Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów | Misja 5 - Lady Boyle's Last Party

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów

Jak już wcześniej wspomniałem, pierwsze piętro posiadłości jest niedostępne dla gości - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Jak już wcześniej wspomniałem, pierwsze piętro posiadłości jest niedostępne dla gości. O wiele łatwiej będzie ci pokonać to ograniczenie jeśli wybrałeś drzwi na zewnętrznym tarasie, których pilnował pojedynczy wartownik, albowiem wtedy od razu znajdziesz się w jednej z trzech sypialni na piętrze. W przeciwnym wypadku będziesz musiał popisać się kreatywnością. Najprostsza metoda to wybór klatki schodowej dla służby sąsiadującej z salą balową, czyli tej, której być może już użyłeś wcześniej do dotarcia do piwnicy. Klatka ta jest pilnowana przez pojedynczego wartownika, ale wystarczy zaczekać aż opuści on swój posterunek i szybko wyruszyć na górę, docierając do jednej z sypialni.

Kolejny sposób zakłada przejęcie kontroli nad szczurem lub człowiekiem - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Kolejny sposób zakłada przejęcie kontroli nad szczurem lub człowiekiem. W przypadku gryzonia musiałbyś zlokalizować tunel wentylacyjny prowadzący na piętro (powyższy screen). Jeśli zaś chodzi o żywą osobę, musiałbyś po przejęciu nad nią kontroli przejść przez ścianę światła w foyer, wybierając schody prowadzące na piętro.

Ostatnia metoda zakłada wyłączenie wspomnianej wyżej ściany światła, przy czym jest to niestety dość skomplikowane - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Ostatnia metoda zakłada wyłączenie wspomnianej wyżej ściany światła, przy czym jest to niestety dość skomplikowane. Pomieszczenie, z którego ściana jest zasilana i kontrolowana, znajduje się na prawo od niej i jest domyślnie zamknięte. Musiałbyś w rezultacie ukraść klucz (whale oil closet key) jednemu z wartowników przebywających w foyer. Po zdobyciu klucza odblokuj sobie dostęp do bocznego pomieszczenia i przeprogramuj ścianę lub wyłącz ją poprzez wyjęcie zbiornika z wielorybim tranem.

Pierwsze piętro posiadłości jest patrolowane przez kilku wartowników, tak więc musisz się bardzo pilnować - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Pierwsze piętro posiadłości jest patrolowane przez kilku wartowników, tak więc musisz się bardzo pilnować. Jeśli masz w planach eliminowanie strażników, to zadbaj o składowanie ich ciał w bezpiecznych miejscach. Nie polecam w tym przypadku toalety na piętrze, bo wartownicy lubią ją często odwiedzać. Lepiej jest jako miejsce do ukrywania ciał wybierać okoliczne sypialnie. Polecam przy okazji badać ciała wartowników, bo jeden z nich ma przy sobie klucz do sypialni Waverly (Waverly's bedroom key).

Niezależnie od tego czy wyeliminowałeś wartowników czy też nie przystąp do eksploracji kolejnych pomieszczeń znajdujących się na piętrze - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Niezależnie od tego czy wyeliminowałeś wartowników czy też nie przystąp do eksploracji kolejnych pomieszczeń znajdujących się na piętrze. Wspomniana już wcześniej toaleta skrywa złoto. Centralne pomieszczenie z gablotami to z kolei obszar, w którym do odnalezienia oprócz wartościowych przedmiotów jest również obraz Sokolova (powyższy screen). Ostatnim z mniej istotnych pomieszczeń jest niewielka biblioteka. W miejscu tym możesz odnaleźć dwie książki.

Sypialnia Lydii Boyle (powyższy screen) znajduje się nad foyer - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Sypialnia Lydii Boyle (powyższy screen) znajduje się nad foyer. Możesz tu odnaleźć złoto (koniecznie zabierz perły z obu kufrów!), klucz do skarbca (basement vault key) oraz dziennik (Lydia Boyle's Diary).

Sypialnia Waverly Boyle jest domyślnie zamknięta i możesz do niej dotrzeć przez poddasze (opisane to zostało w dalszej części tekstu) lub pozyskując klucz (Waverlys bedroom key) od jednego z okolicznych wartowników - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Sypialnia Waverly Boyle jest domyślnie zamknięta i możesz do niej dotrzeć przez poddasze (opisane to zostało w dalszej części tekstu) lub pozyskując klucz (Waverly's bedroom key) od jednego z okolicznych wartowników. Pomieszczenie to skrywa złoto, żywność, kopię klucza (Waverly's bedroom key) oraz dziennik (Waverly Boyle's Diary).

Sypialnia Esmy Boyle jest tą, do której możesz przedostać się od strony zewnętrznego balkoniku oraz klatki schodowej dla służby - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Sypialnia Esmy Boyle jest tą, do której możesz przedostać się od strony zewnętrznego balkoniku oraz klatki schodowej dla służby. Do odnalezienia są tu złoto, żywność, obraz Sokolova, duchowe remedium Piero oraz dziennik (Esma Boyle's Diary).

Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o poddaszu łączącym sypialnie Waverly i Esmy Boyle - Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyleów | Misja 5 - Lady Boyles Last Party - Dishonored - poradnik do gry

Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o poddaszu łączącym sypialnie Waverly i Esmy Boyle. W każdej ze wspomnianych sypialni odnajdziesz czerwoną linę (powyższy screen) i pociągnięcie za nią odblokowuje dostęp do poddasza. Warto się tam wybrać, albowiem możesz odnaleźć skrzynię z dużą ilością wartościowych przedmiotów.

Podobało się?

0

Dishonored

9 października 2012

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2012-11-13
13:00

beeron Junior

Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.

Komentarz: beeron
2016-11-22
14:40

Cainoor Legend

Cainoor
👍

Dobry poradnik. Kilka razy skorzystałem.

Komentarz: Cainoor
2020-07-27
13:56

TheKiller Legionista

Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??

Komentarz: TheKiller
2021-01-04
14:05

djlukee Junior

Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.

Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.

Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.

Komentarz: djlukee
2024-09-13
08:44

Darth Kagris Junior

Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?

Komentarz: Darth Kagris

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl