ESO: Alchemia - umiejętności, rangi
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat alchemii w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania mikstur w oparciu o alchemię oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane z krawiectwem i podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Alchemia pozwala wytwarzać różnorakie mikstury - zarówno te leczące, jak i o odwrotnym działaniu. Dla miłośników innych gier z serii Elder Scrolls czeka jednak rozczarowanie, gdyż w tej chwili nie da się jeszcze tworzyć trucizn, które potem nakłada się na broń.
Alchemia bez wątpienia przyda się wszystkim graczom, gdyż kupowanie mikstur to ogromny wydatek, a schodzą one w iście błyskawicznym tempie. Na wyższych poziomach doświadczenia wrogowie co prawda wyrzucają znacznie więcej mikstur, więc nie trzeba ich kupować, ale nie ma możliwości zdobycia wszystkich z nich w ten sposób, a ilość trunków uzyskiwana w ten sposób może w dalszym ciągu nie wystarczyć.
Tabela umiejętności - Alchemia
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Alchemii.
Ikona | Nazwa i ranga | Opis | Wymagana ranga |
![]() | Solvent Proficiency I | Pozwala na użycie Natural Water by stworzyć Miksturę 3-go poziomu i Clear Water, by stworzyć Miksturę 10-go poziomu. | Alchemy 1 |
![]() | Solvent Proficiency II | Pozwala na użycie Pristine Water by stworzyć Miksturę 20-go poziomu. | Solvent Proficiency I |
![]() | Solvent Proficiency III | Pozwala na użycie Cleansed Water by stworzyć Miksturę 30-go poziomu. | Solvent Proficiency II |
![]() | Solvent Proficiency IV | Pozwala na użycie Filtered Water by stworzyć Miksturę 40-go poziomu. | Solvent Proficiency III |
![]() | Solvent Proficiency V | Pozwala na użycie Purified Water by stworzyć Miksturę 1 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency IV |
![]() | Solvent Proficiency VI | Pozwala na użycie Cloud Mist by stworzyć Miksturę 5 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency V |
![]() | Keen Eye: Reagents I | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów. | Alchemy 2 |
![]() | Keen Eye: Reagents II | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów. | Keen Eye: Reagents I |
![]() | Keen Eye: Reagents III | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów. | Keen Eye: Reagents II |
![]() | Medicinal Use I | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 10% dłużej. | Alchemy 8 |
![]() | Medicinal Use II | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 20% dłużej. | Medicinal Use I |
![]() | Medicinal Use III | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 30% dłużej. | Medicinal Use II |
![]() | Chemistry I | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem jednej dodatkowej Mikstury. | Alchemy 12 |
![]() | Chemistry II | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem dwóch dodatkowych Mikstur. | Chemistry I |
![]() | Chemistry III | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem trzech dodatkowych Mikstur. | Chemistry II |
![]() | Laboratory Use | Pozwala użyć do 3 składników podczas wytwarzania Mikstury. | Alchemy 15 |
![]() | Snakeblood I | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 50%. | Alchemy 23 |
![]() | Snakeblood II | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 80%. | Snakeblood I |
![]() | Snakeblood III | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 100%. | Snakeblood II |
Wyjaśnienie
Ponownie, kolejne drzewko umiejętności, na które trzeba poświęcić sporo punktów. W przeciwieństwie do większości rzemiosł, w przypadku Alchemii opłaca się zainwestować w 5 z 6 umiejętności:
- Solvent Proficiency - możliwość użycia lepszej jakościowo (i wyższo-poziomowej) wody skutkuje powstaniem mocniejszej mikstury. Bez dwóch zdań wsadź w tą umiejętność maksymalną ilość punktów umiejętności.
- Medicinal Use - wydłużenie o 30% (na 3 poziomie tej umiejętności) czasu trwania mikstur to rzecz, obok której nie należy przechodzić obojętnie. Popatrz na to z tej strony - inwestując w tą umiejętność 3 punkty, po użyciu 3 mikstur, zaoszczędzisz (prawie) jedną miksturę.
- Chemistry - tutaj nie trzeba niczego tłumaczyć. Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, wytworzysz każdorazowo 4 razy więcej mikstur.
- Laboratory Use - możliwość użycia 3 (zamiast 2) składników pozwoli ci wytwarzać bardziej zaawansowane mikstury, posiadające mocniejsze właściwości, albo większą ilość efektów.
- Snakeblood - kolejna umiejętność, obok której nie powinieneś przejść obojętnie. Spora część składników alchemicznych, których użyjesz do wytworzenia mikstur, będzie miała różnorakie, negatywne efekty (obok tych pozytywnych). Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, nie będziesz się tym musiał dłużej przejmować.
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Reagents, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, staną się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.
Komentarze czytelników
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



















