ESO: Własny dom - jak kupić?
Jak znaleźć dom, jak zdobyć pierwszy za darmo, oględziny, zakup domu, lista zakupionych domów, powrót, urządzanie, skrzynie na przedmioty, zapraszanie graczy.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika znajdziesz wyjaśnienie jak zakupić własny dom w The Elder Scrolls Online. Informujemy o rodzajach dostępnych domostw w TESO, o wymaganiach do stania się ich właścicielem oraz o możliwościach urządzenia własnego domu.
- Dom nadający się do zakupienia - jak znaleźć?
- Pierwszy dom - jak zdobyć za darmo?
- Domy wystawione na sprzedaż - oględziny
- Zakup domu
- Lista zakupionych domów
- Powracanie do posiadanych domów
- Urządzanie domu
- Skrzynie na przedmioty we własnym domu
- Zapraszanie innych graczy do swojego domu
Dom nadający się do zakupienia - jak znaleźć?

Domy możliwe do zakupienia są przede wszystkim zaznaczone na mapie świata. Są one porozmieszczane po całej mapie, przy czym najwięcej z nich można odnaleźć na terenie miast oraz w sąsiedztwie miast.

Lista większych domów na sprzedaż znajduje się również w sklepie Crown Store - przejdź konkretnie do zakładki Houses. Domy podzielone są na 3 grupy według ich ekskluzywności - Staple Homes (najtańsze), Classic Homes, Notable Homes (najdroższe).
Pierwszy dom - jak zdobyć za darmo?

W początkowej fazie rozgrywki dobrym pomysłem jest znalezienie notatki Housing Brochure z informacją o możliwym zakwaterowaniu. Może ona znajdować się w jednym z odwiedzanym banków czy po prostu być powieszona w świecie gry. Przeczytanie tej notatki odblokuje poboczny quest Room to Spare.
Oto lista miast, w których można znaleźć notatkę:
- Alinor (region Summerset)
- Daggerfall (region Glenumbra)
- Ebonheart (region Stonefalls)
- Rimmen (region Eslweyr)
- Vivec City (region Vvanderfell)
- Vulkhel Guard (region Auridon)

Zajęcie się opisanym powyżej questem pozwoli ci spotkać się z Felande Demarie, która chce nieodpłatnie bohaterowi przekazać pokój w gospodzie.

Po zaliczeniu wszystkich rozmów z Felande otrzymasz za darmo własny pokój, który będzie traktowany jako twój własny dom.

Po zaliczeniu questu możesz od razu wejść do środka i obejrzeć pomieszczenie, które stało się twoją własnością.
Domy wystawione na sprzedaż - oględziny

Każdy dom wystawiony na sprzedaż możesz obejrzeć i jest to całkowicie niezobowiązująca prezentacja. Do sprzedawanego domu możesz osobiście dotrzeć lub teleportować się do niego z poziomu mapy świata.
Oględziny są zawsze bardzo wskazane, gdyż nawet tańsze domy mogą być sporym wydatkiem i nie można ich już później odsprzedać. W zależności od rodzaju domostwa możesz obejrzeć jedynie rozkład pomieszczeń lub również tereny wokół głównego budynku posiadłości.
Zakup domu

Dom możesz zakupić w trakcie jego oględzin - musisz wcisnąć przyciski przejścia do opcji zakupu Purchase Options.
W przypadku najmniejszych domów pojawi się jedynie opcja zakupu ich za monety (Septimy). Większe domostwa możesz też alternatywnie kupować za korony Crowns, czyli za specjalną walutę pozyskiwaną za prawdziwe pieniądze.
Niektóre domostwa mogą też mieć dodatkowe wymagania do odblokowania opcji ich zakupu. W przykładzie z powyższego obrazka posiadłość Amaya Lake Lodge z Vvanderfell można zakupić za monety dopiero po zdobyciu osiągnięcia Savior of Morrowind, czyli po zaliczeniu serii questów fabularnych.
Lista zakupionych domów

Możesz na bieżąco śledzić swoje postępy w temacie listy posiadanych domów. Z menu opcji możesz wybrać Collections, Housing oraz jedną z 3 kategorii domów. Otrzymasz informacje o posiadanych domostwach i ich lokalizacjach, a także o tych domach, które nadają się w dalszym ciągu do zakupienia.
Powracanie do posiadanych domów

Możesz łatwo i szybko powracać do swoich domów dzięki szybkiej podróży. Fast travel możesz zaplanować podczas przeglądania listy posiadanych domów lub odnaleźć ikonę posiadanego domu na mapie świata. Szybka podróż jest w tym przypadku darmowa.
Gra pozwala także teleportować się do domów wystawionych na sprzedaż, ale nie możesz w ten sposób "oszukiwać" z darmową szybką podróżą. Po zakończeniu oględzin domu i opuszczeniu go powrócisz automatycznie do lokacji, w której wcześniej się znajdowałeś.
Urządzanie domu

Kupowane domy domyślnie pozbawione są mebli i oznacza to, że musisz je oddzielnie pozyskać.
Jest kilka różnych sposobów zdobywania mebli do domu. Jeśli nie chcesz wydawać prawdziwych pieniędzy, to meble możesz zdobywać:
- Kupując je u handlarzy NPC-ów (Furnishers).
- Kupując je w sklepach gildii, do których dołączyłeś.
- Wytwarzając je osobiście w oparciu o crafting.
- Zdobywając je dzięki zaliczaniu wybranych questów.
- Odnajdując je wśród lootu pozostawianego przez niektóre potwory.
W swoich domach możesz też umieszczać m.in. pozyskiwane trofea, chowańce, stacje do craftingu, czy wierzchowce, przy czym mogą tu występować pewne ograniczenia (np. konieczność dysponowania otwartym obszarem dla konia).


Jeśli zależy ci na szybkim umeblowaniu domu, to możesz odwiedzić sklep Crown Store. Gra pozwala na kupowanie mebli w zamian za korony Crowns, czyli specjalną walutę otrzymywaną dzięki wydawaniu prawdziwych pieniędzy.
- Możesz wybrać sklep Crown Store z jednej zakładek menu opcji. Zainteresuj się konkretnie kategorią Furniture. Będą to głównie większe meble i zestawy przedmiotów.
- Możesz w trakcie pobytu w swoim domu przejść do zakładki Purchase gdzie znajdziesz długą listę mebli (w tym także bardzo tanich).

Po znalezieniu się w swoim domu możesz wcisnąć przyciski pozwalające na uruchomienie edytora wystroju pomieszczeń - Housing Editor. Pozwala on na umieszczanie w domach posiadanych mebli, a także na swobodne manipulowanie poszczególnymi meblami (np. przesuwanie czy obracanie ich).
Uwaga - Każdy dom domyślnie posiada limit mebli, które mogą się w nim znaleźć. Ograniczenie to znika po wykupieniu subskrypcji ESO Plus.
Skrzynie na przedmioty we własnym domu

Podobnie jak w poprzednich częściach serii The Elder Scrolls w swoich domach możesz także składować niepotrzebne przedmioty z inwentarza. Do przechowywania tego typu skarbów służą skrzynie, które musisz najpierw zakupić (są one jedną z kategorii mebli). Gra oferuje wiele ich odmian różniących się wielkością, wyglądem czy poziomem zabezpieczeń.
Jedną z nagród za awansowanie na 18 poziom doświadczenia jest skrzynia Storage Coffer. Najlepiej zaczekać na ten awans i nie kupować wcześniej skrzyń za prawdziwą walutę.
Zapraszanie innych graczy do swojego domu

W trakcie pobytu w swoim domu możesz przejść do zakładki Settings po to żeby ustawić najważniejsze rzeczy na jego temat:
- Primary Residence - Możesz wybrać, czy chcesz żeby dany dom stał się twoim głównym miejscem zamieszkania.
- Default Visitor Access - Możesz ustalić ogólne wytyczne na temat tego czy inni gracze będą mieli prawo wstępu do twojego domu.
- Visitors - Możesz tu dodawać graczy, którzy będą mogli wchodzić do twojego domu.
- Banlist - Możesz tu dodawać graczy, którzy będą mieli zakaz wejścia do twojego domu.
- Guild Visitors - Możesz tu dodawać członków gildii, którzy będą mogli wchodzić do twojego domu.
- Guild Banlist - Możesz tu dodawać członków gildii, którzy będą mieli zakaz wejścia do twojego domu.
0
- The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
- Podstawy gry
- Przewodnik po grze
- ESO: Porady na start
- ESO: Punkty umiejętności - jak zdobywać?
- ESO: Gromadzenie złota, porady
- ESO: Inwentarz bohatera - jak powiększyć?
- ESO: Level scaling - na czym polega?
- ESO: Opis struktury gry
- ESO: Interfejs użytkownika, porady, opis
- ESO: XP - jak szybciej levelować?
- ESO: Najlepsza klasa dla początkującego gracza
- ESO: Szybka podróż - jak działa?
- ESO: Własny koń - jak zdobyć?
- ESO: Własny dom - jak kupić?
- ESO: Gildie graczy - jak dołączać?
- ESO: Rodzaje aktywności, instancji w grze
- ESO: Śmierć - jakie są skutki, jak rzadziej ginąć?
- ESO: Kalendarz stałych świąt w grze
- ESO: Justice System - przestępstwa, system kar
- ESO: Sterowanie PC, PS4, Xbox One, najczęstsze problemy
- ESO: Wilkołactwo - jak stać się wilkołakiem? Mapa, umiejętności
- ESO: Wampiryzm - jak stać się wampirem? Mapa, umiejętności
- Przewodnik po grze
- Podstawy gry
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
