Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella
Aktualizacja:
Wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella

Wariant 1) Możesz przede wszystkim pozwolić na to żeby Nadzorca Campbell otruł kapitana Curnowa. W tym celu nie musisz nic robić, a jedynie gdzieś się ukryć, np. za wielką roletą, za oknem czy w tunelu wentylacyjnym. Rozwiązanie to ma dwie zasadnicze wady. Po pierwsze, zawalisz w ten sposób poboczne zadanie, które zleciła ci Callista (ocalenie życia Curlowa). Po drugie, Campbell wprowadzi blokadę, co oznacza między innymi zamknięcie okiennic i wzmożone patrole wrogów.

Jeżeli nie zdążysz od razu rozprawić się z Campbellem, to musisz udać się za nim do jego ukrytej komnaty znajdującej się w piwnicy (więcej na temat lokalizacji komnaty w podpunkcie Zbadanie budynku Nadzorcy Campella). Musiałbyś następnie podjąć decyzję czy chcesz go zabić czy ogłuszyć.

Wariant 2) Drugi możliwy wariant dotyczy podmiany zatrutego kieliszka, tak by trucizna podana została wyłącznie Campbellowi. Musiałbyś w tym celu podejść do leżących na stole kieliszków, wejść z nimi w interakcję i wybrać pierwszą opcję z listy.

Rozwiązanie to niestety również nie jest pozbawione wad, albowiem po tym jak Campbell umrze w wyniku otrucia kapitan Curlow zostanie oskarżony o jego zamordowanie i przystąpi do walk ze strażnikami, tak więc jeśli więc chcesz żeby postać ta nie zginęła będziesz musiał mu pomóc. Co więcej, w całym budynku wprowadzona zostanie blokada (zamknięcie okiennic, więcej patroli) i jeszcze bardziej utrudni to ucieczkę.

Wariant 3) Trzeci z opisywanych wariantów jest dość radykalny, albowiem zakłada otrucie obu uczestników spotkania, czyli Campbella i Curlowa. W tym celu musiałbyś po wejściu w interakcję z kieliszkami wybrać drugą opcję z listy.

O tym jak bardzo wadliwe jest to rozwiązanie nie trzeba się chyba zbytnio rozpisywać. Nie tylko zawalisz poboczne zadanie otrzymanie od Callisty, ale również nie będziesz mógł wykonać opcjonalnego zadania związanego z ekskomunikowaniem Campbella.

Wariant 4) Najlepsze w mojej ocenie rozwiązanie zakłada nakłonienie obu uczestników spotkania do opuszczenia tego pomieszczenia. Podejdź w rezultacie do leżących na stole kieliszków i wybierz wariant rozbicia obu z nich (trzecia opcja z listy).

Zaczekaj aż Campbell i Curlow pojawią się w pomieszczeniu. Nadzorca będzie niezadowolony z nieudanej próby otrucia kapitana Curlowa, ale nie podda się i zaprosi go do swojej komnaty. Ruszaj śladem tych postaci. Analogicznie do wariantu 1 celem wędrówki jest tajne pomieszczenie zlokalizowane w piwnicy budynku. Dobrze byłoby odpowiednio wcześniej usunąć niektórych wartowników przebywających w budynku, tak by po drodze nie martwić się ich obecnością.

Ostrożnie wejdź do komnaty, schowaj się za jakąś zasłoną i zaczekaj aż Curlow odwróci się do Campbella plecami. Nadzorca zacznie przygotowywac się do wyprowadzenie śmiertelnego ciosu mieczem i to właśnie wtedy najlepiej jest go zabić lub (lepsze rozwiązanie) ogłuszyć (np. zachodząc go od tyłu lub używając bełta usypiającego). Curlow podziękuje ci za uratowanie mu życia i opuści to miejsce.
Nowy główny cel: Meet Samuel the Boatman in the Overseer back yard (Spotkaj się z Samuelem przewoźnikiem w pobliżu podwórza)
Nowy opcjonalny cel: Inform Callista that Captain Curnow has survived the plot against him (Poinformuj Callistę o tym, że Kapitan Curnow uszedł z życiem)
Nowy opcjonalny cel: Take Campbell's unconscious body to the chair in the interrogation room (Zabierz nieprzytomnego Campbella do sali przesłuchań)

Podsumowanie: Niezależnie od tego jak się zachowałeś musisz ograbić ciało zabitego lub ogłuszonego Campbella z zamiarem pozyskania jego dziennika (blackmail journal). Radzę dodatkowo zbadać salę spotkań i przyległe do niej pomieszczenie, odnajdując złoto, duchowe remedium Piero, tabliczkę i runę. Jeżeli Campbell został zabity, to możesz od razu przejść do podpunktu poradnika zatytułowanego Dotarcie do podwórza. Jeżeli z kolei Nadzorcę jedynie ogłuszyłeś, to kontynuuj lekturę.

Ekskomunikowanie Campbella: Na ekskomunikowanie Campbella możesz zdecydować się tylko i wyłącznie jeśli ogłuszyłeś Campbella, a nie doprowadziłeś do jego zamordowania czy otrucia. Podnieś ciało Nadzorcy i wybierz się z nim do sali przesłuchań, która znajduje się we wschodnim skrzydle budynku na pierwszym piętrze. Podejdź do fotela i wejdź z nim w interakcję żeby posadzić na nim Campbella.
Nowy opcjonalny cel: Find the Heretic's Brand in the interrogation room (Znajdź Piętno Heretyka w sali przesłuchań)
Nowy opcjonalny cel: Use the Heretic's Brand on High Overseer Campbell (Użyj Piętna Heretyka na Nadzorcy Campbellu)

Musisz teraz pozyskać narzędzie Piętno Heretyka (Heretic's Brand) z górnego pomieszczenia kontrolnego (jeżeli już wcześniej je zdobyłeś, to możesz od razu użyć tego przedmiotu). Dostępu do tego obszaru bronią zamknięte drzwi, przy czym odpowiedni klucz (interrogation room key) możesz ukraść wartownikom patrolującym pobliskie korytarze. Zabierz Piętno Heretyka (Heretic's Brand), powróć z nim do Nadzorcy i użyj narzędzia (powyższy screen), ekskomunikując Campbella przy jednoczesnym utrzymaniu go przy życiu.
- Dishonored - poradnik do gry
- Dishonored: Poradnik do gry
- Dishonored: Misja 2 - High Overseer Campbell
- Dishonored: Plan misji 2
- Dishonored: Dotarcie do pierwszej ściany światła
- Dishonored: Zbadanie okolicy pierwszej ściany światła
- Dishonored: Przedostanie się przez pierwszą ścianę światła
- Dishonored: Włamanie się do mieszkania doktora Galvaniego
- Dishonored: Skażenie eliksiru w siedzibie gangu Bottle Street
- Dishonored: Przedostanie się przez drugą ścianę światła
- Dishonored: Dotarcie do placu Holgera
- Dishonored: Dotarcie w pobliże budynku Nadzorcy Campbella
- Dishonored: Przedostanie się do budynku Nadzorcy Campbella
- Dishonored: Zbadanie budynku Nadzorcy Campbella
- Dishonored: Przedostanie się do sali spotkań
- Dishonored: Wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella
- Dishonored: Dotarcie do podwórza
- Dishonored: Zbadanie podwórza
- Dishonored: Spotkanie się z Samuelem
- Dishonored: Misja 2 - High Overseer Campbell
- Dishonored: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy trofea trzeba wbić podczas jednego przejścia, czy sumują się?
Gram właśnie w Dishonored na PC i po przejściu kolejnej misji spoglądam w wasz poradnik by zerknąć czy czegoś nie przeoczyłem lub co może zrobiłem inaczej.
Postanowiłem podzielić się wariantem, którego nie opisaliście w poradniku a jest możliwym elementem drugiej misji i wg mnie najlepszym oraz dość prostym.
Chodzi mi dokładnie o wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella. Ponieważ wybrałem opcję, że chcę uchronić kapitana Curnowa moje rozwiązanie jest takie:
Wchodzimy do pokoju i wybieramy opcję z zamianą szklanek tak by otruć Campbell'a. Chowamy się i czekamy aż rozmówcy wejdą do pokoju. W momencie gdy nadzorca orientuje się, że napił się z otrutej szklanki, upada i wygłasza swój tekst wchodzimy do pokoju tak by nie widział nas Curnow i obezwładniamy go od tyłu. Campbell w momencie gdy już upada i przemawia do Curnowa nie wykrywa nas co jest chyba błędem w grze. Dzięki temu nikt nie wzywa straży a gra zalicza zabójstwo Campbell'a oraz wskazuje nam bezpieczne miejsce gdzie musimy zanieść uśpionego Curnowa - tym miejscem jest kosz na śmieci za budynkiem gdzie trzeba zanieść Curnowa.
Bardzo lubie serię Dishonored, i czekam na kolejne serię.??
Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.
Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.
@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.
Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.
Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?
Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.
Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.
muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.
TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)
witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?
Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.
Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)
Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.
Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.
Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.
Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.
Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.
markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D
A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
