ESO: Śmierć - jakie są skutki, jak rzadziej ginąć?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online informujemy co może wydarzyć się po śmierci sterowanej postaci. Dodatkowo podpowiadamy jak zabezpieczyć się przed zgonem bohatera w TESO m.in. poprzez szybkie wyleczenie ciężko rannej postaci.
Jak rzadziej ginąć w TESO?

Zanim wyruszysz do lochów czy innej lokacji z przeciwnikami warto:
- Zaopatrzyć się w jak najwięcej przedmiotów regenerujących zdrowie i również opcjonalnie magickę i staminę.
- Umieścić posiadane lekarstwa w slotach rozwijanego menu przedmiotów jednorazowego użytku. Ustaw ponadto jeden z tych przedmiotów jako aktywny. Pozwoli ci to rozpocząć leczenie wciśnięciem pojedynczego przycisku (Q na PC lub górny kierunek na krzyżaku pada na PS4/XONE).

W trakcie walk obserwuj przede wszystkim czerwony pasek zdrowia bohatera pojawiający się u dołu ekranu. Dodatkowo po tym jak znajdziesz się na skraju śmierci krawędzie ekranu zaświecą się na czerwono. Możesz wtedy:
- Zużyć przygotowane wcześniej lekarstwo.
- Rzucić się do ucieczki i postarać się zgubić przeciwników - niestety wielu napotykanych wrogów dysponuje atakami dystansowymi i mogą cię też skutecznie osłabiać w trakcie ucieczki.
Nie musisz na szczęście dodatkowo zużywać lekarstw po zakończeniu walk, gdyż zdrowie bohatera zacznie się automatycznie regenerować.
Co się dzieje po śmierci?

Jeżeli twoja postać zginęła, to:
- Możesz odrodzić się przy najbliższej kapliczce Wayshrine.
- Możesz zużyć posiadany napełniony klejnot duszy (Soul Gem) do wskrzeszenia bohatera w miejscu, w którym zginął. Wariant ten jest oczywiście lepszym jeśli chcesz od razu kontynuować rozgrywkę i nie marnować czasu na ponowne dotarcie do miejsca, w którym staczałeś ostatnie walki.
- Możesz zostać wskrzeszony przez innego gracza. Stanie się tak jeśli zdecyduje się on na poświęcenie jednego ze swoich klejnotów duszy.
Warto zaznaczyć, że w każdym z wymienionych przypadków śmierć jest równoznaczna z obniżeniem trwałości (Durability) pancerza bohatera, przy czym pancerz zostanie mniej uszkodzony jeśli skorzystałeś z klejnotu duszy. Niezależnie od wybranego wariantu nie zapomnij o tym żeby naprawić później pancerz i przywrócić go do pełni sprawności.

Klejnoty duszy działają w bardzo podobny sposób np. do Skyrima. Domyślnie każdy klejnot jest pusty i trzeba go najpierw napełnić duszą. Służy do tego aktywna umiejętność Soul Trap ze szkoły magii Soul Magic, którą musisz umieścić na pasku szybkiego wyboru.

Umiejętność Soul Trap akytwuj, gdy przeciwnik znajduje się na skraju śmierci, dzięki czemu jego dusza będzie mogła zostać uwięziona w klejnocie. Proces zakończy się sukcesem tylko jeśli poziom zabitego przeciwnika nie przekraczał możliwości klejnotu.

Nowe klejnoty duszy możesz zdobywać na różne sposoby:
- Odnajdywać w świecie gry jako loot.
- Odbierać z dziennych nagród.
- Kupować od handlarzy - najlepiej odwiedzić gildię magów Mages Guild.
- Kupować za korony w sklepie Crown Store.
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- ESO: Podstawy gry
- ESO: Przewodnik po grze
- ESO: Porady na start
- ESO: Punkty umiejętności - jak zdobywać?
- ESO: Gromadzenie złota, porady
- ESO: Inwentarz bohatera - jak powiększyć?
- ESO: Level scaling - na czym polega?
- ESO: Opis struktury gry
- ESO: Interfejs użytkownika, porady, opis
- ESO: XP - jak szybciej levelować?
- ESO: Najlepsza klasa dla początkującego gracza
- ESO: Szybka podróż - jak działa?
- ESO: Własny koń - jak zdobyć?
- ESO: Własny dom - jak kupić?
- ESO: Gildie graczy - jak dołączać?
- ESO: Rodzaje aktywności, instancji w grze
- ESO: Śmierć - jakie są skutki, jak rzadziej ginąć?
- ESO: Kalendarz stałych świąt w grze
- ESO: Justice System - przestępstwa, system kar
- ESO: Sterowanie PC, PS4, Xbox One, najczęstsze problemy
- ESO: Wilkołactwo - jak stać się wilkołakiem? Mapa, umiejętności
- ESO: Wampiryzm - jak stać się wampirem? Mapa, umiejętności
- ESO: Przewodnik po grze
- ESO: Podstawy gry
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
