ESO: Crafting - porady na start
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz porady na start na temat craftingu w grze. Przygotowaliśmy szereg cennych wskazówek m.in. jak zabrać się za crafting, w czym specjalizować się, jak zdobywać materiały do craftingu i jak doskonalić swoje umiejętności rzemieślnicze.
Wstęp
Bez wątpienia rozwijanie rzemiosła (lub kilku z nich, jeśli planujesz poświęcić trochę więcej czasu) zabiera dziesiątki (jeśli nie setki) gier, przez co może wydawać się, że jest to strata czasu - przecież można samemu zdobyć sobie przedmioty, prawda? Jest w tym oczywiście dużo racji, ale prócz tworzenia przedmiotów dla samego siebie, można też na tym całkiem dobrze zarobić (mowa rzecz jasna o złocie w grze), wytwarzając przedmioty dla innych graczy (którym brakło motywacji do rozwoju rzemiosła, lub po prostu chcą skupić się na czymś innym) - dołączenie do gildii nastawionej na handel (a jest ich cała masa), lub do jakiekolwiek innej (zapotrzebowanie na przedmioty jest wszechobecne) to doskonały sposób na spieniężenie swoich wypocin.
Lista porad
Oto kilka rad, które mogą ci się przydać, na drodze do rzemieślnika:
1. Jeśli nie planujesz zostać handlarzem sprzętu, a jednak chcesz trochę pobawić się w rzemiosło, zastanów się jakimi przedmiotami (rodzaj zbroi i oręża) będziesz chciał się posługiwać w grze i staraj się rozwijać te rzemiosła. Chcesz być magiem? - skup się na rozwijaniu stolarstwa (by wytwarzać kostury) i na krawiectwie (by wytworzyć lekką zbroję).
2. Zabierz się za rozwój rzemiosła (lub kilku z nich) już na samym początku gry. Nastawienie się w ten sposób, że najpierw wbijesz sobie poziomy, a potem się tym zajmiesz, zawsze kończy się w ten sam sposób - bolesną, ciągnącą się w nieskończoność gehenną w poszukiwaniu przedmiotów (czy to sprzętu do rozebrania czy komponentów) wymaganych, by rozwinąć daną ścieżkę. Nie pomaga tu także fakt, iż w grze brakuje domu aukcyjnego - jeśli brakuje ci przedmiotów (a nie chce ci się ich szukać, lub nie wiesz gdzie), pozostaje kontakt przed chat w grze lub wstąpienie do gildii, choć oba rozwiązania mogą cię słono kosztować.
3. Nie inwestuj w bezsensowne umiejętności z drzewek poszczególnych rzemiosł - niektóre z nich są totalnie bezużyteczne, lub bez problemu się bez nich obejdziesz, a zaoszczędzone punkty możesz zainwestować w coś innego. W dalszej części tego poradnika znajdziesz opis poszczególnych umiejętności, jak i wskazanie, które są opłacalne.
4. Staraj się "używać" wszystkie napotkane w grze biblioteczki (bookshelf) - oferują one doświadczenie do któregoś z drzewek umiejętności, co bardzo przyspieszy proces rozwoju. Jeśli nawet nie będziesz trafiał w te, na których ci zależy, dodatkowe doświadczenie uzyskane do innego drzewka zawsze się przyda. Ta metoda szczególnie przydatna jest przy rozwoju Zaklinania (Enchanting), gdyż ciężko jest rozwinąć je w "standardowy" sposób, ze względu na śladowe ilości przedmiotów.
5. Przeszukuj wszystkie kontenery, skrzynie, beczki (ogółem wszystko, co może chować wewnątrz jakikolwiek przedmiot) - wewnątrz znajdziesz masę przydatnych przedmiotów, zarówno komponentów do rzemiosła, jak i niejednokrotnie przydatnych przedmiotów. Przede wszystkim, wewnątrz znaleźć można (choć niewiarygodnie rzadko) książki, które nauczą cię robienia sprzętu w stylach dostępnych dla innych ras. Książki te da się oczywiście kupić, jednak ich ceny (szczególnie dla początkującego gracza, z małym zasobem złota) są iście kosmiczne.
6. Jeśli nie masz fioła na punkcie kolekcjonowania wszystkiego w grze, nie szukaj z językiem na brodzie wszystkich dostępnych w grze stylów - oprócz wyglądu, nie różnią się one niczym od tego, który masz dostępny na początku (w zależności od wybranej rasy). Jeśli jednak chcesz zajmować się wytwarzaniem przedmiotów, a później nimi handlować, postaraj się skompletować je wszystkie, gdyż niektórzy gracze mogą zapłacić więcej złota za wytworzenie przedmiotu w danym stylu.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
