Dishonored: Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall
Aktualizacja:
Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall

Wejście do wieży Dunwall jest pilnie strzeżone, przy czym zdecydowanie najwięcej uwagi musisz poświęcać pokazanej na powyższym screenie wieży strażniczej, albowiem oprócz "skanowania" obszaru na wprost od wieży Dunwall obraca się ona też w dość dużym zakresie na boki. Polecam w rezultacie nie pozostawać na otwartej przestrzeni, przemykając pomiędzy obiektami zapewniającymi bezpieczną zasłonę. W dalszej części przemarszu możesz podjąć decyzję o wyłączeniu wieży i analogicznie do jednej z wcześniejszych misji musiałbyś teleportować się na jej górny balkonik z zamiarem wyjęcia zasilającego ją zbiornika z wielorybim tranem.

Duże zagrożenie stanowi również przechadzający się po okolicy wieży Dunwall przeciwnik na szczudłach (tall boy). Na szczęście jego ruchy są dość przewidywalne, tak więc po chwili obserwacji powinieneś już być dobrze zorientowany w temacie i wiedzieć kiedy możesz wykonać kolejny ruch.

Na początek proponuję zbadać magazyn zlokalizowany na lewo od celu misji (powyższy screen), szczególnie że wieża strażnicza nie monitoruje tego obszaru i w rezultacie wystarczy odczekać aż przeciwnik na szczudłach wyruszy w przeciwną stronę.

Nie atakuj przebywającego tu inżyniera, tylko z nim porozmawiaj, dowiadując się od niego o możliwości podniesienia pobliskiej bramy zapobiegającej przelewom i tym samym odblokowaniu dostępu do fosy otaczającej główne wejście do wieży Dunwall. Rozejrzyj się po magazynie, odnajdując złoto, żywność, eliksir zdrowia Sokolova, urządzenie do przewodów elektrycznych (rewire tool) i książkę. Na koniec wejdź w interakcję z pokrętłem sterującym wspomnianą wcześniej bramą.

Dość rozległe zabudowania znajdują się na prawo od wejścia do wieży Dunwall (powyższy screen), przy czym z racji na obecność wieżyczki strażniczej i przeciwnika na szczudłach o wiele trudniej jest tam się przedostać przy jednoczesnym pozostaniu w ukryciu. Polecam użyć mocy zatrzymania czasu lub teleportacji, choć równie dobrze możesz tam dotrzeć od strony głównego wejścia do wieży.

Przystąp do eksploracji tutejszych zabudowań, uważając nie tylko na wartowników, ale również na pokojówkę, przez którą nie możesz zostać zauważony. Jeżeli masz zamiar eliminować obecne tu osoby, to dbaj o ukrywanie ich ciał w dobrych miejscach, albowiem wszyscy przeciwnicy pozostają w ciągłym ruchu. W pomieszczeniu na parterze (powyższy screen) do odnalezienia jest przede wszystkim ukryta pod łóżkiem runa, choć natrafisz tu też na złoto, żywność, notatkę (Official Decree), eliksir zdrowia Sokolova, amunicję i książkę.
Nowy opcjonalny cel: Find the Torturer's chambers (Znajdź komnatę Oprawcy)
Nowy opcjonalny cel: Kill the Torturer (Zabij Oprawcę)

Zdecydowanie radzę zbadać również górne poziomy tutejszej konstrukcji. W szczególności warto zainteresować się pokazanym na powyższym screenie punktem widokowym. Pozostawiono tu mianowicie wiadomość (Off-limits), której podniesienie odblokowuje opcjonalny cel misji związany z eliminacją Oprawcy (Torturer). Oprócz tego do odnalezienia są w tym miejscu złoto, żywność, granat i urządzenie do przewodów elektrycznych (rewire tool).
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 6 - Return to the Tower
- Dishonored: Plan misji 6
- Dishonored: Przedostanie się na górny poziom śluzy
- Dishonored: Dotarcie do wieży Dunwall
- Dishonored: Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall
- Dishonored: Przedostanie się do wnętrza wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja parteru wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja drugiego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja trzeciego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Przedostanie się do komnat Lorda Regenta
- Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Lorda Regenta
- Dishonored: Eksploracja dachu wieży Dunwall
- Dishonored: Powrót do łodzi Samuela
- Dishonored: The Hound Pits Pub #7
- Dishonored: Misja 6 - Return to the Tower
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
