ESO: Samouczek Morrowind, quest Broken Bonds - solucja
Samouczek Morrowind: kiedy się załącza, czy można pominąć? Quest Broken Bonds - solucja, wskazówki, opis przejścia.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz opis przejścia samouczka z dodatku Morrowind. Jest to quest Broken Bonds, który załącza się po uruchomieniu gry po raz pierwszy, i który można potraktować jako tutorial do najważniejszych mechanik rozgrywki.
- Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?
 - Tutorial - czy można pominąć?
 - Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady
 
Samouczek Broken Bonds - kiedy może się załączyć?

Broken Bonds to startowy quest / samouczek dla podstawowej wersji gry TESO. Mowa tu o edycji Standard Edition datowanej na 2020 rok, czyli tej, która od razu sprzedawana jest razem z dodatkiem Morrowind (w przeszłości był on oferowany oddzielnie).

Inny tutorial może załaczyć się, jeśli posiadasz odmienną wersję gry. Przykładowe inne startowe questy to:
- Jeżeli posiadasz najstarszą wersję bez rozszerzenia Morrowind, to do rozegrania będzie główny quest Soul Shriven in Coldharbour. Możesz też zająć się nim później jeśli posiadasz inną wersję gry - pozwoli ci to przystąpić do głównego wątku fabularnego TESO.
 - Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Summerset, to do rozegrania będzie startowy quest The Mind Trap.
 - Jeżeli posiadasz zakupiony lub odblokowany dodatek Elsweyr, to do rozegrania będzie startowy quest Bright Moons, Warm Sands.
 
Do nieukończonych samouczków / questów startowych możesz powracać w dalszej fazie gry. Musisz w tym celu odwiedzić sklep Crown Store, przejść do zakładki Quest Starters i wybrać interesujące cię zadanie z sekcji Prologue. Musisz oczywiście mieć odblokowany dostęp do powiązanego z nim rozszerzenia.
Tutorial - czy można pominąć?

Po przystąpieniu do gry po raz pierwszy zostaniesz zmuszony do rozegrania samouczka po tym jak stworzysz nową postać z wykorzystaniem kreatora.
Podczas tworzenia kolejnych postaci możesz pominąć samouczek i w przypadku misji Broken Bonds od razu przeniesiony zostaniesz na wyspę Vvanderfell. Polecamy mimo wszystko zaliczyć tutorial, gdyż na koniec questu Broken Bonds otrzymuje się kilka wartościowych nagród i jeszcze w trakcie rozgrywania tego zadania można więcej niż raz awansować na wyższy poziom doświadczenia.
Quest Broken Bonds - opis przejścia, porady

To łatwy quest, ale mimo wszystko poniżej znajdziesz do niego pełną solucję. Ma on liniowy przebieg, choć walki w ramach zaliczania go mogą przebiegać nieco inaczej w zależności od preferowanego stylu gry (np. gra wojownikiem, łotrzykiem albo magiem).
Podnieś list Good Travels! i przeczytaj go. Wysłuchaj Fontena Jodaina i dotrzyj do miejsca pobytu Naryu Virian. Musisz zaliczyć samouczek z walki - wciskaj przyciski zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie żeby przećwiczyć słabe ataki, silne ataki, blokowanie oraz przerywanie ataków. Jest to walka pozbawiona ryzyka i po jej zakończeniu możesz opcjonalnie poprosić Naryu Virian o kolejny sparing.

Otrzymasz 2 nowe cele misji. Wyjdź na zewnątrz i wyrusz w stronę powiązanych z nimi lokacji. W trakcie zajmowania się głównymi celami warto oczywiście opcjonalnie badać okolicę - będziesz mógł dzięki temu pozyskać więcej przedmiotów.
Ekwipunek łowcy niewolników (Slaver Gear) jest w jednym ze wskazywanych przez grę budynków - możesz go odebrać strażnikowi Slaver Guard. Zadbaj o otwarcie inwentarza i założenie pozyskanych elementów pancerza i broni.

W pomieszczeniu pojawi się pierwszy przeciwnik - Slaver Cutthroat. Używaj zwykłych lub ładowanych silniejszych ataków po to żeby go pokonać.

Klucz do bramy (Gate Key) odnajduje się w osobnym budynku. Po wejściu do niego załączy się tutorial ze skradania się. Możesz wcisnąć przycisk kucania i zakraść się do potwora Guar żeby go osłabić lub atakiem z zaskoczenia.

Klucz jest w zamkniętej skrzyni i trzeba w związku z tym zaliczyć samouczek z mini-gry z otwierania zamków. Potrzebujesz w tym celu co najmniej 1 wytrycha Lockpick - znajdziesz je w wielu przeszukiwanych pojemnikach.
Mini-gra nie jest trudna i na dodatek masz do czynienia z zamkiem najniższego stopnia (Trivial). Musisz ją jednak zaliczyć w mniej niż 60 sekund. Zacznij od wybrania jednej z pięciu zapadek. Przytrzymaj przycisk używania wytrycha. Musisz puścić go tuż po tym jak zapadka zacznie ruszać się na boki, dzięki czemu zostanie zablokowana w miejscu.

Wyrusz do miejsca spotkania się z innymi więźniami. Pogadaj z więźniem Eoki i następnie z Naryu Virian. Otrzymasz nowy cel dotyczący zdobycia materiałów do wyprodukowania bomby - są to Fire Salts i Kindlepitch.
Dotrzyj do przejścia do doków Firemoth Island Docks. W lokacji tej możesz przekradać się obok napotykanych łowców niewolników, atakować ich z zaskoczenia lub staczać z nimi bezpośrednie walki. Warto zaznaczyć, że w wygrywaniu walk mogą pomagać inni gracze.

Poszukiwane składniki znajdziesz w beczce oraz skrzyni. Po zebraniu ich dotrzyj do łódki i wejdź w interakcję z nią żeby przenieść się na pokład statku niewolników (Slaver Ship).

Wyrusz w stronę miejsca podłożenia bomby. Po drodze spotkasz mini-bossa - First Mate Ulveni. W trakcie pojedynku korzystaj z tych umiejętności, które masz już odblokowane. Dobrze byłoby też mieć w zapasie co najmniej jeden środek leczniczy na wypadek odniesienia dużych obrażeń. Staraj się blokować ataki Ulveni i wytrącać przeciwniczkę z równowagi żeby odsłaniać ją na kolejne ataki.

Dotrzyj do miejsca gdzie można wcisnąć przycisk interakcję po to żeby podłożyć bombę. Nie musisz walczyć z kapitanem Svadstar, bo zajmie się nim Naryu.
Wyrusz na górny pokład i ucieknij z płonącego statku skacząc do wody.

Akcja przeniesie się na wyspę Vvanderfell, a konkretnie do miasta Seyda Neen. Porozmawiaj z Sierżantem Delms. Wyrusz następnie do budynku Census and Excise Office i wejdź do biura Governor's Office gdzie trzeba porozmawiać z gubernator Salvi. Rozmowa z nią zakończy pierwszy quest gry.
Nagrody za ukończenie tej misji to:
- Skrzynia Waterlogged Strong Box - Możesz ją otworzyć w inwentarzu i znajdziesz w niej 2 przedmioty: łuk Heirloom Bow oraz element pancerza Velothi Travel Guards.
 - 1 punkt umiejętności (Skill Point).
 - Linia umiejętności Skill Line - Soul Magic - możesz uzyskać dostęp do umiejętności Soul Trap pozwalającej na uwięzienie duszy przeciwnika w klejnocie Soul Gem.
 - Złoto i punkty doświadczenia.
 
0
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- Podstawy gry
	
- Rozpoczęcie gry
		
- ESO: Konto w The Elder Scrolls Online - jak założyć?
 - ESO: Wybór wersji gry - którą kupić?
 - ESO: Dodatki, rozszerzenia - które najlepsze? Lista
 - ESO: Kreator postaci, najlepszy pierwszy bohater, porady
 - ESO: Zarządzanie różnymi bohaterami
 - ESO: Abonament ESO Plus, porady
 - ESO i Skyrim - podobieństwa
 - ESO: Gra w pojedynkę - czy muszę mieć znajomych?
 - ESO: Samouczek Morrowind, quest Broken Bonds - solucja
 - ESO: 500 startowych koron - na co wydać? Porady
 
 
 - Rozpoczęcie gry
		
 
 - Podstawy gry
	
 
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
