ESO: Samouczek Morrowind, quest Broken Bonds - solucja
Samouczek Morrowind: kiedy się załącza, czy można pominąć? Quest Broken Bonds - solucja, wskazówki, opis przejścia.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz opis przejścia samouczka z dodatku Morrowind. Jest to quest Broken Bonds, który załącza się po uruchomieniu gry po raz pierwszy, i który można potraktować jako tutorial do najważniejszych mechanik rozgrywki.
- Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?
- Tutorial - czy można pominąć?
- Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady
Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?

Broken Bonds to startowy quest / samouczek dla podstawowej wersji gry TESO. Mowa tu o edycji Standard Edition datowanej na 2020 rok, czyli tej, która od razu sprzedawana jest razem z dodatkiem Morrowind (w przeszłości był on oferowany oddzielnie).

Inny tutorial może załaczyć się, jeśli posiadasz odmienną wersję gry. Przykładowe inne startowe questy to:
- Jeżeli posiadasz najstarszą wersję bez rozszerzenia Morrowind, to do rozegrania będzie główny quest Soul Shriven in Coldharbour. Możesz też zająć się nim później jeśli posiadasz inną wersję gry - pozwoli ci to przystąpić do głównego wątku fabularnego TESO.
- Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Summerset, to do rozegrania będzie startowy quest The Mind Trap.
- Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Elsweyr, to do rozegrania będzie startowy quest Bright Moons, Warm Sands.
Do nieukończonych samouczków / questów startowych możesz powracać w dalszej fazie gry. Musisz w tym celu odwiedzić sklep Crown Store, przejść do zakładki Quest Starters i wybrać interesujące cię zadanie z sekcji Prologue. Musisz oczywiście mieć odblokowany dostęp do powiązanego z nim rozszerzenia.
Tutorial - czy można pominąć?

Po przystąpieniu do gry po raz pierwszy zostaniesz zmuszony do rozegrania samouczka po tym jak stworzysz nową postać z wykorzystaniem kreatora.
Podczas tworzenia kolejnych postaci możesz pominąć samouczek i w przypadku misji Broken Bonds od razu przeniesiony zostaniesz na wyspę Vvanderfell. Polecamy mimo wszystko zaliczyć tutorial, gdyż na koniec questu Broken Bonds otrzymuje się kilka wartościowych nagród i jeszcze w trakcie rozgrywania tego zadania można więcej niż raz awansować na wyższy poziom doświadczenia.
Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady

To łatwy quest, ale mimo wszystko poniżej znajdziesz do niego pełną solucję. Ma on liniowy przebieg, choć walki w ramach zaliczania go mogą przebiegać nieco inaczej w zależności od preferowanego stylu gry (np. gra wojownikiem, łotrzykiem albo magiem).
Podnieś list Good Travels! i przeczytaj go. Wysłuchaj Fontena Jodaina i dotrzyj do miejsca pobytu Naryu Virian. Musisz zaliczyć samouczek z walki - wciskaj przyciski zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie żeby przećwiczyć słabe ataki, silne ataki, blokowanie oraz przerywanie ataków. Jest to walka pozbawiona ryzyka i po jej zakończeniu możesz opcjonalnie poprosić Naryu Virian o kolejny sparing.

Otrzymasz 2 nowe cele misji. Wyjdź na zewnątrz i wyrusz w stronę powiązanych z nimi lokacji. W trakcie zajmowania się głównymi celami warto oczywiście opcjonalnie badać okolicę - będziesz mógł dzięki temu pozyskać więcej przedmiotów.
Ekwipunek łowcy niewolników (Slaver Gear) jest w jednym ze wskazywanych przez grę budynków - możesz go odebrać strażnikowi Slaver Guard. Zadbaj o otwarcie inwentarza i założenie pozyskanych elementów pancerza i broni.

W pomieszczeniu pojawi się pierwszy przeciwnik - Slaver Cutthroat. Używaj zwykłych lub ładowanych silniejszych ataków po to żeby go pokonać.

Klucz do bramy (Gate Key) odnajduje się w osobnym budynku. Po wejściu do niego załączy się tutorial ze skradania się. Możesz wcisnąć przycisk kucania i zakraść się do potwora Guar żeby go osłabić lub atakiem z zaskoczenia.

Klucz jest w zamkniętej skrzyni i trzeba w związku z tym zaliczyć samouczek z mini-gry z otwierania zamków. Potrzebujesz w tym celu co najmniej 1 wytrycha Lockpick - znajdziesz je w wielu przeszukiwanych pojemnikach.
Mini-gra nie jest trudna i na dodatek masz do czynienia z zamkiem najniższego stopnia (Trivial). Musisz ją jednak zaliczyć w mniej niż 60 sekund. Zacznij od wybrania jednej z pięciu zapadek. Przytrzymaj przycisk używania wytrycha. Musisz puścić go tuż po tym jak zapadka zacznie ruszać się na boki, dzięki czemu zostanie zablokowana w miejscu.

Wyrusz do miejsca spotkania się z innymi więźniami. Pogadaj z więźniem Eoki i następnie z Naryu Virian. Otrzymasz nowy cel dotyczący zdobycia materiałów do wyprodukowania bomby - są to Fire Salts i Kindlepitch.
Dotrzyj do przejścia do doków Firemoth Island Docks. W lokacji tej możesz przekradać się obok napotykanych łowców niewolników, atakować ich z zaskoczenia lub staczać z nimi bezpośrednie walki. Warto zaznaczyć, że w wygrywaniu walk mogą pomagać inni gracze.

Poszukiwane składniki znajdziesz w beczce oraz skrzyni. Po zebraniu ich dotrzyj do łódki i wejdź w interakcję z nią żeby przenieść się na pokład statku niewolników (Slaver Ship).

Wyrusz w stronę miejsca podłożenia bomby. Po drodze spotkasz mini-bossa - First Mate Ulveni. W trakcie pojedynku korzystaj z tych umiejętności, które masz już odblokowane. Dobrze byłoby też mieć w zapasie co najmniej jeden środek leczniczy na wypadek odniesienia dużych obrażeń. Staraj się blokować ataki Ulveni i wytrącać przeciwniczkę z równowagi żeby odsłaniać ją na kolejne ataki.

Dotrzyj do miejsca gdzie można wcisnąć przycisk interakcję po to żeby podłożyć bombę. Nie musisz walczyć z kapitanem Svadstar, bo zajmie się nim Naryu.
Wyrusz na górny pokład i ucieknij z płonącego statku skacząc do wody.

Akcja przeniesie się na wyspę Vvanderfell, a konkretnie do miasta Seyda Neen. Porozmawiaj z Sierżantem Delms. Wyrusz następnie do budynku Census and Excise Office i wejdź do biura Governor's Office gdzie trzeba porozmawiać z gubernator Salvi. Rozmowa z nią zakończy pierwszy quest gry.
Nagrody za ukończenie tej misji to:
- Skrzynia Waterlogged Strong Box - Możesz ją otworzyć w inwentarzu i znajdziesz w niej 2 przedmioty: łuk Heirloom Bow oraz element pancerza Velothi Travel Guards.
- 1 punkt umiejętności (Skill Point).
- Linia umiejętności Skill Line - Soul Magic - możesz uzyskać dostęp do umiejętności Soul Trap pozwalającej na uwięzienie duszy przeciwnika w klejnocie Soul Gem.
- Złoto i punkty doświadczenia.
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- ESO: Podstawy gry
- ESO: Rozpoczęcie gry
- ESO: Konto w The Elder Scrolls Online - jak założyć?
- ESO: Wybór wersji gry - którą kupić?
- ESO: Dodatki, rozszerzenia - które najlepsze? Lista
- ESO: Kreator postaci, najlepszy pierwszy bohater, porady
- ESO: Zarządzanie różnymi bohaterami
- ESO: Abonament ESO Plus, porady
- ESO: ESO i Skyrim - podobieństwa
- ESO: Gra w pojedynkę - czy muszę mieć znajomych?
- ESO: Samouczek Morrowind, quest Broken Bonds - solucja
- ESO: 500 startowych koron - na co wydać? Porady
- ESO: Rozpoczęcie gry
- ESO: Podstawy gry
Komentarze czytelników
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
