Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
Aktualizacja:
Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall

Na lewo od głównych schodów, dzięki którym dociera się na pierwsze piętro znajduje się niewielkie pomieszczenie magazynowe z eliksirem zdrowia Sokolova. Na prawo od głównych schodów znajduje się odrębna klatka schodowa prowadząca na drugie i trzecie piętro wieży, przy czym także i w tym przypadku do odblokowania sobie dostępu należy dysponować kluczem do wieży Dunwall (Dunwall Tower skeleton key) zabranym z sypialni właściwej Lady Boyle (poprzednia misja). Na wprost od schodów znajduje się z kolei aktywna ściana światła (powyższy screen).

Bardzo dobrą wiadomością jest to, że wspomnianą wyżej ścianę światła możesz w bardzo łatwy sposób wyłączyć lub przeprogramować, albowiem na prawo od niej znajduje się ogólnodostępne pomieszczenie kontrolne (panel i zbiornik z wielorybim tranem - powyższy screen). W pomieszczeniu tym odnajdziesz ponadto amunicję i książkę.

Wznów eksplorację pierwszego piętra. Dość regularnie będziesz tu wpadał na wartowników i jeżeli masz w planach staranne zbadanie całego tego poziomu wieży, to polecam ich sukcesywnie eliminować. Staraj się ponadto nie pozostawiać ich ciał w widocznych miejscach, albowiem niektóre osoby podróżują między piętrami i w rezultacie niekoniecznie od razu je spotkasz. W południowo-wschodniej części badanego piętra znajdują się niewielkie koszary (powyższy screen) i możesz z nich zabrać złoto, granat, amunicję do pistoletu, klucz do pomieszczenia ochrony (security room key) oraz książkę.

We wschodniej części pierwszego piętra znajduje się długi korytarz (powyższy screen), do którego możesz dotrzeć zarówno od strony baraków jak i schodów łączących ten poziom wieży z kuchnią. Co ciekawe, tutejszych wartowników możesz w łatwy sposób omijać lub atakować z zaskoczenia, a mianowicie wykorzystując tunele wentylacyjne biegnące przy suficie. Po drodze proponuję zajrzeć do trzech bocznych pomieszczeń, odnajdując w nich złoto, żywność oraz eliksir zdrowia Sokolova.
![Wschodnie korytarze zaprowadzą Cię do północno-wschodniego narożnika pierwszego piętra i odnajdziesz tu schody prowadzące do lokacji [Komnata Oprawcy - Torturers Chambers] (powyższy screen), czyli do siedziby powiązanego z pobocznym zadaniem Oprawcy (Torturer) - Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower - Dishonored - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1284/441807515.jpg)
Wschodnie korytarze zaprowadzą Cię do północno-wschodniego narożnika pierwszego piętra i odnajdziesz tu schody prowadzące do lokacji [Komnata Oprawcy - Torturer's Chambers] (powyższy screen), czyli do siedziby powiązanego z pobocznym zadaniem Oprawcy (Torturer). Eliminacją tej osoby warto zająć się już teraz. Po zejściu do lochów ukryj się w nieoświetlonym miejscu i starannie zaplanuj kolejne ruchy.

Najważniejszą informacją związaną z Oprawcą jest to, że przeciwnik ten jest o wiele silniejszy od zwykłych wartowników. Nie radzę więc próbować zabijać go z pomocą kuszy czy pistoletu, bo pojedynczy atak (nawet wymierzony w głowę) nie załatwi sprawy. Zamiast tego proponuję zachować się na jeden z dwóch sposobów. Pierwsza sugerowana taktyka zakłada skorzystanie z mocy zatrzymania czasu. Co ciekawe, nie zatrzyma to całkowicie Oprawcy, a jedynie spowolni jego ruchy. Zajdź wspomnianą osobę od tyłu i wykonaj na niej egzekucję.

Druga z sugerowanych taktyk działania zakłada przejęcie kontroli (moc opętania) nad jednym ze szczurów lub nad śpiącym wilczurem. Nie możesz zaatakować Oprawcy z wykorzystaniem szczura czy wilczura, ale w łatwy sposób możesz ustawić się za nim, tak by po przemianie wyprowadzić atak z zaskoczenia. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania postaraj się nie wszcząć alarmu i nie obudzić wilczura, dążąc do wyprowadzenia pojedynczego bezpośredniego ataku z zaskoczenia. Po zlikwidowaniu Oprawcy rozejrzyj się po jego komnacie za złotem, żywnością, runą i listem (Dearie). Powróć na pierwsze piętro, odnajdując w pobliżu nową książkę.

Proponuję zająć się teraz eksploracją pomieszczeń zlokalizowanych w centralnej części pierwszego piętra wieży. Zachowaj ostrożność po zbliżeniu się do pomieszczenia ze schodami prowadzącymi na drugie piętro (powyższy screen). Ponownie odczekaj na zakończenie rozmowy z udziałem Generała Tobiasa i dopiero wtedy przystąp do dalszej eksploracji. Uważaj na okolicznych wartowników i zwróć uwagę na wartościowe przedmioty poukrywane w oszklonych gablotach. Po obiekty te warto powrócić dopiero po zabezpieczeniu pierwszego i drugiego piętra wieży, albowiem odgłos tłuczącego się szkła mógłby zaalarmować okolicznych wrogów. Od razu możesz natomiast podnieść dwie nowe książki.

Duże pomieszczenie zlokalizowane w zachodniej części pierwszego piętra wieży możesz właściwie zignorować, bo nie odnajdziesz tu nic ciekawego, a oświetlający okolicę reflektor utrudniłby ci pozostawanie w ukryciu. Możesz natomiast zajrzeć do niewielkiego pomieszczenia znajdującego się w północno-zachodnim narożniku. Uważaj tu na nadzorcę z wilczurem. Jeżeli zdołasz wyeliminować oba te zagrożenia, to pojawi się okazja do zapoznania się z leżącą na piedestale książką. Pozostawiono tu także złoto, granat, duchowe remedium Piero i notatkę (Influences of the Outsider).

Na drugie piętro wieży Dunwall najprościej możesz dotrzeć wybierając schody, przy których wcześniej zatrzymał się Generał Tobias (powyższy screen). Co ciekawe, nie musisz po schodach wyjść na samą górę, bo równie dobrze możesz zatrzymać się na półpiętrze i użyć mocy teleportacji do przeniesienia się na zlokalizowany na wprost od Ciebie balkonik.

Najlepszym sposobem dotarcia na drugie piętro jeśli zależy ci na pozostawaniu w ukryciu jest skierowanie się do wspomnianej wcześniej odrębnej klatki schodowej znajdującej się w południowo-wschodniej części pierwszego piętra. Do klatki schodowej prowadzą drzwi (powyższy screen) wymagające użycia klucza do wieży Dunwall (Dunwall Tower skeleton key) zabranego z sypialni właściwej Lady Boyle (poprzednia misja). Po odblokowaniu drzwi koniecznie wyjmij zbiornik z wielorybim tranem, tak by wyłączyć znajdujący się nad Tobą pylon.

Ostatni z sugerowanych wariantów dotarcia na drugie piętro zakłada wybranie się do opisanego wcześniej pomieszczenia w północno-zachodnim narożniku, czyli tego, w którym spotkałeś nadzorcę z wilczurem. Możesz mianowicie użyć mocy Blink (teleportacja) żeby przedostać się na górny balkonik (powyższy screen).
0
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored - poradnik do gry
- Misja 6 - Return to the Tower
- Plan misji | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- Przedostanie się na górny poziom śluzy | Misja 6 - Return to the Tower
- Dotarcie do wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
- Przedostanie się do wnętrza wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
- Eksploracja parteru wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
- Eksploracja drugiego piętra wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
- Eksploracja trzeciego piętra wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower
- Przedostanie się do komnat Lorda Regenta | Misja 6 - Return to the Tower
- Wybranie sposobu eliminacji Lorda Regenta | Misja 6 - Return to the Tower
- Eksploracja dachu wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- Powrót do łodzi Samuela | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- The Hound Pits Pub #7 | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored
- Misja 6 - Return to the Tower
- Dishonored - poradnik do gry
Komentarze czytelników
beeron Junior
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
TheKiller Legionista
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
djlukee Junior
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Darth Kagris Junior
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
