Kreacja Wybrańca | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Proponowana kreacja Wybrańca

Grę Fallout 2 przeszedłem 7 razy. Różnymi postaciami. Zarówno tymi proponowanymi przez grę (Narg, Mingan, Chista) jak i tymi stworzonymi przez siebie. Zasugeruję Wam jednak stworzenie postaci, którą grało mi się najlepiej, najprzyjemniej i najbardziej ciekawie. Dobór wszelkich statystyk, umiejętności i cech - oczywiście uzasadnię. Tak czy inaczej wybór i tak będzie należał do Was, drodzy Wybrańcy.

Określenie imienia/ksywki, wieku i płci zostawiam Wam. Przejdźmy jednak najpierw do wyboru dwóch cech:

Szybki cyngiel

Co prawda wybierając tę cechę tracisz możliwość celowania w konkretne części ciała przeciwników, jednak użycie jakiejkolwiek broni kosztuje Cię o jeden punk akcji mniej. Jest to bardzo przydatne, albowiem będziesz w stanie wykonywać o wiele więcej akcji podczas walki niż gdybyś nie miał tej cechy. Dzięki profitowi Szybki palec Na ataki dystansowe będziemy wydawać o jeszcze jeden PA mniej. Jest to więc dosyć sympatyczna kombinacja, a uwierzcie mi - w Falloucie 2 walczy się często! O wiele częściej niż w Fallout 1.

Zdolniacha

Przy awansach będziesz dostawał 5 punktów mniej do rozdysponowania na umiejętności oraz natychmiastowo zostanie Ci odjęte po 9 punktów ze wszystkich umiejętności. Bez obaw jednak. Wybierając tę cechę - każdy z Twoich współczynników głównych podniesie się o jeden punkt. Zyskasz w ten sposób, aż 7 punktów, które możesz swobodnie rozdysponować. Nie przejmuj się również, że będziesz dostawał 5 punktów mniej na umiejętności, bo proponowany przeze mnie poziom Inteligencji (IN) na 8 - nie dosyć, że wyrówna ten stan, co nawet w znaczący sposób go podniesie! Natychmiastowej ujmy 9 punktów do umiejętności również się nie obawiaj. W grze większość z nich nie specjalnie się przydaje. Przez uzyskany bonus 7 dodatkowych punktów na współczynniki główne i tak podniesiesz większość umiejętności (nie mówiąc już o dobrach płynących z czytania książek). Mocno dopalisz tym samym 3 główne umiejętności, które przyjdzie Ci zaraz wybrać.

Teraz przejdźmy do współczynników głównych:

SIŁA (SI) na 6 (Dobrze)

Określa ona ilość zadawanych obrażeń w walce wręcz (+1), udźwig (+25) oraz w mniejszym stopniu ilość Punktów Wytrzymałości (+1). Wpływa również na to, jakich broni możesz używać. Ustawiając Siłę na 6 - możemy używać większości broni w grze. Siła zostanie nam podniesiona poprzez noszenie następujących zbroi: Pancerz Wspomagany (+3), Utwardzany pancerz wspomagany (+3), Zaawansowanego pancerz wspomagany (+4), Zaawansowany pancerz wspomagany Mk. II (+4). Siłę będziemy mogli sobie podnieść o jeden punkt w bunkrze Bractwa Stali (San Francisco) dzięki Czerwonemu modułowi pamięciowemu. Jak widzimy - nie ma się o co martwić.

PERCEPCJA (PE) na 8 (Świetnie)

Wpływa ona na inicjatywę podczas walk (+2)(częściej od wrogów wykonujemy pierwszy ruch), znacząco poprawia walkę na odległość (tym właśnie się będziemy zajmować przede wszystkim) oraz dodaje 1 punkt do umiejętności: Pierwsza pomoc, Leczenie, Otwieranie zamków i Pułapki. Bardzo przydatny współczynnik, dlatego ustawiamy go na 8. Przy okazji wyboru profitu Strzelec wyborowy - zyskamy dodatkowe 2 punkty Percepcji. Oznacza to, że w sytuacjach walk dystansowych nasza percepcja będzie traktowana tak, jakby była na dziesiątce. Miotanie ołowiem jeszcze nigdy nie będzie tak proste, skuteczne i przyjemne. Percepcję będziemy mogli sobie podnieść o jeden punkt w bunkrze Bractwa Stali (San Francisco) dzięki Zielonemu modułowi pamięciowemu.

WYTRZYMAŁOŚĆ (WY) na 6 (Dobrze)

Cecha ta determinuje liczbę Punktów Wytrzymałości (+2), odporność na trucizny (+5%) i promieniowanie (+2%), określa tempo zdrowienia (+1) oraz liczbę Punktów Wytrzymałości otrzymywanych przy każdym awansie postaci. Cecha bardzo ważna, bo określa w znacznej mierze ogólną odporność naszej postaci i jej organizmu. Szóstka dla niej jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Wartość Wytrzymałości

Ilość Punktów Wytrzymałości na awans

1

2

2

3

3

3

4

4

5

4

6

5

7

5

8

6

9

6

10

7

CHARYZMA (CH) na 7 (Bardzo Dobrze)

Charyzma wpływa na umiejętności Retoryka (+5) oraz Handel (+4). Retorykę i tak wybierzemy jako umiejętność główną także i tak będzie ona na dość przyzwoitym poziomie, zaś handlem nie powinniśmy się przejmować, bo i tak pieniędzy oraz przedmiotów na sprzedaż (dzięki kradzieżom) nam nie zabraknie. Łatwiej będzie nam się prowadzić konwersacje (dużo dodatkowych opcji dialogowych, dodatkowe zadania poboczne, itp.) oraz będziemy mogli zasilić naszą drużynę dodatkowymi kompanami Tutaj optymalnie - 7. Charyzmę będziemy mogli sobie podnieść o jeden punkt w bunkrze Bractwa Stali (San Francisco) dzięki Niebieskiemu modułowi pamięciowemu. Noszenie Lustrzanek w slocie na broń główną, również podniesie naszą Percepcję o jeden punkt.

INTELIGENCJA (IN) na 8 (Świetnie)

Inteligencja określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, poszerza ilość opcji dialogowych podczas rozmów oraz wpływa na takie umiejętności jak: Pierwsza pomoc (+1), Leczenie (+1), Nauki ścisłe (+2), Naprawa (+1) oraz Sztuka przetrwania (+1). Jak już pisałem wcześniej - Inteligencja pomoże nam zniwelować uboczne skutki wyboru cechy Zdolniacha, oraz w późniejszej fazie gry - pozwoli dodawać punkty do Broni energetycznej - najlepszej w grze. Obok Percepcji i Zręczności - Inteligencja jest jedną z najważniejszych współczynników głównych. Inteligencja na 8 da ci dokładnie 16 punktów do rozdysponowania na umiejętności przy kolejnych awansach. Inteligencję będziemy mogli sobie podnieść o jeden punkt w bunkrze Bractwa Stali (San Francisco) dzięki Żółtemu modułowi pamięciowemu.

Wartość Inteligencji

Ilość punktów umiejętności na awans do wydania

1

7

2

9

3

11

4

13

5

15

6

17

7

19

8

21

9

23

10

25

ZRĘCZNOŚĆ (ZR) na 10 (Bosko!)

Najważniejszy współczynnik główny w całej grze. Wpływa na masę rzeczy. Ułatwia najczęściej występujący element w grze - walkę, podnosząc ilość Punktów Akcji (+1) i Klasę Pancerza (+1). Dodatkowo podnosi o jeden punkt umiejętności: Ręczna broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Rzucanie, Broń Biała, Skradanie się, Otwieranie zamków, Pułapki i Kradzież. Obligatoryjna dziesiątka dla Zręczności przyczyni się do niejednego, Twojego sukcesu w grze. Wysoka zręczność przydaje się już od samego początku zabawy. Zręczność na 10 + cecha Szybki cyngiel i profity: Szybkie stopy, Szybki palec oraz Człowiek czynu sprawią, że to Ty będziesz dyktował warunki na polu bitwy.

SZCZĘŚCIE (SZ) na 2 (Źle)

Szczęście wpływa w prawdzie na szansę zadania Trafienia Krytycznego (+1) oraz na umiejętność Hazard (+3) jednak ani jedno ani drugie nie jest w grze specjalnie przydatne. Krytyki i tak nas nie obchodzą, bo nie możemy przez cechę Szybki cyngiel celować w konkretne części ciała (gdzie krytyki się najbardziej przydają), zaś Hazard można sobie spokojnie pominąć. Kradzież jest lepsza i łatwiejsza:-). Wpływa ono równiezna sznsę znalezienia specjalnych lokacji. Szczęście i tak możemy sobie podnieść o 2 punkty w NCR. Z resztą ja w Falloutach zawsze wolałem strzelać szybciej i częściej niż dokładniej. No, ale to kwestia gustu i upodobań. Szczęście wklepujemy na 2.

Zakończmy kreację naszej postaci na wyborze 3 umiejętności głównych (przypominam, że podczas awansów każdorazowe wydanie jednego punktu na umiejętność główną - podwyższy ją o 2%):

Ręczna broń palna

Będziemy jej najczęściej używać. Jest bardzo dobrym startem. Potem wybierając Profit Biegłość będziemy mogli wybrać sobie jeszcze jedną umiejętność główną, którą przeznaczymy na Broń Ciężką, dzięki której pokonamy najmocniejszych przeciwników w ostatniej fazie gry. Gdy dobijemy do ok. 100% w Ręcznej broni palnej możemy niewielką część punktów zacząć przeznaczać na Broń ciężką (by lepiej operować najcięższymi giwerami) - głównym orężem pod koniec gry.

Otwieranie zamków

Umiejętność ta nie raz ułatwi nam życie. Zamknięte szafki i skrytki, aż proszą się by zajrzeć, co zawierają. Bardzo ważna umiejętność, bo obiektów podatnych na włam w Falloucie 2 jest dużo. Standardowe i Elektroniczne wytrychy oraz ich unowocześnione i rozszerzone wersje dodatkowo ułatwią nam otwarcie zamkniętego.

Retoryka

Im więcej opcji dialogowych tym lepiej. Wiąże się to z możliwością uzyskania dodatkowych zadań pobocznych, manipulowaniem Bohaterami Niezależnymi (BN) oraz uzyskiwaniem masy przydatnych informacji oraz wielu dodatkowych (zawsze przydatnych) Punktów Doświadczenia (PD).

Końcowy ekran powinien wyglądać następująco:

Proponowane profity do wzięcia - Kreacja Wybrańca | Opis mechanizmów rozgrywki | Fallout 2 - Fallout 2 - poradnik do gry

Proponowane profity do wzięcia:

Pojętny uczeń

Złodziej

Strzelec wyborowy

Szybki palec

Człowiek czynu (2 razy)

Biegłość (Broń ciężka)

Szybkie stopy

Mistrz uników

Orientacja

Profity, które proponuję uzyskać:

Patroszenie gekonów

Wybitny Szambonurek

Praktyka w Kryptopolis

Umiejętności, które proponuję rozwijać w pierwszej kolejności:

Ręczna broń palna

Retoryka

Otwieranie zamków

Umiejętności, które proponuję rozwijać w drugiej kolejności:

Broń ciężka

Kradzież

Nauka

Naprawa

Podobało się?

0

Fallout 2

31 października 1998

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-05-01
03:17

stalker malina Junior

😃

Bozar... KRÓL broni wszelakich :D

Komentarz: stalker malina
2015-06-10
14:51

zanonimizowany1098859 Junior

A czy jest tutaj gdzieś opisane jak rozdawać punkty przy kolejnych poziomach postaci ?

Komentarz: zanonimizowany1098859
2017-07-23
15:28

NikoWhy Legionista

NikoWhy

Brakuje miasta utraconych marzeń jest w pobliżu navarro

Komentarz: NikoWhy
2018-04-30
20:58

lubiekluski Junior

Co mam zrobić jeżeli pies z 2 misji z Modoc (znajdź Jonnego) nie chce za mną chodzić.Mam 3 towarzyszy i 8 punktów charyzmy

Komentarz: lubiekluski
2020-01-26
20:46

SzalonyKmicic Junior

Huraaaa!!! po 3 tygodniach skonczyłem fallouta. Żona nie chce mnie znać:)

Komentarz: SzalonyKmicic

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl