ESO: Stolarstwo - drewno, żywica, materiały, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz listę materiałów do craftingu wykorzystywanych w stolarstwie. Dowiesz się jakich rodzajów składników można używać w stolarstwie oraz jakiego zakresu poziomów dotyczą poszczególne materiały.
Jak wyczytać mogłeś z przednich rozdziałów, w Stolarstwie dostępnych jest 9 materiałów (rodzajów drewna), z których wykonywać możesz przedmiot. Są to: Sanded Maple (dostępne od początku), Sanded Oak, Sanded Beech, Sanded Hickory, Sanded Yew, Sanded Birch, Sanded Ash, Sanded Mahogany i Sanded Nightwood. Oczywiście, nim dojdziesz do etapu, w którym będziesz w stanie wytwarzać przedmioty z ostatniego z drewien, upłynie sporo czasu, niemniej jednak gra jest warta zachodu.
Poniższa tabela przedstawia kolejne: rodzaje drewna, materiały powstałe po ich przetworzeniu (heblowaniu - stąd przedrostek Sanded), a także zakres poziomów, które wymagane są, by coś z tych materiałów wytworzyć:
Drewno  | Ikona drewna  | Ikona oheblowanego drewna  | Zakres poziomów  | 
Sanded Maple  | ![]()  | ![]()  | 1 - 14  | 
Sanded Oak  | ![]()  | ![]()  | 16 - 24  | 
Sanded Beech  | ![]()  | ![]()  | 26 - 34  | 
Sanded Hickory  | ![]()  | ![]()  | 36 - 44  | 
Sanded Yew  | ![]()  | ![]()  | 46 - 50  | 
Sanded Birch  | ![]()  | ![]()  | Veteran 1 - 3  | 
Sanded Ash  | ![]()  | ![]()  | Veteran 4 - 6  | 
Sanded Mahogany  | ![]()  | ![]()  | Veteran 7 - 8  | 
Sanded Nightwood  | ![]()  | ![]()  | Veteran 9 - 10  | 
Warto zaznaczyć, że do przetworzenia (oheblowania) danego drewna, wymagane jest posiadanie 10 sztuk danego drewna. Za każde przetworzenie otrzymasz od 7 do 10 oheblowanych (Sanded) sztuk drewna, a także istnieje mała szansa, że wraz z nimi otrzymasz jedną z Żywic - jakość otrzymanej Żywicy rośnie wraz z kolejnymi poziomami drewna, tj. za przetworzenie Rough Maple otrzymać możesz co najwyżej Pitch.
Oprócz tego, dostępne są 4 Żywice (Resin), które służą do ulepszania przedmiotów ze Stolarstwa:
Ikona  | Nazwa i opis  | Sposób pozyskania  | 
![]()  | Pitch - pozwala ulepszyć przedmiot z białego (Normal) do zielonego (Fine). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Pitch zwiększa szansę na ulepszenie o 20%.  | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji zielonych (Fine) przedmiotów.  | 
![]()  | Turpen - pozwala ulepszyć przedmiot z zielonego (Fine) do niebieskiego (Superior). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Turpen zwiększa szansę na ulepszenie o 15%.  | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji niebieskich (Superior) przedmiotów.  | 
![]()  | Mastic - pozwala ulepszyć przedmiot z niebieskiego (Superior) do fioletowego (Epic). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Mastic zwiększa szansę na ulepszenie o 10%.  | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji fioletowych (Epic) przedmiotów.  | 
![]()  | Rosin - pozwala ulepszyć przedmiot z fioletowego (Epic) do złotego (Legendary). Standardowo (bez inwestowania w Resin Expertise) każdy Rosin zwiększa szansę na ulepszenie o 5%.  | Od najemnika (z Lumberjack Hireling) i z dekonstrukcji złotych (Legendary) przedmiotów.  | 
Warto trzymać się jednej zasady, jeśli chodzi o Żywice - staraj się ich nie używać będąc na niższych poziomach doświadczenia. Powód jest prosty - w ciągu kilku godzin zmienisz większość swojego wyposażenia (znajdziesz je, otrzymasz w nagrodzie za zadanie albo sam wytworzysz), a wykorzystane do ulepszenia Utwardzacze przepadną.
Ważne jest to przede wszystkim w wypadku rzadszych Żywic (jak Mastic czy Rosin Alloy), które dużo ciężej uzyskać, przez co są one znacznie cenniejsze - nawet jeśli nie będziesz bawił się w rzemiosło, możesz bez problemu je komuś sprzedać, zarabiając pokaźną sumkę.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















