Dishonored: Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów
Aktualizacja:
Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów

Jak już wcześniej wspomniałem, pierwsze piętro posiadłości jest niedostępne dla gości. O wiele łatwiej będzie ci pokonać to ograniczenie jeśli wybrałeś drzwi na zewnętrznym tarasie, których pilnował pojedynczy wartownik, albowiem wtedy od razu znajdziesz się w jednej z trzech sypialni na piętrze. W przeciwnym wypadku będziesz musiał popisać się kreatywnością. Najprostsza metoda to wybór klatki schodowej dla służby sąsiadującej z salą balową, czyli tej, której być może już użyłeś wcześniej do dotarcia do piwnicy. Klatka ta jest pilnowana przez pojedynczego wartownika, ale wystarczy zaczekać aż opuści on swój posterunek i szybko wyruszyć na górę, docierając do jednej z sypialni.

Kolejny sposób zakłada przejęcie kontroli nad szczurem lub człowiekiem. W przypadku gryzonia musiałbyś zlokalizować tunel wentylacyjny prowadzący na piętro (powyższy screen). Jeśli zaś chodzi o żywą osobę, musiałbyś po przejęciu nad nią kontroli przejść przez ścianę światła w foyer, wybierając schody prowadzące na piętro.

Ostatnia metoda zakłada wyłączenie wspomnianej wyżej ściany światła, przy czym jest to niestety dość skomplikowane. Pomieszczenie, z którego ściana jest zasilana i kontrolowana, znajduje się na prawo od niej i jest domyślnie zamknięte. Musiałbyś w rezultacie ukraść klucz (whale oil closet key) jednemu z wartowników przebywających w foyer. Po zdobyciu klucza odblokuj sobie dostęp do bocznego pomieszczenia i przeprogramuj ścianę lub wyłącz ją poprzez wyjęcie zbiornika z wielorybim tranem.

Pierwsze piętro posiadłości jest patrolowane przez kilku wartowników, tak więc musisz się bardzo pilnować. Jeśli masz w planach eliminowanie strażników, to zadbaj o składowanie ich ciał w bezpiecznych miejscach. Nie polecam w tym przypadku toalety na piętrze, bo wartownicy lubią ją często odwiedzać. Lepiej jest jako miejsce do ukrywania ciał wybierać okoliczne sypialnie. Polecam przy okazji badać ciała wartowników, bo jeden z nich ma przy sobie klucz do sypialni Waverly (Waverly's bedroom key).

Niezależnie od tego czy wyeliminowałeś wartowników czy też nie przystąp do eksploracji kolejnych pomieszczeń znajdujących się na piętrze. Wspomniana już wcześniej toaleta skrywa złoto. Centralne pomieszczenie z gablotami to z kolei obszar, w którym do odnalezienia oprócz wartościowych przedmiotów jest również obraz Sokolova (powyższy screen). Ostatnim z mniej istotnych pomieszczeń jest niewielka biblioteka. W miejscu tym możesz odnaleźć dwie książki.

Sypialnia Lydii Boyle (powyższy screen) znajduje się nad foyer. Możesz tu odnaleźć złoto (koniecznie zabierz perły z obu kufrów!), klucz do skarbca (basement vault key) oraz dziennik (Lydia Boyle's Diary).

Sypialnia Waverly Boyle jest domyślnie zamknięta i możesz do niej dotrzeć przez poddasze (opisane to zostało w dalszej części tekstu) lub pozyskując klucz (Waverly's bedroom key) od jednego z okolicznych wartowników. Pomieszczenie to skrywa złoto, żywność, kopię klucza (Waverly's bedroom key) oraz dziennik (Waverly Boyle's Diary).

Sypialnia Esmy Boyle jest tą, do której możesz przedostać się od strony zewnętrznego balkoniku oraz klatki schodowej dla służby. Do odnalezienia są tu złoto, żywność, obraz Sokolova, duchowe remedium Piero oraz dziennik (Esma Boyle's Diary).

Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o poddaszu łączącym sypialnie Waverly i Esmy Boyle. W każdej ze wspomnianych sypialni odnajdziesz czerwoną linę (powyższy screen) i pociągnięcie za nią odblokowuje dostęp do poddasza. Warto się tam wybrać, albowiem możesz odnaleźć skrzynię z dużą ilością wartościowych przedmiotów.
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 5 - Lady Boyle's Last Party
- Dishonored: Plan misji 5
- Dishonored: Zbadanie dzielnicy posiadłości
- Dishonored: Przedostanie się na drugą stronę rzeki
- Dishonored: Zbadanie okolic posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Przedostanie się na teren posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie ogrodu posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie parteru i piwnicy posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zidentyfikowanie celu misji
- Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Lady Boyle
- Dishonored: Spotkanie się z Samuelem przy jego łodzi
- Dishonored: The Hound Pits Pub #6
- Dishonored: Misja 5 - Lady Boyle's Last Party
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
