ESO: Krawiectwo; materiały - jak pozyskać? Gdzie? Włókno, skóry, sposoby, porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Elder Scrolls Online znajdziesz odpowiedź na pytanie jak zdobywać materiały do craftingu używane w krawiectwie. Dokładniej opisaliśmy trzy główne metody - odnajdywanie kwiatów, zabijanie potworów z zamiarem pozyskiwania ich skór oraz rozmontowywanie niepotrzebnych rzeczy (dekonstrukcja).
Zdobywanie materiałów - krawiectwo
Głównym, a zarazem najprostszym, sposobem pozyskiwania włókien (podobnie jak rud metali) wydobycie ich ze złoża, które ma postać kwiatka - tym sposobem uzyskasz od 3 do 4 włókien. Jest to najprostszy, acz jednocześnie najbardziej czasochłonny proces - do wykonania przedmiotów będziesz potrzebował od kilku do kilkunastu sztuk tkanin, a więc by zrobić jeden tylko przedmiot będziesz musiał wydobyć włókna przynajmniej z kilku kwiatów. Wydobywanie włókien z kwiatów (i przetwarzanie ich na tkaniny) jest opłacalne praktycznie tylko na niższych poziomach, gdy nie masz dostępu do dużej ilości przedmiotów do dekonstrukcji.
Jeśli chodzi o skóry, sprawa wygląda trochę inaczej - nie ma, rzecz jasna, kwiatów, czy krzewów, na których rosną skóry. By zdobyć kawałki skór, będziesz musiał zabrać się za eksterminację potworów. Praktycznie każda bestia w grze wyrzuca kawałki skóry (w ilości od 1 do nawet 4) - biorąc pod uwagę fakt, iż i tak będziesz mordował dziesiątki, jeśli nie setki potworów, jest to bardzo prosty sposób na uzyskanie bardzo dużej ilości kawałków skór. Łącząc przyjemne z pożytecznym, uzbierasz kawałki skór dużo szybciej, niż podczas wydobywania tkanin z kwiatów, czy wykopywania rud metali ze złóż.
Znacznie bardziej opłacalnym sposobem jest wspomniana dekonstrukcja. Po uzyskaniu kilkunastu poziomów doświadczenia (gdy wrogowie zaczną wyrzucać z Flax / Cotton albo z Hide / Leather, oraz oczywiście kolejnych), zaczniesz podnosić wprost absurdalną ilość przedmiotów. Większość z nich będzie oczywiście gorszej jakości, niż te, które aktualnie będziesz nosił, dlatego będziesz się ich musiał pozbyć.
Warto to robić właśnie w procesie dekonstrukcji, gdyż dostajesz całą masę doświadczenia do konkretnej gałęzi rzemiosła (o czym szerzej w innym rozdziale), masz szansę uzyskać od 1 do 3 przetworzonych materiałów (tkanin lub skór - ilość uzależniona jest od jakości przedmiotu), a także masz szansę na wyrzucenie Garbnika, materiału wymaganego do konkretnego stylu, czy nawet materiału, który wymagany jest do wytworzenia przedmiotu o konkretnych Cechach (Trait).
Proces dekonstrukcji jest bardzo prosty - by uzyskać konkretny materiał, musisz zniszczyć przedmiot wytworzony z owego materiału. Jeśli chcesz uzyskać Cotton (Bawełnę), musisz niszczyć przedmioty (z kategorii lekkich pancerzy) zrobione właśnie z bawełny. Tak samo sprawa wygląda w przypadku skór - jeśli chcesz uzyskać Leather, musisz niszczyć przedmioty wykonane z tego materiału.
Jeśli chcesz uzyskać konkretny materiał wymagany do wytworzenia przedmiotu o danych cechach (np. Sapphire, poprawiającego efekty Kamieni Mundus), musisz zniszczyć przedmiot, który ma upragnioną przez ciebie cechę.
Lokacje do odnajdywania roślin i potworów
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą miejsca (dla wszystkich 3 frakcji), w których możesz wydobyć włókna roślin i znaleźć potwory, które po ubiciu wyrzucają kawałki danej skóry:
Włókno / Kawałki skór | Aldmeri Dominion | Daggerfall Covenant | Ebonheart Pact |
Raw Jute i Rawhide Scraps | Khenarthi's Roost i Auridon | Stros M'Kai, Betnikh i Glenumbra | Bleakrock Isle, Bal Foyen i Stonefalls |
Raw Flax i Hide Scraps | Grahtwood | Stormhaven | Deshaan |
Raw Cotton i Leather Scraps | Grahtwood, Greenshade i Malabal Tor | Stormhaven, Rivenspire i Alik'r Desert | Deshaan, Shadowfen i Eastmarch |
Raw Spidersilk i Thick Leather Scraps | Greenshade i Malabal Tor | Rivenspire i Alik'r Desert | Shadowfen, Eastmarch |
Raw Ebonthread i Fell Hide Scraps | Reaper's March, Coldharbour i Cyrodiil | Bangkorai, Coldharbour i Cyrodiil | The Rift, Coldharbour i Cyrodil |
Raw Kreshweed i Topgrain Hide Scraps | Cyrodiil, Stonefalls i Deshaan | Cyrodiil, Auridon i Grahtwood | Cyrodil i Glenumbra |
Raw Ironweed i Iron Hide Scraps | Shadowfen, East March i The Rift | Greenshade, Malabal Tor i Reaper's March | Rivenspire, Alik'r Desert i Bangkorai |
Raw Silverweed i Superb Hide Scraps | Glenumbra i Stormhaven | Stonefalls i Deshaan | Aurodon i Grahtwood |
Raw Void Bloom i Shadowide Scraps | Rivenspire, Alik'r Desert i Bangkorai | Shadowfen, Eastmarch i The Rift | Greenshade, Malabal Tor i Reaper's March |
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
