Dishonored: Zbadanie dzielnicy posiadłości
Aktualizacja:
Zbadanie dzielnicy posiadłości
Nowy główny cel: Find a way inside the Boyle estate (Przedostań się do wnętrza posiadłości Boyle'ów)
Nowy opcjonalny cel: Deliver a note to Lord Shaw: He's in a wolf-mask at the Boyle party (Przekaż notatkę Lordowi Shawowi, który na przyjęcie będzie miał założoną maskę wilka)

Tuż przed rozpoczęciem właściwej misji będziesz miał okazję po raz pierwszy zapoznać się z nowym zagrożeniem, czyli z tzw. wysokim chłopcem (tall boy). Są to mianowicie przeciwnicy poruszający się na ogromnych mechanicznych szczudłach, wyposażeni w dobrą broń dystansową. Najważniejsza wiadomość jest taka, że nie możesz ich po cichu eliminować, tak więc pozostaje ich unikanie. Miej na uwadze to, że ich pole widzenia jest znacznie większe, ale na szczęście każdy z tego typu przeciwników porusza się po ustalonej ścieżce i wystarczy chwila obserwacji żeby ustalić kiedy można bezpiecznie wykonać kolejny ruch.

Proponuję rozpocząć dość nietypowo, a mianowicie od zbadania rzeki. Uważaj oczywiście na piranie, którym warto uciekać z pomocą teleportacji lub spowolnienia czasu, bądź też bezpiecznie eliminować je z kuszy stojąc przy brzegu. Celem opisywanych działań jest odnalezienie runy znajdującej się na dnie rzeki (powyższy screen).

Powróć do miejsca startu i przystąp do eksploracji właściwej części dzielnicy posiadłości. Zajrzyj do dwóch okolicznych stróżówek, w których ukryto amunicję i dwa eliksiry zdrowia Sokolova. W miejscu, w którym przebywają cywil oraz wartownik (obie te postacie musisz zneutralizować jeśli chcesz się dokładniej rozejrzeć) pozostawiono złoto i urządzenie do przewodów elektrycznych (rewire tool).

Najważniejsze miejsce w tej części dzielnicy to pokazany na powyższym screenie budynek mieszkalny. Do wnętrza wspomnianego budynku możesz przedostać się na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie wybierając jedne z drzwi zlokalizowanych na parterze lub docierając z pomocą mocy Blink (teleportacja) na okoliczne dachy i wybierając jedną z okiennic zlokalizowanych na wyższych piętrach.

W trakcie eksploracji wspomnianego budynku musisz się bardzo pilnować, albowiem jest on okupowany przez płączących (weepers). W zależności od upodobań zainfekowanych możesz zabijać, ogłuszać (np. bełtami usypiającymi) lub omijać. W tym ostatnim przypadku polecam polegać na takich mocach jak teleportacja, opętanie czy zatrzymanie czasu. Koniecznie zbadaj pomieszczenie na najwyższym piętrze (powyższy screen), które jest okupowane przez trzech płaczących. Do odnalezienia są tu mianowicie złoto, dwa duchowe remedia Piero, książka, kościany amulet i runa.

To jeszcze nie wszystko, bo do pozostałych pomieszczeń głównego budynku mieszkalnego możesz dotrzeć przechodząc po dachach i zeskakując na pokazany na powyższym screenie zewnętrzny balkonik. W nowym pomieszczeniu ukryto złoto i książkę.
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 5 - Lady Boyle's Last Party
- Dishonored: Plan misji 5
- Dishonored: Zbadanie dzielnicy posiadłości
- Dishonored: Przedostanie się na drugą stronę rzeki
- Dishonored: Zbadanie okolic posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Przedostanie się na teren posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie ogrodu posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie parteru i piwnicy posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów
- Dishonored: Zidentyfikowanie celu misji
- Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Lady Boyle
- Dishonored: Spotkanie się z Samuelem przy jego łodzi
- Dishonored: The Hound Pits Pub #6
- Dishonored: Misja 5 - Lady Boyle's Last Party
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
