ESO: Fabuła - zarys
Aktualizacja:
Uwaga! Tekst może zawierać spoilery dotyczące fabuły gry
W odróżnieniu od poprzednich, "jednoosobowych" odsłon serii The Elder Scrolls, wersja Online zabierze nas w przeszłość i ukaże historię Cesarstwa Tamriel. Akcja gry będzie toczyła się w roku 582 drugiej ery (2E 582), czyli na mniej więcej tysiąc lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzednich częściach.
Cztery lata temu, w roku 2E 578, całym światem wstrząsnęła nieoczekiwana eksplozja magicznej energii, mająca swoje źródło w centralnym punkcie Tamriel - Cesarskim Mieście. Nastąpił w ten sposób kataklizm nazwany Soulburst, który wywołał różnorodne anomalie we wszystkich zakątkach kontynentu, takie jak trzęsienia ziemi w zlokalizowanym na północy Skyrim czy erupcje Czerwonej Góry, olbrzymiego wulkanu w położonym na wschodzie Morrowind.

Rychło okazało się, że winowajcami są potężny nekromanta Mannimarco i daedryczny książę Molag Bal, pan dominacji i zniewolenia, a także arystokratyczny ludzki ród Tharn, rządzący Cyrodiil, centralną prowincją Cesarstwa. Na skutek paktu zawartego między tymi trzema siłami, w Cesarskim Mieście otworzyły się wrota do Otchłani, wypuszczając na świat hordy pomniejszych daedr - demonicznych istot siejących śmierć i zniszczenie.
Rzecz jasna, każda strona miała swój cel w podpisywaniu układu. Na przykład ród Tharn dał się zwabić obietnicą przekazania w jego ręce nieumarłej armii złożonej z poległych żołnierzy, na czele której przemaszerowałby przez Tamriel, obejmująć niepodzielną władzę nad całym kontynentem. Z kolei Molag Bal wykorzystał ludzi, by otworzyć połączenie między wymiarami i doprowadzić do zespolenia świata śmiertelników z Otchłanią - a zwłaszcza tą jej częścią, którą zajmuje domena daedrycznego księcia znana jako Coldharbour.

W odpowiedzi na wywołany tą siecią intryg chaos w Tamriel wyłoniły się trzy stronnictwa, łączące po trzy krainy i skupiające po trzy ludy - Pakt Ebonheart, Aldmerskie Dominium i Przymierze Daggerfall. Każda frakcja z osobna postanowiła pokonać mroczne potęgi i zasiąść na tronie w Cesarskim Mieście, zaprowadzając na całym kontynencie ład i własne rządy, lecz sprzeczne dążenia i niemożność osiągnięcia kompromisu nie mogły zakończyć się niczym innym niż wybuchem kolejnej wojny.
Na tle tej złożonej układanki pojawi się postać gracza. Choć poprzez wybraną rasę zadeklaruje ona przynależność do jednej z wymienionych frakcji i zostanie postawiona w stan wrogości wobec przedstawicieli antagonistycznych ugrupowań, będzie miała do odegrania nieco wznioślejszą rolę niż chwalebna śmierć w potyczce gdzieś na pograniczu. Mianowicie, bohater rozpocznie przygodę jako więzień (jak przystało na grę z serii The Elder Scrolls), porwany przez Molag Bala i pozbawiony przezeń duszy. Wraz z innymi graczami dołączy tym samym do grona the Soulless Ones, wybrańców, o których prastara przepowiednia głosi, że tylko oni mogą powstrzymać daedrycznego księcia.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
