ESO: Stolarstwo - umiejętności, rangi
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat stolarstwa w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady wytwarzania przedmiotów w oparciu o stolarstwo oraz zestawia najważniejsze umiejętności związane ze stolarstwem i podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Stolarstwo (Woodworking) pozwala wytwarzać przedmioty z różnych rodzajów drewna - są nimi kostury, tarcze i łuki. Co ciekawe, kowalstwo nie oferuje możliwości wytwarzania tarcz - wszystkie tarcze w grze robione są z drewna i wchodzą w skład Stolarstwa (Woodworking).
Stolarstwo, w przeciwieństwie do innych gałęzi rzemiosła, przyda się praktycznie wszystkim graczom, niezależnie od obranej przez nich taktyki, czy sposobu budowania postaci. Każda postać walcząca w zwarciu, która używa jednoręcznej broni, będzie potrzebowała Stolarstwa, by wytworzyć odpowiednią tarczę, spora część postaci posługujących się magią wymaga używania kostura, a żaden łotrzyk walczący na dystans nie obejdzie się bez łuku.
Tabela umiejętności - Stolarstwo
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Stolarstwa.
Ikona | Nazwa i ranga | Opis | Wymagana ranga |
![]() | Woodworking I | Pozwala na użycie drewna Sanded Maple. | Woodworking 1 |
![]() | Woodworking II | Pozwala na użycie drewna Sanded Oak. | Woodworking 5 |
![]() | Woodworking III | Pozwala na użycie drewna Sanded Beech. | Woodworking 10 |
![]() | Woodworking IV | Pozwala na użycie drewna Sanded Hickory. | Woodworking 15 |
![]() | Woodworking V | Pozwala na użycie drewna Sanded Yew. | Woodworking 20 |
![]() | Woodworking VI | Pozwala na użycie drewna Sanded Birch. | Woodworking 25 |
![]() | Woodworking VII | Pozwala na użycie drewna Sanded Ash. | Woodworking VI |
![]() | Woodworking VIII | Pozwala na użycie drewna Sanded Mahogany | Woodworking VII |
![]() | Woodworking IX | Pozwala na użycie drewna Sanded Nightwood. | Woodworking VIII |
![]() | Keen Eye: Wood I | Pobliskie, możliwe do wydobycia drewno, będzie lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od niego w odległości do 20 metrów. | Woodworking 2 |
![]() | Keen Eye: Wood II | Pobliskie, możliwe do wydobycia drewno, będzie lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od niego w odległości do 30 metrów. | Woodworking 9 |
![]() | Keen Eye: Wood III | Pobliskie, możliwe do wydobycia drewno, będzie lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od niego w odległości do 40 metrów. | Woodworking 30 |
![]() | Lumberjack Hireling I | Najemnik dostarczy ci raz dziennie drewno i/lub inne przedmioty związane ze Stolarstwem. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Woodworking 3 |
![]() | Lumberjack Hireling II | Najemnik dostarczy ci raz dziennie drewno i/lub inne przedmioty związane ze Stolarstwem. Większa szansa na lepsze przedmioty. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Woodworking 12 |
![]() | Lumberjack Hireling III | Najemnik dostarczy ci raz dziennie drewno i/lub inne przedmioty związane ze Stolarstwem. Dużo większa szansa na lepsze przedmioty. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Woodworking 32 |
![]() | Wood Extraction I | Zwiększa szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Stolarstwa. | Woodworking 4 |
![]() | Wood Extraction II | Znacznie zwiększa szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Stolarstwa. | Woodworking 22 |
![]() | Wood Extraction III | Zwiększa w bardzo dużym stopniu szanse otrzymania materiałów przy dekonstrukcji przedmiotów z gałęzi Stolarstwa. | Woodworking 32 |
![]() | Carpentry I | Skraca czas badania przedmiotów o 5%, a także pozwala badać na raz dwa przedmioty. | Woodworking 8 |
![]() | Carpentry II | Skraca czas badania przedmiotów o 10%, a także pozwala badać na raz dwa przedmioty. | Woodworking 18 |
![]() | Carpentry III | Skraca czas badania przedmiotów o 20%, a także pozwala badać na raz trzy przedmioty. | Woodworking 28 |
![]() | Resin Expertise I | Zwiększa szansę na ulepszenie przedmiotu. | Woodworking 10 |
![]() | Resin Expertise II | Znacznie zwiększa szanse na ulepszenie przedmiotu. | Woodworking 25 |
![]() | Resin Expertise III | Zwiększa w bardzo dużym stopniu szansę na ulepszenie przedmiotu. | Woodworking 40 |
Wyjaśnienie
Jak widać, do wyboru jest całe zatrzęsienie umiejętności (a to tylko jedno z rzemiosł!), dlatego trzeba się uważnie zastanowić, w które z nich zainwestować punkty, by potem nie brakło na coś innego.
Absolutnie wymaganymi są trzy z nich:
- Woodworking (oczywiście aż do 9 poziomu, by uzyskać dostęp do wszystkich rodzajów drewna)
- Carpentry - badania zajmują ogromną ilość czasu (gdy chcesz uzyskać dostęp do wszystkich cech, zajmie to kilkadziesiąt dni!), dlatego musisz wsadzić tu 3 punkty, bo skrócić znacznie czas samego procesu, jak i uzyskać możliwość badania kilku (maksymalnie trzech) przedmiotów na raz. Bez tego możesz praktycznie zapomnieć o wykonywaniu dobrych przedmiotów.
- Resin Expertise - ulepszanie to, obok samego procesu wytwarzania, bardzo ważna rzecz, gdyż pozwala znacząco polepszyć statystki przedmiotu - czy to wartość samego przedmiotu (obrażenia czy wartość pancerza), nadanej cechy czy nawet nałożonego w procesie Zaklinania zaklęcia. Zwiększenie szansy na ulepszenie, to zmniejszenie ilości Żywic (Resin), które będziesz musiał zużyć, dlatego ta umiejętność jest obowiązkowa. Sam proces ulepszania zostanie opisany dalej.
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Wood, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia drewno, stanie się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.
Jeśli chcesz zająć sie Stolarstwem na poważnie, wartym zainteresowania jest także Wood Extraction - zwiększa on szansę na otrzymanie różnorakich komponentów jak i Żywic (o które dość ciężko w inny sposób) podczas dekonstrukcji przedmiotów, a im więcej "darmowych" przedmiotów wymaganych do rzemiosła uda ci się uzyskać, tym lepiej.
Ostatnia umiejętność, Lumberjack Hireling, może zostać całkowicie zignorowana - dostarczenie darmowego drewna (bądź Żywicy) może być kuszące, ale najczęściej sprowadza się to do tego, że dostaniesz kilka sztuk drewna, które jesteś w stanie zebrać w kilka minut. Jeśli nie masz na co wydawać punktów umiejętności to możesz w to zainwestować - w innym przypadku możesz o niej zapomnieć.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
























