ESO: Frakcje, rasy - porady
Frakcje Aldmeri Dominion, Daggerfall Covenant, Ebonheart Pact - wszystkie rasy; umiejętności, porady i wskazówki.
Aktualizacja:
W tym rozdziale poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz opis każdej z trzech dostępnych frakcji grze oraz jakie rasy są do nich przypisane. Każda frakcja posiada po trzy grywalne rasy. Znajdziesz tu także opis umiejętności danej rasy oraz informacje dodatkowe.
Aldmeri Dominion
Aldmeri Dominion to południowa frakcja Tamriel, którą przewodzi królowa Ayrenn (Queen Ayrenn). Do frakcji należą trzy rasy:
Elfy wysokiego rodu (Altmerowie) - Rasę tą cechują wysokie umiejętności magiczne. Elfy wysokiego rodu doskonale sprawdzają się we władaniu magią czterech żywiołów.
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Destruction Talent  | Zwiększa otrzymywanie doświadczenie z drzewka umiejętności zniszczenia o 15%  | |
Spellcharge  | Zwiększa regeneracje many podczas walki o 3%  | - Umiejętność odblokowujemy przy 5 poziomie umiejętności elfa wysokiego rodu - 3 poziomy umiejętności (razem 9%)  | 
Gift of Magnus  | Zwiększa maksymalną ilość many o 4%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności elfa wysokiego rodu - 3 poziomy umiejętności (razem 12%)  | 
Elemental Talent  | Zwiększa obrażenie zadawane za pomocą magii czterech żywiołów o 2%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności elfa wysokiego rodu - 3 poziomy umiejętności (razem 6%)  | 
Leśne elfy (Bosmerowie) - Rasę leśnych elfów cechuje wysoki współczynnik zwinności. Doskonale sprawują się jako łucznicy.
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Archery Expertise  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka łucznictwa o 15%  | |
Vigor  | Zwiększa regeneracji wytrzymałości podczas walki o 3%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności leśnego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 9%)  | 
Resist Affliction  | Zwiększa odporność na trucizny oraz choroby o 7%. Zwiększa maksymalną ilość wytrzymałości o 1%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności leśnego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 21 oraz 3%)  | 
Stealthy  | Zwiększa zasięg skradania o 1 metr. Zwiększa obrażenia zadawane podczas skradania o 3%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności leśnego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 3 metry oraz 9%)  | 
Khajiit - Rasa kotów. Cechuje ich wysoki współczynnik zwinności, inteligencji oraz szybkości. Doskonale sprawdzają się jako łotrzycy.
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Medium Armor Expertise  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka średniej zbroi o 15%  | |
Robust  | Zwiększa regeneracje życia podczas walki o 5%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Khajiita - 3 poziomy umiejętności (razem 15%)  | 
Stealthy  | Zwiększa zasięg skradania się o 1 metr. Zwiększa obrażenia zadawane podczas skradania o 3%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Khajiita - 3 poziomy umiejętności (razem 3 metry oraz 9%)  | 
Carnage  | Zwiększa współczynnik trafień krytycznych o 1% oraz obrażenia krytyczne o 5%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Khajiita - 3 poziomy umiejętności (razem 3 oraz 15%)  | 
Daggerfall Covenant
Daggerfall Covenant to frakcja obejmująca północno-zachodnią część Tamriel. Przywódcą tej frakcji jest Wysoki Król Emeric (High King Emeric). W skład frakcji wchodzą:
Bretoni - Uważani za najbardziej wykwalifikowanych magów w całym Tamriel. Ich umiejętności skupiają się przede wszystkim na magii ofensywnej oraz leczniczej.
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Light Armor Affinity  | Zwiększa otrzymywanie doświadczenie z drzewka lekkich zbroi o 15%  | |
Gift of Magnus  | Zwiększa maksymalną ilość many o 4%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Bretona - 3 poziomy umiejętności (razem 12%)  | 
Spell Resistance  | Zwiększa obronę przeciwko magii o 2  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Bretona - 3 poziomy umiejętności (razem 6)  | 
Magicka Mastery  | Zmniejszenie kosztu umiejętności magicznych o 1%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Bretona - 3 poziomy umiejętności (razem 3%)  | 
Orkowie - Brutalna rasa orków z racji swojego współczynnika wytrzymałości oraz siły perfekcyjnie nadaje się na wojowników walczących wręcz oraz tanków
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Heavy Armor Expertise  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka ciężkich pancerzy o 15%  | |
Brawny  | Zwiększa maksymalną ilość życia oraz wytrzymałości o 2%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Orka - 3 poziomy umiejętności (razem 6%)  | 
Robust  | Zwiększa regeneracje życia podczas walki o 5%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Orka - 3 poziomy umiejętności (razem 15%)  | 
Swift  | Zmniejsza zużycie wytrzymałości podczas sprintu o 4% oraz zwiększa szybkość podczas sprintu o 3%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Orka - 3 poziomy umiejętności (razem 12 oraz 9%)  | 
Redgardzi (Redguard) - Rasa, która radzi sobie dobrze jako wojownicy oraz łotrzycy. Dobrze sprawują się także jako tanki (ofensywne oraz defensywne)
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Shield Affinity  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka jednoręcznych broni oraz tarczy o 15%  | |
Vigor  | Zwiększa regeneracje wytrzymałości podczas walki o 3%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Redgarda - 3 poziomy umiejętności (razem 9%)  | 
Conditioning  | Zwiększa maksymalną ilość wytrzymałości o 4%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Redgarda - 3 poziomy umiejętności (razem 12%)  | 
Adrenaline Rush  | Regeneruje 1 punkt wytrzymałości kiedy gracz atakuje przeciwnika walcząc wręcz (umiejętność aktywuje się raz na 3 sekundy)  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Redgarda - 3 poziomy umiejętności (razem 3)  | 
Ebonheart Pact
Ebonheart Pact zajmuje północno-wschodnie tereny Tamriel. Przywódcą jest Król Jorunn. Do frakcji należą rasy takie jak:
Argonianie - Rasa jaszczuroludzi, którzy świetnie radzą sobie z magią przywracania
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Restoration Expertise  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka przywracania o 15%  | |
Amphibious  | Zwiększa prędkość pływania o 50% oraz skuteczność mikstur o 5%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Argonianina - 3 poziomy umiejętności (razem 15%)  | 
Argonian Resistance  | Zwiększa maksymalną ilość życia o 1% oraz odporność na trucizny i choroby o 7  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Argonianina - 3 poziomy umiejętności (razem 3% oraz 21)  | 
Quick To Mend  | Zwiększa otrzymywane uzdrawianie o 2%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Argonianina - 3 poziomy umiejętności (razem 6%)  | 
Mroczne elfy (Dunmerowie) - Rasa ta najlepiej sprawdza się podczas używania podwójnych broni oraz magii
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Ambidexterity  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka podwójnych broni o 15%  | |
Dynamic  | Zwiększa maksymalną ilość many oraz wytrzymałości o 2%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Mrocznego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 6%)  | 
Resist Flame  | Zwiększa odporność na ogień o 105 oraz maksymalną ilość many o 1%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Mrocznego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 3%)  | 
Flame Talent  | Zwiększa moc magicznych umiejętności ognia o 1  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 25 poziomu umiejętności Mrocznego elfa - 3 poziomy umiejętności (razem 3)  | 
Nordowie - Rasa Nordów najlepiej sprawdza się jako wojownicy używających ciężkich zbroi oraz dwuręcznych broni.
Nazwa umiejętności  | Opis umiejętności  | Informacje dodatkowe  | 
Two handed Expertise  | Zwiększa otrzymywane doświadczenie z drzewka dwuręcznych broni o 15%  | |
Robust  | Zwiększa regenerację zdrowia podczas walki o 5%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 5 poziomu umiejętności Norda - 3 poziomy umiejętności (razem 15%)  | 
Resist Frost  | Zwiększa odporność na chłód o 10 oraz maksymalną ilość zdrowia o 1%  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Norda - 3 poziomy umiejętności (razem 30 oraz 3%)  | 
Rugged  | Zwiększa współczynnik zbroi o 2  | - Umiejętność odblokowana po uzyskaniu 10 poziomu umiejętności Norda - 3 poziomy umiejętności (razem 6)  | 
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
