ESO: Przymierze Daggerfall (Daggerfall Covenant), mapa
Aktualizacja:
Rasy członkowskie: Bretoni, Orkowie, Redgardzi
Włączone prowincje: Wysoka Skała, Orsinium, Hammerfell
Przywódca: Wysoki Król Emeric (Breton)
Fundamentem, na którym wspiera się Przymierze Daggerfall, i powodem, dla którego zostało ono powołane do życia, jest handel. Trudności w swobodnym przewożeniu towarów i ich wymienianiu na złoto, wywołane chaosem, jaki zapanował w Cyrodiil i reszcie Tamriel po Soulburst, skłonił Bretonów do tego, by wziąć sprawy w swoje ręce i przywrócić porządek.
Inicjatorem tego ruchu był Emeric, magnat kupiecki z Wysokiej Skały. Zaczął on od zjednoczenia własnego ludu i objęcia nad nim królewskiej władzy, by następnie zawrzeć sojusz z sąsiadującymi Redgardami poprzez małżeństwo, a także przeciągnąć na swoją stronę Orków, obiecując im wydzielenie własnej prowincji po zdobyciu Cyrodiil i odnowieniu Cesarstwa (do tej pory Orsinium było częścią Wysokiej Skały).
Jak może wskazywać powyższe, Emeric to przebiegły polityk i zdolny dyplomata, a z dawnych lat także przedsiębiorczy kupiec. Jednak nie zawsze preferuje on pokojowe metody - gdy rokowania zawodzą, Wysoki Król nie waha się wystawić silnej armii, a następnie wyrżnąć w pień wrażych oddziałów, zostawiając przy życiu tylko garstkę niedobitków, by wrócili do swego ludu, snując opowieści siejące panikę i defetyzm. Miejscem, z którego Emeric sprawuje rządy, jest Wayrest, zlokalizowana nad Zatoką Illiac stolica Wysokiej Skały.

A oto charakterystyka ras tworzących Przymierze Daggerfall:
Bretoni - lud ten przez długi okres żył i rozwijał się pod panowaniem Elfów wysokiego rodu, co odcisnęło na nim trwałe piętno. W wyglądzie Bretonów (a zwłaszcza rysach ich twarzy) nietrudno doszukać się śladów wskazujących na posiadanie przez nich domieszki elfickiej krwi w żyłach. Zaznacza się to również w naturalnym uzdolnieniu mieszkańców Wysokiej Skały - mają oni naturalny talent do manipulowania tajemnymi mocami, czyniący z nich najlepszych magów wśród wszystkich ludzkich ras (czego świadomość często objawia się arogancją w zachowaniu). Wśród Bretonów nierzadko można spotkać także kupców czy dyplomatów oraz umiejętnych rzemieślników, natomiast rzadziej trafiają się wojownicy, jako że jest to stosunkowo wątła fizycznie rasa.
Orkowie - choć może wydawać się to nieprawdopodobne, lud ten wywodzi swoje pochodzenie od Aldmerów (tak jak wszystkie elfickie rasy), a jego właściwa nazwa to Orsimerowie. Uczynienie swoim patronem daedrycznego księcia Malacatha doprowadziło do drastycznych zmian, jeśli chodzi o cechy fizyczne i psychiczne przedstawicieli tej rasy, czyniąc z nich istoty silne, wojownicze i nieustraszone, lecz jednocześnie brzydkie, agresywne i o przytępionych umysłach, a do tego pozbawione naturalnego talentu do magii. Jako jedyna grywalna rasa w serii The Elder Scrolls, Orkowie nie mają własnej prowincji w obrębie Cesarstwa - ich ojczyzna to małe księstwo Orsinium, zlokalizowane w Górach Wrothgara na terenie Wysokiej Skały.
Redgardzi - jedyna ludzka rasa, która nie wywodzi się od Nordów. Ten ciemnoskóry lud pochodzi z Yokudy, nieistniejącego już dziś kontynentu na zachód od Tamriel. Redgardzi przybyli tutaj przed stuleciami, uciekając przed zagładą własnej ojczyzny, i osiedlili się w prowincji Hammerfell, w dużej mierze pokrytej przez pustynię Alik'r. Członkowie omawianej rasy otoczyli to miejsce szczególną czcią, wyznaczając je na miejsce prób hartujących ich ciała i umysły. Mamy tu bowiem do czynienia z ludem honorowych i nieustraszonych wojowników, którzy jednocześnie wystrzegają się magii. Pod względem kulturowym Redgardzi łączą elementy charakterystyczne dla muzułmańskiego Bliskiego Wschodu oraz plemiennej Afryki Północnej.

Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
