ESO Morrowind: Battlegroundy
Aktualizacja:
Battlegrounds to kolejna nowość w dodatku do The Elder Scrolls Online - Morrowind, który wprowadza nieco świeżości do świata PvP. W przeciwieństwie do Cyrodiil oraz kampanii trwających po kilkadziesiąt godzin, tryb Battleground sprowadza się do krótkich, kilkunastominutowych meczów w trzech dostępnych opcjach. W trakcie pobytu w takim meczu nie obowiązuje cię żadna wieź ze swoją frakcją, czyli nie walczysz ani dla Queen Ayrenn, ani dla High King Emeric, ani też dla Jorunn'a. Możesz więc znaleźć się w jednej drużynie z przeciwną frakcją, a wszystkie grupy uczestniczące w meczu podzielone zostaną na trzy drużyny: Pit Daemons (drużyna zielona), Fire Drakes (drużyna pomarańczowa) oraz Storm Lords (drużyna fioletowa).
Żeby w ogóle mieć możliwość uczestniczenia w tym wydarzeniu, musisz posiadać postać na poziomie 10 lub wyższym. W ten sposób będziesz mógł korzystać ze wszystkich udogodnień, które sprowadzają się do korzystania z umiejętności Ultimate. Chcąc dołączyć do Battlegrounds, musisz otworzyć okno Group Finder i wybrać z tabeli po lewej stronie Battlegrounds. W ten sposób otrzymasz powiadomienie, które musisz zaakceptować, by gra wrzuciła twoją postać do kolejki.
Tak jak wspomniano wcześniej, Battlegrounds dzielą się na trzy tryby - Domination, Team Deathmatch oraz Capture the Flag.
Tryb Domination

W czasie trybu dominacji, każda przypisana do wydarzenia drużyna (maksymalnie 4vs4vs4) musi kontrolować punkty z flagami rozmieszczone na mapie. W sumie flag jest cztery. Trzy z nich przypisane są dla każdej drużyny oraz jedna dodatkowa, umieszczona na środku mapy. Za każde zdobycie flagi oraz trzymanie jej dla swojej drużyny przez określony czas, drużyna zdobywa punkty, które determinują zakończenie wydarzenia. Drużyna posiadająca najwięcej punktów wygrywa. Mecz może zakończyć się także przed czasem, jeżeli któraś z drużyn zdobędzie 500 punktów.
Tak jak wspomniane zostało to wcześniej, jedynym prawdziwym celem w omawianym trybie jest zdobywanie flag. Flagi te, których lokacja pokazana została na obrazku powyżej, możesz zdobyć poprzez przebywanie w ich obrębie. W trakcie pobytu obok takiej flagi wyświetli się okrąg postępu, który musisz doprowadzić do końca. Im więcej sojuszników stoi obok flagi, tym szybciej generowany jest postęp do jej zdobycia. Jeżeli postać z przeciwnej drużyny podejdzie do aktualnie zdobywanej flagi, generowany postęp zostaje wstrzymany i jedną możliwością na jej zdobycie jest zabicie przeciwnika.
Ucieczka z pola działania flagi jest jak najbardziej właściwą taktyką jeżeli jesteś przeciwko dwóm postaciom, lub po prostu wiesz, że nie będziesz mógł wygrać pojedynku 1vs1. W takich momentach warto odpuścić i udać się do kolejnej flagi, lub po prostu zwołać swoich sojuszników do zabicia delikwenta, który przerwał zdobywanie celu.
Tryb Team Deathmatch
Tryb Team Deathmatch to tryb, który wymaga od gracza zabijania przeciwników w pełnym chaosie walki. Nie znajdziesz tutaj żadnych celów do zdobycia, a wygrywa ta drużyna, która zdobędzie więcej zabójstw. Mecz może zakończyć się przed czasem jeżeli któraś z drużyn osiągnie wystarczającą ilość zabójstw.
Tryb Capture the Flag

Trzeci i ostatni już tryb to Capture the Flag, czyli znane wszystkim z innych gier wieloosobowych zdobywanie flag przeciwników oraz obrona własnej. Flag jest trzy sztuki, po jednej dla każdej drużyny. Sam rdzeń trybu wymaga od drużyny wykradzenia reliktu znajdującego się pod flagą drużyny przeciwnej i przyniesienie go do miejsca, w którym znajduje się sojusznicza flaga.
Jeżeli w trakcie noszenia reliktu zginiesz, przedmiot upada na ziemię i pozostaje w tym miejscu przez dziesięć kolejnych sekund. Jeżeli nikt go nie podniesie, relikt wraca na swoje miejsce, czyli do flagi, spod której został zabrany. Punkty przydzielone zostają drużynie, która zaniesie relikt przeciwnika do swojego rdzenia (flagi), a wygrywa ta drużyna, która zdobędzie pod koniec meczu najwięcej punktów. Mecz może także zakończyć się przed czasem, czyli w momencie, w którym dana drużyna zdobędzie 500 punktów.
W przeciwieństwie do trybu Team Deathmatch, Capture the Flag wymaga od drużyny skupiania się na celach trybu. W trakcie potyczek 4vs4vs4 możecie się rozdzielić, by zebrać więcej reliktów, lub po prostu bronić swojej flagi.
Nagrody

Za każdy ukończony mecz, gracz zdobywa różnorakie nagrody. Przede wszystkim są to punkty doświadczenia, punktu Alliance, złoto oraz punkty drabinki (leaderboards). Ilość nagród przydzielanych za ukończenie meczu są ściśle powiązane z wynikiem twoim oraz twojej drużyny. Im lepszy wynik uzyskałeś, tym więcej punktów zdobędziesz. Dodatkową nagrodą jest losowy przedmiot generowany przez grę, który możesz odebrać z dostarczonej do ciebie wiadomości prywatnej. Jakość przedmiotu zależy od wyniku gry, który uzyskałeś wraz z drużyną w meczu.
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
