ESO: Alchemia - umiejętności, rangi
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat alchemii w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania mikstur w oparciu o alchemię oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane z krawiectwem i podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Alchemia pozwala wytwarzać różnorakie mikstury - zarówno te leczące, jak i o odwrotnym działaniu. Dla miłośników innych gier z serii Elder Scrolls czeka jednak rozczarowanie, gdyż w tej chwili nie da się jeszcze tworzyć trucizn, które potem nakłada się na broń.
Alchemia bez wątpienia przyda się wszystkim graczom, gdyż kupowanie mikstur to ogromny wydatek, a schodzą one w iście błyskawicznym tempie. Na wyższych poziomach doświadczenia wrogowie co prawda wyrzucają znacznie więcej mikstur, więc nie trzeba ich kupować, ale nie ma możliwości zdobycia wszystkich z nich w ten sposób, a ilość trunków uzyskiwana w ten sposób może w dalszym ciągu nie wystarczyć.
Tabela umiejętności - Alchemia
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Alchemii.
Ikona | Nazwa i ranga | Opis | Wymagana ranga |
![]() | Solvent Proficiency I | Pozwala na użycie Natural Water by stworzyć Miksturę 3-go poziomu i Clear Water, by stworzyć Miksturę 10-go poziomu. | Alchemy 1 |
![]() | Solvent Proficiency II | Pozwala na użycie Pristine Water by stworzyć Miksturę 20-go poziomu. | Solvent Proficiency I |
![]() | Solvent Proficiency III | Pozwala na użycie Cleansed Water by stworzyć Miksturę 30-go poziomu. | Solvent Proficiency II |
![]() | Solvent Proficiency IV | Pozwala na użycie Filtered Water by stworzyć Miksturę 40-go poziomu. | Solvent Proficiency III |
![]() | Solvent Proficiency V | Pozwala na użycie Purified Water by stworzyć Miksturę 1 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency IV |
![]() | Solvent Proficiency VI | Pozwala na użycie Cloud Mist by stworzyć Miksturę 5 poziomu Weterańskiego. | Solvent Proficiency V |
![]() | Keen Eye: Reagents I | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów. | Alchemy 2 |
![]() | Keen Eye: Reagents II | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów. | Keen Eye: Reagents I |
![]() | Keen Eye: Reagents III | Pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów. | Keen Eye: Reagents II |
![]() | Medicinal Use I | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 10% dłużej. | Alchemy 8 |
![]() | Medicinal Use II | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 20% dłużej. | Medicinal Use I |
![]() | Medicinal Use III | Efekty uzyskiwane po użyciu mikstur trwają o 30% dłużej. | Medicinal Use II |
![]() | Chemistry I | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem jednej dodatkowej Mikstury. | Alchemy 12 |
![]() | Chemistry II | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem dwóch dodatkowych Mikstur. | Chemistry I |
![]() | Chemistry III | Każde wytworzenie przedmiotu w Alchemii skutkuje otrzymaniem trzech dodatkowych Mikstur. | Chemistry II |
![]() | Laboratory Use | Pozwala użyć do 3 składników podczas wytwarzania Mikstury. | Alchemy 15 |
![]() | Snakeblood I | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 50%. | Alchemy 23 |
![]() | Snakeblood II | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 80%. | Snakeblood I |
![]() | Snakeblood III | Zmniejsza negatywne efekty Mikstur o 100%. | Snakeblood II |
Wyjaśnienie
Ponownie, kolejne drzewko umiejętności, na które trzeba poświęcić sporo punktów. W przeciwieństwie do większości rzemiosł, w przypadku Alchemii opłaca się zainwestować w 5 z 6 umiejętności:
- Solvent Proficiency - możliwość użycia lepszej jakościowo (i wyższo-poziomowej) wody skutkuje powstaniem mocniejszej mikstury. Bez dwóch zdań wsadź w tą umiejętność maksymalną ilość punktów umiejętności.
- Medicinal Use - wydłużenie o 30% (na 3 poziomie tej umiejętności) czasu trwania mikstur to rzecz, obok której nie należy przechodzić obojętnie. Popatrz na to z tej strony - inwestując w tą umiejętność 3 punkty, po użyciu 3 mikstur, zaoszczędzisz (prawie) jedną miksturę.
- Chemistry - tutaj nie trzeba niczego tłumaczyć. Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, wytworzysz każdorazowo 4 razy więcej mikstur.
- Laboratory Use - możliwość użycia 3 (zamiast 2) składników pozwoli ci wytwarzać bardziej zaawansowane mikstury, posiadające mocniejsze właściwości, albo większą ilość efektów.
- Snakeblood - kolejna umiejętność, obok której nie powinieneś przejść obojętnie. Spora część składników alchemicznych, których użyjesz do wytworzenia mikstur, będzie miała różnorakie, negatywne efekty (obok tych pozytywnych). Inwestując 3 punkty w tą umiejętność, nie będziesz się tym musiał dłużej przejmować.
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Reagents, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia składniki alchemiczne, staną się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



















