ESO: Walka, porady
Walka: system walki, rodzaje umiejętności - porady, wskazówki.
Aktualizacja:
Rozdział "Walka" naszego poradnika do Elder Scrolls Online poświęcony jest w całości systemowi walki w grze. Znajdziesz tu omówienie jej cech głównych oraz szczegółowy opis systemu umiejętności naszego bohatera. W tym rozdziale sprawdzisz, które rodzaje umiejętności są najbardziej przydatne oraz z jakich warto korzystać najwięcej żeby szybko rozwijać naszego bohatera.
System walki

Walka w Elder Scrolls Online jest dynamiczna i wymaga od gracza zręczności. System walki posiada kilka cech głównych:
- Atak - Jest to podstawowa cecha walki. Umiejętności główne postaci nie mają czasu do ponownego użycia. Jedynym wyjątkiem są tutaj ostateczne umiejętności (Ultimate Abilities). To co nas powstrzymuje przed rzucaniem czarów i umiejętności fizycznych jest ilość naszej many oraz wytrzymałości (niebieski i zielony pasek). Gracz ma opcję zaznaczenia celu i nie musi martwić się o celowanie podczas walki (domyślnie TAB).
- Obrona - Każdy podczas walki musi chronić się przed atakami przeciwników. Elder Scrolls Online oferuje graczom system blokowania ataków (domyślnie PPM). Jeżeli przeciwnik wykonuje atak specjalny (strong attack) gracz może wytrącić go z równowagi poprzez naciśnięcie pojawiających się na ekranie przycisków (domyślnie LPM+PPM). Przeciwnik po wytrąceniu z równowagi jest wrażliwy na każdy atak.
- Uniki - W Elder Scrolls Online znajdziemy także system uników. Jeżeli zobaczymy, że przeciwnik wykonuje uderzenie specjalnie oraz pojawi się na ziemi znak (czerwony obszar, który obejmuje jego atak) możemy wykonać unik i skontrować jego atak (domyślnie szybkie naciśnięcie klawisza kierunku)
Rodzaje umiejętności

Umiejętności naszego bohatera są nieodłączną częścią systemu walki. Możemy wymienić kilka głównych klas umiejętności:
- Umiejętności pasywne - Umiejętności te działają przez cały czas, nieznacznie wspierając nasz styl gry. Jedynym wyjątkiem jest tutaj używanie przypisanych do nich zbroi oraz broni. Jeżeli nosimy szatę i korzystamy z kosturów, działają i rozwijają się tylko pasywne umiejętności do tego wyposażenia.
- Umiejętności aktywne - Umiejętności, które trzeba użyć, żeby zadziałały. Są to wszystkie umiejętności, których użycie przynosi natychmiastowy skutek (uzdrowienie, atak magiczny, klątwa, atak fizyczny). Umiejętności te zużywają manę (umiejętności magiczne) oraz wytrzymałość (umiejętności fizyczne).
- Umiejętności włączane (Toggle) - Umiejętności, których skutek odczuwamy po ich włączeniu lub wyłączeniu. Efekt takich umiejętności utrzymuje się do momentu wyczerpania naszych zasobów (many, wytrzymałości) bądź do naszej śmierci.
- Umiejętności ostateczne (Ultimate Abilities) - Są to umiejętności, które potrzebują mocy na załadowanie się. Ładowanie mocy umiejętności odbywa się poprzez atakowanie przeciwników. Umiejętności te mogą być ciągłe (aż do wyczerpania mocy) oraz powodować natychmiastową eksplozję energii i efekt. W obu tych przypadkach takie umiejętności potrzebują regeneracji po każdym ich użyciu. Każda klasa ma kilka takich umiejętności, w zależności z jakiego drzewka korzystają. W jednej chwili możemy używać tylko jednej umiejętności ostatecznej, którą przeciągamy na pasek szybkiego wyboru.
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
