ESO: Walka, porady

Walka: system walki, rodzaje umiejętności - porady, wskazówki.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozdział "Walka" naszego poradnika do Elder Scrolls Online poświęcony jest w całości systemowi walki w grze. Znajdziesz tu omówienie jej cech głównych oraz szczegółowy opis systemu umiejętności naszego bohatera. W tym rozdziale sprawdzisz, które rodzaje umiejętności są najbardziej przydatne oraz z jakich warto korzystać najwięcej żeby szybko rozwijać naszego bohatera.

System walki

Walka w ESO - ESO: Walka, porady - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
Walka w ESO

Walka w Elder Scrolls Online jest dynamiczna i wymaga od gracza zręczności. System walki posiada kilka cech głównych:

  1. Atak - Jest to podstawowa cecha walki. Umiejętności główne postaci nie mają czasu do ponownego użycia. Jedynym wyjątkiem są tutaj ostateczne umiejętności (Ultimate Abilities). To co nas powstrzymuje przed rzucaniem czarów i umiejętności fizycznych jest ilość naszej many oraz wytrzymałości (niebieski i zielony pasek). Gracz ma opcję zaznaczenia celu i nie musi martwić się o celowanie podczas walki (domyślnie TAB).
  2. Obrona - Każdy podczas walki musi chronić się przed atakami przeciwników. Elder Scrolls Online oferuje graczom system blokowania ataków (domyślnie PPM). Jeżeli przeciwnik wykonuje atak specjalny (strong attack) gracz może wytrącić go z równowagi poprzez naciśnięcie pojawiających się na ekranie przycisków (domyślnie LPM+PPM). Przeciwnik po wytrąceniu z równowagi jest wrażliwy na każdy atak.
  3. Uniki - W Elder Scrolls Online znajdziemy także system uników. Jeżeli zobaczymy, że przeciwnik wykonuje uderzenie specjalnie oraz pojawi się na ziemi znak (czerwony obszar, który obejmuje jego atak) możemy wykonać unik i skontrować jego atak (domyślnie szybkie naciśnięcie klawisza kierunku)

Rodzaje umiejętności

Umiejętność ostateczna - ESO: Walka, porady - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
Umiejętność ostateczna

Umiejętności naszego bohatera są nieodłączną częścią systemu walki. Możemy wymienić kilka głównych klas umiejętności:

  1. Umiejętności pasywne - Umiejętności te działają przez cały czas, nieznacznie wspierając nasz styl gry. Jedynym wyjątkiem jest tutaj używanie przypisanych do nich zbroi oraz broni. Jeżeli nosimy szatę i korzystamy z kosturów, działają i rozwijają się tylko pasywne umiejętności do tego wyposażenia.
  2. Umiejętności aktywne - Umiejętności, które trzeba użyć, żeby zadziałały. Są to wszystkie umiejętności, których użycie przynosi natychmiastowy skutek (uzdrowienie, atak magiczny, klątwa, atak fizyczny). Umiejętności te zużywają manę (umiejętności magiczne) oraz wytrzymałość (umiejętności fizyczne).
  3. Umiejętności włączane (Toggle) - Umiejętności, których skutek odczuwamy po ich włączeniu lub wyłączeniu. Efekt takich umiejętności utrzymuje się do momentu wyczerpania naszych zasobów (many, wytrzymałości) bądź do naszej śmierci.
  4. Umiejętności ostateczne (Ultimate Abilities) - Są to umiejętności, które potrzebują mocy na załadowanie się. Ładowanie mocy umiejętności odbywa się poprzez atakowanie przeciwników. Umiejętności te mogą być ciągłe (aż do wyczerpania mocy) oraz powodować natychmiastową eksplozję energii i efekt. W obu tych przypadkach takie umiejętności potrzebują regeneracji po każdym ich użyciu. Każda klasa ma kilka takich umiejętności, w zależności z jakiego drzewka korzystają. W jednej chwili możemy używać tylko jednej umiejętności ostatecznej, którą przeciągamy na pasek szybkiego wyboru.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-03-19
11:10

dotes Chorąży

już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.

Komentarz: dotes
2014-03-19
11:25

Drackula Legend

Drackula

[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.

Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.

Komentarz: Drackula
2014-03-19
19:27

Salim Konsul

Salim

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.

Komentarz: Salim
2014-03-29
10:13

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.

Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.

Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.

Komentarz: Soulcatcher
2014-03-29
10:29

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.

Komentarz: Soulcatcher
2014-05-05
21:42

Gibsonn Generał

👍

Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)

Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol

Komentarz: Gibsonn
2020-06-18
15:02

Hamila Junior

Hamila

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/

Komentarz: Hamila

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl