ESO: Stolarstwo - drewno, żywica, materiały, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz listę materiałów do craftingu wykorzystywanych w stolarstwie. Dowiesz się jakich rodzajów składników można używać w stolarstwie oraz jakiego zakresu poziomów dotyczą poszczególne materiały.
Jak wyczytać mogłeś z przednich rozdziałów, w Stolarstwie dostępnych jest 9 materiałów (rodzajów drewna), z których wykonywać możesz przedmiot. Są to: Sanded Maple (dostępne od początku), Sanded Oak, Sanded Beech, Sanded Hickory, Sanded Yew, Sanded Birch, Sanded Ash, Sanded Mahogany i Sanded Nightwood. Oczywiście, nim dojdziesz do etapu, w którym będziesz w stanie wytwarzać przedmioty z ostatniego z drewien, upłynie sporo czasu, niemniej jednak gra jest warta zachodu.
Poniższa tabela przedstawia kolejne: rodzaje drewna, materiały powstałe po ich przetworzeniu (heblowaniu - stąd przedrostek Sanded), a także zakres poziomów, które wymagane są, by coś z tych materiałów wytworzyć:
Drewno | Ikona drewna | Ikona oheblowanego drewna | Zakres poziomów |
Sanded Maple | ![]() | ![]() | 1 - 14 |
Sanded Oak | ![]() | ![]() | 16 - 24 |
Sanded Beech | ![]() | ![]() | 26 - 34 |
Sanded Hickory | ![]() | ![]() | 36 - 44 |
Sanded Yew | ![]() | ![]() | 46 - 50 |
Sanded Birch | ![]() | ![]() | Veteran 1 - 3 |
Sanded Ash | ![]() | ![]() | Veteran 4 - 6 |
Sanded Mahogany | ![]() | ![]() | Veteran 7 - 8 |
Sanded Nightwood | ![]() | ![]() | Veteran 9 - 10 |
Warto zaznaczyć, że do przetworzenia (oheblowania) danego drewna, wymagane jest posiadanie 10 sztuk danego drewna. Za każde przetworzenie otrzymasz od 7 do 10 oheblowanych (Sanded) sztuk drewna, a także istnieje mała szansa, że wraz z nimi otrzymasz jedną z Żywic - jakość otrzymanej Żywicy rośnie wraz z kolejnymi poziomami drewna, tj. za przetworzenie Rough Maple otrzymać możesz co najwyżej Pitch.
Oprócz tego, dostępne są 4 Żywice (Resin), które służą do ulepszania przedmiotów ze Stolarstwa:
Ikona | Nazwa i opis | Sposób pozyskania |
![]() | Pitch - pozwala ulepszyć przedmiot z białego (Normal) do zielonego (Fine). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Pitch zwiększa szansę na ulepszenie o 20%. | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji zielonych (Fine) przedmiotów. |
![]() | Turpen - pozwala ulepszyć przedmiot z zielonego (Fine) do niebieskiego (Superior). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Turpen zwiększa szansę na ulepszenie o 15%. | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji niebieskich (Superior) przedmiotów. |
![]() | Mastic - pozwala ulepszyć przedmiot z niebieskiego (Superior) do fioletowego (Epic). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Mastic zwiększa szansę na ulepszenie o 10%. | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji fioletowych (Epic) przedmiotów. |
![]() | Rosin - pozwala ulepszyć przedmiot z fioletowego (Epic) do złotego (Legendary). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Rosin zwiększa szansę na ulepszenie o 5%. | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji złotych (Legendary) przedmiotów. |
Warto trzymać się jednej zasady, jeśli chodzi o Żywice - staraj się ich nie używać będąc na niższych poziomach doświadczenia. Powód jest prosty - w ciągu kilku godzin zmienisz większość swojego wyposażenia (znajdziesz je, otrzymasz w nagrodzie za zadanie albo sam wytworzysz), a wykorzystane do ulepszenia Utwardzacze przepadną.
Ważne jest to przede wszystkim w wypadku rzadszych Żywic (jak Mastic czy Rosin Alloy), które dużo ciężej uzyskać, przez co są one znacznie cenniejsze - nawet jeśli nie będziesz bawił się w rzemiosło, możesz bez problemu je komuś sprzedać, zarabiając pokaźną sumkę.
Komentarze czytelników
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















