Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Umiejętności

Umiejętności można doskonalić podczas zdobywania Punktów Doświadczenia (PD) i awansowaniu na wyższe Poziomy Doświadczenia. Proponuję ulepszać jakość tych, które najczęściej używamy i zamierzamy używać. Wybierzmy sobie jakieś odpowiedzialne za walkę i jakieś dodatkowe. Każda z umiejętności ma współczynnik wyrażony w procentach, określający skuteczność jej użycia. Początkowo musimy wybrać trzy specjalizacje, w których będziemy się szkolić. Wybierając profit Biegłość będziemy mogli wybrać jeszcze jedną umiejętność główną. Współczynnik wybranych umiejętności podczas kreacji postaci wzrośnie natychmiast o 20%. Podczas awansów każdorazowe wydanie jednego punktu na umiejętność główną - podwyższy ją o 2%

Umiejętność

Opis

Zależy od

Ręczna broń palna

1 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Zwiększenie skuteczności broni małego kalibru. W ich skład wchodzą m.in. pistolety, strzelby, karabiny maszynowe, pistolety maszynowe.

Zręczności (ZR)

Baza: 5% + (4 x ZR)

Broń ciężka

2 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Zwiększenie skuteczności broni dużego kalibru. W ich skład wchodzą m.in. ciężkie karabiny maszynowe, Miniguny, miotacze ognia i wyrzutnie rakiet.

Zręczności (ZR)

Baza: 0% + (2 x ZR)

Broń energetyczna

3 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Zwiększa skuteczność broni strzelających plazmą, laserem i pulsami.

Zręczności (ZR)

Baza: 0% + (2 x ZR)

Walka wręcz

4 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Zwiększa skuteczność w walce na pięści i nogi.

Zręczności (ZR)

Siły (SI)

Baza: 30% + [2 x ( ZR+ SI)]

Broń biała

5 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Zwiększa skuteczność używania broni ostrej. W ich skład wchodzą m.in. noże, młoty, włócznie, dzidy, pałki, rękawice, kastety czy miecze.

Siły (SI)

Baza: 20% + [2 x ( ZR+ SI)]

Rzucanie

6 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Określa skuteczność w celnym rzucaniu różnymi przedmiotami m.in. nożami, dzidami, włóczniami i granatami.

Zręczności (ZR)

Baza: 0% + (4 x ZR)

Pierwsza pomoc

7 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Określa umiejętność leczenia mniej poważnych ran, urazów, dolegliwości. Za pomyślne użycie Pierwszej pomocy (na sobie lub kimś) dostajesz 25 Punktów Doświadczenia (PD).

Inteligencji (IN)

Percepcji (PE)

Baza: 0% + [2 x ( IN+ PE)]

Leczenie

8 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Określa umiejętność leczenia poważnych i krytycznych ran. Za pomyślne użycie Leczenia (na sobie lub kimś) dostajesz 50 Punktów Doświadczenia (PD).

Inteligencji (IN)

Percepcji (PE)

Baza: 5% + (PE + IN)

Skradanie się

9 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Umiejętność cichego przemieszczania się bez zwracania na siebie niepotrzebnej uwagi. Bardzo przydatna opcja podczas wszelkich Kradzieży. Łącz, zatem te umiejętności.

Zręczności (ZR)

Baza: 5% + (3 x ZR)

Otwieranie zamków

10 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Określa skuteczność w otwieraniu zamkniętych obiektów (szafek, skrytek, skrzynek, sejfów) bez posiadania odpowiedniego klucza. Przeważnie za włam otrzymujesz 25 Punktów Doświadczenia (PD). Za pokonanie trudniejszych zamków - odpowiednio więcej.

Zręczności (ZR)

Percepcji (PE)

Baza: 10% + (PE + ZR)

Kradzież

11 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Sztuka wykradania przedmiotów innym postaciom lub przy podrzucaniu przedmiotów innym bez ich wiedzy. Za podprowadzony 1 przedmiot dostajesz 10 Punktów Doświadczenia (PD). Za 2 (nie wychodząc z okienka kradzieży) 10 PD+20 PD. Za 3: 10 PD+20 PD+30 PD. Za 4: 10 PD+20 PD+30 PD+40 PD. I tak dalej... (postęp geometryczny).

Zręczności (ZR)

Baza: 0% + (3 x ZR)

Pułapki

12 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Umiejętność identyfikacji danej pułapki oraz jej skutecznego rozbrojenia. Wpływa również na pomyślność zastawiania pułapek i używania ładunków wybuchowych (za pomyślne rozbrojenie pułapki, jesteśmy zazwyczaj nagradzani 25 PD).

Percepcji (PE)

Zręczności (ZR)

Baza: 10% + (PE + ZR)

Nauki ścisłe

13 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Biologia, informatyka, geologia, fizyka, chemia. Przydają się one przy obsługiwaniu i wydobywaniu informacji od różnego rodzaju komputerów, terminali i innych maszyn.

Inteligencji (IN)

Baza: 0% + (4 x IN)

Naprawa

14 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Skuteczność w naprawianiu rzeczy zepsutych bądź nieaktywnych.

Inteligencji (IN)

Baza: 0% + (3 x IN)

Retoryka

15 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Pozwala tak manipulować rozmówcą by uzyskać od niego cenne informacje, nakłonić go do swoich racji lub by po prostu go w jakiejś kwestii oszukać. Wpływa m.in. na ilość opcji dialogowych w czasie prowadzenia konwersacji.

Charyzmy (CH)

Baza: 0% + (5 x CH)

Handel

16 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Umiejętność targowania się. Pozwala na uzyskanie jak najwyższej ceny za sprzedawane przedmioty, lub jak najniższej za te kupowane.

Charyzmy (CH)

Baza: 0% + (4 x CH)

Hazard

17 - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

 

Podnosi szansę na wygraną podczas gier hazardowych, takich jak ruletki, karty, zakłady.

Szczęścia (SZ)

Baza: 0% + (5 x SZ)

Sztuka przetrwania

Pozwala na przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach - Umiejętności | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

Pozwala na przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach. Od tej umiejętności zależy m.in. szansa na odnalezienie miejsc specjalnych czy to, że zostaniemy zapytani o chęć wejścia na trafioną lokację podczas podróży na mapie świata.

Inteligencji (IN)

Wytrzymałości (WY)

Baza: 0% + [2 x ( IN+ WY)]

Podobało się?

0

Fallout 2

31 października 1998

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-05-01
03:17

stalker malina Junior

😃

Bozar... KRÓL broni wszelakich :D

Komentarz: stalker malina
2015-06-10
14:51

zanonimizowany1098859 Junior

A czy jest tutaj gdzieś opisane jak rozdawać punkty przy kolejnych poziomach postaci ?

Komentarz: zanonimizowany1098859
2017-07-23
15:28

NikoWhy Legionista

NikoWhy

Brakuje miasta utraconych marzeń jest w pobliżu navarro

Komentarz: NikoWhy
2018-04-30
20:58

lubiekluski Junior

Co mam zrobić jeżeli pies z 2 misji z Modoc (znajdź Jonnego) nie chce za mną chodzić.Mam 3 towarzyszy i 8 punktów charyzmy

Komentarz: lubiekluski
2020-01-26
20:46

SzalonyKmicic Junior

Huraaaa!!! po 3 tygodniach skonczyłem fallouta. Żona nie chce mnie znać:)

Komentarz: SzalonyKmicic

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl