ESO: Sorcerer jako DPS
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz rekomendowany build dla postaci klasy Sorcerer. Opisany poniżej build dotyczy grania klasą Sorcerer jako postacią DPS, a więc nastawioną na zadawanie przeciwnikom jak największych obrażeń. Przedstawiliśmy ogólny zarys rozwoju postaci oraz wymieniliśmy najbardziej przydatne naszym zdaniem umiejętności.
Informacje wstępne

Sorcerer to typowa klasa maga stworzona na potrzeby zadawania obrażeń, panowania nad grupami przeciwników oraz leczeniu siebie i drużyny. W dziale tym skupimy się na opisaniu najważniejszych cech Sorcerer'a przy zadawaniu obrażeń. Jest to niewątpliwie najbardziej efektywna klasa, wraz z łotrzykiem, do zadawania jak największej ilości obrażeń w krótkim czasie. Wadami tej klasy są przede wszystkim współczynnik jej obrony głównej. Z racji tego iż do korzystania z dobrodziejstw naszych pasywnych umiejętności, wymagane jest noszenie lekkiej zbroi (tzw Glass Cannon). Na szczęście przy odpowiednim wykorzystaniu naszego wachlarza umiejętności jesteśmy w stanie przetrwać nawet największe wyzwanie (PvE oraz PvP).
Rekomendowany build
Sorcerer jako damage dealer skupia się przede wszystkim na ofensywnych drzewkach umiejętności.
- Destruction Staff - Umożliwia zadawanie obrażeń magicznych żywiołem ognia, lodu oraz błyskawic. W zależności jaki kostur używasz w danej chwili, taki efekt tej broni otrzymasz (Lód spowalnia, ogień obniża współczynnik obrony magicznej a błyskawice powodują efekt łańcuchowy przeskakując na dwóch pobliskich przeciwników)
- Dark Magic - Drzewko te odpowiada za zadawanie obrażeń jak i panowanie nad przeciwnikami. Jej główna umiejętność zadaje ogromne obrażenia magiczne oraz powala przeciwnika, definitywnie jedna z lepszych umiejętności, która powinna iść na pierwszy ogień.
- Light Armor - Drzewko odpowiadające za pasywne umiejętności, które dają bonus tylko i wyłącznie jeśli używamy lekkiego uzbrojenia (w większości przypadków za każdy element lekkiej zbroi przysługuje ustalony bonus)
- Storm Calling - Jest to drzewko umiejętności poświęcone w całości dla zadawaniu obrażeń od błyskawic. Znajdziemy tu jedne z najpotrzebniejszych umiejętności, które będą nam służyć przez całą naszą rozgrywkę.
- Daedric Summoning - Drzewko te skupia przywoływanie stworów walczących po naszej stronie lecz są tu także umiejętności do zadawania obrażeń oraz znakomita umiejętność ostateczna, która wyciągnie nas z niejednych tarapatów.
- Mages Guild - Drzewko przypada na opcjonalne z racji tego, że trudno jest się go wyuczyć i wymaga postępu w misjach gildii magów oraz kolekcjonowaniu Lorebooków. Jest tu jednak umiejętność, której posiadanie odbija się znacznie na zadawaniu obrażeń.
W zestawie z pierwszą bronią skupiamy się przede wszystkim na umiejętnościach ofensywnych. Idealnie nadaje się do polowania w grupach w lochach gdzie przy ewentualnym odniesieniu obrażeń wyleczy nas healer. Podstawową naszą bronią jest magiczny kostur lodu, ognia bądź błyskawic (Destruction Staff). Pierwszą naszą umiejętnością do użycia jest na pojedynczy cel (Crystal Fragments). Zadaje on ogromne obrażenia i w połączeniu ze szczęściem mamy szansę na zabicie przeciwnika jedną umiejętnością poprzez trafienie krytyczne. Jeśli przeciwnik przeżyje rzucamy Weakness to Elements, obniżając mu współczynnik obrony na żywioły. Jak przeciwnik jest sam rzucamy Endless Fury, który najprawdopodobniej go zabije przy eksplozji (20% jego życia). Jeśli jednak jest kilku przeciwników rzucamy Lightning Splash w środek grupy i wykańczamy pojedynczo każdego z Endless Fury.
Po rzuceniu Liquid Lightning, sojusznik może aktywować synergię co wywoła Novę zadając ogromne obrażenia na dużym obszarze. Umiejętność Inner Light włączamy i zostaje włączona dopóki nie zginiemy. Ostateczną umiejętność używamy w ciężkich starciach co daje ogromną przewagę, nie tylko przeciwko bossom ale i grupom potworów czy innych graczy na PvP.
![]() | Nazwa umiejętności | Opis umiejętności |
![]() | 1. Crystal Shard + Morph na Crystal Fragments | Umiejętność zadaje duże obrażenia oraz powala wroga |
![]() | 2. Mages Fury + Morph na Endless Fury | Umiejętność zadaje obrażenia od błyskawic oraz eksploduje kiedy życie przeciwnika spada poniżej 20%. Morph - odnawia Magicka kiedy zabijamy przeciwnika tą umiejętnością. |
![]() | 3. Lightning Splash + Morph na Liquid Lightning | Umiejętność obszarowa (AoE) zadająca obrażenia od błyskawic. Morph na większe obrażenia przy pierwszym uderzeniu. |
![]() | 4. Weakness to Elements + Morph na Elemental Drain | Klątwa rzucana na przeciwnika, która obniża wartość jego obrony na ogień, błyskawice oraz zimno. Morph na odnawianie Magicka podczas atakowania przeciwnika magią żywiołów. |
![]() | 5. Magelight + Morph na Inner Light | Umiejętność włączana (toggle) zwiększa naszą szanse na magiczne trafienie krytyczne. Morph na jeszcze większą szansę trafienia krytycznego. |
![]() | R. Overload + Morph na Energy Overload | Umiejętność ostateczna. Podczas korzystania z heavy attack, niszczy wszystko co spotka na swojej drodze. Morph na odnawianie Magicka. |
W zestawie z drugą bronią skupimy się na graniu solo a więc dobrze jest mieć na pasku wyboru jakąś umiejętność leczącą (konieczne jest używanie Restoration Staff). Tym buildem jesteśmy w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji, czy będzie to grupa potworów, czy boss.
Kolejność jest podobna jak w pierwszej broni a kiedy spadnie nam życie do krytycznego poziomu rzucamy zaklęcie Healing Springs. Nasz przywołany stwór będzie szarżował przeciwników i skupiał ich ogień na nim dlatego warto monitorować jego pasek zdrowia. Umiejętność ostateczna odciąga uwagę nie tylko od nas ale także od przywołańca co czyni nas jeszcze bardziej bezpiecznymi. Atronacha możemy w każdej chwili podleczyć i obijać przeciwników z daleka a jeśli w pobliżu będzie jakiś sojusznik może on aktywować synergię znacznie zwiększającą obrażenia przywołańca.
![]() | Nazwa umiejętności | Opis umiejętności |
![]() | 1. Crystal Shard + Morph na Crystal Fragments | Umiejętność zadaje duże obrażenia oraz powala wroga |
![]() | 2. Mages Fury + Morph na Endless Fury | Umiejętność zadaje obrażenia od błyskawic oraz eksploduje kiedy życie przeciwnika spada poniżej 20%. Morph - odnawia Magicka kiedy zabijamy przeciwnika tą umiejętnością. |
![]() | 3. Grand Healing + Morph na Healing Springs | Umiejętność lecząca nas oraz wszystkich sojuszników w zasięgu działania. Morph na odnawianie Magicka jeśli umiejętność dotknie któregoś z sojuszników. |
![]() | 4. Lightning Splash + Morph na Liquid Lightning | Umiejętność obszarowa (AoE) zadająca obrażenia od błyskawic. Morph na większe obrażenia przy pierwszym uderzeniu. |
![]() | 5. Unstable Familiar + Morph na Unstable Clannfear | Umiejętność przyzywa stwora walczącego po naszej stronie. Morph na zwiększenie życia naszego przywołanego stwora |
![]() | R. Summon Storm Atronach + Morph na Greater Storm Atronach | Umiejętność ostateczna. Przywołujemy Atronacha burzy, który ogłusza przeciwników w zasięgu działania umiejętności oraz razi ich prądem kiedy są w jego zasięgu. Morph na zwiększenie życia i czas trwania umiejętności. |
Sorcerer jako klasa maga wymaga od gracza posiadania jak największej ilości many (Magicka). Dobrze jest więc w każdym nowo uzyskanym poziomie przeznaczać ten punkt na Magicka. W pewnym momencie ilość będzie nieproporcjonalnie większa do innych statystyk i gra nałoży na nas karę w postaci mniejszej ilości przyznawanych punktów do Magicka (normalnie 15, po karze 10). W takich momentach dobrze jest się skupić na innej. Jako, że Sorcerer nie korzysta w dużej mierze z umiejętności używających Stamina, dobrze jest przeznaczyć punkty na życie (Health), które da nam większą przeżywalność na polach walki i po części zniwelujemy efekt "Glass Cannon".
Rekomendowane typy przedmiotów

Przedmioty potrzebne nam do grania są typowe dla klasy Sorcerer'a. Nic nie powtrzymuje nas oczywiście od używania całkiem innych broni lecz do tego buildu najlepiej się sprawdzają przystosowane dla magów.
- Magiczny kostur żywiołu (Destruction Staff) - Magiczny kostur żywiołu potrzebny nam jest dla pierwszej broni. Jest to najbardziej efektywna broń w zadawaniu obrażeń dla Sorcerer'a. Obniżamy wartość współczynnika obrony przed żywiołami i wykorzystujemy to atakując z tego typu broni. W buildzie tym skupiamy się na jak największej szansie trafienia krytycznego więc dobrym wyborem jest trait Precise, który podnosi nam ten współczynnik.
- Magiczny kostur leczący (Restoration Staff) - Do używania umiejętności leczących potrzebujemy aktualnie używanej broni leczącej (kostura). Mimo iż jest to broń do leczenia nadal możemy wykonywać serię ataków magicznych oraz heavy attack z samej broni. Używamy w niej zaklęcia zadawania obrażeń magicznych oraz odnawianie Magicka.
- Lekka zbroja (Light Armor) - Sorcererem skupiamy się przede wszystkim na wykorzystaniu bonusów z umiejętności pasywnych. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że nawet podczas walki z grupą mobów oraz bossem nie zabraknie nam Magicka. Używamy lekkiej zbroi z zaklęciami na zwiększenie współczynnika Magicka. Obrona magiczna pozwala przetrwać ataki magiczne nawet najcięższych przeciwników a obrażenia krytyczne i omijanie obrony magicznej przeciwników pozwala szybko się z nimi rozprawiać.
- Akcesoria - Akcesoria czyli naszyjnik oraz pierścionki. Możemy wybrać te, które dają nam więcej obrażeń od czarów, zmniejszenie użycia Magicka lub zwiększenie współczynnika Magicka.
- Mundus Stone - Korzystamy z kamienia The Thief, zwiększająca nam szansę krytycznego trafienia.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














