ESO: Zaklinanie - umiejętności, rangi
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat zaklinania w grze The Elder Scrolls Online. Nasz poradnik wyjaśnia ogólne zasady zaklinania i wytwarzania glifów, zestawia najważniejsze umiejętności związane z zaklinaniem praz podaje wymagania do ich odblokowania.
Informacje wstępne
Zaklinanie (Enchanting) różni się w znacznym stopniu od podanych w poprzednich rozdziałach rzemiosł, o czym przeczytasz w dalszej części tej sekcji. Rzemiosło to pozwala na wytwarzanie specjalnych Run, które wykorzystać możesz, by zakląć przedmiot, dodając mu dodatkowe właściwości (np. zwiększające zdrowie, zmniejszające koszt użycia danej umiejętności, czy nadające obrażenia od żywiołów danej broni).
Zaklinanie bezapelacyjnie przyda się wszystkim postaciom - nałożenie Glifu (Glyph) na przedmiot, które zwiększy jego statystki (a tym samym poprawi twoje statystki), jest nie do przecenienia. Niestety, awansowanie w tym rzemiośle i wytwarzanie potężnych run wymaga poświęcenia bardzo dużej ilości czasu.
Tabela umiejętności - Zaklinanie
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie umiejętności dostępne w drzewku Zaklinania:
Ikona | Nazwa i ranga | Opis | Wymagana ranga |
![]() | Potency Improvement I | Pozwala na użycie Run Mocy Jora, Porade, Jode i Notade, by tworzyć Glify na poziomy 1-15. | Enchanting 1 |
![]() | Potency Improvement II | Pozwala na użycie Run Mocy Jera, Jejora, Ode i Tade, by tworzyć Glify na poziomy 11-25. | Enchanting 5 |
![]() | Potency Improvement III | Pozwala na użycie Run Mocy Odra, Pojora, Jayde i Edode, by tworzyć Glify na poziomy 21-35. | Enchanting 10 |
![]() | Potency Improvement IV | Pozwala na użycie Run Mocy Edora, Jaera, Pojode i Rakude, by tworzyć Glify na poziomy 30-45. | Enchanting 15 |
![]() | Potency Improvement V | Pozwala na użycie Run Mocy Pora, Denara, Hade i Idode, by tworzyć Glify na poziomy 40-50. | Potency Improvement IV |
![]() | Potency Improvement VI | Pozwala na użycie Run Mocy Rera i Pode, by tworzyć Glify na poziom Weterański 1. | Potency Improvement V |
![]() | Potency Improvement VII | Pozwala na użycie Run Mocy Derado i Kedeko, by tworzyć Glify na poziom Weterański 3. | Potency Improvement VI |
![]() | Potency Improvement VIII | Pozwala na użycie Run Mocy Recura i Rede, by tworzyć Glify na poziom Weterański 6. | Potency Improvement VII |
![]() | Potency Improvement IX | Pozwala na użycie Run Mocy Cura i Cude, by tworzyć Glify na poziom Weterański 8. | Potency Improvement VIII |
![]() | Aspect Improvement I | Pozwala na użycie zwykłych (Common - białe) i standardowych (Standard - zielone) Run Rodzaju. | Enchanting 1 |
![]() | Aspect Improvement II | Pozwala na użycie wyższych (Superior - niebieskie) Run Rodzaju. | Enchanting 6 |
![]() | Aspect Improvement III | Pozwala na użycie artefaktowych (Artifact - fioletowe) Run Rodzaju. | Enchanting 16 |
![]() | Aspect Improvement IV | Pozwala na użycie legendarnych (Legendary - złote) Run Rodzaju. | Aspect Improvement III |
![]() | Keen Eye: Runestones I | Pobliskie, możliwe do wydobycia runy, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 20 metrów. | Enchanting 2 |
![]() | Keen Eye: Runestones II | Pobliskie, możliwe do wydobycia runy, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 30 metrów. | Enchanting 7 |
![]() | Keen Eye: Runestones III | Pobliskie, możliwe do wydobycia runy, będą lepiej widoczne, jeśli znajdziesz się od nich w odległości do 40 metrów. | Keey Eye: Runestones II |
![]() | Hireling I | Najemnik raz dziennie dostarczy ci losowe runy. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Enchanting 3 |
![]() | Hireling II | Najemnik raz dziennie dostarczy ci losowe runy - dodatkowo, zwiększa szansę na dostarczenie rzadszych run. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Enchanting 12 |
![]() | Hireling III | Najemnik dwa razy dziennie dostarczy ci losowe runy - dodatkowo, zwiększa szansę na dostarczenie rzadszych run. Przedmioty dostarczane są, gdy jesteś wylogowany. | Hireling II |
![]() | Aspect Extraction I | O 5 % zwiększa szansę, że zebrana runa będzie Runą Rodzaju. | Enchanting 4 |
![]() | Aspect Extraction II | O 10 % zwiększa szansę, że zebrana runa będzie Runą Rodzaju. | Aspect Extraction I |
![]() | Aspect Extraction III | O 15 % zwiększa szansę, że zebrana runa będzie Runą Rodzaju. | Aspect Extraction II |
Wyjaśnienie
Do wyboru, standardowo, jest cała masa umiejętności. W przeciwieństwie do innych rzemiosł, tutaj warto rozdysponować większą ilość punktów umiejętności, gdyż, jak zostało wspomniane, rozwinięcie Zaklinania jest najwolniejszym procesem.
Absolutnie wymaganymi, po raz kolejny, są trzy z nich:
- Potency Improvement - zainwestuj w tą gałąź wszystkie 9 punktów umiejętności, gdyż wymagane to jest, by tworzyć wszystkie dostępne w grze Glify.
- Aspect Improvement - podobnie jak wyżej, wymagane jest wsadzenie 4 punktów w tą gałąź, by móc korzystać z wszystkich dostępnych Run Rodzaju, które warunkują możliwe do wytworzenia Glify.
- Aspect Extraction - tutaj absolutnie wymagane jest ulokowanie 3 punktów umiejętności. Wydobycie Run Rodzaju prawie graniczy z cudem, a 3 punkty zainwestowane w tą umiejętność dają ci 15% szansę na ich wydobycie.
Warto także dorzucić jeden punkt w Keen Eye: Runestones, przez co pobliskie, możliwe do wydobycia Runy, staną się widoczne. Możesz, jeśli chcesz, zainwestować w to więcej punktów (by dostrzec je z większej odległości), lecz pierwszy poziom tej umiejętności w zupełności wystarczy, jeśli tylko choć trochę przyglądasz się temu co dzieje się dookoła.
Ostatnia umiejętność, Hireling, w przeciwieństwie do pozostałych gałęzi rzemiosła, warta jest zainwestowania weń punktów umiejętności. Dodając 3 punkty możesz zebrać prezent od najemnika dwa razy dziennie, a wewnątrz bardzo często możesz znaleźć rzadkie Runy, a nawet Runy Rodzaju, o które bardzo trudno.
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






















