ESO Greymoor: Informacje ogólne, FAQ

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika znajdziesz najważniejsze informacje na temat dodatku The Elder Scrolls Online Greymoor. Wyjaśniliśmy ogólne założenia dodatku oraz zestawiliśmy jego najważniejsze cechy. Dowiesz się też m.in. ile godzin nowej zawartości oferuje DLC Greymoor.

ESO Greymoor - ogólne założenia i najważniejsze cechy gry

1 - ESO Greymoor: Informacje ogólne, FAQ - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
  1. Akcja dodatku Greymoor rozgrywa się w zupełnie nowej krainie - zachodnim Skyrim. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że wydarzenia w Elder Scrolls Online mają miejsce na 1000 lat przed historią opowiedzianą w Skyrim. W dodatku Greymoor nie pojawiają się więc znani NPC-e, ale możliwe jest odwiedzenie niektórych historycznych lokacji i mogą one znacząco różnić się od tych z The Elder Scrolls 5.
  2. Mając zakupione lub odblokowane DLC Greymoor możesz odnaleźć nowy region na mapie świata i do niego wyruszyć. Jeśli rozpoczynasz nową grę nowym bohaterem, to po zaliczeniu kreatora postaci od razu rozpocznie się startowy quest powiązany z DLC Greymoor.
  3. Nowy region świata gry oferuje liczne obszary pokryte śniegiem, a więc utrzymane w podobnych klimatach do wielu lokacji z gry TES V Skyrim. Greymoor pozwala również na badanie trudniej dostępnych górskich szczytów, czy zmrożonej tundry.
  4. W DLC Greymoor oprócz terenów na powierzchni dostępny jest rozbudowany kompleks podziemnych jaskiń Blackreach. W trakcie przemierzania ich można napotykać różne silne potwory, do których zaliczają się m.in. wampiry, gargulce, wilkołaki, czy lodowe pająki.
2 - ESO Greymoor: Informacje ogólne, FAQ - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
  1. Greymoor jest częścią większej osi fabularnej Dark Heart of Skyrim i wprowadzeniem do niej był wydany wcześniej dodatek Harrowstorm. We wspomnianym mniejszym DLC trzeba było m.in. zbadać genezę nieznanej plagi występującej w postaci nadnaturalnych burz Harrowstorms.
  2. W Greymoor powstrzymanie Harrowstorms przybiera na znaczeniu. Gigantyczne burze pojawiają się w różnych częściach zachodniego Skyrim i zamieniają niewinnych mieszkańców krainy w krwiożercze potwory.
  3. Motywem przewodnim DLC Greymoor jest konieczność zmierzenia się z armią starożytnych wampirów. Na czele krwiopijców stoi Lord Wampirów (Vampire Lord) i twoim zdaniem jest pokrzyżowanie jego planów zniewolenia Tamriel. W DLC oprócz wampirów istotną rolę odgrywają też m.in. wilkołaki i wiedźmy.
Rozszerzenie Greymoor rozgrywa się w nowej krainie i ma swoją własną linię fabularną - ESO Greymoor: Informacje ogólne, FAQ - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
  1. Jedną z najważniejszych nowych mechanik rozgrywki w Greymoor jest tzw. system antyków - Antiquities System. DLC pozwala na wcielenie się w postać archeologa i przemierzane całej krainy (nie tylko zachodniego Skyrim) w poszukiwaniu rzadkich artefaktów. Proces ten zrealizowany jest na zasadzie mini-gier - bohater musi najpierw zdobyć poszlakę na temat orientacyjnej lokalizacji jakiegoś skarbu, następnie użyć dekodera do zawężenia pola poszukiwań i po odnalezieniu lokacji ze skarbem dodatkowo go jeszcze wykopać. Proces ten może prowadzić m.in. do pozyskiwania nowych mebli, elementów biżuterii, czy mitycznych elementów wyposażenia z cennymi bonusami do statystyk.
  2. Oprócz misji głównej fabuły w Greymoor dostępne są też liczbe poboczne questy. Na mapie świata nie brakuje także innych aktywności - można m.in. odnajdywać znajdźki (np. skyshardy), odwiedzać nowe legowiska bossów, badać publiczne lochy, czy brać udział w wydarzeniach (World Events) Harrowstorms dotyczących powstrzymywania szerzącej się plagi.
  3. DLC Greymoor oferuje nowe wyzwanie / trial Kyne's Aegis przygotowane dla 12 graczy. Rajd ten dotyczy obronienia mieszkańców wioski przed gigantami. W ramach zaliczania wyzwania gracze muszą zmierzyć się z trzema potężnymi bossami i w nagrodę za pokonanie potworów można zdobyć bardzo cenne nagrody.
  4. W dodatku Greymoor do zdobycia jest mnóstwo unikalnego lootu tematycznie powiązanego z zachodnim Skyrim. W DLC można zdobyć m.in. sześć zupełnie nowych zestawów pancerza oraz nieznane wcześniej składniki do craftingu. DLC Greymoor pozwala także na zdobywanie nowych osiągnięć i trofeów.

Główna fabuła - czy muszę ją ukończyć przed zagraniem w Greymoor?

Rozszerzenie Greymoor rozgrywa się w nowej krainie i ma swoją własną linię fabularną. Możesz poznawać ją niezależnie od głównego wątku fabularnego gry The Elder Scrolls Online. Przed zagraniem w opisywany dodatek warto natomiast zbadać DLC Harrowstorm, które pełni rolę prologu dla wydarzeń zaprezentowanych w Greymoor i dotyczy tytułowych nadnaturalnych burz pojawiających się w krainie. Na szczęście nawet bez zagrania w Harrowstorm będziesz mógł zrozumieć i śledzić fabułę Greymoor.

Nie musisz spełniać żadnych dodatkowych wymagań w temacie awansowania w grze. Nową fabułę możesz zacząć poznawać od razu po uzyskaniu dostępu do DLC Greymoor. Do nowej krainy i czekających tam przygód możesz przenieść się swoim dotychczasowym bohaterem lub utworzyć nową postać - w tym drugim przypadku samouczkiem stanie się quest wprowadzający do rozszerzenia Greymoor.

DLC Greymoor - darmowe czy płatne?

Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona przede wszystkim od posiadania opłaconej subskrypcji:

  1. Jeżeli jesteś abonentem ESO Plus, to w dodatek Greymoor możesz zagrać za darmo. Możesz wtedy jedynie opcjonalnie dopłacić do edycji Collector's Edition.
  2. Jeżeli nie posiadasz abonamentu ESO Plus, to rozszerzenie Greymoor musisz dokupić. Możesz zdecydować się na jego standardową lub kolekcjonerską edycję.
  3. Jeżeli nie posiadasz w ogóle gry The Elder Scrolls Online, to możesz zakupić wersję, która zawiera od razu dodatek Greymoor. Nie będziesz go musiał wtedy oddzielnie dokupić.

Wymóg poziomu doświadczenia - czy istnieje?

Nie, nie ma żadnego wymogu odnośnie poziomu bohatera - DLC Greymoor możesz zacząć w dowolnym momencie rozgrywki. Zachodnie Skyrim stanie się dostępne nawet dla całkowicie niedoświadczonej postaci, która rozpocznie swoje zmagania na 1 poziomie doświadczenia.

Premiera dodatku Greymoor - kiedy?

Premiera DLC Greymoor zaplanowana została na:

  1. 26 maja 2020 roku dla wersji na PC
  2. 9 czerwca 2020 roku dla wersji na PS4 i Xbox One

W oczekiwaniu na wydanie tego rozszerzenia warto zagrać w mniejsze DLC The Elder Scrolls Online: Harrowstorm, które pełni rolę prologu do wydarzeń przedstawionych w Greymoor i pozwala bliżej poznać zjawisko burz Harrowstorms.

Długość gry - ile czasu zajmuje przejście DLC Greymoor?

Główna linia fabularna dodatku Greymoor zapewnia około 30 godzin rozgrywki. Na zaliczeniu wszystkich nowych questów głównej fabuły zabawa się oczywiście nie kończy, gdyż możesz także zajmować się opcjonalnymi aktywnościami, m.in. pobocznymi zadaniami, trialem Kyne's Aegis, legowiskami bossów, czy publicznymi lochami.

Zamiana w wampira - czy występuje w DLC?

Stanie się wampirem było możliwe już we wcześniejszych wersjach gry. Dodatek Greymoor nie wprowadza żadnych ważnych zmian w tej kwestii pomimo faktu, że przez znaczną część głównej fabuły ma się do czynienia z wampirami.

Ryzyko przemiany w wampira nadal występuje i w taki sam sposób jak wcześniej można też pozbyć się klątwy wampiryzmu. Przemiana w krwiożerczą bestię nie jest wymagana do ukończenia dodatku Greymoor. Wszystkie misje fabularne tego DLC możesz ukończyć postacią, która nie jest wampirem.

Wymagania sprzętowe - czy się zmieniły?

Nie, wymagania sprzętowe gry The Elder Scrolls Online pozostają niezmienione po zaktualizowaniu jej do wersji Greymoor. Należy jednak zaznaczyć, że instalacja dodatku wiąże się ze zwiększeniem ilości miejsca zajmowanego przez grę na twardym dysku.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-03-19
11:10

dotes Chorąży

już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.

Komentarz: dotes
2014-03-19
11:25

Drackula Legend

Drackula

[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.

Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.

Komentarz: Drackula
2014-03-19
19:27

Salim Konsul

Salim

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.

Komentarz: Salim
2014-03-29
10:13

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.

Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.

Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.

Komentarz: Soulcatcher
2014-03-29
10:29

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.

Komentarz: Soulcatcher
2014-05-05
21:42

Gibsonn Generał

👍

Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)

Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol

Komentarz: Gibsonn
2020-06-18
15:02

Hamila Junior

Hamila

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/

Komentarz: Hamila

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl