Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
Aktualizacja:
Umiejętności
Umiejętności można doskonalić podczas zdobywania Punktów Doświadczenia (PD) i awansowaniu na wyższe Poziomy Doświadczenia. Proponuję ulepszać jakość tych, które najczęściej używamy i zamierzamy używać. Wybierzmy sobie jakieś odpowiedzialne za walkę i jakieś dodatkowe. Każda z umiejętności ma współczynnik wyrażony w procentach, określający skuteczność jej użycia. Początkowo musimy wybrać trzy specjalizacje, w których będziemy się szkolić. Wybierając profit Biegłość będziemy mogli wybrać jeszcze jedną umiejętność główną. Współczynnik wybranych umiejętności podczas kreacji postaci wzrośnie natychmiast o 20%. Podczas awansów każdorazowe wydanie jednego punktu na umiejętność główną - podwyższy ją o 2%
Umiejętność | Opis | Zależy od |
Ręczna broń palna ![]()
| Zwiększenie skuteczności broni małego kalibru. W ich skład wchodzą m.in. pistolety, strzelby, karabiny maszynowe, pistolety maszynowe. | Zręczności (ZR) Baza: 5% + (4 x ZR) |
Broń ciężka ![]()
| Zwiększenie skuteczności broni dużego kalibru. W ich skład wchodzą m.in. ciężkie karabiny maszynowe, Miniguny, miotacze ognia i wyrzutnie rakiet. | Zręczności (ZR) Baza: 0% + (2 x ZR) |
Broń energetyczna ![]()
| Zwiększa skuteczność broni strzelających plazmą, laserem i pulsami. | Zręczności (ZR) Baza: 0% + (2 x ZR) |
Walka wręcz ![]()
| Zwiększa skuteczność w walce na pięści i nogi. | Zręczności (ZR) Siły (SI) Baza: 30% + [2 x ( ZR+ SI)] |
Broń biała ![]()
| Zwiększa skuteczność używania broni ostrej. W ich skład wchodzą m.in. noże, młoty, włócznie, dzidy, pałki, rękawice, kastety czy miecze. | Siły (SI) Baza: 20% + [2 x ( ZR+ SI)] |
Rzucanie ![]()
| Określa skuteczność w celnym rzucaniu różnymi przedmiotami m.in. nożami, dzidami, włóczniami i granatami. | Zręczności (ZR) Baza: 0% + (4 x ZR) |
Pierwsza pomoc ![]()
| Określa umiejętność leczenia mniej poważnych ran, urazów, dolegliwości. Za pomyślne użycie Pierwszej pomocy (na sobie lub kimś) dostajesz 25 Punktów Doświadczenia (PD). | Inteligencji (IN) Percepcji (PE) Baza: 0% + [2 x ( IN+ PE)] |
Leczenie ![]()
| Określa umiejętność leczenia poważnych i krytycznych ran. Za pomyślne użycie Leczenia (na sobie lub kimś) dostajesz 50 Punktów Doświadczenia (PD). | Inteligencji (IN) Percepcji (PE) Baza: 5% + (PE + IN) |
Skradanie się ![]()
| Umiejętność cichego przemieszczania się bez zwracania na siebie niepotrzebnej uwagi. Bardzo przydatna opcja podczas wszelkich Kradzieży. Łącz, zatem te umiejętności. | Zręczności (ZR) Baza: 5% + (3 x ZR) |
Otwieranie zamków ![]()
| Określa skuteczność w otwieraniu zamkniętych obiektów (szafek, skrytek, skrzynek, sejfów) bez posiadania odpowiedniego klucza. Przeważnie za włam otrzymujesz 25 Punktów Doświadczenia (PD). Za pokonanie trudniejszych zamków - odpowiednio więcej. | Zręczności (ZR) Percepcji (PE) Baza: 10% + (PE + ZR) |
Kradzież ![]()
| Sztuka wykradania przedmiotów innym postaciom lub przy podrzucaniu przedmiotów innym bez ich wiedzy. Za podprowadzony 1 przedmiot dostajesz 10 Punktów Doświadczenia (PD). Za 2 (nie wychodząc z okienka kradzieży) 10 PD+20 PD. Za 3: 10 PD+20 PD+30 PD. Za 4: 10 PD+20 PD+30 PD+40 PD. I tak dalej... (postęp geometryczny). | Zręczności (ZR) Baza: 0% + (3 x ZR) |
Pułapki ![]()
| Umiejętność identyfikacji danej pułapki oraz jej skutecznego rozbrojenia. Wpływa również na pomyślność zastawiania pułapek i używania ładunków wybuchowych (za pomyślne rozbrojenie pułapki, jesteśmy zazwyczaj nagradzani 25 PD). | Percepcji (PE) Zręczności (ZR) Baza: 10% + (PE + ZR) |
Nauki ścisłe ![]()
| Biologia, informatyka, geologia, fizyka, chemia. Przydają się one przy obsługiwaniu i wydobywaniu informacji od różnego rodzaju komputerów, terminali i innych maszyn. | Inteligencji (IN) Baza: 0% + (4 x IN) |
Naprawa ![]()
| Skuteczność w naprawianiu rzeczy zepsutych bądź nieaktywnych. | Inteligencji (IN) Baza: 0% + (3 x IN) |
Retoryka ![]()
| Pozwala tak manipulować rozmówcą by uzyskać od niego cenne informacje, nakłonić go do swoich racji lub by po prostu go w jakiejś kwestii oszukać. Wpływa m.in. na ilość opcji dialogowych w czasie prowadzenia konwersacji. | Charyzmy (CH) Baza: 0% + (5 x CH) |
Handel ![]()
| Umiejętność targowania się. Pozwala na uzyskanie jak najwyższej ceny za sprzedawane przedmioty, lub jak najniższej za te kupowane. | Charyzmy (CH) Baza: 0% + (4 x CH) |
Hazard ![]()
| Podnosi szansę na wygraną podczas gier hazardowych, takich jak ruletki, karty, zakłady. | Szczęścia (SZ) Baza: 0% + (5 x SZ) |
Sztuka przetrwania ![]() | Pozwala na przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach. Od tej umiejętności zależy m.in. szansa na odnalezienie miejsc specjalnych czy to, że zostaniemy zapytani o chęć wejścia na trafioną lokację podczas podróży na mapie świata. | Inteligencji (IN) Wytrzymałości (WY) Baza: 0% + [2 x ( IN+ WY)] |
0
- Fallout 2 - poradnik do gry
- Fallout 2 - poradnik do gry
- Opis mechanizmów rozgrywki
- Garść porad ogólnych | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Atrybuty główne | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Atrybuty dodatkowe | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Cechy | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Obrażenia i choroby | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Kreacja Wybrańca | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Punkty Akcji (PA) | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Punkty doświadczenia (PD) | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Poziomy Karmy | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2
- Opis mechanizmów rozgrywki
- Fallout 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
stalker malina Junior
Bozar... KRÓL broni wszelakich :D
zanonimizowany1098859 Junior
A czy jest tutaj gdzieś opisane jak rozdawać punkty przy kolejnych poziomach postaci ?
NikoWhy Legionista

Brakuje miasta utraconych marzeń jest w pobliżu navarro
lubiekluski Junior
Co mam zrobić jeżeli pies z 2 misji z Modoc (znajdź Jonnego) nie chce za mną chodzić.Mam 3 towarzyszy i 8 punktów charyzmy
SzalonyKmicic Junior
Huraaaa!!! po 3 tygodniach skonczyłem fallouta. Żona nie chce mnie znać:)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.