ESO: Klasy, umiejętności - porady
Klasy i umiejętności: Dragonknight, Nightblade, Sorcerer, Templar - ścieżki rozwoju, umiejętności, porady.
Aktualizacja:
Elder Scrolls Online oferuje nam podążanie własną ścieżką rozwoju bohatera. Zostaje jednak zachowany schemat klas, które możemy wybrać w zależności od stylu gry. Z tego rozdziału poradnika dowiesz się jak prezentują się klasy w Elder Scrolls Online. Opisane zostały tu ich umiejętności oraz różnice jakie prezentują wobec siebie.
Jeżeli do rozgrywki w ESO przystępujesz po raz pierwszy, to polecamy zajrzeć na stronę Najlepsza klasa dla początkujących z rozdziału Podstawy gry. Znajdziesz tam najważniejsze informacje o różnicach pomiędzy klasami postaci oraz rekomendacje wyboru klasy w zależności od preferowanego stylu gry (np. granie postacią będącą tankiem albo healerem).
Dragonknight
Dragonknight jest jedną z klas oferowanych w grze. Umiejętności tej klasy wykazują dużą wszechstronność i może być grywalna pod każdą postacią. Dragonknight nie skupia się przede wszystkim na zadawaniu obrażeń z bliska (close range fighter) lecz gra oferuje nam także umiejętności magiczne. Jako, że klasa ta ma za zadanie przyjmować duże ilości obrażeń, dobrym wyborem jest ubieranie się w ciężką zbroję. Dragonknight posiada trzy ścieżki rozwoju, które można dowolnie ze sobą mieszać i wyszukiwać najlepszych kombinacji umiejętności:
- Ardent Flame - Drzewko umiejętności Ardent Flame pozwala tej klasie na zadawanie obrażeń żywiołem ognia i jest najbardziej ofensywnym wyborem. Umiejętności te mają szeroki wachlarz zastosowań. Przy ich użyciu możemy kontrolować otoczenie, zadając obrażenia od ognia wszystkim przeciwnikom stojącym w zasięgu umiejętności czy przyciągać przeciwników do siebie także zadając im obrażenia od ognia.
- Draconic Power - Umiejętności te skupiają się przede wszystkim na obronie. Oferują one odbijanie obrażeń z powrotem do wroga, odporność na magię oraz regeneracje naszego zdrowia. Drzewko to jest bardzo przydatne jeżeli chcemy pójść w tworzenie postaci przyjmującego na siebie obrażenia (Tank).
- Earthen Heart - To drzewko umiejętności oferuje wsparcie dla naszej drużyny. Zawiera ono umiejętności rzucania klątw na przeciwników oraz wzmocnień na sojuszników.
Nightblade
Klasa Nightblade oferowana jest wszystkim graczom, którzy preferują szybkie eliminowanie pojedynczych wrogów oraz skradanie się. Jest to typowa klasa łotrzyka świetnie nadająca się do tego typu zadań. Preferowanym ekwipunkiem są podwójne bronie (sztylety) oraz średni pancerz. Podczas cichego eliminowania przeciwników klasa ta dostaje bonus do zadawania obrażeń. Ma większą szanse na zadanie krytycznego ciosu a jego obrażenia podczas takiego ciosu są dużo większe niż u innych klas. Nightblade posiada trzy ścieżki rozwoju, które możemy dowolnie ze sobą łączyć:
- Assassination - Drzewko skupia się na szybkim zabijaniu przeciwników. Posiada umiejętności skupiające się przede wszystkim na zadawaniu ogromnych obrażeń z bliska oraz wykańczanie przeciwników magią
- Shadow - Umiejętności z tego drzewka skupiają się na skradaniu oraz niewidzialności. Umiejętności z drzewek Assassination oraz Shadow idą w parze przez co ich kombinacja może okazać się zabójcza
- Siphoning - Drzewko skupiające się na rzucaniu klątw na przeciwników oraz czarów które zadają obrażenia w czasie (DoT - Damage over Time)
Sorcerer
Sorcerer jest typową klasą maga w Elder Scrolls Online. Jego umiejętności skupiają się na zadawaniu obrażeń magią, rzucaniu wzmocnień na sojuszników oraz leczenia ich. Sorcerer, jako klasa magiczna, używa kosturów oraz szat (lekkich zbroi). Grając solo, możemy skupić się głównie na zadawaniu obrażeń oraz rzucaniu klątw na przeciwników a grając w grupie, na umiejętnościach leczących naszych sojuszników. Klasa uzdrowiciela jest najbardziej potrzebną klasą w grupie i bez niej każda wyprawa do lochów kończy się tragicznie w skutkach. Sorcerer posiada trzy główne ścieżki rozwoju:
- Dark Magic - Pierwszy, z drzewka umiejętności Sorcerer'a skupia się przede wszystkim na zadawaniu obrażeń magicznych jak i kontroli otoczenia. Za jego pomocą możemy także rzucać klątwy na przeciwników, które po ich zabiciu przeniosą się na kolejnych w ich zasięgu.
- Daedric Summoning - Drzewko to skupia się na przywoływaniu sług, którzy będą dla nas walczyć. Za pomocą niego będziemy także rzucać klątwy na przeciwników i rzucać wzmocnienia chroniące nas przed obrażeniami magicznymi.
- Storm Calling - Umiejętności te skupiają się na zadawaniu obrażeń magią błyskawic. Można za pomocą niego rzucać potężne czary, które rażą przeciwników czy ogłuszać na pewien okres czasu
Templar
Templar w Elder Scrolls Online to rycerz posługujący się świętą magią zadającą obrażenia oraz leczącą nas w trakcie walki. Templar jest niezastąpioną klasą jeżeli chodzi o zadawanie obrażeń grupie przeciwnków. Jego ostateczne umiejętności mogą być wzmocnione przez innych graczy w grupie co zadaje jeszcze większe obrażenia przeciwnikom. Templar'em można grać na różne sposoby. Jego wachlarz umiejętności może skupić się na zadawaniu obrażeń bądź ich przyjmowaniu. Templar posiada trzy główne drzewka umiejętności:
- Aedric Spear - Drzewko te skupia się na zadawaniu obrażeń magicznych jak i fizycznych. Jego atrybutem jest święta magia a umiejętności pozwalają na wytrącaniu przeciwników z równowagi oraz zadawaniu obrażeń otaczających nas przeciwników.
- Dawn's Wrath - Drzewko skupiające się na zadawaniu obrażeń magicznych światła oraz rzucaniu klątw na przeciwników. Doskonale sprawdza się przy graniu solo a także w grupie, dzięki umiejętnościom zadających obrażenia obszarowe (AoE - Area of Effect)
- Restoring Light - Umiejętności oferują nam zmniejszenie otrzymywanych obrażeń naszych sojuszników oraz leczenie i usuwanie osłabień.
0
Komentarze czytelników
dotes Chorąży
już na pierwszej stronie poradnika podajesz nieprawdę, chodzi mi o klasy postaci. Niestety nie grałeś chyba w ta grę. W tej grze nie ma przypisanej roli dla jakiejkolwiek klasy. Ja grałem sobie dragonknightem magiem i grało mi się bardzo przyjemnie. Spotkałem w grze "warlocka" - maga nightblade, który posługiwał się laską destruction i skilami wysysającymi życie. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że pomysł wziął oglądając na youtube postać na 50 lvl. To tylko dwa przykłady. Grając w trzy open bety widziałem niesamowite kombinacje klas/ras/armoru co daje naprawdę dużą ilość najprzeróżniejszych kombinacji. Do zainteresowanych - proponuję nie czytać tego "poradnika", bo skoro już na pierwszej stronie autor "wowizuje" ta grę to nie ma o czym mówić.
Drackula Legend
[1] Autor nie pisze nieprawdy tylko ujal cala gre zbyt ogolnikowo. wszelkie zamieszczone informacje to ogolnikowe opisy poszczegolnych elementow gry.
Szkoda ze taka to ma forme bo w tekscie nie ma nic czego bym nie wiedzial juz po pierwszej weekendowej becie. Autor powinien raczej skupic sie na bardziej praktycznym poradniku.
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
