel sojuszników.
  3. W tym buildzie wykorzystaj również Przeładowany regulator - wzmacnia obrażenia od ognia i elektryczności o 35% - czyli umiejętności, które ten javelin będzie wykorzystywał.
  4. Na koniec dochodzi Wzmocnienie komba Kolosa - wrogowie potraktowani jednocześnie obiema umiejętnościami otrzymają straszliwe obrażenia, zwiększone o wartość kombo, które dzięki komponentowi zadają 50% więcej obrażeń.
  5. Warto również wykorzystać ulepszenie Amunicja specjalna, które poprawi siłę działek automatycznych i granatników o 30%, co jest wyjątkowo silnym wzmocnieniem dla działek z dużym wskaźnikiem RPM.

Build średniego dystansu

Drugi build dla Kolosa stanowi wyposażenie nakierunkowane na walkę na średnim dystansie: widzisz więcej sytuacji na mapie jednocześnie, łatwiej przemieścisz się po arenie i wspomożesz swoich sojuszników i wykorzystasz okazje na wytworzenie kombo.

Korzystając z Devastatora wywołasz ogromne eksplozje w miejscu uderzenia pocisku - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry
Korzystając z Devastatora wywołasz ogromne eksplozje w miejscu uderzenia pocisku

Broń - w tym przypadku możesz użyć karabinów snajperskich (np. jednostrzałowy Dewastator lub inne modele o większej szybkostrzelności) oraz LKM, które idealnie nadają się na walkę na średnim i krótkim dystansie.

Ciężka wyrzutnia szturmowa - pierwsza umiejętność to Działko magnetyczne lub Działo oblężnicze. Obie umiejętności zadają potężne obrażenia na dowolnie dużym dystansie, przy czym pociski są bardzo szybkie, dlatego cel nie zdąży uchylić się przed atakiem. Działko magnetyczne jest potężniejsze i silnie przebija pancerz, rani jednak tylko jeden cel oraz wymaga załadowania. Działo oblężnicze zada obrażenia obszarowe i wywoła kombo

Ściana ognia skutecznie rani wszystkich, poza przeciwnikami z osłonami, którzy nie otrzymają negatywnych modyfikatorów podpalenia - Kolos - klasa javelina w Anthem - Anthem - poradnik do gry
Ściana ognia skutecznie rani wszystkich, poza przeciwnikami z osłonami, którzy nie otrzymają negatywnych modyfikatorów podpalenia

Wyrzutnia naramienna - Moździerz ogniowy nada się świetnie w ataku dystansowym, rażąc duży obszar ścianą ognia. Nie ignoruj potęgi tego ataku: ogień z tej broni błyskawicznie podpali cele, a niezbyt inteligentni oponenci nawet się z niego nie usuną i spłoną. Świetnie nadaje się również przy misjach do obrony punktów, oraz pomoże wygenerować silne kombo.

Sprzęt wsparcia - możesz nadal pozostać przy Impulsie tarczy, która jest bardziej efektywna i dla ciebie i sojuszników.

Komponenty - to zestawienie różni się nieco od przedstawionego wcześniej.

  1. W tym buildzie zdecydowanie więcej polegasz na broni: zwiększenie ilości amunicji, szczególnie dla snajperki, może być znaczące. Koniecznie wybierz więc Kolosalne ulepszenie magazynku (+35 do pojemności magazynku).
  2. Przeładowany regulator zwiększający obrażenia od ognia o 35% (a także elektryczności) przy ataku obszarowym Moździerza ogniowego również będzie niezastąpiony.
  3. Pozostałe ulepszenia możesz wykorzystać z własnym zamysłem lub sugestiami z pierwszego buildu, czyli: Ciężkie wzmocnienie tarczy, Wzmocnienie strukturalne, czy Wzmocnienie komba Kolosa.