ESO: Alchemia - umiejętności, rangi

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat alchemii w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania mikstur w oparciu o alchemię oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane z krawiectwem i podaje wymagania do ich odblokowania.

Informacje wstępne

Alchemia pozwala wytwarzać różnorakie mikstury - zarówno te leczące, jak i o odwrotnym działaniu. Dla miłośników innych gier z serii Elder Scrolls czeka jednak rozczarowanie, gdyż w tej chwili nie da się jeszcze tworzyć trucizn, które potem nakłada się na broń.

Alchemia bez wątpienia przyda się wszystkim graczom, gdyż kupowanie mikstur to ogromny wydatek, a schodzą one w iście błyskawicznym tempie. Na wyższych poziomach doświadczenia wrogowie co prawda wyrzucają znacznie więcej mikstur, więc nie trzeba ich kupować, ale nie ma możliwości zdobycia wszystkich z nich w ten sposób, a ilość trunków uzyskiwana w ten sposób może w dalszym ciągu nie wystarczyć.

Tabela umiejętności - Alchemia

Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Alchemii.

Ikona

Nazwa i ranga

Opis

Wymagana ranga

Solvent Proficiency I - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency I

Pozwala na użycie Natural Water by stworzyć Miksturę 3-go poziomu i Clear Water, by stworzyć Miksturę 10-go poziomu.

Alchemy 1

Solvent Proficiency II - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency II

Pozwala na użycie Pristine Water by stworzyć Miksturę 20-go poziomu.

Solvent Proficiency I

Solvent Proficiency III - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency III

Pozwala na użycie Cleansed Water by stworzyć Miksturę 30-go poziomu.

Solvent Proficiency II

Solvent Proficiency IV - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency IV

Pozwala na użycie Filtered Water by stworzyć Miksturę 40-go poziomu.

Solvent Proficiency III

Solvent Proficiency V - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency V

Pozwala na użycie Purified Water by stworzyć Miksturę 1 poziomu Weterańskiego.

Solvent Proficiency IV

Solvent Proficiency VI - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Solvent Proficiency VI

Pozwala na użycie Cloud Mist by stworzyć Miksturę 5 poziomu Weterańskiego.

Solvent Proficiency V

Keen Eye: Reagents I - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Keen Eye: Reagents I

Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów.

Alchemy 2

Keen Eye: Reagents II - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Keen Eye: Reagents II

Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów.

Keen Eye: Reagents I

Keen Eye: Reagents III - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Keen Eye: Reagents III

Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów.

Keen Eye: Reagents II

Medicinal Use I - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Medicinal Use I

Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 10% dłużej.

Alchemy 8

Medicinal Use II - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Medicinal Use II

Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 20% dłużej.

Medicinal Use I

Medicinal Use III - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Medicinal Use III

Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 30% dłużej.

Medicinal Use II

Chemistry I - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Chemistry I

Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem jednej dodatkowej Mikstury.

Alchemy 12

Chemistry II - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Chemistry II

Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem dwóch dodatkowych Mikstur.

Chemistry I

Chemistry III - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Chemistry III

Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem trzech dodatkowych Mikstur.

Chemistry II

Laboratory Use - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Laboratory Use

Pozwala użyć do 3 składników podczas wytwarzania Mikstury.

Alchemy 15

Snakeblood I - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Snakeblood I

Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 50%.

Alchemy 23

Snakeblood II - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Snakeblood II

Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 80%.

Snakeblood I

Snakeblood III - ESO: Alchemia - umiejętności, rangi - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Snakeblood III

Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 100%.

Snakeblood II

Wyjaśnienie

Ponownie, kolejne drzewko umiejętności, na które trzeba poświęcić sporo punktów. W przeciwieństwie do większości rzemiosł, w przypadku Alchemii opłaca się zainwestować w 5 z 6 umiejętności:

  1. Solvent Proficiency - możliwość użycia lepszej jakościowo (i wyższo-poziomowej) wody skutkuje powstaniem mocniejszej mikstury. Bez dwóch zdań wsadź w tą umiejętność maksymalną ilość punktów umiejętności.
  2. Medicinal Use - wydłużenie o 30% (na 3 poziomie tej umiejętności) czasu trwania mikstur to rzecz, obok której nie należy przechodzić obojętnie. Popatrz na to z tej strony - inwestując w tą umiejętność 3 punkty, po użyciu 3 mikstur, zaoszczędzisz (prawie) jedną miksturę.
  3. Chemistry - tutaj nie trzeba niczego tłumaczyć. Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, wytworzysz każdorazowo 4 razy więcej mikstur.
  4. Laboratory Use - możliwość użycia 3 (zamiast 2) składników pozwoli ci wytwarzać bardziej zaawansowane mikstury, posiadające mocniejsze właściwości, albo większą ilość efektów.
  5. Snakeblood - kolejna umiejętność, obok której nie powinieneś przejść obojętnie. Spora część składników alchemicznych, których użyjesz do wytworzenia mikstur, będzie miała różnorakie, negatywne efekty (obok tych pozytywnych). Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, nie będziesz się tym musiał dłużej przejmować.

Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Reagents, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, staną się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-03-19
11:10

dotes Chorąży

już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.

Komentarz: dotes
2014-03-19
11:25

Drackula Legend

Drackula

[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.

Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.

Komentarz: Drackula
2014-03-19
19:27

Salim Konsul

Salim

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.

Komentarz: Salim
2014-03-29
10:13

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.

Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.

Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.

Komentarz: Soulcatcher
2014-03-29
10:29

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.

Komentarz: Soulcatcher
2014-05-05
21:42

Gibsonn Generał

👍

Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)

Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol

Komentarz: Gibsonn
2020-06-18
15:02

Hamila Junior

Hamila

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/

Komentarz: Hamila

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl