Sekrety | Dishonored
Aktualizacja:
Wprowadzenie
W Dishonored oprócz złota, elementów ekwipunku Corvo oraz przedmiotów questowych do odnalezienia jest również wiele sekretów (znajdziek). Generalnie można dokonać podziału na pięć głównych kategorii sekretów i są to:
- Runy - Można je otrzymywać/kupować od postaci niezależnych lub odnajdywać w świecie gry i są one wykorzystywane do rozwijania mocy Corvo.
- Kościane amulety - Można je odnajdywać w świecie gry i oferują one różnorakie bonusy, np. premię do skradania się czy zwiększenie efektywności działania eliksirów zdrowia.
- Obrazy Sokolova - Można je odnajdywać w świecie gry. Każdy obraz warty jest kilkaset sztuk złota.
- Dzienniki audio - Można je odnajdywać w świecie gry. Każdy dziennik zawiera krótkie nagranie, zwykle przygotowane przez jedną z ważniejszych postaci niezależnych.
- Plany - Można je kupować od handlarza Griffa lub odnajdywać w świecie gry i pozwalają one na odblokowywanie nowych opcji zakupu u handlarza Piero.

Gra pozwala na śledzenie swoich postępów w temacie odnajdywania sekretów. Po zakończeniu każdego etapu wyświetlany jest mianowicie ekran podsumowania misji wraz z podaniem informacji na temat ilości zdobytych znajdziek (powyższy screen). W zestawieniu nie są niestety uwzględniane plany i dzienniki audio, tak więc przy kompletowaniu tych grup sekretów warto się szczególnie pilnować, tak by żadnego z nich nie pominąć.
Statystyki misji
Poniższa tabela informuje o tym jakie sekrety i w jakich ilościach można odnajdywać w poszczególnych etapach gry (główne misje i wizyty w pubie).
ETAP | RUNY | KOŚCIANE AMULETY | OBRAZY SOKOLOVA | DZIENNIKI AUDIO | PLANY |
Misja 1 - Dishonored | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
The Hound Pits Pub | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Somewhere Else... | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
The Hound Pits Pub #2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Misja 2 - High Overseer Campbell | 7 | 5 | 1 | 4 | 3 |
The Hound Pits Pub #3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Misja 3 - House of Pleasure | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 |
The Hound Pits Pub #4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Misja 4 - The Royal Physician | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
The Hound Pits Pub #5 | 0 | 1 | 0 | 4 | 0 |
Misja 5 - Lady Boyle's Last Party | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 |
The Hound Pits Pub #6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Misja 6 - Return to the Tower | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 |
The Hound Pits Pub #7 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Misja 7 - The Flooded District | 5 | 8 | 3 | 1 | 0 |
Misja 8 - The Loyalists | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 |
Misja 9 - The Light at the End | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
0
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored - poradnik do gry
- Sekrety
- Sekrety | Dishonored
- Runy - Zasady odnajdywania | Sekrety | Dishonored
- Runy - Lista mocy Corvo | Sekrety | Dishonored
- Runy - Misje 1-3 | Sekrety | Dishonored
- Runy - Misje 4-9 | Sekrety | Dishonored
- Kościane amulety - Zasady odnajdywania | Sekrety | Dishonored
- Kościane amulety - Lista amuletów | Sekrety | Dishonored
- Kościane amulety - Misje 2-4 | Sekrety | Dishonored
- Kościane amulety - Misje 5-7 | Sekrety | Dishonored
- Obrazy Sokolova | Sekrety | Dishonored
- Dzienniki audio | Sekrety | Dishonored
- Plany | Sekrety | Dishonored
- Sekrety
- Dishonored - poradnik do gry
Komentarze czytelników
beeron Junior
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
TheKiller Legionista
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
djlukee Junior
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Darth Kagris Junior
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
