Eksploracja fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
Aktualizacja:
Eksploracja fortu
Nowy główny cel: Enter the Gatehouse (Przedostań się do stróżówki)
Nowy opcjonalny cel: Eliminate Martin (Wyeliminuj Martina)
Nowy opcjonalny cel: Eliminate Pendleton (Wyeliminuj Pendletona)
![Twoim pierwszym krokiem powinno być dotarcie na główny dziedziniec lokacji [Fort Kingsparrow - Kingsparrow Fort] - Eksploracja fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored - Dishonored - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1284/87316906.jpg)
Twoim pierwszym krokiem powinno być dotarcie na główny dziedziniec lokacji [Fort Kingsparrow - Kingsparrow Fort]. Jeżeli wybrałeś jedno z dwóch głównych przejść (tych ze ścianami światła), to zmuszony zostaniesz do użycia mocy teleportacji do ominięcia zapory. Jeżeli natomiast skorzystałeś z tuneli ściekowych, to musisz złapać się łańcucha i dotrzeć do drzwi prowadzących na dziedziniec.

Dziedziniec jest niestety okupowany przez bardzo liczną grupę przeciwników. Radziłbym w rezultacie ich unikać nawet jeśli lubisz ogłuszać czy zabijać swoich wrogów, szczególnie że Twoje działania mogłyby zostać łatwo odnotowane przez wartowników patrolujących górne poziomy fortu. W ostateczności możesz zdecydować się na ich eliminację na sam koniec wizyty w tej części fortu, czyli wtedy gdy wszystkie górne balkoniki zostaną już zabezpieczone. Warto w tym miejscu dodać, że co najmniej jeden wartownik powinien mieć przy sobie klucz do pomieszczenia kontrolnego (control room key). Na jego kradzież warto zdecydować się jeśli do tej pory nie zająłeś się zbadaniem pomieszczeń ze zbiornikami zasilającymi ściany światła.

Jeżeli aktualny współczynnik chaosu znajduje się na wysokim poziomie, to na dziedzińcu oprócz zwykłych przeciwników spotkasz także jednego ze zdrajców, a mianowicie Nadzorcę Martina. Gra odblokowuje związany z jego eliminacją poboczny cel misji i z racji tego, że jest on otoczony przez innych przeciwników warto pozbyć się go atakiem z dużej odległości czy na przykład wspomóc się mocami (zatrzymanie czasu wydaje się najlepszym rozwiązaniem).

Na dolnym poziomie fortu są dwa większe pomieszczenia. W jego południowo-zachodniej części znajduje się mianowicie pomieszczenie z łodziami ratunkowymi (Lifeboat Access). Jest ono pilnowane przez około trzech przeciwników i jeżeli zdołasz się ich pozbyć to będziesz się mógł na spokojnie rozejrzeć za bełtami zapalającymi, eliksirem zdrowia Sokolova i duchowym remedium Piero. Godne odnotowania jest to, że wrogów możesz również łatwo unikać, a mianowicie wykorzystywać okoliczne podwodne tunele do przemieszczania się po okolicy.

Drugie spośród większych pomieszczeń na parterze to maszynownia (Machine Room) zlokalizowana w północnej części fortu. Miejsce to jest powiązane z aktualnym głównym celem misji, ale możesz już teraz rozejrzeć się tu za duchowym remedium Piero oraz runą.

Warto oczywiście zająć się także górnych poziomów fortu. Możesz tam dotrzeć na kilka różnych sposobów, a mianowicie wybierając schody znajdujące się w pomieszczeniu z łodziami ratunkowymi (powyższy screen), na głównym dziedzińcu lub niedaleko ściany światła oddzielającej dziedziniec od stróżówki.

Na górnych poziomach fortu polecam zajrzeć przede wszystkim do pomieszczenia kontrolnego stróżówki (Gatehouse Control Room), znajdującego się w zachodniej części fortu. Także i to miejsce powiązane jest z aktualnym głównym celem misji, ale już teraz możesz pozyskać eliksir zdrowia Sokolova, duchowe remedium Piero i złoto.

W okolicy znajdują się jeszcze dwa inne duże pomieszczenia, pełniące niejako rolę bunkrów (powyższy screen). Zbadanie ich pozwoli ci na pozyskanie złota, eliksiru zdrowia Sokolova, duchowego remedium Piero, amunicji, granatu, kopii klucza do pomieszczenia kontrolnego (control room key) oraz książki. W trakcie eksploracji murów otaczających dziedziniec fortu uważaj oczywiście na nowych wartowników, szczególnie że wielu z nich pozostaje w ciągłym ruchu.
0
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored - poradnik do gry
- Misja 9 - The Light at the End
- Plan misji | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Dotarcie w okolice fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Zbadanie obszaru wokół fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Przedostanie się do fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Eksploracja fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Przedostanie się do stróżówki | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Dotarcie do windy latarni morskiej | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Dotarcie do wnętrza latarni morskiej | Misja 9 - The Light at the End
- Zakończenia gry | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored
- Misja 9 - The Light at the End
- Dishonored - poradnik do gry
Komentarze czytelników
beeron Junior
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
TheKiller Legionista
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
djlukee Junior
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Darth Kagris Junior
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
