ESO: Aldmerskie Dominium (Aldmeri Dominion), mapa
Aktualizacja:
Rasy członkowskie: Elfy wysokiego rodu, Leśne elfy, Khajiitowie
Włączone prowincje: Wyspa Summerset, Puszcza Valen, Elsweyr
Przywódczyni: Królowa Ayrenn (Elfka wysokiego rodu)
Datowanie początków istnienia tego stronnictwa nie jest pewne. Niewykluczone, że ma ono znacznie dłuższą tradycję niż pozostałe dwa ugrupowania, choć zachodzi podejrzenie, iż Dominium zostało powołane do życia w bezpośrednim związku z kryzysem, jaki nastał po Soulburst. W jego obliczu Altmerowie (Elfy wysokiego rodu) zwrócili się do swoich dawnych sojuszników - Bosmerów (Leśnych elfów) i Khajiitów - celem połączenia sił i wspólnego stanięcia do walki ze zgrozą, która wylała się z Otchłani. Jednocześnie mieszkańcy Wyspy Summerset uznali, że nadszedł najwyższy czas, by skończyć dominację młodych ludzkich ras w Tamriel i przywrócić panowanie tych, którzy pojawili się tutaj jako jedni z pierwszych i wytworzyli najbardziej zaawansowaną jakoby kulturę - elfów (najlepiej wysokiego rodu).
Na czele Aldmerskiego Dominium stoi królowa Ayrenn - Altmerka licząca sobie mniej niż trzydzieści wiosen, a więc młodziutka nawet jak na standardy ludzi i innych ras, które nie mogą pochwalić się taką długowiecznością jak elfowie. Jednak władzę Ayrenn legitymizuje coś więcej niż szlachetna krew, przekazana jej przez zmarłego niedawno ojca, króla Hidelitha. Królową cechuje bowiem honor, inteligencja i upór, jakich nie spotyka się na co dzień wśród Elfów wysokiego rodu - co więcej, może ona pochwalić się karierą poszukiwaczki przygód, która dała jej jeszcze więcej niezwykłych umiejętności, a także dużą wiedzę o Tamriel. Co ciekawe, mimo dominującej roli Altmerów w omawianej frakcji, Elfy wysokiego rodu stolicą Dominium uczyniły Elden Root, miasto w ojczyźnie Leśnych elfów, czyli zlokalizowanej na stałym lądzie Puszczy Valen. W ten sposób królowej Ayrenn łatwiej bowiem utrzymywać kontrolę nad pozostałymi członkami swojej frakcji, a także rozsiewać wpływy Dominium na resztę Tamriel.

A tak przedstawiają się rasy tworzące Aldmerskie Dominium:
Elfy wysokiego rodu - lud mogący pochwalić się zachowaniem prawdopodobnie największej liczby cech Aldmerów, praojców wszystkich elfickich ras Tamriel, którzy przybyli tutaj przed tysiącami lat, uchodząc ze Starego Aldmeris. Altmerowie zdają sobie sprawę z tego podobieństwa, o czym dobitnie świadczą duma i poczucie wyższości, odczuwalne podczas kontaktów z nimi dla każdej innej istoty. Jednak górowanie elfów wysokiego rodu ma również dosłowny, fizyczny wymiar - przedstawiciele tej rasy należą do najwyższych humanoidów w Tamriel. Ich ojczyzną jest Wyspa Summerset, spora połać lądu leżąca w stosunkowo dużym oddaleniu od reszty kontynentu, co jest jedną z głównych przyczyn długoletniego izolowania się Altmerów od reszty świata. Jest to kraina pełna monumentalnych budowli (lub ich ruin), często tętniących magią - elfy wysokiego rodu słyną bowiem przede wszystkim jako potężni czarodzieje, specjalizujący się we wszystkich szkołach sztuk tajemnych.
Leśne elfy - zwani też Bosmerami. Choć wywodzą się z tego samego pnia, co Altmerowie, między obiema rasami występują liczne różnice. Kiedy bowiem przodkowie Bosmerów opuścili Wyspę Summerset, by zamieszkać w kontynentalnej części Tamriel, trafili oni do Puszczy Valen, południowej krainy, której niemal całą powierzchnię zajmował prastary las. Trudne warunki życia doprowadziły do zawarcia tak zwanego Zielonego Paktu między elfami a leśnym bóstwem znanym jako Y'ffre. Od tamtej pory mieszkańcy Puszczy Valen są znacznie niżsi od pozostałych nacji Tamriel i nie posiadają takich zdolności magicznych jak ich "wysocy" kuzyni, jednak z drugiej strony żaden inny lud nie jest tak zżyty z naturą i przystosowany do bytowania w gęstwinie jak Leśne elfy. Czyni to z nich niezrównanych tropicieli, zwiadowców i łuczników, a także zdolnych skrytobójców bądź "łotrzyków".
Khajiitowie - kotoludzie z prowincji Elsweyr, zlokalizowanej na południu Tamriel. Dzielą się na wiele podgatunków o zróżnicowanych zdolnościach fizycznych i umysłowych, lecz pewne cechy mają wspólne, jak na przykład niezwykłą zręczność, zamiłowanie do słodkości czy uzależnienie swojego trybu życia od faz dwóch księżyców świecących nad planetą Nirn. Nie stworzyli jednolitej, zaawansowanej cywilizacji, opierając się zamiast tego na systemie klanowym. Często wiodą koczowniczy tryb życia, choć zdarza im się budować wioski bądź małe miasta, zwykle zlokalizowane wokół plantacji księżycowego cukru. Zwierzęca aparycja Khajiitów daje im podobne poważanie jak Argonianom, choć ci, którzy widzieli mieszkańców Elsweyr w boju, nierzadko czują wobec nich trwożliwy szacunek. Jednak niewysokie mniemanie o przedstawicielach tej rasy nie jest całkiem nieuzasadnione, jako że nierzadko spotyka się ich również w roli włamywaczy i kieszonkowców.

0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
