Dishonored: Eksploracja dachu wieży Dunwall
Aktualizacja:
Eksploracja dachu wieży Dunwall
Uwaga - Jeżeli Lord Regent został zaalarmowany o Twoim przybyciu i uciekł na dach wieży, to eksploracja tej lokacji stanie się obowiązkowa. W przeciwnym wypadku jej zbadanie jest sprawą opcjonalną. Nie warto jednak ignorować tego kroku, bo na dachu do odnalezienia jest kilka wartościowych przedmiotów.

Na dach możesz dotrzeć wyłącznie w jeden sposób, a mianowicie wybierając schody zlokalizowane w południowo-zachodnim narożniku na drugim piętrze wieży (powyższy screen). W celu dotarcia do wspomnianych schodów musisz przejść przez kilka pomieszczeń sąsiadujących z komnatami Lorda Regenta.

Po znalezieniu się na dachu powinieneś zauważyć, że jest on patrolowany przez kilku przeciwników. Jeżeli masz w planach eliminowanie tutejszych wrogów, to nie zapomnij o ukrywaniu ich ciał. Warto ponadto wykorzystywać okoliczne słupy w formie zasłony.
![Najważniejsze miejsca na dachu wieży to lokacja [Bezpieczne pomieszczenie Lorda Regenta - Regents Safe Room], do której możesz przedostać się trzy zasadnicze sposoby - Eksploracja dachu wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored - Dishonored - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1284/1186065734.jpg)
Najważniejsze miejsca na dachu wieży to lokacja [Bezpieczne pomieszczenie Lorda Regenta - Regent's Safe Room], do której możesz przedostać się trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant to wybranie głównych drzwi. Nie polecam tego rozwiązania, albowiem wspomniane przejście jest dobrze oświetlone i ponadto tuż za drzwiami czeka Cię spotkanie z przeciwnikiem na szczudłach (tall boy).

Drugi wariant to zbadanie obszaru na lewo od głównego pomieszczenia. Mógłbyś tu przejąć kontrolę nad szczurem (moc opętania) i użyć go do przejścia przez tunel wentylacyjny.

Ostatni trzeci wariant zakłada zbadanie obszaru na prawo od głównego pomieszczenia. Do odnalezienia jest tu otwarta okiennica (powyższy screen), do której możesz dotrzeć z pomocą teleportacji.

Jak już wcześniej wspomniałem, specjalne pomieszczenie Lorda Regenta jest patrolowane przez przeciwnika na szczudłach. Nie radzę atakować tej postaci, tym bardziej, że możesz jej dość łatwo unikać chowając się za okolicznymi regałami. Na niższym poziomie badanego pomieszczenia spotkasz ponadto pojedynczego nadzorcę, tak więc warto się pilnować. Do odnalezienia są tu złoto oraz książka.

Na wyższym poziomie badanego pomieszczenia możesz spotkać Lorda Regenta, przy czym dojdzie do tego tylko i wyłącznie jeśli został on wcześniej zaalarmowany i uciekł ze swoich komnat zlokalizowanych na drugim piętrze wieży właśnie na dach. Znajduje się tu też ściana światła, ale możesz ją wyłączyć lub w łatwy sposób ominąć wybierając prawe drzwi. Zbadaj górny poziom w poszukiwaniu eliksiru zdrowia Sokolova, klucza do pokoju planowania (planning room key), książki, notatki (Losing Support) oraz runy.
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 6 - Return to the Tower
- Dishonored: Plan misji 6
- Dishonored: Przedostanie się na górny poziom śluzy
- Dishonored: Dotarcie do wieży Dunwall
- Dishonored: Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall
- Dishonored: Przedostanie się do wnętrza wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja parteru wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja drugiego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Eksploracja trzeciego piętra wieży Dunwall
- Dishonored: Przedostanie się do komnat Lorda Regenta
- Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Lorda Regenta
- Dishonored: Eksploracja dachu wieży Dunwall
- Dishonored: Powrót do łodzi Samuela
- Dishonored: The Hound Pits Pub #7
- Dishonored: Misja 6 - Return to the Tower
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
