ESO: Własny koń - jak zdobyć?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika odpowiadamy na bardzo ważne pytanie - jak wejść w posiadanie własnego konia w The Elder Scrolls Online. Przedstawiamy dokładnie informacje, jak pozyskać lub zakupić wierzchowca (mount), jak przywołać do siebie konia i jak doskonalić swoje umiejętności podróżowania na wierzchowcu.
- Pierwszy koń / wierzchowiec - jak łatwo zdobyć?
 - Pozyskiwanie wierzchowców - inne metody
 - Imię wierzchowca - czy można nadać?
 - Wierzchowiec - jak przywołać?
 - Wierzchowce - po co korzystać?
 - Umiejętności jazdy konnej - jak doskonalić?
 
Pierwszy koń / wierzchowiec - jak łatwo zdobyć?

Najprostszym sposobem pozyskania pierwszego konia jest zaczekanie aż sterowana postać awansuje na 10 poziom doświadczenia. Koń Sorrel Horse jest jedną z nagród za osiągnięcie 10 levelu.

Przyznanego przez grę pierwszego konia możesz znaleźć wybierając z menu opcji zakładkę Collections i następnie Mounts. Jeśli nie posiadałeś wcześniej żadnego innego wierzchowca, to Sorrel Horse zostanie automatyczny ustawiony jako domyślny wierzchowiec.
Pozyskiwanie wierzchowców - inne metody


Innym sposobem na pozyskanie konia jest odwiedzenie stadniny z zamiarem zakupienia wierzchowca. Stajnie możesz odnajdywać m.in. na obrzeżach wszystkich dużych miast odwiedzanych w grze.

Musisz zawsze porozmawiać z właścicielem stadniny Stablemaster i wyrazić chęć zakupienia wierzchowca. Wystawiane na sprzedaż wierzchowce są niestety bardzo drogie.

Jeszcze inna metoda zakłada zakupienie wierzchowca za korony w sklepie Crown Store. Musisz w tym celu po otwarciu sklepu przejść do zakładki Mounts. W sklepie oferowane są bardzo unikalne wierzchowce - mogą to być m.in. różne odmiany oswojonych potworów, wielbłądy, wilki, niedźwiedzie czy lwy.
Za każdego wierzchowca musisz zapłacić koronami Crowns, czyli specjalną walutą kupowaną za prawdziwe pieniądze. Nowy wierzchowiec może kosztować od kilkuset do kilku tysięcy koron.

Wierzchowce mogą pojawiać się również w skrzyniach Crown Crates otwieranych dzięki wydawaniu koron. Dodatkowo możesz zakupić wierzchowce z kategorii Apex Rewards, wydając na ten cel walutę Crown Gems.
Dla przypomnienia walutę Crown Gems gromadzi się w ramach rekompensaty za zdublowane przedmioty z otwieranych skrzyń Crown Crates.
Imię wierzchowca - czy można nadać?

Każdy mount w grze oprócz nazwy informującej o jego rasie / odmianie posiada również swoje unikalne imię. W celu nadania wierzchowcowi innego imienia wejdź do menu opcji, wybierz zakładkę Collections i następnie Mounts. Wciśnij przycisk akcji Actions. Na liście akcji znajdzie się pozycja Rename pozwalające na wpisanie nowego imienia.
Wierzchowiec - jak przywołać?

Po wierzchowca nie musisz udawać się do stajni, gdyż możesz go do siebie przywołać z dowolnego miejsca w grze. Jedynym wymogiem jest to żeby znajdować się na otwartej przestrzeni.
- W wersji na PC wciśnij H.
 - W wersji na PS4 przytrzymaj Touchpada.
 - W wersji na XONE przytrzymaj przycisk Back.
 
Wierzchowiec od razu pojawi się i twoja postać go dosiądzie.
Wierzchowce - po co korzystać?

Główną motywacją do używania koni i innych wierzchowców jest możliwość szybszego przemieszczania się po świecie gry. Wierzchowiec jest w stanie galopować, aczkolwiek będzie to stopniowo wyczerpywało pasek staminy zwierzęcia.
Podczas korzystania z wierzchowca twoja postać jest odporna na próby jej ogłuszenia. Wierzchowiec może też przyjmować na siebie część obrażeń, które będą wyczerpywały jego pasek staminy. Zejdź z wierzchowca zanim pasek ten wyczerpie się, gdyż w przeciwnym razie twój bohater zostanie zrzucony z konia i ogłuszony.
Bohater automatycznie zejdzie z wierzchowca jeśli wyprowadzi jakiś atak lub użyje jakiejś aktywnej umiejętności.
Umiejętności jazdy konnej - jak doskonalić?

TESO pozwala na opłacanie lekcji jazdy konnej u trenerów Riding Trainer. Musisz w tym celu odwiedzić dowolną stadninę i porozmawiać z jej właścicielem - Stablemaster. Po otwarciu okna rozmowy przejdź do drugiej zakładki. Dostępne są 3 rodzaje lekcji:
- Speed - Każda lekcja zwiększa o 1% szybkość przemieszczania się na wierzchowcu. Maksymalnie będzie można zwiększyć ten parametr o 60 procent.
 - Stamina - Każda lekcja zwiększa o 1 punkt staminę wierzchowca, dzięki czemu zwierzę jest w stanie dłużej galopować oraz odnosić większe obrażenia. Maksymalnie można zwiększyć ten parametr o 60 punktów.
 - Carry Capacity - Każda lekcja zwiększa o 1 slot pojemność inwentarza bohatera. Przykładowo po opłaceniu pierwszej lekcji pojemnośc inwentarza wzrośnie do 61 slotów (domyślnie dostępnych jest 60 slotów na przedmioty). Maksymalnie można zwiększyć inwentarz o 60 slotów, czyli docelowo może on mieć aż 120 miejsc na przedmioty.
 
Za każdą lekcję musisz zapłacić monetami. Radzimy w pierwszej kolejności inwestować w lekcje z kategorii Carry Capacity, gdyż początkowo bardzo łatwo jest zapełnić inwentarz.
Po odbyciu lekcji musisz zaczekać co najmniej 20 godzin zanim możliwe będzie opłacenie kolejnej. Najlepiej jest wyrobić sobie nawyk i starać się raz dziennie powracać do ulubionej stadniny po to żeby opłacić nowe lekcje.
0
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- Podstawy gry
	
- Przewodnik po grze
		
- ESO: Porady na start
 - ESO: Punkty umiejętności - jak zdobywać?
 - ESO: Gromadzenie złota, porady
 - ESO: Inwentarz bohatera - jak powiększyć?
 - ESO: Level scaling - na czym polega?
 - ESO: Opis struktury gry
 - ESO: Interfejs użytkownika, porady, opis
 - ESO: XP - jak szybciej levelować?
 - ESO: Najlepsza klasa dla początkującego gracza
 - ESO: Szybka podróż - jak działa?
 - ESO: Własny koń - jak zdobyć?
 - ESO: Własny dom - jak kupić?
 - ESO: Gildie graczy - jak dołączać?
 - ESO: Rodzaje aktywności, instancji w grze
 - ESO: Śmierć - jakie są skutki, jak rzadziej ginąć?
 - ESO: Kalendarz stałych świąt w grze
 - ESO: Justice System - przestępstwa, system kar
 - ESO: Sterowanie PC, PS4, Xbox One, najczęstsze problemy
 - ESO: Wilkołactwo - jak stać się wilkołakiem? Mapa, umiejętności
 - ESO: Wampiryzm - jak stać się wampirem? Mapa, umiejętności
 
 
 - Przewodnik po grze
		
 
 - Podstawy gry
	
 
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
