Dishonored: Przedostanie się na drugą stronę mostu zwodzonego
Aktualizacja:
Przedostanie się na drugą stronę mostu zwodzonego

Najważniejsza informacja dotycząca czekającej Cię przeprawy jest taka, że do przeciwległego brzegu nie możesz niestety dotrzeć wpław. Musisz w rezultacie wykorzystać pilnowany przez wrogów most zwodzony, przy czym pozytywną rzeczą jest z kolei to, że możesz wdrożyć jedną z wielu różnych metod działania. Jeżeli dysponujesz mocą Blink (teleportacja) i to najlepiej maksymalnie rozwiniętą (poziom 2), to najlepiej jest zdecydować się na wspinaczkę po metalowych elementach mostu (powyższy screen).

Jeżeli planujesz bardziej tradycyjne działania, to musisz przede wszystkim pamiętać o dwóch aktywnych pylonach - tym, który przed kilkoma chwilami poraził bandytów prądem oraz drugim widocznym w oddali. Każdy z pylonów możesz zneutralizować na dwa sposoby i żeby tego dokonać należy podążać za wychodzącymi z nich kablami. W przypadku pierwszego z pylonów (tego przy stróżówce) jeden z kabli doprowadziłby Cię do panelu kontrolnego (powyższy screen), który mógłbyś przeprogramować z wykorzystaniem urządzenia do przewodów elektrycznych (rewire tool). Nie polecam jednak tego rozwiązania, albowiem przeprogramowany pylon zacznie mordować przeciwników, którzy się do niego zbliżą i może to pogorszyć Twój wynik końcowy.

O wiele lepszym rozwiązaniem jest dotarcie do miejsca, w którym znajduje jest zbiornik z wielorybim tranem służący do zasilania pylonu (powyższy screen). Wyjęcie zbiornik całkowicie wyłączy pylon. Niezależnie od wybranego sposobu działania uważaj na okolicznych wartowników, których możesz unikać lub eliminować. Warto się też przy okazji rozejrzeć po okolicy za amunicją do pistoletu oraz za łodzią z notatką (Slackjaw's Shipment Note) i dwoma eliksirami zdrowia Sokolova.

Po minięciu i opcjonalnym zneutralizowaniu pierwszego pylonu polecam wybrać pokazany na powyższym screenie lewy mostek prowadzący do swego rodzaju bunkra. Z racji tego, że skorzystanie z głównego wejścia do bunkra jest dość ryzykowne (wiele osób patroluje tę okolicę) możesz też podjąć decyzję o tym żeby teleportować się na jego dach i stamtąd wyruszyć dalej lub otworzyć z jeden z włazów zlokalizowanych na dachu. Jeżeli zdołałeś oczyścić bunkier (uwaga na wartowników, którzy mogą się tu jedynie okazjonalnie pojawiać!), to warto się rozejrzeć za złotem, żywnością, amunicją, eliksirem zdrowia Sokolova, zwykyłmi bełtami i bełtami zapalającymi.

Jak już wcześniej wspomniałem, w dalszej części mostu zwodzonego znajduje się drugi pylon. Jeśli zdołałeś zabezpieczyć bunkier, to polecam rozejrzeć się teraz po jego bokach, dzięki czemu zlokalizujesz miejsce składowania drugiego ze zbiorników (powyższy screen) i wyłączysz pylon. W przeciwnym wypadku najlepiej jest zadbać o to żeby się do niego w ogóle nie zbliżać. Uważaj przy okazji na jednego lub dwóch wartowników przebywających w pobliżu omijanego pylonu.

Kolejny krok to przedostanie się na wyższe poziomy konstrukcji mostu. Możesz tego dokonać na dwa zasadnicze sposoby. Bardziej oczywisty wariant to przystąpienie do korzystania z klatek schodowych (powyższy screen). Uważaj po dotarciu na jeden z wyższych poziomów, bo spotkasz tam wrogiego oficera. Przeciwnik ten ma przy sobie klucz do mostu (drawbridge key), który warto oczywiście ukraść. Polecam rozejrzeć się też po okolicy za amunicją, bełtami zapalającymi i eliksirem zdrowia Sokolova.

Mniej oczywisty wariant zachowania zakłada przystąpienie do wspinaczki w oparciu o rozwieszone w okolicy łańcuchy. Schemat działania polega w tym przypadku na naprzemiennym chwytaniu się łańcuchów oraz lądowaniu na niewielkich półkach. Wybranie tego wariantu zachowania jest lepszym pomysłem jeśli dążysz do całkowitego unikania kontaktu z przeciwnikami.

Na koniec kilka słów o tym w jaki sposób możesz przedostać się na drugą stronę mostu. Prostszym rozwiązaniem jest przejście po pokazanym na powyższym screenie pomoście. Warto w tym miejscu dodać, że możesz go podwyższyć z pomocą odnalezionej niedaleko wrogiego oficera dźwigni. Nie jest to wymagane, ale może ci ułatwić osiągnięcie aktualnego celu podróży.

Trudniejszym rozwiązaniem jest kontynuowanie wspinaczki w oparciu o łańcuchy oraz niewielkie balkoniki. Możesz w ten sposób dotrzeć na sam szczyt mostu (powyższy screen), odnajdując tam ciało robotnika, trochę złota oraz urządzenie do przewodów elektrycznych (rewire tool). Musiałbyś następnie przejść po górnej części konstrukcji, uważając na to żeby nie stracić po drodze równowagi.
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 4 - The Royal Physician
- Dishonored: Plan misji 4
- Dishonored: Ominięcie pierwszego posterunku
- Dishonored: Ominięcie drugiego posterunku
- Dishonored: Zbadanie mieszkania Pratchetta i sąsiednich budynków
- Dishonored: Dotarcie do mostu zwodzonego
- Dishonored: Przedostanie się na drugą stronę mostu zwodzonego
- Dishonored: Wyłączenie reflektorów na moście zwodzonym
- Dishonored: Oswobodzenie Aleca
- Dishonored: Ominięcie trzeciego posterunku
- Dishonored: Zbadanie okolic domu Sokolova
- Dishonored: Przedostanie się do domu Sokolova
- Dishonored: Zbadanie domu Sokolova
- Dishonored: Odnalezienie Sokolova
- Dishonored: Porwanie Sokolova
- Dishonored: Misja 4 - The Royal Physician
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
