Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów | Misja 1 - Dishonored
Aktualizacja:
Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów
Nowy główny cel: Escape the sewers to meet a new ally (Ucieknij z kanałów żeby spotkać się z nowym sojusznikiem)

Jeżeli chcesz dokonać zmiany wyposażenia głównego bohatera, to przytrzymaj środkowy przycisk myszy (polecam ustawić sobie do pary z ostrzem kuszę z bełtami usypiającymi). W przeciwnym wypadku od razu użyj klucza ze skrzyni do otwarcia pobliskiej bramki. Nową pułapkę najlepiej jest ominąć zgodnie z sugestią gry, czyli przystąpić do sprintu (lewy SHIFT) i w odpowiednim momencie wykonać wślizg (klawisz C - powyższy screen). Po udanej akcji zabierz bełt zapalający z prawej wyrzutni.

Pozostań w miejscu, w którym uniknąłeś ostatniej pułapki. Rozejrzyj się za żywnością oraz notatką (Jelly's share). Zapoznaj się z treścią notatki i zbadaj okolicę, odnajdując wymalowane za pustymi butelkami cyfry 451. Ustaw się teraz przy pokazanym na powyższym screenie sejfie i wprowadź pozyskaną kombinację, doprowadzając do jego otwarcia. W sejfie pozostawiono złoto i eliksir zdrowia Sokolova.

Możesz już ruszać dalej (łatwa wspinaczka). Po dotarciu do kolejnego obszaru radzę zacząć ostrożnie się zachowywać, bo powoli zbliżasz się do jedynego miejsca w kanałach, w którym przebywają wartownicy. Zbadaj okolicę w poszukiwaniu żywności, zdrowia i eliksiru zdrowia Sokolova. Zdecyduj następnie czy chcesz wskoczyć do głównej dziury czy do bocznej i zbliżyć się do krawędzi (powyższy screen).

Tradycyjnie już zaczekaj aż wartownicy się rozejdą. Ostatecznie na dole powinien pozostać jeden wartownik i możesz się tu zachować na trzy zasadnicze sposoby. Jeżeli nie masz nic przeciwko eliminacji przeciwników, to zeskocz na strażnika w połączeniu z wykonaniem na nim egzekucji (lewy przycisk myszy tuż przed lądowaniem). Jeżeli chcesz jedynie uśpić wartownika, to zeskocz za jego plecy (powyższy screen) i przytrzymaj lewy CTRL. Jeżeli chcesz ominąć wspomnianą postać, to zaczekaj aż strażnik uda się w prawo i szybko przystąp wtedy do eksploracji dalszej części kanałów.

Dość przyjemną informacją jest to, że wszystkich pozostałych wrogów patrolujących kanały możesz w bardzo łatwy sposób ominąć. Gra pozwala bowiem na przejście po górnych rurach (powyższy screen) lub na skorzystanie z sieci podwodnych tuneli. W tym pierwszym przypadku musiałbyś po dotarciu do nowego obszaru od razu skręcić w lewo. Jeśli zaś marzy ci się lekcja pływania, to nie zapomnij o regularnym wypływaniu na powierzchnię. Najlepiej jest tego dokonywać pod metalowymi kładkami, dzięki czemu będziesz miał pewność, że nie zostaniesz zauważony.

Równie dobrze możesz też zająć się eliminacją trzech przebywających w okolicy wartowników, choć z racji dość dobrego oświetlenia okolicy może się to okazać kłopotliwe. Polecam na początek zaczekać aż dwóch wartowników ustawi się przy pokazanych na powyższym screenie balustradach. Po pozbyciu się ich zajmij się ostatnim trzecim wartownikiem. Z racji tego, że często zmienia on swoje położenie najbezpieczniej jest do niego podpłynąć.

Jeżeli wyeliminowałeś wszystkich okolicznych wartowników, to radzę poświęcić kilka dodatkowych chwil na zbadanie okolicy w poszukiwaniu złota, żywności i eliksiru zdrowia Sokolova (na bocznym balkoniku połączonym ze skałami, do których trzeba dopłynąć). W przeciwnym wypadku od razu skieruj się do przejścia prowadzącego do kolejnej sekcji kanałów (powyższy screen).

Podążaj dość liniową ścieżką. Po drodze warto zajrzeć do jednego z kontenerów na śmieci, odnajdując w nim żywność i złoto. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na powyższym screenie wyjścia z kanałów Dunwall.
Nowy główny cel: Talk to Samuel the Boatman (Porozmawiaj z przewoźnikiem Samuelem)

Podejdź do Samuela w celu zainicjowania z nim rozmowy. Na sam koniec spotkania musisz zdecydować czy od razu chcesz opuścić to miejsce (prawa górna opcja dialogowa) czy pragniesz tu jeszcze pozostać (prawa środkowa opcja dialogowa). W tym drugim przypadku mógłbyś zbadać okoliczny zbiornik wodny w poszukiwaniu zatopionego skarbu. Nie radzę jednak decydować się na taki wariant, bo w wodzie jest mnóstwo piranii i musiałbyś je rozstrzelać z powierzchni lub liczyć się z utratą dużej ilości punktów zdrowia (nie można używać broni pod wodą). Odpłynięcie z Samuelem jest równoznaczne z zaliczeniem tej misji.
Uwaga - Gra po raz pierwszy wyświetli ekran podsumowania misji. Zawiera on między innymi informacje na temat tego jak skuteczny byłeś w kwestii pozostawania w ukryciu i ile sekretów odnalazłeś (pierwsza misja nie zawiera żadnych "znajdziek"). Proponuję zwrócić też uwagę na współczynnik chaosu. Unikanie zabijania innych postaci (wrogów i cywilów) pozwoli ci utrzymać go na niskim poziomie. Eliminowanie dużych ilości osób doprowadzi z kolei do jego podwyższenia. Warto już teraz wiedzieć, że w zależności od tego czy współczynnik pozostanie na niskim poziomie czy awansuje na wysoki poziom dotrzesz do innych zakończeń gry. Wysoki poziom chaosu wiąże się też z paroma innymi zmianami. Niektóre etapy mogą być rozgrywane o innych porach dnia i ponadto będziesz musiał liczyć się z obecnością większej liczby szczurów oraz innych tego typu zagrożeń.
0
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored - poradnik do gry
- Misja 1 - Dishonored
- Wydostanie się z celi | Misja 1 - Dishonored
- Odnalezienie ładunku wybuchowego | Misja 1 - Dishonored
- Podłożenie ładunku wybuchowego | Misja 1 - Dishonored
- Ucieczka z więzienia Coolridge - dotarcie do kanałów | Misja 1 - Dishonored
- Ucieczka z więzienia Coolridge - odnalezienie skrzynki z zapasami | Misja 1 - Dishonored
- Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów | Misja 1 - Dishonored
- Misja 1 - Dishonored
- Dishonored - poradnik do gry
Komentarze czytelników
beeron Junior
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
TheKiller Legionista
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
djlukee Junior
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Darth Kagris Junior
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
