ESO: Punkty umiejętności - jak zdobywać?
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls Online podpowiada jak zdobywać punkty umiejętności - Skill Points. Są one potrzebne do kupowania i morfowania (ulepszania) aktywnych i pasywnych zdolności. W TESO jest kilka metod pozyskiwania skill points i dzięki gromadzeniu większej ich liczby twoja postać może szybciej awansować. Poniżej znajdziesz też podpowiedź jak ponownie rozdysponować punkty rozwoju.
- Levelowanie postaci
- Skyshards
- Publiczne lochy
- Nagrody z questów
- Awansowanie w rangach Alliance Rank
- Punkty rozwoju - jak ponownie rozdysponować?
Levelowanie postaci

Najbardziej oczywistym sposobem zdobywania punktów umiejętności jest awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia. Standardowo otrzymuje się 1 punkt umiejętności za każdy awans. Jedynie w przypadku tzw. kamieni milowych (np. zdobycie 10 poziomu) może być ich więcej.
Skyshards

Innym bardzo dobrym pomysłem na pozyskiwanie darmowych punktów rozwoju jest odnajdywanie kryształów Skyshards. Są one jedną z kategorii znajdziek / sekretów w TESO. Kryształy możesz odnajdywać zarówno na powierzchni, jak i podczas przemierzania lochów (maksymalnie 1 kryształ na 1 loch).
Kryształy porzucone na powierzchni emitują słup światła i łatwiej można je dzięki temu zauważyć z większej odległości.

Na ekranie przewodnika po regionie (Zone Guide) możesz łatwo sprawdzić ile kryształów jest w nim odnalezienia i ile udało ci się już zlokalizować.
Bardzo istotne jest to, że pojedynczy Skyshard jeszcze nic nie znaczy. Gra nagradza za każdym razem za zebranie 3 dowolnych kryształów - otrzymasz wtedy 1 punkt umiejętności.
Publiczne lochy

Eksplorowanie publicznych lochów (Public Dungeons) również może prowadzić do otrzymywania punktów umiejętności. Jako że podziemia te cechują się zazwyczaj wysokim poziomem trudności walk z zamieszkującymi je potworami warto podejmować próby ich eksploracji w grupie wraz z innymi graczami.
Nagrody z questów

Punkt umiejętności mogą też być nagrodami za zaliczanie questów. Dotyczy to w głównej mierze wybranych większych zadań fabularnych. Punkt rozwoju może zostać ci przydzielony w momencie odbywania rozmowy kończącej z NPC-em, który zlecił dane zadanie.
Awansowanie w rangach Alliance Rank
Ta kategoria dotyczy dotyczy PvP, czyli przystępowania do walk z innymi graczami. Swoją rangę Alliance Rank możesz zwiększać dzięki braniu udziału w działaniach wojennych Alliance War oraz przystępując do walk na arenach Battlegrounds. W miarę swoich awansów będziesz mógł zdobywać punkty umiejętności.
Punkty rozwoju - jak ponownie rozdysponować?

Jeśli dojdziesz do wniosku, że popełniłeś duże błędy w temacie rozwoju postaci, to możesz ponownie rozdysponować punkty umiejętności i punkty atrybutów, ale musisz za to zapłacić.
Pierwszy wariant zakłada odwiedzenie jednej z lokacji z kapliczkami Shrines. Kapliczki możesz odnajdywać w Grahtwood (region Valenwood), Mournhold (region Deshaan), Rimmen (region Elsweyr), Vivec City (region Vvanderfell) oraz Wayrest (region Stormhaven). Za zresetowanie (Rededication) atrybutów, umiejętności lub modyfikacji (morphs) musisz zapłacić monetami poprzez złożenie "dobrowolnych" datków. Każdy atrybut lub punkt umiejętności do zresetowania oznacza konieczność wydania 50 sztuk złota. Im dalej awansowałeś w grze, tym więcej proces ten będzie cię kosztował.

Drugi wariant zakłada zapłacenie koronami (Crowns) za zresetowanie punktów rozwoju. Dla przypomnienia korony nabywa się za prawdziwe pieniądze lub co miesiąc dzięki wykupionej subskrypcji ESO Plus.
Możesz zakupić zwój Attribute Respecification Scroll do zresetowania atrybutów oraz zwój Skill Respecification Scroll do zresetowania umiejętności. Każdy z tych zwojów kosztuje 700 koron i możesz ich użyć znajdując się na dowolnym poziomie doświadczenia. Zwoje znajdują się w zakładce Utility sklepu Crown Store, w sekcji Respecs.
0
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- Podstawy gry
- Przewodnik po grze
- ESO: Porady na start
- ESO: Punkty umiejętności - jak zdobywać?
- ESO: Gromadzenie złota, porady
- ESO: Inwentarz bohatera - jak powiększyć?
- ESO: Level scaling - na czym polega?
- ESO: Opis struktury gry
- ESO: Interfejs użytkownika, porady, opis
- ESO: XP - jak szybciej levelować?
- ESO: Najlepsza klasa dla początkującego gracza
- ESO: Szybka podróż - jak działa?
- ESO: Własny koń - jak zdobyć?
- ESO: Własny dom - jak kupić?
- ESO: Gildie graczy - jak dołączać?
- ESO: Rodzaje aktywności, instancji w grze
- ESO: Śmierć - jakie są skutki, jak rzadziej ginąć?
- ESO: Kalendarz stałych świąt w grze
- ESO: Justice System - przestępstwa, system kar
- ESO: Sterowanie PC, PS4, Xbox One, najczęstsze problemy
- ESO: Wilkołactwo - jak stać się wilkołakiem? Mapa, umiejętności
- ESO: Wampiryzm - jak stać się wampirem? Mapa, umiejętności
- Przewodnik po grze
- Podstawy gry
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
